- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (61 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (488 opinii)
Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera
Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.
- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
70 dni na podniesienie trakcji
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Naprawa torowiska na al. Hallera
Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.
Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.
Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.
Miejsca
Opinie (131) 6 zablokowanych
-
2020-11-18 15:24
maruderzy (3)
co po nie którym komentującym nie ma jak dogodzić - miasto nie robi nic to źle, jak zaczyna robić to źle bo za drogo, bo bez sensu
- 0 24
-
2020-11-18 15:53
Baranie to trzeba było pomalować trakcję na biało
...taniej a efekt ten sam. Pomyśl trochę zanim wypowiesz się na temat o którym nie masz zielonego pojęcia.
- 2 1
-
2020-11-18 15:56
Właśnie tacy inaczej rozwinięci jak ty biorą (1)
udział w gdańskich marszach.
- 2 1
-
2020-11-19 11:23
co ma piernik do wiatraka
czy ja piszę coś o marszach ???
- 0 0
-
2020-11-18 15:32
Karać mandatami kierowców a nie roztrwaniać pieniądze obywateli
- 11 0
-
2020-11-18 15:38
5 cm
Nareszcie TIRy będą mogły śmigać
- 8 3
-
2020-11-18 15:44
Ponad 100tys. Za 1cm do góry. (1)
bez sensu. Za chwilę będzie znowu zerwana.
- 15 0
-
2020-11-18 16:26
tu nie chodzi o te 5 cm, przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem
- 0 0
-
2020-11-18 15:47
Żeby nie było, że nie podnoszą. 5 cm to robi wrażenie.
Jakby to miało coś zmienić, gdy bezmózgi kierowca pakuje się TIR-em o 50 cm za wysokim...Ale kuuuuupa szmalu pójdzie. A może tak inne rozwiązanie ? Mniej kosztowne ale bardziej skuteczne i zapobiegające zrywaniu. Ale czy na to wpadną w tym mieście ?
- 11 0
-
2020-11-18 15:51
To nic nie zmieni....szkoda kasy
....zapory stałe przed wiaduktem ustawić, co by zatrzymały pojazdy kierowany przez niedouczonego kierowcę.
- 10 0
-
2020-11-18 15:57
(1)
aż 600000 ,za podniesienie o 5 cm.śmiech na sali co odpi..dalają.
- 12 1
-
2020-11-18 16:27
tu nie chodzi o te 5 cm, przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem, podkreślam, ze zrozumieniem
- 1 0
-
2020-11-18 16:09
(1)
Bramownice dużo tańsze i skuteczniejsze. Po co podnosić trakcję?
- 10 1
-
2020-11-19 10:39
Bo bramownice są dużo tańsze
Sam sobie odpowiedziałeś... nie ma być tanio, ma zarobić kto trzeba i ile się da.
- 0 0
-
2020-11-18 16:43
moja koncepcja to zrobic przewod trakcyjny na szybkozlaczki :)
- 2 1
-
2020-11-18 16:50
A zrobić taką nieckę
Jak w Sopocie przed molo to nie da się ?
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.