- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Rozpoczynają się przygotowania do wyburzenia Mostu Weisera
Okolice Mostku Weisera powoli zamieniają się w plac budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W poniedziałek ruszyły tam prace przygotowawcze, zmierzające do wysadzenia 100-letniego obiektu. Odpalenie materiałów wybuchowych zaplanowano na 5 czerwca.
Przypomnijmy, że obiekt oddany do użytku w 1913 r. został upamiętniony na okładce książki właśnie Pawła Huelle pt.: "Weiser Dawidek".
W poniedziałek - 27 maja - rozpoczęły się prace rozbiórkowe tego historycznego wiaduktu. Przez najbliższe 1,5 tygodnia robotnicy i saperzy przygotowywać będą Mostek Weisera do zaplanowanego na 5 czerwca wydarzenia.
- Dla chętnych 5 czerwca zostaną wyznaczone dwa stanowiska do obserwacji prac saperskich. Pierwsze ok. 100 metrów od mostku po stronie ul. Polanki. Natomiast drugie miejsce zostanie wskazane w podobnej odległości od obiektu, ale patrząc z kierunku ul. Słowackiego - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Na razie nie wiadomo, jakich i ile materiałów wybuchowych użyją saperzy. Trwa przygotowywanie dokumentacji w tym zakresie.
Przypomnijmy, że Mostek Weisera Dawidka (prowadzący do nieistniejącej już zagrody i dawnego żwirowiska) będzie jedynym obiektem, który zostanie wyburzony na dawnej linii Kolei Kokoszkowskiej, w ramach budowy dwutorowego szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pozostałe istniejące i wyburzone po wojnie w 1945 r. obiekty zostaną rozebrane. W miejscu Mostka Weisera Dawidka powstanie nowy, łudząco podobny obiekt mostowy.
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (165) 1 zablokowana
-
2013-05-28 10:34
Fanatycy zabytkow od siedmiu bolesci. Polowa nigdy tam nie byla, a polowa nawet nie wie gdzie to jest.
- 3 6
-
2013-05-28 10:39
Ej to jest genialne!
Mostek sprzed 100 lat opisany w książce, móc zniszczyć i odbudować w innej formie, a starą zajezdnie w Oliwie dawać palić co tydzień i upierać się że wszelkie dewastacje nie mają wpływu na decyzje :) Bareja byłby bezrobotny w tych czasach.
- 6 0
-
2013-05-28 10:45
Łudząco podobny obiekt mostowy ?
Chyba po obaleniu co najmniej pół litra "pańszczyźnianej" albo pod wpływem SLD (LSD) lub PO.
- 13 1
-
2013-05-28 10:48
To zabytek, więc trzeba go przenieść na inne miejsce.
- 4 1
-
2013-05-28 10:48
Po co wyburzać?
...zorganizować jakąś ustawkę...
- 2 1
-
2013-05-28 11:06
Gdańskie władze działają wg zasady - aby komuś dać, to trzeba innemu zabrać. (2)
Trzeba zniszczyć unikatową przyrodę (pomijam 20 tys. drzew i na ten temat nie puścić pary z gęby - tak, tak p. Konopacki), zniszczyć zabytkowe mosty, zabrać mieszkańcom Strzyży tereny rekreacyjne, przegrodzić trasy migracji zwierząt, zapoczątkować kolejny proces gettyzacji miasta, zniszczyć materialne obiekty tworzące lokalną integrację społeczeństwa. Jednym słowem narobić bałaganu za prawie miliard złotych. A przecież były rozwiązania alternatywne, ale... za mało kosztowne. A kasa (honoraria dla uczestników) zależy od kosztów budowy. I wszystko jasne.
- 9 2
-
2013-05-28 11:29
Właśnie! Bardzo mnie cieszy, że ktoś także uważa, że kolej, tak samo jak ulice, spowoduje "gettyzację" miasta. Linia kolejowa okrutnym, bezwzględnym sznytem przetnie przestrzeń publiczną, a powstałe przez to getta będą skazane na wymarcie. Właśnie to stało się w Detroit. Miasto żyło i rozwijało się dopóki nie zbudowano ulic i kolei. Zaczął się wtedy proces umierania miasta. Ludzie przestali się uśmiechać, mleko szybciej się psuło i nawet słońce było jakby chłodniejsze. A gdyby odbyła się, zalecana przez elementarz polityki komunikacyjnej, debata na temat alternatywnych rozwiązań i zamiast śmiercionośnej kolej zaproponować np ekologiczne psie zaprzęgi lub ryksze wtedy na pewno rozwój miasta znacznie przyspieszyłby.
- 2 2
-
2013-05-28 12:25
Gdyby nie ruski
Kolej do kokoszek pewnie jeździłaby do dzisiaj po wojnie, więc to, co napisałeś to niemal plecenie andronów
- 0 3
-
2013-05-28 11:11
Po co ta kolej
Powstanie tej połączenia jest bez sensu.Sto lat temu tak kiedy jeździły powszechnie wozy konne ale dzisiaj kiedy jest w miarę dobrze rozwinięta komunikacja miejska.Trzeba było zrobić szerszą Słowackiego i namalować Bus pass.Jazda do lotniska naokoło to nonsens.A co do mostku to proszę tam przyjść jak młodzież urządza tam sobie powitanie wiosny,koniec roku szkolnego czy jeszcze jakąś imprezę.Sterty potłuczonego szkła i puszek po piwie do tego służy rzekomy "zabytek".
- 7 7
-
2013-05-28 12:16
wycięli drzewa, drweno sprzedali, ziemię w Matarni zgarnęli
wyburzą ten mostek w czerwcu, na jesieni ziemię zaczną kopać i wozić, w zimę betonować ... marnie widzę ten termin kwecień 2015
- 9 0
-
2013-05-28 12:24
Nie, bo nie!
- 0 1
-
2013-05-28 13:39
Szkoda
To ładne miejsce było... Dlaczego trzeba niszczyć takie miejsca?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.