• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa dróg i linii kolejowych do portu nabiera tempa

Maciej Naskręt
5 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Pod koniec 2020 r. towary i pracownicy dojadą szybciej do portu w Gdańsku. Trwa tam budowa nowego układu drogowego i torów, w tym wiaduktu nad linią kolejową przy ul. Kontenerowej. zobacz na mapie Gdańska Obiekt zaczął wyłaniać się z ziemi.



Którym transportem powinno wychodzić z portu najwięcej towarów?

Przypomnijmy, "na przedsionku" do portu powstanie 15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych. Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

W ramach inwestycji rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty. Do prac, wykonawca zużyje łącznie 130 tys. ton stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tys. m sześc. betonu.

Zakres prac w porcie Zakres prac w porcie
Najbardziej widowiskowe prace toczą się obecnie przy wiadukcie przy ul. Kontenerowej. Obiekt, jakiś czas temu wyszedł z ziemi, a obecnie trwa zbrojenie przęsła. Niebawem ruszy jego betonowanie. Na pozostałych odcinkach inwestycji trwają głównie prace ziemne.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł). Inwestycja jest finansowana przez Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku ze wsparciem z unijnego budżetu. Wykonawcą jest sopocka firma NDI.

Drogowe-kolejowe "drzwi" do portu będą gotowe w 2020 r.



Warto zaznaczyć, że rozbudowywane zostają m.in. ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT.

Całość prac ma być gotowa pod koniec 2020 r.

Dodajmy jednak, że to nie koniec inwestycji w porcie. Niebawem ma zostać rozstrzygnięty przetarg na rozbudowę stacji Port Północy na Przeróbce. Informowaliśmy też o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

W przyszłości ma być także realizowany Port Centralny w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (157) 2 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wiadukt kolejowy przy DCT wyszedł z ziemi

    port europejski (1)

    a tylko 1 droga dojazdowa i to po 1 pasie w kazdym kierunku. troche mnie to śmieszy. nie mówiąc już o tym co się dzieje przed samym terminalem. oczywiscie kazdy ma w d... zeby tiry mialy gdzie stanac na pauze

    • 14 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wiadukt kolejowy przy DCT wyszedł z ziemi

      wiadukt

      To jest wiadukt drogowy w morde. Tory będą pod wiaduktem.......

      • 0 0

  • do portu w Gdyni wciąz jedna sypiaca się estakada. (23)

    brawo włodarze miasta za "dalekowzroczność"

    • 147 21

    • (16)

      Co zrobisz jak miejska kasa świeci pustkami.

      • 12 5

      • cytat z Gdynia.pl (13)

        W budżecie ustalono rezerwę ogólną na poziomie 10 mln zł oraz celową takiej samej wysokości. Pieniądze z drugiej z nich zabezpieczone zostały na podwyżki wynagrodzeń, nagrody, odprawy i dodatkowe etaty dla urzędników samorządowych.

        • 24 0

        • szczurek zatrudnia 1000 urzedników i wciąz zatrudnia kolejnych (3)

          • 14 2

          • a kaczka ?

            kradnie, nie płaci za wykonaną prace. Oszust, jak cały pisosyf.

            • 9 3

          • Wszędzie tak jest, bo idioci w sejmie wymyślają ciągle nowe bzdurne przepisy (1)

            I ktoś to musi robić

            • 0 1

            • jak Korwin proponował jeden jedyny podatek 100zł na rok / bez akcyz VATów CIT SiT sritów

              to go wszyscy wyśmiewali ... że taaaaak to się nie da ... bo za dużo tych GĘB po urzędach do wykarmienia?!!!

              • 2 0

        • piękny Horała (7)

          tak oponował za OPAT i jakoś przycichł. Miastu się nie dziwię, znów zainwestują pieniądze które to powinno państwo inwestować i będą musieli się zajmować remontami tak jak teraz estakadą.

          • 4 7

          • "oponować za" (4)

            Wiesz co piszesz?

            Prezydent miasta jest urzędnikiem administracji państwowej. Powinienen więc realizować interes państwowy. Ma też narzędzia i mozliwości aby ten interes kształtować. Patrz Gdańsk.
            Ale ten "prezydent" przede wszystkim jest urzędnikiem i dla niego najlepiej jest nic nie móc.

            • 10 3

            • Polski język dla zagranicznych troli to za wysoka bariera. (1)

              • 1 1

              • wśród 20 najtrudniejszych jezyków świata jest i j.Polski !!!

                ... brawo MY!!! :))))

                • 2 0

            • (1)

              Prezydent miasta urzędnikiem administracji państwowej ??????? Nie sądzę.

              • 3 1

              • sprawdź...

                nie mylić z rządową.
                "organy samorządu terytorialnego, jeżeli wykonywanie zadań administracji wynika z ustawy lub z zawartego porozumienia,"

                • 0 0

          • Horała rządzi od 25 lat w Gdyni? ile miał lat jak zaczął urzedowanie? 10::)))))??? (1)

            • 11 1

            • ten to se może porządzić dziurą w skarpetce ... a i tak - to tylko w swojej

              bo u Prezesa+ to tylko na kolanach i łbem o dywanik ... i tam karierę podnóżkowego robić

              • 2 0

        • widać ... wiernie wzorują się na 'Dobrej Zmianie'

          jak to szydło mówiło: - "pokora, praca, umiar, ... koniec z arogancją władzy i koniec z pychą." ... i - "te Nagrody nam się po prostu należały" !!!! :))))))

          • 0 0

      • Winda

        Windę na kamoenną

        • 2 0

      • Lotnisko macie

        • 1 0

    • tiry powinny kończyć swój bieg (1)

      gdzieś pod Pruszczem. Resztę trasy kontenery powinny pokonywać pociągiem.
      Inaczej zostaniemy całkowicie zablokowani przez ciągle psujące się ciężarówki i wieczne wypadki z ich udziałem. (ostatnia blokada obwodnicy ponad 8h)

      • 11 7

      • a zwiększyć Mandaty x10 + zintensyfikować kontrole pojazdów w Trójmieście

        ... i problem z głowy

        • 1 0

    • Gdynianom tak pasuje,skoro wybrali na kolejne lata tą samą ekipę.

      • 20 2

    • szczurek wykańcza Gdynię. (1)

      • 8 0

      • i jak już wykończy ...

        to ta Gdynia przepiękna będzie :)))

        • 0 0

    • Powiatowa estakada do państwowego portu.

      Gdańsk zadbał o drogi wyższej kategorii niż nawet wojewódzkie.

      • 10 1

  • (7)

    Tak , kolei to przyszłość kochani.A i Wisłę jakby jeszcze odmulili-transport rzeczny to najtańsza opcja,wiem bo byłem16 lat flisakiem.Ale póki co 95% idzie tirami.

    • 80 20

    • Masz zle dane

      • 5 1

    • Flisacy na Dunajcu rządzą

      • 5 0

    • Odmulą...

      Zalew Wiślany i port Elbląg.... Będą mogły tam kajaki wpływać... :D :D :D

      • 10 4

    • Przepraszam (1)

      Wycięto 10 hektarów lasu po lewej za torami za tą halą! Miasto Gdańsk może? Mierzeja nie? Teren też jest naturą! Halo halo cisza? Gdzie są ekolodzy??

      • 3 11

      • Byli, zapłacono, znikli

        • 0 0

    • Romantyczny flisak. (1)

      Flisak trochę racji ma, ale tylko w odniesieniu do drobnicy, dla barek wożących kontenery, Wisła to za mała rzeczka. Transport z Gdańska lub Gdyni pod Kraków trwałby tyle co z Chin do Gdańska. Dziś koszt to też czas. Chiny kontenery do Europy też wysyłają koleją.

      • 4 0

      • No to jedyne rozwiazanie to TiRy na tory

        • 1 0

  • rewelacyjnie brawo (10)

    tak trzymac..budowac..rozwiajac przemysl/biznes dajac nowe mam nadzieje dobre miejsca pracy
    Brawo Gdańsk

    • 83 7

    • Dzięki Bogu, że rządzi PIS - wiedzą jak zarządząć państwem (6)

      • 12 19

      • Oczywiście, bo przecież linia kolejowa Gdańsk - Warszawa (4)

        S7, pogłębienie portu, Południowa Obwodnica Gdańska, PKM, Pendolino to nie ma. NIgdy nie powstało.

        Można chwalić i krytykować, ale bycie ślepym wyznawcą jest po prostu słabe

        • 11 10

        • most na wyspę sobieszewską powstał dopiero po działaniach rządu (zjazd harcerzy)

          wy przez 40 lat nie mogliście załatwić takiej prostej sprawy

          • 7 5

        • O jasny gwint? Kupili pociągi? Niesamowite, szok!

          Super

          • 3 3

        • każda z wymienionych "inwestycji" (1)

          Jest źle zwymiarowana i mocno przepłacona. Często nieskończona.
          Jednocześnie drenująca cały region, co czyni Pomorskie "czarną dziurą". Przynajmniej w zakresie komunikacji.

          • 4 13

          • znasz temat, masz rację a wyksztaciuchy Cię minusują

            • 2 2

      • I po q..

        nedze mieszasz w to Boga,w kosciele jestes?!

        • 6 4

    • Za rozbudowę dróg do portu jest odpowiedzialny PiS (1)

      Gdyby nie oni - portu juz by nie było, plany były aby tam zrobić deweloperkę.

      • 7 9

      • O czym Ty piszesz? Jaką deweloperkę? Zapoznaj się ze studium i planami miejscowymi dla obszaru portu. Drogi w porcie obecnie rozbudowuje ZMPG ze środków głównie Unii Europejskiej oraz Miasto Gdańsk ze środków własnych. Wcześniej drogi i tunel w porcie i dla portu budowało głównie Miasto Gdańsk przy dużym wsparciu UE. I bardzo dobrze, bo to jest nasze wspólne dobro.

        • 8 2

    • parę ludzi dostanie pracę za parę złotych a cały kraj będzie tonął w chińskich skażonych bublach

      patrzcie na to co się teraz dzieje bo tego będą (może) uczyli za kilkadziesiąt lat jak uzależnić się od obcych i zniszczyć swój przemysł

      • 1 0

  • Parodia (4)

    Po tylu latach wolnej Polski.... droga do portu będzie... jaja jakieś.... per redakcjo. A może artykuł. Kto przez tyle lat zarabiał na blokowaniu polskich portów??

    • 52 85

    • (3)

      Droga do portu jest już od dawna

      • 24 1

      • (2)

        Na blokowaniu największego polskiego portu zarabiali ci sami, którzy zarabiali na rozwoju portów niemieckich i jednocześnie zamykali polskie stocznie, podtrzymując przy życiu stocznie niemieckie.
        Herr Donald - nasz człowiek w Brukseli, dziękujemy!

        • 17 23

        • Tia (1)

          I na te drogi do portów daje pieniądze ta wredna unia w której rządzą ci Niemcy krwiopijcy. No i dla Niemców to jest największa niby konkurencja? Tylko w czym? W ułatwianiu wejścia do nad chińskich towarów. Ciekawe nie? A my dalej za pare obcych srebrników walcZym ze sobą jak te barany

          • 4 2

          • Unia na drogi do portu... chyba polskolitewska... obwodnice tez wybudowali

            • 2 1

  • dlaczego w Gdyni nie ma takich inwestycji? (13)

    w Gdańsku tunele, wiadukty, obwodnice a u nas książkomat czy rondo na Puckiej.

    • 105 12

    • (4)

      Bo XX wiek się skończył, i Gdynia w odróżnieniu od Gdańska dorobiła się głównej ramy komunikacyjnej. Teraz Gdańsk też się dorobił i siłą inercji robi sobie krzywdę na własne życzenie, eksportując za potężne pieniądze podatników do Banina i okolic.

      • 5 35

      • Główna rama komunikacyjna? Zepsuta ciężarówka na Morskiej przy Kcyńskiej popołudniu generuje zator do Starowiejskiej. Zamknięcie al. Zwycięstwa rano = paraliż miasta. Stoją i ludzie w samochodach i ludzie w komunikacji publicznej. W przypadku jakiegokolwiek większego incydentu nie ma jak ewakuować mieszkańców służby nie mają jak dojechać by ratować ludzkie życie.
        P.S. Wg najnowszych danych to w Gdańsku nie w Gdyni liczba mieszkańców wzrasta...

        • 28 4

      • mądrosci prosto z um gdynia, ta gdyńska rama to ta wiecznie remontowana estakada he he
        Gdańsk ma wzrost mieszkańców gdynia spadek więc kto tu eksportuje.

        • 25 2

      • Zapraszamy do Gdyni (1)

        widzę że dawno nie byłeś :)

        Przy okazji możesz odwiedzić Gdańsk i sprawdzić ile nowych osiedli powstało

        • 8 3

        • Jgfg

          Jestem codziennie i czasem jestem odcięty od świata na hutniczej ,jak zamkną wszystkie szlabany to nie ma jak z tamtąd wyjechać, XXI wiek ,a tuneli i mostów brak

          • 7 0

    • Bo to jest niezgodne ze Strategią Mobilności Miasta Gdynia. Nie po to malujemy pasy rowerowe i kupujemy cargo rowery by Gdyński Port woził towary samochodami bądź koleją.

      • 21 3

    • jakie inwestycje szczurek ściągnął do miasta???

      • 6 1

    • w Gdyni jest wszystko spoko,

      mieszkańcom podoba się miasto z morza i marzeń. Szkoda że na tych marzeniach się kończy.

      • 16 1

    • Bo w Gdyni tacy wyborcy mieszkają.

      • 9 0

    • Zgadzam sie w pelni. Babrja kawalek drogi przy P. Dabka niechca sluchac mieszkancow
      oraz madrzejszych. pan Szczurek dwadziescia lat steeruje Gdynia zwykly populista
      rzucil kielbase wyborcza.Gdyby przez swoje dwadziescia lat tylko co roku budowl po
      100 metrow ul. Kwiatkowskiego to dawno bylby koniec. Tylko rondo przy Kwiatkowskiego
      i Dabka rozwiaze sytuacje

      • 4 0

    • Poszło na lotnisko. (1)

      Chłopie nie narzekaj, Gdynia też wypiękniała, też macie inwestycje w porcie, powstaje duża obrotnica. Umoczyliście w lotnisko i to był błąd, w zamian można było przebudować cały układ komunikacyjny ale wszystko przed wami.
      Gdańsk zachował setki hektarów tereny między Westerplatte a Stogami, to pozwala teraz na szybki rozwój
      Choć jestem z Gdańska lubię Wasze miasto i Arkę.

      • 6 2

      • A ja arki nie lubie. A jestem z Gdyni.

        • 0 1

    • Zapomniałeś o infoboxie

      • 4 0

  • Port w Gdańsku rozwija się, (5)

    Brawo PO i PiS za inwestycje

    • 64 12

    • brawo port raczej (1)

      że ich przekonali

      • 10 2

      • co nei zmienia faktu że na chwile obecną jest tam 3 świat, ciężarówki robią co chcą, wszędzie parkują i nie dotyczy to samego terminala tylko Westerplatte gdzie od cholery turystów przypływa, przyjeżdża. wszędzie syf na drodze od tego łajna ciężarowego a kierowcy brudasy robią syf tam gdzie się zatrzymają

        • 7 0

    • Kiedy S6 cała do Szczecina? (2)

      • 5 5

      • po co chcesz jechać do szczecina? (1)

        • 8 2

        • Po szczecine..

          • 1 1

  • Gdynia upada na naszych oczach:( (4)

    • 82 12

    • Niestety tak

      Popieram przekop Wisły ale jak jeszcze Elbląg ruszy to Gdynia...

      • 9 5

    • (1)

      Na razie w Gdyni brandzlują się już od pól roku z kawałkiem skrzyżowania Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego.

      • 13 1

      • na Morskiej mała korekta drogi trwa jeszcze dłużej:(

        • 11 0

    • Zaczęło się od dalmoru ...

      • 6 0

  • (15)

    I po co topić pieniądze? Przecież wiadomo,że Port Północny upadnie gdy tylko pierwsze kajaki przepłyną przekopem przez Mierzeję Wiślaną. Rząd zlikwiduje i zaorze ten gierkowski relikt, resztki przenosząc do Elbląga.

    • 20 93

    • (8)

      co Ty pierniczysz, port elbląski odciąży Gdańsk, tutaj wpłyną duże kontenerowce a stąd szybki przeładunek na małe jednostki i wio do Elbląga

      • 6 7

      • aby transportować to dłużej niż TIRem / pociągiem z Gdańska, (6)

        a potem już tylko znowu przepakować w porcie w Elblągu.

        Gdzie Wy żyjecie? Port w Elblągu jest na tyle blisko Gdańska, że nie będzie takich przeładunków. Po co? Od razu pójdzie na TIR.

        Należy budować połączenie kolejowe Gdańska z Elblągiem przez Nowy Dwór Gda.

        W przyszłości rozbudować o połączenie z Kaliningradem i Olsztyn - Mrągowo - Ełk - Grodno (Białoruś).

        Tak, dla poprawy infrastruktury. Nie dla marnowania pieniędzy i energii na nieprzydatne projekty.

        Jak port w Kołobrzegu wpływa na rozwój regionu? Ma większe maksymalne zanurzenie niż to planowane w Elblągu.

        • 14 1

        • (2)

          Gdzie Elbląg a gdzie Kołobrzeg, poza tym Wisły w Kołobrzegu nie ma

          • 0 2

          • (1)

            a w Elblągu jest? to jakaś pisowska geografia?

            • 2 0

            • ale jest kanał

              • 1 0

        • (2)

          nie rozumiesz, tutaj już nie ma miejsca na kontenery, rozbudowują PERN, powstanie terminal gazowy, więcej miejsca na drobnicę i tyle, bezpośredni przeładunek z kontenerowca na feeder i do Elbląga, tutaj tiry nie mają jak już zawrócić taki jest ścisk, ale dawno w porcie nie byłeś to i pojęcia o niczym nie masz

          • 1 0

          • do elbląga można było barką kanałami dopłynąć... (1)

            teraz będzie trzeba mieć statek żeby przepłynąć kilka kilometrów zatoką...

            nie wiem jak to sie opłaci żeby kontenery z gdańska do elbląga wodą wozić i przeładowywać na statek a potem na tira... wliczająć dodatkowy przeładunek i powolny stateczek wyjdzie dłużej i drożej

            • 0 0

            • To jest rzut beretem, pozatym mały statek/barka zabierze do 200/300 kontenerów, a tir ile?

              • 0 0

      • Taa jakie male jednostki? I szybciej tam ciezarowka dojedzie

        • 4 2

    • d**il od Putina

      • 1 6

    • Chyba ty upadniesz...nie bądź śmieszny człowieku...

      • 1 1

    • hahahaaa dobre

      • 2 0

    • ludzie.... :) nie siejcie g*wno burzy i nie napinajcie sie tak:) kolega użył ironii w swej wypowiedzi........ trochę dystansu :) pozdro dla kumatych

      • 6 1

    • Ale jaja,Przemyslałem swoją opinię,jestem jest pogląd,że przełomów zlikwiduje Port północny,gość robi sobie jajka

      • 0 1

    • Proszę nie siać defetyzmu!
      Kanał będzie na tyle szeroki, że nie tylko kajak ,ale i rower wodny przepłynie.
      Co prawda trzeba będzie brać pilota, ale zawsze to coś!

      • 0 0

  • A u nas w Gdyni wszystko jest już gotowe. (6)

    W Gdańsku gołe pola i zaniedbania od lat więc ciągle budują.
    Są 20 lat za Gdynią.

    • 18 68

    • Nie osmieszaj się

      • 21 2

    • podziel się towarem, też chcę mieć taki odlot

      • 13 1

    • No niestety to prawda, Gdynia jest o 20 lat do przodu. (1)

      • 0 8

      • 20 lat bliżej wyburzenia

        • 6 0

    • czyli za 20 lat w Gdańsku będzie jak w Gdyni:))?? (1)

      • 4 1

      • Toomm

        Oby nie

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane