- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Rozkopane południe Gdańska irytuje kierowców. DRMG tłumaczy
Na placu budowy nic się nie dzieje, remonty zaczynają się z opóźnieniem i trwają za długo, a prace na różnych odcinkach prowadzone są jednocześnie, przez co kierowcy tkwią w coraz większych korkach - tak wygląda wiosna na drogach na południu Gdańska. W imieniu naszych czytelników zapytaliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, dlaczego rozpoczyna prace w kilku miejscach naraz.
Tak wyglądać będzie od przyszłego tygodnia smutna rzeczywistość kierowców próbujących się wydostać każdego ranka z południowych dzielnic Gdańska.
Nasi czytelnicy już teraz dopytują, dlaczego inwestycje realizowane przez DRMG prowadzone są w kilku miejscach w jednym czasie, co skutecznie utrudnia jazdę na południu miasta i negatywnie wpływa na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.
Stanęły prace na Niepołomickiej
Jako pierwszy w tej sprawie napisał do nas pan Łukasz.
- Chciałbym zwrócić uwagę na problem związany z remontem ul. Niepołomickiej. Przebudowa ok. 200-metrowego odcinka miała potrwać 6 tygodni. Pomijam fakt, że prace ruszyły tydzień później od pierwotnie zaplanowanej daty. Niemniej, jako mieszkaniec tamtejszej okolicy, jestem zaniepokojony postępem prac, a właściwie jej brakiem. Wszystko dobrze rokowało, kiedy drogowcy w tempie niemalże ekspresowym ułożyli nowy chodnik - pierwotnie pomyślałem, że panowie uporają się ze wszystkimi pracami w ciągu 6 tygodni... Niestety, "żarło, żarło i zdechło". Od dłuższego czasu, oprócz częściowo zerwania asfaltu, nie widać postępu prac. Na potrzeby remontu ulicy Niepołomickiej został wyznaczony objazd przez dziurawą ul. Kampinoską, co znacznie wydłuża czas dojazdu do ul. Świętokrzyskiej, przy okazji niszcząc zawieszenie samochodów i autobusów - pisze nasz czytelnik.
Na pusty plac budowy uwagę zwrócili też czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
- Jestem raczej osobą wyrozumiałą i wiem, że najpierw musi być źle, aby później było dobrze, jednak ludzka cierpliwość też ma swoje granice. Zwłaszcza, że podaje się do wiadomości krótkie (i nierealne) terminy realizacji prac drogowych, mydląc oczy mieszkańcom i dając im nadzieje, że wreszcie jedyna dojazdowa ulica do osiedli będzie spełniała jakiekolwiek standardy. Przypomnę tylko, że ul. Niepołomicka do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską w godzinach szczytu jest zawsze zakorkowana i mieszkańcy z niecierpliwością czekają na budowę Nowej Świętokrzyskiej - dodaje.
Wyjaśniamy.
Prace na Niepołomickiej rozpoczęły się w połowie marca, ale przed tygodniem stanęły na kilka dni. Jak informują nasi czytelnicy, z placu budowy zniknął ciężki sprzęt, przestali się na niej pojawiać pracownicy. Jak ustaliliśmy, wstrzymanie robót miało związek z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych prac ziemnych.
- Weszliśmy na plac budowy z rocznym opóźnieniem. Pierwotnie prace prowadził tam deweloper, ingerując w infrastrukturę podziemną. Po zakończonych pracach przykryto to płytami, które my teraz musimy zdemontować i wykonać nową nawierzchnię. Prace rzeczywiście stanęły na kilka dni, bo trzeba było sprawdzić jakość i wytrzymałość podbudowy. Zrobiliśmy badania i prace znów ruszyły - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która prowadzi inwestycje drogowe na południu Gdańska.
Zgodnie z założeniem, organizacja ruchu ma obowiązywać do końca kwietnia. Później rozpocznie się drugi etap robót. Cała inwestycja, którą prowadzi firma ASPERGO ma być gotowa do końca lipca 2019 roku. Koszt - 1,2 mln zł.
Bałagan na Jabłoniowej i Warszawskiej
Z kolei pan Bartosz zwraca uwagę na prowadzone prace przy Jabłoniowej. Jego zdaniem wiele do życzenia pozostawia nie tylko przeładowany "kalendarz robót", ale też alternatywa zaproponowana mieszkańcom os. Lawendowe Wzgórze.
- Jak się puszcza cały ruch w kierunku centrum przez Warszawską i na dodatek przez drogę techniczną, przez którą jeżdżą codziennie ciężarówki i inny ciężki sprzęt z budowy, to nie trzeba być Einsteinem, żeby przewidzieć, że taka tymczasowa droga będzie zaraz się rozpadać. Już teraz braki uzupełnione są płytami yomb, ale co z tego, skoro ten odcinek drogi to jedna wielka koleina i dziura, na dodatek posypana piaskiem z budowy. Czy nikt nie kontroluje tego wykonawcy? Inwestor się nie interesuje, jak wygląda przejazd przez ten odcinek drogi? Czy w tym zakresie są spełnione standardy bezpieczeństwa? Wreszcie, gdzie są jakieś tymczasowe chodniki? Czy wykonawca nie miał obowiązku stworzyć wzdłuż tymczasowej Warszawskiej choćby prowizorycznego chodnika? Czy to za wysokie wymagania? Rozumiem, że spacerek po głębokim piachu, żeby przedostać się piechotą na Ujeścisko, jak najbardziej mieści się w standardach?
Wyjaśniamy.
Prac na Jabłoniowej nie dało się przesunąć np. na czas wakacji, bo są one częścią realizowanej Nowej Bulońskiej. Drogowcom sprzyja jednak i pogoda i zbliżająca się Wielkanoc, majówka oraz związana z nimi przerwa w szkołach.
- Najtrudniejszy moment jest przy wyjeździe z osiedla Lawendowe Wzgórze. Wybraliśmy termin świąteczno-majówkowy, bo w tym czasie jest mniejszy ruch, także ze względu na przerwę w zajęciach szkolnych. Przy tym nie przewidzieliśmy strajku w edukacji, który też nam trochę sprzyja. Jabłoniowa jest związana z dużym kontraktem na budowę Nowej Bulońskiej. Tutaj prace muszą być gotowe na 1 września, nie mogliśmy czekać z przebudową tego fragmentu do wakacji.
Bartosiewicz zwraca uwagę, że w rejonie ul. Jabłoniowej skupiło się w ostatnim czasie wiele innych inwestycji. Poza dwoma zadaniami drogowymi prowadzonymi przez DRMG, dyrektor wymienia budowę Centrum Edukacyjnego na 800 uczniów, trwa też budowa kilku osiedli przez deweloperów.
Ale to nie koniec.
Od kilku tygodni mieszkańców południa podzieliły też szlabany na Hokejowej. A gdy już wreszcie kierowcy uporają się z dojazdem do centrum, to i tam muszą stanąć w korku, bo - głównie w porannym szczycie - korkuje się dolny odcinek Trasy WZ przez zamknięty zjazd na Okopową i Trakt św. Wojciecha.
- Każde zadanie inwestycyjne żyje trochę własnym życiem i o tym, że prace prowadzone są w jednym czasie czasem decyduje zwykły zbieg okoliczności. Jednak w przypadku takich prac, jak te na Jabłoniowej, Niepołomickiej czy Okopowej zawsze decydujący głos ma komisja bezpieczeństwa, w skład której wchodzą inżynierowie ruchu, a także przedstawiciele policji czy straży miejskiej. To ona zatwierdza organizację ruchu i tak też było w każdym z tych przypadków. Zastanawiamy się i analizujemy, jak można udrożnić tę część miasta, ale trzeba pamiętać, że możliwości wytyczenia objazdu są mocno ograniczone - dodaje Bartosiewicz.
Priorytet dla autobusów
Trudną sytuację na południu Gdańska obserwuje i stara się na nią reagować Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak przyznaje Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora ZTM, zwężenie oznacza spowolnienie ruchu autobusów i w sposób bezpośredni przekłada się na regularność i ich punktualność. Utrudnień mogą spodziewać się pasażerowie korzystający z linii: 115, 155, 156, 174 i 574.
- Wspólnie z Tomaszem Wawrzonkiem, Miejskim Inżynierem Ruchu w Gdańsku, intensywnie opracowujemy warianty dotyczące kursowania autobusów komunikacji miejskiej w tym rejonie, by nadać im priorytety przejazdu. Chodzi o linie 115, 155, 156, 174, 574 oraz linię nocną N4. Naszym celem jest najszybsze unormowanie sytuacji w tym trudnym okresie. Zapewniam, że ze wszystkimi służbami miejskimi pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań minimalizujących te niedogodności - podkreśla Zomkowski.
Czy wprowadzenie od 22 kwietnia do końca maja na ul. Jabłoniowej między Przywidzką i Oliwkową jednego kierunku ruchu przełoży się na zmiany tras?
- Ta zmiana organizacji ruchu nie wpłynie na zmianę tras autobusów komunikacji miejskiej. Trasy linii autobusowych 115, 155, 156, 174, 574 oraz linii nocnej N4 pozostaną niezmienione, ruch pojazdów będzie odbywał się wahadłowo, przy czym autobusom ma być nadany większy priorytet - dodaje.
Opinie (362) 6 zablokowanych
-
2019-04-17 07:36
Opinia wyróżniona
totalny brak wyobraźni .... (11)
…. tłumaczenie z perspektywy biurka.
Brak strategii, planu, umiejętności ustalania priorytetów i koordynacji harmonogramów.
A nowe świętkorzyskiej jak nie było tak nie ma. Zjazdów z obwodnicy Szadółki, Kowale również, Taki sam sens ich budowy jak zwiększenie częstotliwości liczby tramwajów bez dołożenia kursów autobusów.
Po raz…. tłumaczenie z perspektywy biurka.
Brak strategii, planu, umiejętności ustalania priorytetów i koordynacji harmonogramów.
A nowe świętkorzyskiej jak nie było tak nie ma. Zjazdów z obwodnicy Szadółki, Kowale również, Taki sam sens ich budowy jak zwiększenie częstotliwości liczby tramwajów bez dołożenia kursów autobusów.
Po raz kolejny pokazane lekceważenie mieszkańców Południa i preferowanie inwestorów budowlanych.
Ale przecież już po wyborach. I kolegów i byłych szefów można awansować i 3mać przy korytku.- 139 37
-
2019-04-17 19:00
też uważam, że Gdańsk powinien składać się wyłacznie z aflatowanych 20-pasmowych autostrad
aby słoiki które usadowiły się na peryferiach miasta, gdzie najtańsze i najgorsze "apartamęty" po 28 m2, mogły swoimi blachosmrodami dojechać do centrum i je zakorkować dokumentnie,
wtedy będzie tak jak być powinno i wszyscy będą ukontentowani- 0 1
-
2019-04-17 14:15
trzeba było kupić w lokalizacji z rozwiniętą infrastrukturą, a nie kupić z dofinansowaniem MdM a teraz biadolić
- 0 2
-
2019-04-17 11:27
Strategia Gdańsk 2030+ zakłąda obniżanie roli samochodów prywatnych
w zaspokajaniu codziennych potrzeb mobilności mieszkańców. Jak na razie nadal jest realizowana strategia zakładająca, że samochód prywatny będzie do końca świata i jeden dzień dłużej najważniejszy. Dlatego wydaje się znaczne środki na rozbudowę dróg, co wcale nie ułatwi poruszania się samochodem po mieście: korki będą przesuwać się coraz bardziej do centrum miasta, a odległości do pokonania przez wszystkich użytkowników przestrzeni miejskiej.
- 3 0
-
2019-04-17 08:14
Nowy łysy wiceprezydent
To specjalista od strategii rozwoju. Więc zaplecze jest tylko jakieś z rozdania partyjnego.
- 4 4
-
2019-04-17 08:03
Nowa świętokrzyska potrzebna jak nigdy. ale musi się ona łączyć z bulońską. tak wiec priorytetem powinna być budowa bulońskiej południowej jako łącznicy nowej swietokrzyskiej
- 10 3
-
2019-04-17 08:00
Tradycyjna wypowiedź. Polaka, specjalisty od wszystkiego (5)
To że ciężko ci się wydostać to nie znaczy że nie ma planu
- 8 18
-
2019-04-17 14:13
PRL wiecznie żywy
jak nie biegają z pustymi taczkami to znaczy że nic nie robią
- 0 0
-
2019-04-17 11:13
No tak, to jaki jest plan? Bo od wielu lat go nie widać.
- 1 0
-
2019-04-17 09:54
(1)
No jasne, że plan jest, ale liczy się deweloper a nie mieszkaniec. Bardziej obchodzi ich centrum dystrybucyjne niż to, żeby ludzie mogli normalnie funkcjonować, piszę
"normalnie" bo proszę mi nie pisać o autobusach, dwóch do trzech na godzinę.- 12 1
-
2019-04-17 19:03
a po co ten "mieszkaniec" kupował "apartament" na odludziu ?
albo w takim np. Baninie, czy Kowalach ?
jakby nie kupił, to by nie było ani dewelopera, ani problemu z dojazdem- 1 3
-
2019-04-17 09:43
Plan jest tylko oni i ty Janusz go rozumiecie heh
- 5 2
-
2019-04-17 07:09
Tomasz Einstein Wawrzonek (7)
Najpierw wszędzie ogłasza że objazd jest Cedrową żeby chwilę potem mówić żeby jeździć Jabloniową do obwodnicy żeby po chwili odciąć Jabloniową robiąc z niej jednokierunkową. Niech wyjdzie ten urzędas zza biurka.
- 94 7
-
2019-04-17 10:18
Zawsze będzie pier....głupoty (1)
Sam mieszka tam, gdzie koreczków nie ma, więc jemu to lotto. A że ludzie będą stać po 2h w korkach aby wyjechać z dzielnicy, co to typa obchodzi. Ważne, że deweloperzy zarobili i inwestor centrum logistycznego ...
- 18 2
-
2019-04-17 11:41
Opinia wyróżniona
Najgorsze że nie ma jakiejkolwiek koordynacji działań służb odpowiedzialnych za transport samochodowy i transport publiczny. W sytuacji takich remontów powinien co 5 min być puszczony autobus omijający korek i dowożący ludzi do/ z centrum. Nawet Jabloniową trzeba by zamknac na ten czas dla samochodów osobowych zostawiając ją tylko dla autobusów dowożących ludzi na pętle tramwajową. No ale to trzeba by pomyśleć a nie zatrudniać Wawrzonka.
- 26 8
-
2019-04-17 10:17
Niekompetencja osób na kluczowych stanowiskach, brak planowania oraz znajomości realnego obciążenia dróg. Poza tym pomysły Wawrzonka nigdy nie były mądre/skuteczne a raczej generują większe problemy.
- 20 0
-
2019-04-17 07:50
Proponuję ankietę (3)
Miejski Inżynier Ruchu w Gdańsku powinien znać lokalne realia. Na to stanowisko jest zatrudniony mieszkaniec
• Gdańska
• Sopotu
• Gdyni
Wyniki zaskoczą.- 25 1
-
2019-04-17 11:42
(1)
Ktoś zna prawidłową odpowiedź?
- 0 0
-
2019-04-17 15:34
Dynia
Gdynia :/
- 5 0
-
2019-04-17 08:34
Jeszcze jedno pytanie-
czy ma prawo jazdy ? Wszystko wskazuje, że nie. Chłopina zarządza czymś, o czym nie ma zielonego pojęcia.
- 18 5
-
2019-04-17 07:01
I jak tu zyc? (10)
Zeby bylo lepiej, musi byc gorzej ;-)
- 63 46
-
2019-04-17 07:38
Opinia wyróżniona
Najpierw deweloper a następnie...może układ drogowy w dalekiej przyszłości (2)
Deweloperzy budują kolejne osiedla ,a Nowej Świętokrzyskiej jak nie ma tak nie ma ...Oczywiście w planach jest już kilkanaście lat. Zmiany operatów były robione w roku 2001 gdzie wydzielano pas drogowy .Od tego czasu miasto położyło "rękę" na terenach właścicieli do czego przyczyniła się specustawa z 2003r .Dziś mamy rok 2019....Ani wiaduktu
Deweloperzy budują kolejne osiedla ,a Nowej Świętokrzyskiej jak nie ma tak nie ma ...Oczywiście w planach jest już kilkanaście lat. Zmiany operatów były robione w roku 2001 gdzie wydzielano pas drogowy .Od tego czasu miasto położyło "rękę" na terenach właścicieli do czego przyczyniła się specustawa z 2003r .Dziś mamy rok 2019....Ani wiaduktu AK-Havla-Łostowicka , ani Nowej Świętokrzyskiej.Biorąc pod uwagę rozwój mieszkaniowy to są duże zaniedbania ,które skutkują potężnymi korkami .Cóż włodarze miasta mają swoje wizje prowadzenia rozwoju miasta ,niestety rzeczywistość pokazuje błędy...celowe lub niecelowe.
- 99 11
-
2019-04-17 17:22
Wszystkich nie da się uszczęśliwić
- 2 0
-
2019-04-17 14:16
ciężko żeby prowadzić dwupasmówkę między polami... o losie, znawcy rozbudowy aglomeracji od 6ciu boleści.
- 1 3
-
2019-04-17 12:44
Bartosiewicz i brak kompetencji
Ten człowiek żyje w innym świecie
- 1 0
-
2019-04-17 07:29
"mądrzy inaczej" (4)
woleli by ,by roboty były prowadzone w porze nocnej....bo potem "ONI" jadą....
- 12 4
-
2019-04-17 11:42
Anglia 2019 (3)
Na miesiąc przed remontem drogi pojawia się informacja o dacie utrudnień i zamknięciu danego odcinka. Kilometr drogi jest naprawiamy przez weekend, praca trwa 24 godziny na dobę wykonywana przez ok 100 osób. W poniedziałek wszystko wraca do normy. Jeżeli coś trudniejszego jak np tunel, wiadukt, most itp to potrafią zbudować tymczasowa drogę objazdowa.
Gdyby prace wyglądały jak w Polsce to burmistrz by wylecial na kopach z urzędu. No ale to przecież "gupi" Anglicy jak wy to powiadacie.- 9 1
-
2019-04-17 13:27
(1)
Yup, bo wymiana warstwy ścieralnej to to samo, co modernizacja "od gruntu".
- 2 1
-
2019-04-17 15:04
Już to slyszalem
Ty sam jesteś warstwa ścierna.
- 0 0
-
2019-04-17 12:47
DRMG na szkolenie do Anglii
Byłem tam kilka razy , oni to robią na sile a Ty jesteś wrogiem . Po wszystkim to jest Beka z nich ale ile nerwów napsują
- 3 1
-
2019-04-17 07:06
Zgadza się ,ale kampinoska to jest ponury żart !!!
- 8 7
-
2019-04-17 07:01
Niech remontują, budują - chwila korków, utrudnień. (14)
A potem będzie lepiej :)
- 118 46
Wszystkie opinie
-
2019-04-26 11:20
Autobusy będą latać nad autami
- 0 0
-
2019-04-17 07:04
To jest pikuś (13)
Co tam z MEVO i grożeniem uczniom w szkołach brakiem matur czy powtarzaniem roku? Jabłoniowa nie ma po co jechać bo broniarze nadal POlityczny cyrk odstawiaja
- 70 101
-
2019-04-24 12:56
Co mają nauczyciele do Mevo i Jabłoniowej ?...
...zmień telewizję
- 0 0
-
2019-04-17 07:19
Idź popracować za byle jakie pieniądze. (8)
A jak się upomnisz o swoje, to się okaże, że robisz polityczny cyrk. Rząd wszystko, co mu nie jest na rękę nazywa politycznym cyrkiem i taranuje propogandowo.
- 21 14
-
2019-04-17 07:32
(5)
Te bajki to wciskaj swoim tępym dzieciom. Jest to polityczny strajk i Twoje brednie tego nie zmienią.
- 16 23
-
2019-04-17 08:14
(2)
Szkoda, że większość biorących w nim udział nauczycieli nie należy do ZNP. Wielu jest niezrzeszonych, wielu również z Solidarności - wbrew własnej, sprzedajnej centrali, która ich wystawiła.
- 13 8
-
2019-04-17 12:02
Podniesiemy podatki (1)
Oddasz więcej kasy z wypłaty by dogodzić nierobom od przywilejów?
- 2 2
-
2019-04-17 16:43
500+, wyborcza trzynastka dla emerytów - dobrze
płaca za pracę - źle- 2 2
-
2019-04-17 08:59
Tak, tak (1)
Wszystko co jest nie w smak obecnie rządzącym jest winą totalnej opozycji, a każdy kto ma jakiekolwiek zastrzeżenia do czegokolwiek w stosunku do władz jest politykiem tejże opozycji, postkomunistą itd.
Trudno o bardziej prostackie wytłumaczenie swojej niekompetencji, nie liczenia się z niczym i nikim.- 8 8
-
2019-04-17 09:38
Tak, a jak się nie zgadzam z totalną to od razu łatkę pisiora przypisujecie. Skrajni wyborcy po są tak samo szkodliwi jak skrajni z pisu
- 7 4
-
2019-04-17 11:39
moga zmienic prace na lepszą? czy niewolnicy szkół? odezwał sie ynteligent z pod budy z piwem, rozumowanie na poziomie 2 latka
- 3 1
-
2019-04-17 08:15
komorowski powiedział wyraźnie: zmień prace , weź kredyt.
- 16 1
-
2019-04-17 07:33
Cyrk i to polityczny mamy już ponad (1)
3 lata.Ostatni występ Mateuszka odnośnie OFE to majstersztyk fałszu i obłudy.Pieniążki na wyborcze obiecanki cacanki "wyskoczyły" jak królik z kapelusza....
- 18 6
-
2019-04-17 08:02
Chcesz o tym pogadać?
- 1 1
-
2019-04-17 07:33
Nie broniarze tylko Pinokio, baba co z worka wyszła i dama z szelmowskim uśmiechem
Nawarzyli piwa - niech piją. A najlepiej na śmietnik historii - MARSZ!!!
- 14 5
-
2019-04-23 22:04
Bezczelność
To, że zamknięto dwie ulice na raz odcinając pewien obszar z dwóch stron to "zbieg okoliczności, bo inestycje żyją własnym życiem" ? Budowa ulic to jest inżynieria, a nie sztuka nowoczesna! Co to w ogóle za tłumaczenie? Nie trzeba być geniuszem, żeby przewidzieć coś tak oczywistego. Szkoda, że przy płaceniu podatków nie można powiedzieć, że "moje rachunki też żyją własnym życiem".
- 0 0
-
2019-04-23 12:48
Nie w tą stronę
Jeden kierunek ruchu jest nie od strony ul.Przywidzkiej, tylko do ul. Przywidzkiej.
- 0 0
-
2019-04-22 21:43
Masakra
Szkoda że muszę specjalnie jeździć autobusem do pracy jeden przystanek na Ujeścisko zamiast iść pieszo bo nie ma chodnika szkoda że miasto nie pomyślało o tym żeby oddać pieniądze za dojazd.
- 0 0
-
2019-04-22 20:53
Chodnik Warszawska
A dlaczego nie ma chodnika na Warszawskiej i bezpiecznego ruchu dla pieszych ? Na hulajnidze można byłoby się przedostać do tramwaju ...A tak...Tylko samochód i autobus czyli stanie w korku..
- 0 0
-
2019-04-17 07:01
Wielka rzecz (6)
Niech robią, przemęczycie się przez pół roku ale potem jak będzie się śmigać!
- 79 39
-
2019-04-22 19:01
moge się założyć że nie będzie wcale dużo lepiej
- 0 0
-
2019-04-17 15:52
Będę śmigał zwłaszcza zakorkowaną niepolomicka haha !!!!! Nowe budynki wyrastają co roku jak grzyby a nowej jakiejkolwiek drogi alternatywnej nie widać! Porażka! Niech zrobią tam bus pas ;) wincej ludzi zacznie korzystać z komunikacji by stać w korku na świętokrzyskiej;) I płacić 3.8zl za bilet na 3 przystanki
- 3 0
-
2019-04-17 12:03
Czy to ta sama Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska która torpeduje SKM na Południe Gdańska a kiedyś PKM??? (1)
Ta sama dyrekcja wyliczy sobie na papierze, że tramwaj wszystko załatwi, że tramwaj z Południa Gdańska do Wrzeszcza w 15-20 minut co jest niemożliwe.
Tramwaj na południu Gdańska sprawdza się jak się chce jechać max. do wysokości Politechniki dalej całość przejazdu jest strasznie wolna.- 7 0
-
2019-04-17 13:45
BRG
Pomyliłeś z BRG
- 1 0
-
2019-04-17 10:56
Pewnie a jak, kolejny sukces
Wczoraj na Trakcie pracowało kilkunastu robotników, wszystko rozkopane, robota stoi, brak ludzi. Żenada. W dodatku może w końcu ktoś w Gdańsku weźmie się do roboty i właściwie oznaczy miejsca robót drogowych bo mam wrażenie, że robi to pan Heniek pracujący po 7 piwach. Weźcie przykład z Niemców i Anglików.
- 6 1
-
2019-04-17 07:07
Ważne że robią!
a nie rozgrzebali Niepołomicką i zostawili plac zabaw
- 7 3
-
2019-04-22 19:01
trzeba było wpierw drogi pobudować a potem osiedla jprd co za miasto
- 0 0
-
2019-04-22 19:00
na Jabłoniowej w niektórych miejscach powinno się prowadzić prace na trzy zmiany !!!!!
- 0 0
-
2019-04-19 22:36
Deszcz nie pada..
Ale jak przyjdzie dobra ulewa - a w koncu przyjdzie, to cala Warszawska bedzie jednym wielkim bajorem.. Haldy piachu splyna na droge..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.