• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęło się nasuwanie wiaduktu nad torami we Wrzeszczu

Jakub Gilewicz
15 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak wyglądało nasuwanie ważącego 250 ton przęsła wiaduktu.



Pierwszy etap nasuwania przęsła wiaduktu nad torami kolejowymi we Wrzeszczu został zakończony. Dzięki zastosowaniu siłowników hydraulicznych płytę wiaduktu przesunięto o dwanaście metrów. Kolejna część operacji rozpocznie się w nocy ze środy na czwartek.



Czy lubisz oglądać na żywo przedsięwzięcia inżynieryjne?

- Ciekawie jest zobaczyć co zmienia się w Gdańsku i jaką metodą - tłumaczył Stanisław Miłosz, który mimo zimna, padającego śniegu i późnej pory, jako jeden z dwóch widzów oglądał początek akcji nasuwania nowego wiaduktu nad torami we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska.

Nasuwanie przęsła wiaduktu rozpoczęło się w nocy z wtorku na środę. Pora została wybrana nieprzypadkowo. Niezbędnym warunkiem przeprowadzenia akcji było bowiem wyłączenie sieci trakcyjnych, nad którymi nasuwana miała być płyta wiaduktu. Skomplikowana akcja przemieszczenia ważącej 250 ton stalowej konstrukcji wymaga także koordynacji działań kilkunastu pracowników i zastosowania odpowiedniej technologii.

- Ułożone zostały tory jezdne, na których umieszczono ebonitowe płyty. Do nich z kolei przylega łożysko ślizgowe z teflonu i tu niezawodny okazuje się płyn do zmywania naczyń Ludwik, którym polewane są obie te powierzchnie w związku z czym tarcie jest minimalne - wyjaśnia skrupulatnie Adam Łosińki, inspektor nadzoru robót mostowych Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Pierwszej nocy udało się przemieścić przęsło wiaduktu o 12 metrów. Odległość byłaby jeszcze większa, gdyby nie problemy z wyłączeniem napięcia w jednej z sieci trakcyjnych. Akcja zostanie wznowiona w nocy ze środy na czwartek.

- Do nasunięcia jest ponad 40 metrów. Taka operacja może potrwać nawet trzy doby - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Nasuwanie przęsła to kolejny etap budowy wiaduktu. Cała konstrukcja będzie mierzyć 97,5 metra i ważyć 600 ton. Na wiadukcie mają zostać wybudowane dwie jezdnie (dwa pasy ruchu w kierunku lotniska), ścieżka dla pieszych i ścieżka rowerowa. Nowa konstrukcja ma być wizualnie podobna do istniejącego już wiaduktu, który znajduje się w ciągu ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska.

Wiadukt powstaje osi nowej Trasy Słowackiego i połączy się poprzez fragment drogi z estakadą powstającą nad aleją Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska.

Scalanie łuków nowego wiaduktu.

Montaż estakady nad al. Grunwaldzką.


Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Oddany do ruchu w grudniu 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (112) 2 zablokowane

  • (12)

    A powie ktoś biegłych w temacie czy na estakadzie nad Grunwaldzką będą dwa paski w jedną i dwa w drugą ? Bo coś na wąską wygląda okiem laika.

    • 10 8

    • Po jednym pasie w każdą stronę.

      • 12 0

    • (1)

      Nad grunwaldzką będzie po jednym pasie, nad torami po dwa.

      • 4 1

      • To za*** zaprojektowali. Sytuacja będzie wyglądać jak ze zwężeniami na moście w Toruniu ...

        • 5 7

    • niestety ale nadal nie potrafimy myslec przyszlosciowo (6)

      i bedzie po jednym, tak aby za 10 lat plakac ze wszystko tak samo jak wczesniej sie korkuje bo ktos nie przewidzial ze jednak jeden pas to zdecydowanie za malo

      • 8 9

      • a czemu za 10 lat ma byc wieksze natezenie ruchu ? (4)

        Jest jakis powod ?

        • 5 5

        • bo miasto rośnie a ludzie mają więcej aut... (3)

          takie trudne?

          • 5 4

          • Trudne... (1)

            ...bo ludność trójmiasta raczej już kupiła auta, i liczba samochodów dawno przestała lawinowo rosnąć. Co najwyżej będą one wymieniane na następne. Ludnośc miasta tez raczej nie rośnie zbyt szybko...

            • 2 4

            • ja jeszcze nie kupiłam żadnego,

              a zaludnienie też zamierzam zwiększyć :)

              • 0 0

          • Aut będzie coraz mniej..

            W rozwiniętych miastach na zachodzie Europy jest znacznie mniejsza ilość samochodów przypadających na XX mieszkańców niż w Gdańsku, nie mówiąc o Warszawie..
            I już teraz miasto działa przyszłościowo i zniechęca do korzystania z samochodu, dlatego też miasto raczej zakazuje budowy dużych parkingów, tak aby nie jechać bez ptorzeby samochodem

            • 3 2

      • to aż nazbyt wystarczająco

        za niecały kilometr jest krzyżówka ze światłami, która skutecznie ograniczy przepustowość. Wiem, że wybudowana dla Warszawiaków Grunwaldzka (tak tak, nie dla Gdańszczan, a dla mieszkańców Stolycy - żeby mogli dojechać nad morze) aż za bardzo przyzwyczaiła Was do wielopasmowych przelotówek w mieście, ale chyba nie o to chodzi, żeby zacęcać ościennych do wjeżdżania swoimi oklejonymi taśmą samoprzylepną Golfami i parkowania gdzie popadnie. Każdy tylko by wołał o szerokie drogi i parkingi w każdej dzielnicy - a przecież wycinanie dróg i parkingów w istniejącej tkance miejskiej oznacza usuwanie miejsc, do których ludzie chcieliby dojeżdżać (mieszkania, zakłady).

        • 1 1

    • Poobserwój rozkład ruchu

      Poobserwuj rozkład ruchu, bez problemu wystarczy 1 pas górą, reszta ruchu rozejdzie się na boki.
      Bardziej obawiał bym się korków na prawo i lewoskręcie ze słowackiego w Grunwaldzką.

      • 3 1

    • a po co dwa pasy?

      Na Słowackiego też jest po jednym pasie i fakt że są korki ale dlatego że stoją na światłach przed Grunwaldzką, po otwarciu estakady problem korków zniknie

      • 5 0

  • ludzie przecież na ten czas powinny być zatrzymane wszystkie pociągi i objazdami jechać (5)

    to jawne łamanie prawa i możliwość katastrofy kolejowej. miałem dziś jechać skm do pracy w sopocie ale wezmę taksówkę bo chcę żyć, a nie być wydobywanym spod wraku pociągu !!!! kto za to odpowiada powinien od razu trafić do sądu...

    • 0 20

    • zasugeruj trase objazdę Krzysiu, chętnie posłucham ;) (3)

      • 6 0

      • NIEKTÓRE POCIĄGI MOŻNA PUŚCIĆ TRASĄ TORAMI TRAMWAJOWYMI !

        A RESZTĘ ODWOŁAĆ I TYLE !

        • 0 3

      • Prosta sprawa:
        Kolejno: przez Białystok, Szczecin, Wrocław Lublin...

        • 3 0

      • Mozna tez pociagi ladowac na lawety i kawalek przemiescic drogami.

        • 0 0

    • ale wykrakałeś ! i wiadukt się osunął na trakcję !

      • 0 0

  • (2)

    jak zwykle filmik nie otwiera sie w całości, tylko pierwsze 52s !!!!

    • 0 13

    • Dokup trochę RAMu do swojego 486 ;)

      • 4 0

    • Trzeba wrzucic dwa zlote do obudowy.

      • 6 0

  • SKM (1)

    W nagrodę za to SKM będzie jeździć rzadziej i drożej.

    • 7 0

    • niestety SKM jest z gdyni

      gdyby była 'budyniowa' już dawno byłyby nowe pociagi - tak jak nowe tramwaje

      • 0 0

  • Płyn do zmywania naczyń "Ludwik" reklamowany był hasłem, które zrobiło furorę - "Ludwiku, do rondla!"

    Ja Ludwika używam również do złączy hydraulicznych (na gumową uszczelkę) i kładzenia silikonu (naniesiony na palec Ludwik przy ściąganiu naddatku).
    No i dobrze, że "trasa Słowackiego" systematycznie nabiera realnych kształtów.

    • 6 0

  • Brawo Pani rzecznik

    Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne przestrzega podstawowych zasad PHP występując w czapce pod kaskiem, gdzie w tym czasie był inspektor BHP?

    • 3 2

  • Do czego można jeszcze użyc "Ludwika"?? (5)

    czekam na propozycje

    • 1 1

    • Ja probowalem uzyc do zmywania naczyn ale raczej sie nie nadaje. (2)

      • 7 4

      • chciałeś zmywać naczynia płynem do nasuwania wiaduktów? (1)

        A na oleju może smażysz zamiast lać do silnika?
        Skąd się tacy ludzie biora?

        • 5 1

        • Z kątowni ;-)

          • 0 0

    • Leje do diesla

      Mam Golfa 3 w dizlu w kombi w skórze. Dolewam do diesla w proporcji 1:10, spaliny mają zielony kolor a jak ruszam spod świateł to inni kierowcy się pienią.

      • 9 0

    • Biedroń podobno używa

      • 2 1

  • Pan Stanislaw wiac ze pozytywnie nastawiony do zycia. Sympatyczny Pan.

    • 11 0

  • Mnie się też nasunął pomysł (1)

    Czy nie możnaby nasunąć wiaduktu nad Sopotem

    • 6 0

    • ktoś próbował

      nasunąć Sopot nad tunelem, ale za drogo.

      • 5 0

  • NA CZAS BUDOWY WIADUKTU I MONTAŻU !! (7)

    POWINIEN DAWNO JUŻ POWSTAĆ TOR ZJAZDOWY DLA POCIĄGÓW ŁĄCZĄCY STACJĘ NA WRZESZCZU Z TORAMI TRAMWAJOWYMI ! NP. OD STACJI DO TORÓW PRZY KLONOWEJ TOR ! WIĘKSZOŚĆ POCIĄGÓW PR I SKM BY DAŁA RADĘ DOJECHAĆ, A NAWET TLK I IC POWOLI BY MOGŁY PRZEJECHAĆ ! POTEM WYSTARCZYŁO OD WOJSKA POLSKIEGO DO STACJI NA ZASPIE TOR ZJAZDOWY NA NORMALNĄ LINIĘ !!! PROSTA SPRAWA.

    • 1 10

    • fajna prowokacja byłaby... (4)

      ale poszedłeś w fantazji za daleko i nawet już śmieszne nie jest

      • 5 0

      • TO NIE PROWOKACJA TYLKO MYŚLENIE TECHNICZNE ! (3)

        W WIELU CYWILIZOWANYCH KRAJACH TAKIE ROZWIĄZANIE TO NORMA. Pociągi dalekobieżne poruszają się przez centrum miasta torami tramwajowymi i po drodze są odpowiednio koordynowane, aby nie doszło do awarii sieci trakcyjnej. Spokojnie można by stworzyć połączenie pomiędzy Wrzeszczem i Zaspą dla pociągów dla bezpieczeństwa prac przy N. Słowackiego.

        • 1 5

        • Gdzie to jest norma? (2)

          Gdzie pociągi kursują po torach tramwajowych? Jakiś przykład?

          Obawiam sie, że własnie ze względów TECHNICZNYCH to odpada. Po pierwsze tory tramwajowe mają inne parametry wytrzymałościowe i zupełnie inne promienie skrętów. Po drugie kolej i tramwaje mają zupełnie inne skrajnie. Po trzecie jest około metra różnicy w wysokości sieci trakcyjnej. O różnicy w systemie zasilania nie wspominając.

          Ale jesli to rzeczywiście jest norma w cywilizowanych krajach to wskaz przykład, bo to naprawde ciekawy pomysł...

          • 5 0

          • Kraków - Wieliczka nie wiem czy obecnie linia jest obsługiwana, ale jest technicznie do tego przygotowana (1)

            • 1 3

            • Miedzy Krakowem a Wieliczką jest tor KOLEJOWY.

              I po torze kolejowym miałby jeździć tramwaj - takie pomysły rzeczywiście były. Niezrealizowane.

              Tramwaj po torze kolejowym na upartego można przeciągnąć. Ale nie da się przeciągnąć pociągu po torze tramwajowym.

              • 2 0

    • mówi się we Wrzeszczu

      i reszta to totalna bzdura, weź się chłopie do jakiejś nauki albo czytaj dokładnie informacje w necie odnośnie planów zabudowy tego terenu

      • 1 0

    • "na Wrzeszczu"?? - od razu widać, że nie wychowałeś się tutaj...

      pamiętaj: "na" osiedlu, "w" dzielnicy. a Wrzeszcz to wyjątek - bo 'w Wrzeszczu" byłoby nie-do-wymówienia - dlatego jest 'we'

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane