• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Czyli to odkorkowanie... (1)

    ... ma polegać na uspokojeniu ruchu?

    • 55 1

    • W punkt!

      • 8 0

  • O niebawym rozpoczęciu inwestycji już słyszałem kilkanaście razy. Przy okazji, czy na Obwodnicę też będziemy czekać długimi latami?

    • 35 3

  • bzdura absolutna z tym odblokowaniem (1)

    ta przebudowa, bez budowy obwodnicy Witomina nic nie da. PS. dziś wyszło, że nie ma co liczyć na dotację z Unii na tą obwodnicę...więc powstanie, może za 40 lat :P

    • 65 1

    • A skąd ta wiadomość?

      • 0 2

  • (2)

    Nie rozumiem dlaczego dopiero teraz włodarze się za to biorą...ten problem istnieje już lata,to już dawno powinno być zrobione...podobnie tunel na Puckiej czy remont całej Hutniczej.O kolei na Obłuże nie wspomnę...Za to apartamęta budują ekspresowo...

    • 61 6

    • wyborca

      no jak dlaczego... powoli wybory się zbliżają trzeba trochę akcji pod publiczkę żeby ludzie głosowali.... Partacze.

      • 11 1

    • Kolo

      Apartwpentyu to ty nawet chyba nie przechodziłeś, co najwyżej nowe mieszkania stawiają. Po za tym w jakim kierunku ma się rozbudowywac metropolita? Nie każdego stać na centrum, nie kazdy chce mieszkać w bloku z wielkiej płyty

      • 0 0

  • Przestancie mydlic oczy chwarznienska!

    • 56 1

  • (4)

    Zastanawiam się jak się "zmieni charakter przestrzeni, który obecnie jest zdominowany przez ruch tranzytowy" skoro Chwarznieńska nie zostanie poszerzona, a obwodnica Witomina to jak na razie tylko plany z małymi szansami na ich realizację...

    • 81 1

    • (3)

      Odpowiedź jest w tytule:

      "urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu"

      inaczej mówiąc - powstawiają spowalniacze na jezdni, żeby zniechęcić ruch tranzytowy.

      • 32 0

      • Słuszną ma koncepcję nasza władza :P Macie siedzieć na ty..ach w domu, a nie jeździć po mieście do pracy :P

        • 19 0

      • (1)

        Ale jak wtedy z Chwarzna do pracy w UM dojedzie "Słońce Skweru"? Czyżby spokojniej? A może już nie będzie dojeżdżał, tylko będzie sterował zdalnie naszym miastem?

        • 19 0

        • śmigłowcem do Lotnisko Gdynia , a potem PKM-ką do Gdy Gł. Osob. a stamtąd już służbowym autem do UM

          • 20 0

  • Na uspkojenie dobre jest relanium, valeriana ... (2)

    Tutaj trzeba dobrze zorganizowanej i bezpłatnej komunikacji miejskiej. Zdecydowanie mniej samochodów na mieście!

    • 25 24

    • Nie ma czegoś takiego jak bezpłatna komunikacja (1)

      Dlaczego osoby nie podróżujące (a są takie) miałyby się zrzucać na czyjeś podróże ? To jest po raz.

      A po dwa jest potrzebna przede wszystkim komunikacja dobrze zorganizowana i szybka. Tak, żeby czas podróży był porównywalny z samochodem. I metodą na to nie ma być spowalnianie samochodów !

      • 14 0

      • Pewnie na tej samej zasadzie na jakiej zrzucasz się na programy socjalne z których czerpią również ci którzy nie powinni czyli lenie, którzy sobie z tego urządzili styl zycia.

        • 2 2

  • Kiedy powstanie inwstycja? (1)

    W innych miastach na takie pytanie odpowiadają: "za miesiąc/rok/dwa lata" itd. W Gdyni mówimy: "niebawem/coraz bliżej". Taki to nasz lokalny folklor.

    • 58 4

    • Wizualizacje,koncepcje,dywagacje,plany...

      • 18 1

  • Obwodnica Witomina (2)

    Proszę nie czarujcie. Obwodnicy nie było, nie ma i nie będzie.
    Ponad 10 lat planów, projektów ... . Makaron na uszy.

    • 88 4

    • Obawiam się ze jednak musi powstać bo po prostu nie ma innej alternatywy. Pytanie tylko, kiedy???

      • 3 0

    • Inwestycje Gdynskie

      Ciekawe ile przez tyle lat zarobily biura /biuro /projektowe ? To jest szmal - projekt /poprawka /nastepny projekt itd.

      • 5 0

  • Czy wprowadzony zostanie wreszcie Oficjalny Gdyński Skręt w Lewo (OGSL) ? (1)

    O którym mówili prorocy w Księdze Wyjścia znaczy... Wyjazdu ?

    • 31 1

    • Tak, osobiście zajmie się tym Marek.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane