- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Przęsło kładki na Ołowiankę połączyło oba brzegi Motławy
Montaż zwodzonego przęsła kładki pieszej na Ołowiankę.
Przed godz. 11 rozpoczęła się operacja montażu przęsła stałej części kładki na Ołowiankę , które przewieziono na barce. Kładka zostanie otwarta dla żeglugi 27 maja, a dla pieszych 17 czerwca. Z powodu prac na trzy tygodnie zostanie zamknięty tor wodny na Motławie i przeniesione zostały przystanki tramwaju wodnego.
Zobacz obraz na żywo z kamery prezentującej plac budowy kładki na Ołowiankę
Pod koniec kwietnia na plac budowy dotarły najważniejsze elementy przeprawy, czyli sprowadzane z Holandii siłowniki, które będą odpowiadały za podnoszenie i opuszczanie przęsła kładki.
Stalowa konstrukcja składana była w całość w ostatnich tygodniach na wyspie Ołowianka - powstała z elementów, które do Gdańska przyjechały z hal produkcyjnych w Zawierciu, należących do wykonawcy inwestycji - przedsiębiorstwa Intercor.
Montaż samego przęsła do stałej części kładki zgodnie z planem rozpoczął się przed godz. 11. Zostało ono przetransportowane na barkach. Prace montażowe prowadzone są od strony wody, za pomocą pływającego żurawia o nośności 200 ton.
Od dziś, przez trzy tygodnie, wodniacy będą musieli się liczyć z utrudnieniami. Pod przęsłem montowanej kładki przepłyną jedynie niewielkie jednostki o wysokości do 2,5 m. Pozostałe będą musiały poczekać do 27 maja, kiedy nastąpi otwarcie technologiczne i jednocześnie dla dużych jednostek.
- Moment podniesienia kładki po montażu będzie decydujący. Przy nadzorze naukowym Politechniki Gdańskiej wszystko powinno być dobrze - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oficjalne otwarcie kładki dla pieszych przesunięto z 14 na 17 czerwca, ma to być połączone z uroczystością w Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance.
Od tego momentu przeprawa będzie otwierana o pełnych godzinach przez całą dobę oraz na prośbę żeglarzy i służb, np. policji czy straży granicznej. Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania - 20 minut.
Jej obsługą przez całą dobę będą sterowały dwie osoby. Jej funkcjonowanie przez pierwsze półtora roku będzie kosztowało miasto co najmniej 630 tys. zł, czyli 35 tys. miesięcznie.
- Kładka powinna wytrzymać co najmniej 30 lat spokojnej eksploatacji. Dużo będzie zależeć też od serwisu, ponadto będzie też 24-godzinny dyżur operatora na kładce. Będziemy się tego uczyć i jest to pewnego rodzaju wydarzenie bez precedensu dla Gdańska - podkreśla szef DRMG.
Koszty budowy kładki obecnie prezentują się następująco: budowa obiektu - 7,65 mln zł, zabudowa kierownic egzotycznym drewnem - 307 tys. zł.
- Parametry żeglugowe kładki:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
W związku z budową zwodzonej kładki pieszej przez Motławę na wyspę Ołowianka od poniedziałku 8 maja 2017 r. do odwołania wyłączone zostaną z użytkowania przystanki: "Żabi Kruk", "Zielony Most" i "Targ Rybny". W tych dniach dla tramwaju wodnego linii F5 przystankiem początkowym/końcowym będzie przystanek "Wiosny Ludów ", natomiast dla tramwaju wodnego linii F6 przystankiem początkowym/końcowym będzie przystanek "Sienna Grobla".
Jednostki pasażerskie Żeglugi Gdańskiej oraz "Czarna Perła" także zacumowały przy nabrzeżu przy ul. Wiosny Ludów, oznacza to spory spacer dla amatorów rejsów tymi jednostkami, które do tej pory cumowały w Głównym Mieście, przy Długim Pobrzeżu.
- Obecnie mamy rejsy głównie z wcześniej umówionymi grupami zorganizowanymi, ale wątpimy, by osoby indywidualne tu docierały, jest tu za daleko - podkreślają pracownicy statków.
Opinie (183) 6 zablokowanych
-
2017-05-08 12:52
Wyższe jachty mogą przecież przepływać leżąc na boku. Przy wywrotkach maja to przećwiczone.
- 6 4
-
2017-05-08 13:05
jak ludzie tam mają chodzić? sa schody nad tym betonem? stała częśc? to co będzie ruchome? woda? (1)
- 1 8
-
2017-05-08 13:10
Odważni po tej belce coraz wyżej, reszta normalnie, po obu stronach sterowni.
- 2 0
-
2017-05-08 13:18
Super !@ bravo !
- 2 5
-
2017-05-08 13:25
proponuję (4)
nazwę kładki : most im Borysa Niemcowa zamordowanego przez Kreml opozycjonisty.
Putin oczywiście nie zgodził sie aby nazwać jego imieniem most vis avis Kremla, gdzie został zamordowany!- 4 13
-
2017-05-08 13:33
jaki ty znowu piotr z kacka (2)
czuc tu tomaszem de z oliwy
- 3 2
-
2017-05-08 13:50
tchóżu, kacapie (1)
i trollu ruski przedstaw się
- 2 0
-
2017-05-08 13:59
a czemu masz maila mama@o2.pl w podpisie?
- 2 2
-
2017-05-08 13:49
He-he
"Piotr z Kacka". Znów uciekł ze szpitala! "Napoleon z Paryżu" i "Cesarz z Rzymu" tęsknią...
- 1 3
-
2017-05-08 13:26
straszna ta konstrukcja, zaburza lad urbanistyczny tego miejsca (1)
to jak owarta rana na zdrowej tkance miejskiej
- 19 16
-
2017-05-08 13:31
ta tkanka to zgnilizna, most - wrzód :P
a nazwać go im lecha marii i żołnierzy wyklętych...
- 2 5
-
2017-05-08 13:32
już o widzę jak toto będzie sprawnie działało (1)
pod nosem budynia na skrzyżowaniu 3Maja i Nowe Ogrody jest zwrotnica tramwajowa której nie potrafią doprowadzić do pełnej funkcjonalności i stan taki trwa od 2ch lat. Mam więc wątpliwości co do tego by 27 maja przesło zostało podniesione
- 18 2
-
2017-05-08 13:35
będzie 27-go gigantyczna erekcja na miarę naszych czasów :)
będzie 27-go gigantyczna erekcja na miarę naszych czasów :)
Dorobić po obu stronach "lampiony" kuliste i będzie na cały świat informacja że mamy w Gdańsku nowy most :)- 4 1
-
2017-05-08 13:44
(1)
Uroczystość w Filharmonii Batyckiej czy Batyckiego?
- 6 1
-
2017-05-08 13:53
nie, w galerii Bandyckiej, albo galeri przymorze :P
- 1 1
-
2017-05-08 13:49
Co by nie powiedzieć ma wygląd bardzo futurystyczny
- 6 1
-
2017-05-08 13:51
Jednym z warunków konkursu był przejazd przez kładkę samochodów do 3.5 tony. (1)
...wątpię czy przejedzie tam taki pojazd. Dużo prac zostało wtedy odrzuconych z innych błahych powodów. Szkoda, że sąd konkursowy stosował różne kryteria :( Chyba, że się mylę to b. bym prosił o uszczegółowienie informacji :)
- 2 3
-
2017-05-08 13:54
jak da rade kieroFca na jednym boku to spoko :)
ale znajdzie sie typ z czerwoną hondą, co udowodni, że się da :)
- 1 0
-
2017-05-08 13:54
(1)
No i elegancko, liczę że powstanie także między Westerplatte - Latarnia Morska w NP
- 12 5
-
2017-05-08 16:12
To by było coś
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.