• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów

Maciej Naskręt
4 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Węzeł Szadółki to jeden z kluczowych węzłów na Obwodnicy Trójmiasta. Węzeł Szadółki to jeden z kluczowych węzłów na Obwodnicy Trójmiasta.

Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.



Czy czekasz na rozbudowę Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 r. Koszty jej opracowania w całości poniesie miasto.

- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Plan przebudowy Węzła Szadółki. Plan przebudowy Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.

- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Miejsca

Opinie (147)

  • tylko

    a kiedy kowale?

    • 3 0

  • A nie lepiej zrobic zjazdy do i z centrum kawalek dalej w strone lodzi ? Zrobic tylko tunel pod obwodnica jak przy Femaxie..

    • 2 0

  • Ta cała S6 jest jednym wielkim odstępstwem od dzisiejszych standardów

    • 1 0

  • A nie lepiej tunel?

    Tuel pod obwodnicą rozwiązałby problem korków przynajmniej z jednego kierunku.

    • 0 0

  • A kiedy budowa sanatorium?

    • 0 0

  • BEZ SENSU TE KONCEPCJE

    Dalej jest to węzeł ze skrzyżowaniami kolizyjnymi!
    Powinna być klasyczna koniczynka i wtedy będzie w 100% bezkolizyjnie. Miejsca jest wystarczająco dużo !
    Ale widać to obmyślał jakiś wybitny inżynier od budowy dróg....
    Ech... szkoda gadać.
    Kasę zarobią ci co mają zarobić a kierowcom nic taka inwestycja nie pomoże.

    • 2 0

  • Dlaczego nie ronda lub koniczynka ?

    Na siłę forsuje się rozwiązania kolizyjne. Niby-rondo na Havla spieprzone, zamiast tramwaj na pętlę puścić tunelem jak na zaspie wszystko buduje się w jednej płaszczyźnie, skrzyżowanie W-Z z Łostowicką po latach doczekało się dwóch pasów do skrętu w kierunku obwodnicy. Kto projektuje takie KNOTY. Węzeł Szadółki to będzie węzeł GORDYJSKI

    • 2 0

  • Dyskusja w komentarza na poziomie przedszkola

    Po takich komentarzach widać jakim jesteśmy narodem:
    1. Pełnym nienawiści,
    2. Myślącym, że dzieci to pełnia szczęścia, i sens życia to rodzenie dzieci , zakupy, konsumpcja,
    3. Wierzącym politykom. Przecież wiadomo, że dadzą ci na dziecko ale będą komuś innemu musieli zabrać , a zazwyczaj zabiorą temu co tworzy miejsca pracy i inwestuje w gospodarkę. A program 500 + to głupota na skalę światową, nie rozumiem jak można rozdawać ludziom za nic kasę. Przecież za takie pieniądze można zbudować mnóstwo szkól, żłobków gdzie będą pracowali ludzie, którzy będą mieć pracę a ty będziesz mieć możliwość posłania dziecka w lepsze warunki. I taki model zjadacze chleba codziennego powinien występować w zdrowej gospodarce, a nie dyrektor bierze 500 zł na dziecko i matka co pracuje na kasie w biedronce, gdzie tu sens a gdzie logika.

    • 2 1

  • Szare komórki???

    Co za ułomny człowiek to wymyślił? Przebudowywać żeby zrobić kolizyjne skrzyżowanie zamiast bezkolizyjnego??? Ma powstać następne skrzyżowanie z którego nie da się wyjechać w stronę Gdańska Głównego? Jedno już takie jest w Kowalach. Jadąc od Pruszcza i skręcając na Gd Główny w godzinach szczytu nie da się włączyć do ruchu!!!

    • 2 0

  • Kiedy rusza budowa?

    za 5-8-10 lat? hehehe

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane