- 1 Mała uliczka, duży problem (148 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (429 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (109 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (268 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (106 opinii)
Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera
Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.
- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
70 dni na podniesienie trakcji
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Naprawa torowiska na al. Hallera
Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.
Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.
Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.
Miejsca
Opinie (131) 6 zablokowanych
-
2020-11-18 15:04
Opinia wyróżniona
Gdzie logika (12)
wystarczy powiesić belki przed wiaduktem na odpowiedniej wysokości i jak taki ślepy delikwent kabiną zawadzi to odrazu się ocknie że go nawigacja źle prowadzi. Podnoszenie nic nie da dalej będą pchać się na siłę może się uda.
- 114 11
-
2020-11-19 12:46
a może monitoring?
system ocenia wysokość pojazdu i włącza przed wiaduktem czerwone światło i ostre ostrzeżenie
- 0 0
-
2020-11-18 23:30
Obniżenie nawierzchni ... nie da się nie można za długo puszcze mają za dużo drzew myśliwi dbają o kwiatki nie da się nie można wszędzie błyskawice za długo ziemia za plaska rury za plytkie kable za krótkie nie da się za wolno za długo nie wolno nie można geostrategia nie ta wojsko przeżytek helikopter spada ojciec bije mame od 50 tysiecy lat szczegolnie w moim domu nie da się za wolno za długo nie można ..... zrobili w Londynie i powiesili tęczowe flagi.
- 2 1
-
2020-11-18 21:45
(4)
Belki są dobre tam gdzie niema trakcji
- 6 1
-
2020-11-19 08:08
(1)
Bellka moze byc zamontowana na chodniku i nie musi siegac trakcji
- 0 0
-
2020-11-20 16:09
???
Jak to na chodniku ? Nadgabaryty jadą z reguły pomiędzy torami tam gdzie jest najwyżej ale odległość pomiędzy nimi to ok 2,5 m.
- 0 0
-
2020-11-19 00:40
wszystko da się tak zaprojektować - aby i trakcja była przejezdna i belka blokowała wiazd (1)
- 2 5
-
2020-11-19 06:11
Projekt na papierze przyjmuje wszystko
A w rzeczywistości klapa
- 2 1
-
2020-11-18 19:54
Brak logiki ale bez urazy u Ciebie
Co oznacza ,, na odpowiedniej wysokości " Ponad siecią nie spełni żadnej funkcji, poniżej : pantograf pierwszy w nią przywali. W jednym masz rację : podnoszenie nic nie da. Kto chce to i tak będzie jechał.
- 4 1
-
2020-11-18 17:49
a gdzie twoja logika ? (1)
kto pozwoli na zawieszenie belki niszczącej pojazd ?
belki, która może spowodować zmianę toru jazdy pojazdu i doprowadzić do ogromnej tragedii- 4 22
-
2020-11-19 00:38
bredzisz nieprzytomnie - takie belki wiszą przed wieloma wiaduktami w Polsce i na Świecie
i jakoś tragedii nie było....
- 6 2
-
2020-11-18 17:41
to już było (1)
- 3 1
-
2020-11-19 14:21
Super
Teraz Tiry będą mogły niszczyc więcej dróg
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-11-21 06:45
Milimetr
Wielu z was nie wyobraża sobie, że można podzielić milimetr na mniejsze części. Niestety.
- 0 0
-
2020-11-18 15:04
Opinia wyróżniona
Gdzie logika (12)
wystarczy powiesić belki przed wiaduktem na odpowiedniej wysokości i jak taki ślepy delikwent kabiną zawadzi to odrazu się ocknie że go nawigacja źle prowadzi. Podnoszenie nic nie da dalej będą pchać się na siłę może się uda.
- 114 11
-
2020-11-18 21:45
(4)
Belki są dobre tam gdzie niema trakcji
- 6 1
-
2020-11-19 08:08
(1)
Bellka moze byc zamontowana na chodniku i nie musi siegac trakcji
- 0 0
-
2020-11-20 16:09
???
Jak to na chodniku ? Nadgabaryty jadą z reguły pomiędzy torami tam gdzie jest najwyżej ale odległość pomiędzy nimi to ok 2,5 m.
- 0 0
-
2020-11-19 00:40
wszystko da się tak zaprojektować - aby i trakcja była przejezdna i belka blokowała wiazd (1)
- 2 5
-
2020-11-19 06:11
Projekt na papierze przyjmuje wszystko
A w rzeczywistości klapa
- 2 1
-
2020-11-18 17:41
to już było (1)
- 3 1
-
2020-11-19 14:21
Super
Teraz Tiry będą mogły niszczyc więcej dróg
- 0 0
-
2020-11-19 12:46
a może monitoring?
system ocenia wysokość pojazdu i włącza przed wiaduktem czerwone światło i ostre ostrzeżenie
- 0 0
-
2020-11-18 17:49
a gdzie twoja logika ? (1)
kto pozwoli na zawieszenie belki niszczącej pojazd ?
belki, która może spowodować zmianę toru jazdy pojazdu i doprowadzić do ogromnej tragedii- 4 22
-
2020-11-19 00:38
bredzisz nieprzytomnie - takie belki wiszą przed wieloma wiaduktami w Polsce i na Świecie
i jakoś tragedii nie było....
- 6 2
-
2020-11-18 23:30
Obniżenie nawierzchni ... nie da się nie można za długo puszcze mają za dużo drzew myśliwi dbają o kwiatki nie da się nie można wszędzie błyskawice za długo ziemia za plaska rury za plytkie kable za krótkie nie da się za wolno za długo nie wolno nie można geostrategia nie ta wojsko przeżytek helikopter spada ojciec bije mame od 50 tysiecy lat szczegolnie w moim domu nie da się za wolno za długo nie można ..... zrobili w Londynie i powiesili tęczowe flagi.
- 2 1
-
2020-11-18 19:54
Brak logiki ale bez urazy u Ciebie
Co oznacza ,, na odpowiedniej wysokości " Ponad siecią nie spełni żadnej funkcji, poniżej : pantograf pierwszy w nią przywali. W jednym masz rację : podnoszenie nic nie da. Kto chce to i tak będzie jechał.
- 4 1
-
2020-11-20 11:19
Wiadukt Hallera , Orunia przejazd kolejowy
w Chinach tunel 70 m pod torami z 8 elem. pod torami w 5h 20''
- 0 0
-
2020-11-20 10:21
(1)
Nie można obniżyć nawierzchni,bo przy silnych deszczach tworzy się tam jezioro
- 0 0
-
2020-11-20 11:09
Orunia przejazd kolejowy , Wrzeszcz ul Hallera wiadukt
w Chinach wykonują tunel 70 m długości z 8 elementów prefabrykowanych w ciągu 5h 20 m
- 0 0
-
2020-11-18 13:40
5 cm... (12)
Podniesienie trakcji pod wiaduktem o 5 cm = blisko 600 000 zł...
Żeby to jeszcze było skuteczne...
Pozdrowienia dla gdańskiego magistratu. Serdeczne.- 135 16
-
2020-11-18 17:47
przeczytaj artykuł jeszcze raz ze zrozumieniem (1)
najdroższe jest nie podniesienie sieci trakcyjnej ale założenie dodatkowych izolatorów i przebudowanie sieci tak aby zerwanie w tym miejscu nie odcinało prądu w całej sieci i aby tramwaje mogły jeździć z Hallera w Kliniczną.
- 5 1
-
2020-11-19 12:40
znaczy, dalej liczą na zrywanie drutów...
- 1 0
-
2020-11-18 21:13
Tak ten pomatoł -rydwaniara trwoni n a s z e pieniądze! (2)
Ciekawe, ile zapłaciła za podświetlenie Żaka na tęczowo? Warto ją z tego rozliczyć!!!
- 2 4
-
2020-11-19 09:32
Nie chcesz wiedzieć co zobaczył Noe na znak przymierza z Bogiem o_O
- 0 0
-
2020-11-19 06:23
Mniej niż Sasin za niby wybory
- 3 1
-
2020-11-18 17:31
Nasza pani prezydent mysli że wszędzie 5 cm robi różnice:) (2)
- 5 3
-
2020-11-18 21:42
kto to jest wasza prezydent ?
- 2 0
-
2020-11-18 19:08
Ty nie masz pani Prezydent, ty masz pRezydenta sterowanego z Żuliborza.
- 4 4
-
2020-11-18 18:22
Ile od wpisu liczą?
Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.
- 3 1
-
2020-11-18 14:45
Wykonawca az z wroclawia przyjechal ciezarowka (1)
- 3 0
-
2020-11-18 14:56
I nie przypiep...ył w wiadukt?
- 4 1
-
2020-11-18 14:35
będzie dziura w drodze to się zrobi kolejne 5 cm
- 3 0
-
2020-11-19 11:25
zrobić tam tylko ruch pieszych
nikt trakcji nie zerwie i po kłopocie
- 0 0
-
2020-11-18 15:24
maruderzy (3)
co po nie którym komentującym nie ma jak dogodzić - miasto nie robi nic to źle, jak zaczyna robić to źle bo za drogo, bo bez sensu
- 0 24
-
2020-11-18 15:56
Właśnie tacy inaczej rozwinięci jak ty biorą (1)
udział w gdańskich marszach.
- 2 1
-
2020-11-19 11:23
co ma piernik do wiatraka
czy ja piszę coś o marszach ???
- 0 0
-
2020-11-18 15:53
Baranie to trzeba było pomalować trakcję na biało
...taniej a efekt ten sam. Pomyśl trochę zanim wypowiesz się na temat o którym nie masz zielonego pojęcia.
- 2 1
-
2020-11-18 16:09
(1)
Bramownice dużo tańsze i skuteczniejsze. Po co podnosić trakcję?
- 10 1
-
2020-11-19 10:39
Bo bramownice są dużo tańsze
Sam sobie odpowiedziałeś... nie ma być tanio, ma zarobić kto trzeba i ile się da.
- 0 0
-
2020-11-19 08:54
Tylko obniżenie poziomu drogi może być skuteczne i nie będzie wyrzucaniem pieniędzy ! (1)
- 1 0
-
2020-11-19 10:29
każde rozwiązanie prócz wysokiego karania za nieprzestrzeganie znaków zakazu
jest wyrzucaniem pieniędzy!
- 0 1
-
2020-11-19 10:20
5 Cm ?
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o .....
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.