Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.

GZDiZ / Magdalena Kiljan

Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. HalleraMapka, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy byłe(a)ś świadkiem przejazdu zbyt dużych pojazdów pod wiaduktem na al. Hallera?

Zobacz wyniki (589)
Zgodnie z planem inwestycji trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm. Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.

- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.

70 dni na podniesienie trakcji



Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Naprawa torowiska na al. Hallera



Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.

Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.

Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.


Opinie (131) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A nie prościey obniżyć asfalt?Kierowcy tirów i tak nie patrzą na te znaki a tak poczują jedynie lekkie ugięcie.

    • 51 16

  • Podniszenie o 5cm.....

    Czas prac około 1 miesiąc

    • 73 14

  • Tyle wygrać!

    • 3 2

  • Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych

    Czujesz to :)

    • 14 5

  • AK

    Ciekawe jakim kosztem ?

    • 1 3

  • 5 cm...

    Podniesienie trakcji pod wiaduktem o 5 cm = blisko 600 000 zł...
    Żeby to jeszcze było skuteczne...
    Pozdrowienia dla gdańskiego magistratu. Serdeczne.

    • 135 16

  • Od początku zastanawia mnie

    co ma dać podniesienie o 5 cm. Nie chcę złowróżyć, ale mam wrażenie spektakularnej wpadki, na którą długo raczej nie będzie trzeba czekać.

    • 99 7

  • Ciekawe

    Oby po tylu żaden kierowca nie zerwał trakcji szkoda że aż tyle trzeba czekać no ale przepływ wiedzy ( patrz punktualność SKM) to przerost formy nad treścią...

    • 9 4

  • Proponuję zrobić trakcję zwodzoną

    Nie zapomnijcie na nią wydać minimum milion pln, wiadomo ze nierespektujący przepisów kierowcy są ważniejsi niż pieniądze podatników

    • 38 5

  • Nie prościej. kanalizacja deszczowa, przekładanie instalacji to zamknięcie przejazdu i tramwajom i samochodom na miesiące. A pewnie nikt do końca nie wie co tam pod drogą jest.

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane