• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów

Maciej Naskręt
4 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Węzeł Szadółki to jeden z kluczowych węzłów na Obwodnicy Trójmiasta. Węzeł Szadółki to jeden z kluczowych węzłów na Obwodnicy Trójmiasta.

Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.



Czy czekasz na rozbudowę Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 r. Koszty jej opracowania w całości poniesie miasto.

- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Plan przebudowy Węzła Szadółki. Plan przebudowy Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.

- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Miejsca

Opinie (147)

  • jeżeli na zjeździe z obwodnicy

    będzie zwykłe skrzyżowanie, a nie rondo, to korki dalej będą i zjazd zbytnio nic nie da, szczególnie przy wariancie II , który zbytnio nie odbiega od tego, co jest teraz....

    • 8 0

  • a co

    z kolejnym zjazdem na kowale tam bardziej by się przydała rozbudowa

    • 4 1

  • Zastosować barter.

    Za otrzymanie pieniędzy na węzeł od prywatnych przedsiębiorców przekazać im w barterze tereny budowlane.

    • 3 1

  • Gdynia

    A co tam w Gdyni za projekty usprawniające? Nie remonty dróg :)

    • 5 3

  • I co z takich Szadółek się stało?

    -A ja pamiętam jeszcze Szadółki jeszcze jako małą wieś z bardzo małym sklepikiem spożywczym

    • 5 0

  • a kiedy (1)

    opat

    • 3 0

    • Państwo powinno zainwestowac w opad a przede wszystkim droge czerwona. Taki inwestycje jak ta w szadolkach jest nie potrzebna.

      • 2 0

  • Ronda, zrobcie duze owalne ronda!

    tak jak w Wielkiej Brytanii - ostatnio bylem na podróży slużbowej kolo Birmingham i jestem zachwycony ich "rondową" infrostrukturą

    • 4 0

  • Dawaj Bojanowski do konca w koncu niewiele wam zostalo jeszcze do sprzedania!!!

    • 1 1

  • Przecież korki będą większe niż są teraz

    Po co tyle kasy wydawać na projekt, budowę itd., skoro ta koncepcja niczego nie zmienia, tylko przenosi wloty/zjazdy na drugą stronę. A wszystko dalej jest kolizyjne. Czyli w godzinach szczytu będą tam mega korki. Na tej pięknej wizualizacji powinni raczej pokazać samochody stojące w korku, czekające na możliwość włączenia się do ruchu.

    • 7 0

  • W pierwszej kolejności.. (1)

    ..dokończyc Trasę Słowackiego!!Połączyć rondo przy ul.Hallera z rondem przy ETC!

    • 2 2

    • Nic z tego nie będzie.

      Jest lidl przy chrobrego i mamy brak możliwości. Ciekawe kto na tego lidla POzwolił ?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane