• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęły się testy na linii PKM. Pociągi przejadą kilka tysięcy kilometrów

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • W poniedziałek rozpoczęły się testy linii PKM z udziałem pojazdu Pesy SA 136-018.
  • Szynobusy prowadzą pracownicy PKP SKM w Trójmieście.
  • Składy po nowej linii będą kursować od 1 września.

Ruszyły testy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z udziałem szynobusów. Przed uruchomieniem linii zaplanowanym na 1 września składy przejadą kilka tysięcy kilometrów.



Czy pociągi PKM rozładują korki na drogach?

W poniedziałek na tory Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową wyjechał szynobus, który będzie teraz prowadził testy 18-kilometrowej linii. Trzeba tu zaznaczyć, że pierwotnie pociągi miały testować nową trasę już w czerwcu.

Skąd opóźnienie? Pierwsze szynobusy przeznaczone dla PKM, które dotarły m.in. w kwietniu z bydgoskiej firmy Pesa, zostały wydzierżawione przez władze samorządu województwa pomorskiego przewoźnikowi - spółce Przewozy Regionalne. Składy kursowały od początku lata na linii Reda - Hel. Z tego względu nie można było ich skierować na linię PKM. Dopiero gdy dotarły ostatnie szynobusy, pojawiła się taka możliwość. Nadmieńmy, że w sumie linię obsłuży 10 szynobusów.

Czytaj też: Pociągi na PKM co 15 minut. Bilet po 3,5 zł

Co przetestują nowe składy podczas kursowania?

- M.in. planujemy poprawić ustawienia semaforów, muszą być dobrze widoczne dla maszynistów. Ponadto sprawdzić trzeba funkcjonowanie systemu sterowania ruchem, ale także systemu informacji pasażerskiej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Podczas testów składy PKM przejadą kilka tysięcy kilometrów po linii PKM. Zarządca torowiska, jak i przyszły przewoźnik, muszą mieć pewność, że wszystko działa poprawnie, by w trakcie przewożenia pasażerów nie dochodziło do opóźnień i przestojów.

Za sterami składu, który wykonuje testy, siedzą maszyniści ze spółki PKP SKM w Trójmieście. Przewoźnik z Gdyni po 1 września będzie obsługiwał pasażerów między Osową a Wrzeszczem.

Czytaj też: Pesa zapłaci karę za szynobusy dla PKM?

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

  • Strasznie głośny ten szynobus (21)

    Mam nadzieję, że to to tylko ten film daje takie odczucie.

    • 93 16

    • (3)

      Straszne to są potwory .. a nie poziom hałasu...

      • 9 29

      • potworny hałas

        buuuaaaaaaaa

        • 10 9

      • "miki" (1)

        Dźwięki też mogą być straszne :P, Permanentny popis elokwencji, błysk spostrzegawczości w poście, który nie wniósł kompletnie nic do dyskusji. 100% trolingu.

        • 35 0

        • kiki

          Permanentny to może być makijaż, a nie popis.
          Popis to może być w sejmie.

          • 2 0

    • (1)

      kwestia dotarcia... składy trochę pojeżdżą i hałas będzie mniejszy... zupełnie jak z torami tramwajowymi... na początku hałas ogromny, potem lepiej

      • 3 5

      • tak jak torami na chełm?

        • 2 0

    • o rany!!! rzeczywiście głośny gwizd, współczuję mieszkającym obok linii :(

      może jak pasażerowie go "dociążą" to nie będzie aż tak bardzo głośno ;)

      • 5 4

    • Widać, ze hamuje bo zwalnia wiec to hamulce przy tarciu

      • 5 2

    • Pesozłom

      Miały być przystosowane do poruszania się po torach o dużym nachyleniu pionowym. Pesa zamiast dać lepsze silniki jakoś zmodyfikowała przekładnię i szynobusy jeżdżą na dużych obrotach niesamowicie hałasując. Są dużo głośniejsze od tych żółto-niebieskich, które jeżdżą do Helu. Do tego strasznie powoli ruszają.

      • 9 3

    • całe szczęście, że pociągi są ładne w przeciwieństwie do koszmarnych przystanków ...

      • 7 12

    • król jest nagi (7)

      Naprawdę ktoś uważa, że mały pociąg co 15 min w dużym mieście ma wpływ na system komunikacyjny?

      • 10 7

      • 2000 samochodów co godzinę (6)

        tyle może zastąpić

        • 6 6

        • (3)

          Jak to samochodów? Żaden wyznawca Przenajświętszego Samochodu nie porzuci wiary dla szynobusu.
          To poganie ze zbiorkomu i heretycy z sekty cyklistów będą jeździli.

          • 7 5

          • skończ marudzić... (1)

            kierowcy bardzo, bardzo chętnie porzucą swoje drogie i kosztowne w utrzymaniu samochodu, jeśli W KOŃCU miasto zapewni godną alternatywę! To że obecni samochodziarze nie pchają się do śmierdzących i drogich (w stosunku do oferty) SKM, autobusów i tramwajów to chyba nikogo nie powinno dziwić. Dojazd komunikacją 40 minut lub samochodem w 15 minut - póki co wybór jest dla kierowców prosty.
            W Warszawie, gdzie jest dobre metro, kierowcy mieszkający w pobliżu linii, nie mają problemu z przesiadką.

            • 3 0

            • Z tym 15 minut to dałeś po bandzie.

              Chyba, że chodziło Tobie:
              15 minut jazdy i 30 stania w korku.

              Bo prawda jest taka, że w godzinach dojazdów i powrotów z pracy potok aut pełznie tak wolno, że rowerem można szybciej nawet pod górę na dzielnice moreny.

              • 3 0

          • Sekta cyklistów ma daleko w poważaniu zbiorkom

            wolimy świeże powietrze zamiast przepocone, spalanie tłuszczu zamiast odkładania go i pełną swobodę poruszania zamiast po szynach. Nie mówiąc już że taniej, choć wiadomo że utrzymanie roweru też kosztuje.

            • 0 0

        • matematyka się kłania (1)

          Jak żeś to obliczył - 2000 samochodów to ok. 6 tys. ludzi. Czy do jednego pociągu wchodzi 1,5 tys. pasażerów?

          • 4 0

          • Rzeczywistość się kłania

            2000 samochód to niewiele więcej jak 2000 ludzi, bo większość jezdzi samotnie

            • 2 0

    • Tia (1)

      Prawie jak samolot.

      • 0 2

      • Rzeczywiście dźwięk odrzutowca. Prędkość jakby żółwia.

        Ktoś jakby "podkoloryzował efekty dźwiękowe".

        • 2 0

    • Przepiekny odgłos silników asynchronicznych umieszczonych w każdym wagonie.

      Tak brzmi superpociąg z Niemiec, ICE i to melodia dla uszu. Piekny supernowoczesny odgłos.

      • 1 2

  • Deputat jest, pojeździć trzeba, wreszcie Niemiec dołożył do budowy tego, co wysadził. (17)

    Żeby mieć "oszczęności". Może nowa kolej po testach będzie wolna od błęów.
    Pozostaje się cieszyć, że wreszcie Niemiec dołożył się do odbudowy tego, co w 1945 roku tak radośnie wysadzał. Lepiej późno, niż wcale. Nie pomoc UE, a kontrybucja.
    Jeszcze Rusek mógłby się dołożyć, w końcu też się przyczynił do zniszczenia tej linii.

    Mogliby zelektryfikować, ale przed wojną trakcja była parowa, trudno, żeby trzeba było odbudować więcej, niż się zniszczyło. I tak plus za dwutorową linię.

    • 35 53

    • ale najpierw to wybudował - nie zapominaj o tym (7)

      i gdyby nie on to teraz nie byłoby tej linii, kto by przekopywał wzgórza morenowe

      • 16 6

      • Czyli wolno zniszczyć, to co się wybudowało bezkarnie? (5)

        Ok, wybuduję klientowi dom, w fundamentach zamuruję bombę, jak będzie pusto to zdetonuję i powiem - ja wybudowałem więc mogłem wysadzić.

        • 4 12

        • (4)

          tak.

          • 8 5

          • lepiej zniszczyć niż bydłu podarować (3)

            to tak jak małpie brzytwę dać

            • 9 1

            • Takie myślenie jest w czasie wojny (2)

              Teraz mamy pokój, buduje się zaufanie, sojusz wojskowy i myśli się o pojednaniu. Jedynie naród ukraiński nie zamierza się po tylu latach pojednać uznając UPA za bohatera a akcję "Wisła" za zbrodnię.
              Nie jestem przeciw Ukraińcom, ale sprawę Wołynia powinni zamknąć

              • 10 3

              • Jutro o siodmej zamykamy sprawe Wolynia.

                • 8 4

              • Ja też widzę niezwykłą korelację pomiędzy działaniami Ukraińców, a testami PKM...

                • 6 0

      • Nie jest zupełnie tak

        stary nasyp został w zasadzie wykorzystany jedynie od Grunwaldzkiej mniej więcej do Brętowa . Wpięcie w linię 202 ( to ta Gdańsk Gdynia ) jest zupełnie inne ( poprzez wiadukt jednego toru ). Tam trzeba było wszystko robić od nowa. Nadto nasyp musiał być poszerzony do dwóch torów i miejscami przesunięty ( okolice Polanek i Słowackiego) Od Kiełipnka za obwodnicą linia idzie zupełnie nowym śladem. Poza tym wszystkie obiekty inżynierskie są nowe, stacje których pierwotnie nie było . Praktycznie była to więc budowa nowej linii w miejscu starej. Istnienie do 1945 roku w tym miejscu linii kolejowej dało jedynie miejsce pod inwestycję . Przez to wywłaszczenia dotyczyło w ogromnej większości nowego prezbiegu linii od Kiełpinka.

        • 5 0

    • nawet chwalac musisz narzekac...

      • 4 0

    • wybudował,więc jego...

      ...swoje mógł wysadzać-nie twój interes!

      • 2 2

    • (1)

      Przygotujesz pismo do Putina? Wyślemy wniosek o środki na elektryfikację. Może da? Jak dobrze spadnie z krzesła!

      • 1 0

      • elektryfikacja

        nie była kwestia pieniędzy , tylko oporu PLK przed elektryfikacją odcinka Gdynia Główna Osowa linii należącej do nich. Przy elektryfikacji tylko pkm pociągi mogłyby jeździć tylko do lotniska. Cała linia jest już przygotowana do elektryfikacji . Wystarczy postawić słupy i zawiesić przewody

        • 2 0

    • Wszystkie wiadukty zostały wysadzone przez Rosjan. (1)

      Mścili się na Niemcach wszystko burząc i gwałcąc kobiety, a w tym czasie Niemców już tu nie było.Poczytaj trochę, to nie boli.

      • 0 7

      • Nie, te wiadukty zostały akurat wysadzone przez Niemców.

        Celem było powstrzymanie ofensywy radzieckiej poprzez zatamowanie przejazdu czołgom. Z kolei Rosjanie przyczynili się pośrednio do likwidacji linii - kradnąc tory pod Lęborkiem. Po wojnie uznano, że tamta linia jest ważniejsza i tory Kolei Kokoszkowskiej (z odzysku) ułożono właśnie tam.

        • 6 0

    • Akurat niemiec wysadził tylko część mostu.

      Resztą Budyń.

      • 0 2

    • Niemiec może wysadził wiadukty, ale Ruskie zabrali tory jako trofiejne.

      • 0 0

    • Niemcy

      Niemcy nie naprawiają co zniszczyli tylko szykują dla siebie!!!

      • 0 0

  • Może by zabierać po drodze pasażerów? Szkoda kasy na puste przejazdy.. (2)

    • 37 40

    • Pewnie. Tylko zaloze sie ze jak przez awarie na takiej jezdzie probnej spoznisz sie na rodzinny obiad to pierwszy bedziesz darl kota jaka to PKM jest slaba....

      • 10 2

    • No właśnie

      miało być gotowe na wakacje, wiele osób by już wcześniej skorzystało a tu klops..

      • 2 12

  • kiedy pierwsze potrącenia? (7)

    jak pendolino...

    • 22 88

    • (2)

      Przed wyborami, bo wybory wygra PiS i ten pociąg już nigdy nikogo nie potrąci!

      • 28 2

      • Już nikt nigdy przez ten pociąg pozbawiony życia nie będzie!!! (1)

        • 13 0

        • Dokładnie! A testy zostały sfałszowane w Moskwie!

          • 5 0

    • Zapraszamy....

      ....na tory.

      • 5 3

    • Kiedy?

      Jak ślepe bydło wlezie na tory.

      • 17 1

    • Nie będzie

      jeśli nie będziesz sie szwędać po torach po pijaku.

      • 11 0

    • Pierwsi malkontenci już też są

      Jak zwykle są tacy ktorym się wszystko nie podoba.Żenada!

      • 1 0

  • Mieszkam (5)

    W większej odległości od torów. Na wysokości mostu Weisera. Od torów dzieli mnie wąwóz, las, domki jednorodzinne... a mimo wszystko słychać sygnały dźwiękowe, mam nadzieję ze to tylko testy.

    Po za tym ZRÓBCIE CAŁODOBOWY ROZKŁAD JAZDY. w nocą też są przylot, odloty.. i Ci biedni ludzie z banina (w koncu min. to dla nich) nie mają tam autobusów nocnych

    • 104 11

    • Zgoda co do rozkladu przystosowanego do potrzeb (2)

      Jednak czy fakt, ze Gdansk nie placi za autobusy nocne (ktore musza byc dotowane, bo inaczej nie bylyby rentowne - jak olbrzymia czesc komunikacji miejskiej) dla mieszkancow gmin osciennych mnie nie dziwi.

      Czy moze sie myle i Banino jest czescia gminy Miasta Gdanska?

      • 9 4

      • Nie jest

        ale dobrze wiemy, ale jego bliskość i wymienność czynnika ludzkiego jest ogromna.

        wystarczy spojrzec na tlum w autobusie 126

        • 9 6

      • transport publiczny jak sama nazwa wskazuje nie powstał aby być rentowny

        powstał aby pełnić ważną funkcję publiczną
        jak toalety, utrzymanie czystości w mieście, utrzymanie dróg
        itd. itd.

        • 25 1

    • "Pentolino GD"

      Jeszcze się nie zaczelo a narzekanie już slychac. Oj Narodzie! :(

      • 3 6

    • Mafia TAXI do tego nie dopuści.

      Autobusy też jeździły tylko do 22. Później. Hulaj dusza piekła nie ma.

      • 2 0

  • Głośny,głośny... (5)

    .....bo prawie"zdycha" pod górkę.Jak będzie obciążony na maksa to dopiero będzie jazda......No cóż, wygrała najtańsza oferta....Zapewne teraz okaże sie,ze założone teoretyczne czasy przejazdu miedzy przystankami trzeba bedzie wydłużać.Szkoda,ze przy tak olbrzymim nakładzie finansowym nie zdecydowano sie od razu na elektryfikacje linii...

    • 63 23

    • podreguluje się, dostanie większe opony

      cegła na pedał gazu i alleluja i do przodu
      foka postawią i wykorzystają energię odnawialną Pomorza
      do napędzania machiny

      • 5 6

    • (1)

      Prawie się zgadza, tylko ten pociąg jedzie z górki. Ale zawsze można przypozować na eksperta.

      • 14 3

      • I tak zawsze

        będzie? zawsze z górki? Jeździłem "nim" parę razy na półwysep......więc wiem trochę więcej niż ty

        • 2 5

    • Ale jesteś głupi, rety. (1)

      Pociąg ma odgłos jak super pociąg z Niemiec, ICE3 Velaro-D, bo też ma silniki asynchroniczne w każdym wagonie. Rewelacyjne odglosy nowoczesnego składu i ludzie lubią tak pieknie grający melodie pociąg. Szczegolnie ekstra odglosy przy ruszaniu. Lecz się zatem jak ci cos przeszkadza.

      • 4 4

      • popier*zieliły

        ci sie trakcje kolego,ICE3 Velaro-D to jednostka elektryczna

        • 1 0

  • Pytanie o harmonogram (5)

    Oficjalnie PKM mam ruszyć we wrześniu, ale:
    1. przejazd w Osowej, wiadukt i sam przystanek ciągle w budowie i oceniam stan zaawansowania na 25%, szczególnie przejazdu i wiaduktu.
    2. Tory w okolicy Gdynia Źródło Marii ciągle w trakcie układania.

    Czy jest szansa, aby Redakcja uzyskała z PLK i PKM potwierdzenie zakończenia tych robót do września?
    Moim zdaniem to nierealne i kolej ruszy początkowo tylko do lotniska.

    • 33 13

    • do Gdyni TYLKO rano i wieczorem

      albo tylko rano z GDYNI i wieczorem do Gdyni, bo coś mówili o kursach technicznych

      na razie o normalnym połączeniu z lotniskiem można zapomnieć

      • 12 0

    • (2)

      Najpierw tylko do Osowej. Na linii z Gdyni do Koscierzyny prace prowadza PLK i maja swoj harmonogram.

      • 9 0

      • Według planu podanego na tablicy budowy,prace w Osowej mają zakończyć się do 20 listopada 2015 roku,ale widząc jaki jest stan zaawansowania robót,jest to nierealne,najwcześniej będzie to listopad 2016 roku,a może nawet początek 2017.Do tego czasu kursy regularne PKM do Gdyni są raczej wykluczone

        • 2 6

      • Ale na przejeździe w Osowej też prace prowadzi PLK i stan robót jest daleki od zakończenia. W PLK poinformowano mnie, że prace zakończą w październiku, więc jak miałoby wyglądać kursowanie pociągów od września? Po jednym torze, jak w tej chwili kursują pociągi z Kościerzyny?
        Jeżeli tak, to zakładany rozkład jest tu chyba nierealny do czasu ukończenia przejazdu.

        • 0 0

    • Coś mi się wydaje, że do wyborów szans nie ma.

      POlegną jak nic.

      • 1 0

  • Super. Juz nie moge sie doczekac na dojazdy PKMka do pracy (6)

    PS dlaczego nie piszecie nic o rozbudowie najlepszego w trojmiescie placu zabaw w Parku Regana?

    • 27 10

    • Ludzie wolą narzekać i tyle, (Polacy szczególnie). (4)

      dlatego nie widzą jasnej strony życia....

      • 9 0

      • To fakt (2)

        Nie ma zamachów terrorystycznych, nie ma wojny, mamy co jeść , gdzie mieszkać, ludzie nie zabijają się masowo jak w US and A czy jakiejś tam Norwegii, budują sie drogi, mieszkania, nowe drogi, mosty, baseny, szkoły. Bezrobocie maleje, możemy jeździć gdzie chcemy, liczba samochodów rośnie, paliwo tanieje, nawet pogoda łaskawsza od wczoraj.
        A my ciągle narzekamy.

        • 15 1

        • To dziwne - rozglądam się i nie widzę tego o czym piszesz ...

          • 0 2

        • przecież ty nie narzekasz - podoba się cię wszystko i niczego nie wymagasz od życia

          • 0 1

      • Właśnie... Wyobraź sobie wysiadanie i wsiadanie jak są tylko 3 pary drzwi... :)

        • 1 1

    • OSOWA - WRZESZCZ

      Również czekam na PKM jak na zbawienie, dojazd 169+tramwaj jest w szczycie dosyc uciążliwy. Nie ma tego złego bo przynajmniej książkę poczytam, ale z ogromną chęcią przyniosę się na PKM.

      • 4 0

  • O ktorej bedzie odjezdzal ostatni pociag z lotniska? (2)

    • 33 2

    • no jak to (1)

      o 21,30 hehehehe

      • 18 0

      • Proponuje zapytac Swilskiego, przynajmniej bedzie sie z czego posmiac w tym smutnym jak ... miescie.

        • 10 1

  • poprawić ustawienia semaforów??? (11)

    a ja byłem tak niesamowicie głupi, by myśleć że projekt wykonali profesjonaliści, a nie jakiś teatrzyk amatorski z pipidówy górnej

    • 51 16

    • (5)

      O, mamy i pierwszego specjaliste od kolejnictwa. Pewnie zna sie tez na lotnictwie, medycynie, budownictwie, motoryzacji oraz ekonomii.

      • 16 15

      • że jestes z PIS to widac ale czemu tak sie publicznie obnażasz ze swoja biedą umysłową? (3)

        raczej nie trzeba się znać na kolejnictwie, by stwierdzić, że ktoś kto planuje trasę powinien wiedzieć gdzie stawiać semafory, na jakiej wysokości, itd żeby były widoczne

        no ale może u was w PIS wszystko jest metodą prób i błędów - dlatego takich głupców puszczają na fora

        • 4 15

        • (1)

          a ty jestes specjalista od stawiania semaforow, tylko z jakiegos powodu zapomnieli cie poprosic rade.

          • 5 4

          • Specjaliści w tej dziedzinie wymarli lub są na emeryturach.

            Teraz te etaty zajmują ludzie po "marketing i zarządzanie".
            Nie można się dziwić, że trzeba prób i błędów. Dlatego to trochę potrwa.

            • 0 0

        • Czy mi sie zdaje czy twoje wiedza odnosnie semaforow ogranicza sie do tego" gdzie stawiac semafory, na jakiej wysokosci itd" ????

          • 0 1

      • Przede wszystkim zna się na zamówieniach publicznych. U nas każdy zna się na zamówieniach publicznych

        • 2 0

    • Poprawić ustawienia... (4)

      ...semaforów to nie znaczy zmieniać ich miejsce wbudowania,bo to ściśle określają przepisy, a jedynie poprawić ich widoczność / czytaj czytelność /, czyli poprawić ewentualnie kąt płaszczyzny komory wyświetlaczy względem toru tak by dla mechanika sygnały były optymalnie czytelne.Użycie w artykule sformułowania...poprawić ustawienia, jest pewnym skrótem myślowym.....

      • 15 0

      • czytam to

        i poprawiam kąt płaszczyzny komory wyświetlacza na bieżąco

        • 4 1

      • no i dobrze, ale czego nie mozna ustalić w planach? (2)

        co w tym takiego trudnego?

        nie zna sie wysokosci kabiny ? kata nachylenia płaszczyzny... itd

        nadal uważam, że jest to co najmniej dziwaczne

        - poza tym to kiedy poprawiają i w jaki sposób - maszynista jedzie i przez radio mówi widzę, wierdzę, nie widzę????

        a jasio na semaforze przykreca w lewo lub w prawo?

        • 1 7

        • nie, nie zna się (1)

          na etapie projektu nie wiadomo jaki tabor będzie jeździł. powinien oczywiście być zgodny z normami, ale PESA lubuje się w rozwiązaniach ograniczających widoczność boczną.

          • 6 1

          • ale co ty wybacz pieprzysz

            chcesz wmówić gimbazie tu piszącej, że PLK stawia semafor na dowolnej trasie i potem co tydzień zmienia ustawienia semaforów, bo raz jedzie SKM, raz regionalne, raz pendolino a innym razem szynobusy z PESY (nowe i stare)...??

            człowieku jakim CUDEM te same pojazdy jeździły na Hel?

            • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane