- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (509 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (297 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (234 opinie)
- 5 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (99 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (144 opinie)
Rozstrzygnięcia przetargów na budowę Trasy Kaszubskiej przesunięte
Nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowę 42-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Znowu wydłużono terminy składania ofert - do drugiej połowy września tego roku. Jeśli nie będzie opóźnień, droga zostanie otwarta w 2021 r.
Obecnie gdański oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe firm zainteresowanych przetargiem na budowę dwóch odcinków z Gdynia do Luzina. To drugi etap przetargu. Na trzeci odcinek (Luzino - Bożepole), który został okrojony, trwa przetarg nieograniczony. Otwarcie ofert miało nastąpić jeszcze w sierpniu, ale niestety, nie udało się.
- Przełożenia terminów wynikały z ilości pytań od potencjalnych oferentów, konieczności ich przeanalizowania, udzielania odpowiedzi oraz ewentualnego zmieniania zapisów specyfikacji przetargowej - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Ostatnie przełożenie terminów związane jest z koniecznością dokonania uzgodnień przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wzorcowych warunków kontraktu.
Obowiązujące terminy otwarcia ofert to:
- dla odcinka Szemud - Gdynia Wielki Kack - 19 września 2017 r.;
- dla odcinka Bożepole Wielkie - Luzino - 20 września 2017 r.;
- dla odcinka Luzino - Szemud - 21 września 2017 r.
Wyjątkowo długie prace przy biurkach
Pierwotne plany zakładały rozpoczęcie budowy Trasy Kaszubskiej w 2010 r. i jej zakończenie w roku 2013. Jednak rekordowo wolne tempo wydawania decyzji środowiskowej na tę drogę pogrzebało harmonogram - na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali 2 lata i 4 miesiące.
Trzeba zaznaczyć, że niemogący się ze sobą porozumieć urzędnicy z GDDKiA i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska podlegają bezpośrednio tej samej administracji rządowej.
Inwestorem budowy drogi ekspresowej S6 jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urząd podlega bezpośrednio ministrowi infrastruktury i budownictwa. To ministerstwo decyduje o uruchomieniu środków na każdą inwestycję. GDDKiA odpowiada natomiast za przygotowanie formalne, organizację przetargu, nadzór nad wykonawcą oraz odbiór inwestycji.
Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że Trasa Kaszubska może być gotowa w 2020 r. Tymczasem ostatnie plany rządu zakładają, że droga zostanie udostępniona kierowcom najwcześniej w 2021 r.
Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców.
Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową.
Miejsca
Opinie (174) 4 zablokowane
-
2017-09-07 19:27
PIS i wszytko jasne
Nie ma kasy bo rozdali więc przedłużają procedury i palą głupa.
- 3 7
-
2017-09-07 19:59
powinni odwołać tę chorą inwestycję
środki powinny iść na obwodnice większych miejscowości na dotychczasowych drogach - to jest główna przyczyna małej przepustowości. Plus od czasu do czasu pas do wyprzedzania. Wielopasmówki na całych odcinkach są nieopłacalne.
- 5 6
-
2017-09-07 20:08
Ta droga nie powstanie przynajmniej za kadencji PISu (1)
Kaczyński ukarał nas tak samo jak Łódzki odcinek S14 - był przetarg , nawet wytypowano wykonawcę i co? Pozamiatane! Ta droga nie powstanie bo Jarek musi się zemścić w głupi sposób. Mam nadzieję tylko że przegra następne wybory.
- 8 12
-
2017-09-08 08:00
smutna prawda.
reality show.
- 0 3
-
2017-09-07 23:05
Wg mnie
2050-2060
- 4 0
-
2017-09-07 23:43
Ziom
Jeszcze 4 pytanie do sondy:
czy oddanie będzie na Świętego Nigdy?- 3 0
-
2017-09-07 23:50
DAĆ RYDZYKOWI======= (NIE K...WA / ojcu=== mała litera / )
Dać kasę rydzykowi a on w 2 lata wybuduje tk ---bez pozwoleń bez ekologów i do samego berlina
- 1 4
-
2017-09-08 09:16
PIS to partia o charakterze bolszewickim
nienawidzi Pomorza, a patlogiczny karzeł w szczególności.
msci się, to jedyne co potrafi- 1 7
-
2017-09-08 10:01
.. Jednak rekordowo wolne tempo wydawania decyzji środowiskowej na tę drogę pogrzebało harmonogram - na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali 2 lata i 4 miesiące...
W tym samym czasie Decyzje Środowiskową na zachodzie GDDKiA wykonała w niecały rok i TAM JUŻ BUDOWA TRWA na S6 !!! Tak samo u nas powinna być już budowana !
Prokuratura powinna sprawdzić czy opóżnienia na naszym odcinku były dokonywane bezzasadnie , bez powodów . Pani Dyrektor GDDKiA która decydowała nie radziła sobie na tym stanowisku i nie potrafiła sie porozumieć z innymi, tak pisano w prasie.- 0 0
-
2017-09-08 10:01
Kaszuby drugi sort
Generalnie mieszkać w rejonie Kaszub jest coraz trudniej, dotarcie do Trójmiasta wymaga coraz większego czasu, przeciskania się przez korki, a na drogach bez zmian:( Rozkład PKM pozostawia WIELE do życzenia:( Czyżby czas ewakuować się do rejonów bardziej myślących o swych podatnikach? Chyba TAK!!!
- 2 0
-
2017-09-08 11:44
budowanie
tej trasy bez obwodnicy Lęborka jest bez sensu. Wszystko i tak się zakorkuje na węźle przed Bożym Polem. Jeżeli budować to całą S 6 od Gdyni do Szczecina. Obecnie buduje się obwodnice Koszalina i Sianowa jako S 6 oraz odcinek od Koszalina przez Kołobrzeg do Goleniowa - czyli do S 3 . To co powstanie to jakiś monstrum. Zatem od Sianowa do Szczecina normalna ekspresówka dwupasmowa. Z Gdyni do Bożego Pola ekspresówka kończąca się węzłem z wpięciem w zwykłą drogę nr 6 przed Bożym Polem Wielkim i dalej do Słupska zwykła droga , jednojezdniowa ekspresówka jako obwodnica Słupska i dalej d Sianowa normalna droga z półobwodnica Sławna. To jest po prostu zemsta PiS na Gdańsku i Słupsku za Biedronia
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.