- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (367 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (266 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (40 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (104 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (303 opinie)
Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów
Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta . Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.
- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?
Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.
Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.
- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.
Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki
Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.
Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Miejsca
Opinie (147)
-
2016-05-04 13:53
jeżeli na zjeździe z obwodnicy
będzie zwykłe skrzyżowanie, a nie rondo, to korki dalej będą i zjazd zbytnio nic nie da, szczególnie przy wariancie II , który zbytnio nie odbiega od tego, co jest teraz....
- 8 0
-
2016-05-04 13:58
a co
z kolejnym zjazdem na kowale tam bardziej by się przydała rozbudowa
- 4 1
-
2016-05-04 14:08
Zastosować barter.
Za otrzymanie pieniędzy na węzeł od prywatnych przedsiębiorców przekazać im w barterze tereny budowlane.
- 3 1
-
2016-05-04 14:32
Gdynia
A co tam w Gdyni za projekty usprawniające? Nie remonty dróg :)
- 5 3
-
2016-05-04 14:37
I co z takich Szadółek się stało?
-A ja pamiętam jeszcze Szadółki jeszcze jako małą wieś z bardzo małym sklepikiem spożywczym
- 5 0
-
2016-05-04 15:02
a kiedy (1)
opat
- 3 0
-
2016-05-04 15:07
Państwo powinno zainwestowac w opad a przede wszystkim droge czerwona. Taki inwestycje jak ta w szadolkach jest nie potrzebna.
- 2 0
-
2016-05-04 16:03
Ronda, zrobcie duze owalne ronda!
tak jak w Wielkiej Brytanii - ostatnio bylem na podróży slużbowej kolo Birmingham i jestem zachwycony ich "rondową" infrostrukturą
- 4 0
-
2016-05-04 18:35
Dawaj Bojanowski do konca w koncu niewiele wam zostalo jeszcze do sprzedania!!!
- 1 1
-
2016-05-04 19:07
Przecież korki będą większe niż są teraz
Po co tyle kasy wydawać na projekt, budowę itd., skoro ta koncepcja niczego nie zmienia, tylko przenosi wloty/zjazdy na drugą stronę. A wszystko dalej jest kolizyjne. Czyli w godzinach szczytu będą tam mega korki. Na tej pięknej wizualizacji powinni raczej pokazać samochody stojące w korku, czekające na możliwość włączenia się do ruchu.
- 7 0
-
2016-05-04 19:59
W pierwszej kolejności.. (1)
..dokończyc Trasę Słowackiego!!Połączyć rondo przy ul.Hallera z rondem przy ETC!
- 2 2
-
2016-05-04 23:09
Nic z tego nie będzie.
Jest lidl przy chrobrego i mamy brak możliwości. Ciekawe kto na tego lidla POzwolił ?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.