• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięcie NSA w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej dopiero za rok

Maciej Naskręt
10 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na decyzję w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej przyjdzie kierowcom stojącym w korkach jeszcze poczekać. Na decyzję w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej przyjdzie kierowcom stojącym w korkach jeszcze poczekać.

Gdański kierowca ponagla sąd administracyjny w Warszawie, by szybciej rozstrzygnął kwestię decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. NSA zajmie się jednak sprawą dopiero za rok.



Czy wierzysz w powstanie Obwodnicy Metropolitalnej?

Przypomnijmy, do zaskarżenia decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej doszło w 2015 r., gdy pięć podmiotów - cztery osoby prywatne i gmina Kolbudy - zaskarżyło wydany przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku dokument, który pozwalał na wytyczenie przebiegu przyszłej obwodnicy. Samo zaskarżenie automatycznie wstrzymało ten proces.

Sprawę rozpatrywała Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (GDOŚ), czyli organ wyższej instancji niż RDOŚ. Po analizie dokumentacji GDOŚ podtrzymał decyzję RDOŚ. W tej sytuacji inwestycja mogłaby być dalej prowadzona. Od tej decyzji jednak wpłynęło odwołanie - tych samych pięciu podmiotów.

W tym momencie sprawą zajął się Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Uznał on, że to skarżący mają rację. Zgodnie z jego wyrokiem Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska musi jeszcze raz przeprowadzić postępowanie w tej sprawie.

GDOŚ jednak nie odpuściła i pod koniec ubiegłego roku złożyła do Naczelnego Sądu Administracyjnego wniosek o kasację wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.


Mieszkaniec interweniuje w sprawie obwodnicy

Szkopuł w tym, że przez ponad pół roku NSA w Warszawie nawet nie wyznaczył terminu załatwienia sprawy. Tymczasem na inwestycję nie czekają wyłącznie mieszkańcy, ale także przedsiębiorcy, którzy złożyli pod petycją w tej sprawie aż 9 tys. podpisów.

Ta bierność sądu przeszkadza nie tylko instytucjom, ale i zwykłym ludziom. Na interwencję w tej sprawie zdecydował się sopocki prawnik.

- Na skutek mojej interwencji prezes NSA w Warszawie zdecydował się przyspieszyć rozpoznanie skargi GDOŚ na wyrok WSA w Warszawie uchylający decyzję środowiskową dla Obwodnicy Metropolitalnej - mówi Grzegorz Pacuła, autor wniosku o przyspieszenie prac.
NSA w Warszawie odpowiedział prawnikowi i wskazał termin rozpatrzenia sprawy. Problem w tym, że wskazał, iż będzie to dopiero drugi kwartał 2018 r.

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.
Obwodnica Metropolitalna z Chwaszczyna do Straszyna przez Kaszuby

30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna (OM) to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Pismo z NSA na temat rozstrzygnięcia kwestii decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Pismo z NSA na temat rozstrzygnięcia kwestii decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
Bez OMT czeka nas paraliż Obwodnicy Trójmiasta

Plan budowy dróg ekspresowych na Pomorzu zakłada wpięcie Trasy Kaszubskiej do obwodnicy Trójmiasta. Jeśli z jakichś powodów nie powstanie Obwodnica Metropolitalna, która ma być by-passem, odciążeniem dla obwodnicy Trójmiasta, na istniejącą ekspresówkę zostaną wtłoczone kolejne tysiące samochodów. To oznacza całkowite zakorkowanie i tak już przeciążonej dziś drogi.

Jeżeli budowa Obwodnicy Metropolitalnej nie rozpocznie się w najbliższym czasie, inwestycja może wypaść poza okres, w którym przedsięwzięcia drogowe można finansować z pieniędzy trwającej tzw. perspektywy finansowej Unii Europejskiej. Tymczasem w kolejnej perspektywie będzie znacznie mniej pieniędzy na rozwój infrastruktury w takich krajach jak Polska. To może oznaczać, że jeśli Obwodnica Metropolitalna nie powstanie teraz, to nie powstanie nigdy.

Opinie (169)

  • W Polsce jak w lesie (10)

    jw.

    • 77 4

    • (3)

      brawo dla tego Pana co chociaż coś robi, bo np taki urząd gminy żukowo to zaorać i byłoby ok, tam urzędnicy nie zrobili nic, zamiast poszerzyć między rondami o jeden pas jezdnię oraz rozbudować dolne rondo, to barany zbudowali park za miliony złotych nikomu nie potrzebny

      • 12 7

      • Tak jest, po co park, przecież można dzieci zawieźć passkiem do lasu drzewa oglądać, a do tego potrzebne jest RONDO, poza tym dzieci teraz oglądają tablety, a nie przyrodę. Oczywistość. Kochajmy asfalt, precz z naturą!

        • 4 10

      • Kasta sędziowska ma czas. Jedyne czego im brakuje to prywatnie pieniędzy, władze już maja. (1)

        ale nie można tak mówić bo obudzimy kodowców obywateli PRL i innych cwaniaków koleżeńsko towarzyskich.

        • 4 5

        • Racja

          zamieńmy ich na nowych niezawisłych sędziów mianowanych przez polityków (już nieważne czy obecnych czy przyszłych).
          Tylko czy tego już nie było?

          • 1 0

    • jakim cudem tego nie budują (3)

      Decyzja jest ostateczna więc można prowadzić dalej proces. Wyrok uchylający decyzję jest nieprawomocny więc nie obowiązuje. Do czasu wydania wyroku NSA można prowadzić inwestycję. W tym czasie uzyskali by już pozwolenie na budowę. A w razie uchylenia pozwolenia kolejna zabawa w sądy latami a droga by już dawno była.

      • 4 0

      • ta - może by była, ale pozwolenia na użytkowanie by nie było

        • 1 0

      • Zrid

        Wojewoda nie wyda decyzji zrid, bez tego nie ma budowy.

        • 1 0

      • Bo w sądownictwie administracyjnym tak to nie działa. Stosownie do treści art. 152 § 1 Ppsa uwzględnienie skargi powoduje automatycznie wstrzymanie zaskarżonego aktu, chyba, że sąd inaczej postanowi.
        Reasumując sąd uznał, że decyzja GDOŚ jest wadliwa i nie może ostać się w obrocie prawnym, a co za tym idzie traktowana jest jakby jej nie było.

        • 0 0

    • tak (1)

      W normalnym, cywilizowanym kraju jest dywersyfikacja transportu, zwłaszcza w obrębie miast. W Holandii połowa ruchu miejskiego to rowerzyści, w Danii podobnie. Ludzie korzystają także ze zbiorkomu, a w Polsce jak lesie. Każdy chce wszędzie dojechać samochodem i oto mamy efekty. To właśnie zasadnicza różnica pomiędzy mentalnością wschodnią, polską mentalnością, a zachodnie, gdzie ludzie zwracają uwagę na dobro wspólne, na zdrowie mieszkańców i środowisko naturalne. W Polsce każdy myśli tylko o własnej d*pie; szybko i wygodnie dojechać, a to że ludzie umierają w smogu nikogo nie obchodzi.. kto by się przejmował zdrowiem skoro można zatankować swojego TDI do pełna.

      • 3 4

      • ?

        Porównaj sobie ile tam jest dróg szybkiego ruchu a ile u Nas a potem się wypowiadaj...

        • 4 1

  • A wszystko było już praktycznie gotowe do rozpoczęcia budowy. (12)

    • 149 6

    • (5)

      Sorry ale ta droga w tym układzie to przesada. trasa kaszubska + opat + poszerzenie obwodnicy to jest to czego potrzeba

      • 13 44

      • A na czas poszerzania obwodnicy przesiądziemy się na hulajnogi.

        • 28 4

      • (2)

        OPAT to bezsens. Po co ta droga, skoro od południa Rumi, Redy i Wejherowa będzie szła trasa kaszubska?

        • 13 5

        • skoro po.laczki się kłucą to po.laczki nic nie dostaną :)

          • 2 3

        • Bo kaszubska nie zabierze ruchu z rumi i redy. Helu nie przesuna a to jest glowny problem

          • 3 4

      • Gdansk-Szczecin

        To czego mi brakuje najbardziej,szybkiej trasy.360km w 6 godzin to jakies kpiny,jak obwodnica do Zukowa.

        • 4 0

    • Gotowe do rozpoczęcia budowy? Ledwo wytyczona została droga w terenie, nie było jeszcze nawet przetargu na wykonanie projektu, ponieważ czekali na decyzję.

      • 4 4

    • Ta wszystko

      Tylko z ludźmi się nie dogadali: tak to już bywa, kiedy człowieka się nie szanuje i próbuje postawić przed faktem dokonanym.

      • 2 5

    • Tylko, że to nie jest żadna obwodnica. (3)

      Dla mnie to droga dojazdowa dla krewnych i znajomych królika, którzy z Gdańska wyprowadzili się do swoich rezydencji w okolicy Żukowa. NIC PONADTO. Platforma po protestach wpływowych ludzi z Gdańska Osowej zmienili projekt tzw. trasy kaszubskiej, która miała się właśnie w Osowej zaczynać i stamtąd biec na zachód. Ale, że tam ich wille były, to załatwili sobie, żeby trasa kaszubska zaczynała się w Gdyni. No i wtedy "żeby rozładować ruch na obwodnicy" wymyślili "metropolitalną". Projekt absurdalny (do kręcenia lodów dobry) i mam nadzieję, że nigdy nie będzie zrealizowany. Dodam dla hejterów z Gdyni, Gdańska i Sopotu, że nie mieszkam ani blisko planowanej "metropolitalnej", ani blisko obwodnicy, ani na planowanej trasie kaszubskiej, ani nawet na Osowej czy trasie planowanej stamtąd wcześniej kaszubskiej, więc patrzę na to wszystko z dystansem. A i nie mam tam żadnej działki gdziekolwiek. Jak już ktoś tu napisał - droga znikąd donikąd.

      • 6 16

      • Trasa Kaszubska

        Czy trasa Kaszubska z Osowy cokolwiek by zmieniła, jeżeli chodzi o odkorkowanie obwodnicy? - NIE. Miedzy Osową a Karwinami jest ile, 5 km? To czy ktoś wpływowy spowodował zmianę projetu to jedno (bo zapewne właśnie tak było - tylko na Osowej mieszkają wpływowi ludzie) ale zupełnie inną kwestią jest to, że odciążenie obwodnicy nie dotyczy tylko odcinka Osowa/Karwiny - Chylonia, ruch tranzytowy trzeba z niej przenieść, tak, również dla lemingów które wyprowadziły się na wieś, ale osoby które podrużują na trasie GDA-GDY, codziennie, równiez potrzebują lepszej, bardziej przepustowej drogi. Trasa Kaszubska, Obwodnica Metropolitalna - to wszystko jest potrzebne, inaczej 3miasto za kilka lat stanie w miejscu - i nie chodzi tylko o mieszkańców pordóżujących do pracy, chodzi również o turystów, ruch związany z zaopatrzenem, itd itd.

        • 3 2

      • ? (1)

        Zdecydowanie nie jest to droga do biedronki. Przed oceną proponuję sprawdzić sytuacje na rondach w Żukowie i Chwaszczynie oraz drogi dojazdowe. Czas stracony w korku do ronda w Chwaszczynie to zwyczajowo około 0,5 h. Królik ma tylu krewnych i znajomych? NIE KOMPROMITUJ SIE!!!!

        • 1 1

        • Sytuacje na rondach w Żukowie i Chwaszczynie

          znam z autopsji (auto-psji? :-)). Dalej twierdzę, że NIE JEST to żadna obwodnica, nawet "metropolitalna". Jest (lub są) to drogi dojazdowe do Żukowa i okolic dla byłych mieszkańców "metropolii", którzy się z niej wyprowadzili i wybudowali się na Kaszubach. W zasadzie potwierdzasz moje przypuszczenia. Wybudowali się tam i teraz mają problem z dojazdem do pracy. Może niech pojadą koleją "metropolitalną" :-). Ta kolej też metropolitalna z nazwy. Tak naprawdę to: Kolej z Wrzeszcza na lotnisko przez 2 dzielnice, Niedźwiednik i Piecki-Migowo (Morena). Nie wiem skąd dokąd mógłbym jechać w naszej "metropolii", żeby opłacało się skorzystać z tej "metropolitalnej". Dobrej nocy.

          • 2 0

  • My (3)

    Takie atrakcje tylko Polsce...

    • 61 3

    • (2)

      dranie nie mają 2,1 mld zł, a za samą akcyzę za sprowadzone auta w 2016 skasowali ok 14 miliardów złotych, a gdzie reszta samych podatków z paliwa 70-85% z każdego litra, na dniach znowu podnoszą wszystkie paliwa ok 20groszy, cisza spokój, każdy zadowolony

      • 8 1

      • (1)

        Podatek w cenie paliwa to 55% (wyszukaj sobie "epetrol składniki ceny paliwa"), te 85% to chyba z przemówień kukizowców-korwinowców wytrzasnąłeś?

        • 3 3

        • to chyba nie słyszałeś co planuje ten z**b.... pis

          chcą dowalić 25gr do ceny litra benzyny- niby ma to podnieść bezpieczeństwo na drogach. podatek na drogi już jest w benzynie ale nie te kur...... cały czas potrzebują na 500-.
          Drogi i tak nie będą bezpieczne a oni rozdadzą sobie nagrody z naszych pieniędzy. Ponad 5zł za litr to będzie za chwilę standard.
          I żeby nikt tu ku... nie pier że trzeba się przesiąść na rowery itd. to tylko powiem, że te 25gr odbije się na całej piramidzie potrzeb. CH... w tym zj.... z pisuuu

          • 1 0

  • (5)

    z OM możemy się już pożegnać

    • 62 4

    • (3)

      jedyny rozwiązanie to blokować Żukowo na pół dnia w tygodniu co tydzień
      moment była by decyzja

      • 4 2

      • Nie trzeba (1)

        Żukowo i tak codziennie jest zablokowane.

        • 10 0

        • ale o tym nie wie warszawa
          jakby zablokować to media by się zainteresowały

          • 0 0

      • Dokładnie!!!

        • 0 0

    • OM = świerć Trójmiasta

      i śmierć naturalnych Kaszub.

      Wszyscu sp..lą do Banina!

      • 3 2

  • Możecie podać kto dokładnie odwołał się (13)

    od tej decyzji i blokuje budowę tak potrzebnej drogi. Konkretnie, co to za osoby, z imienia i nazwiska.
    Chyba to nie tajemnica. Naprawdę nie mają się czego bać!!!!

    • 132 14

    • Podawali (1)

      • 12 2

      • to niech powtarzają w każdym artykule

        • 8 1

    • Kierowca

      Dzwoniłem do zdkia i powiedziano mi że gmina Kolbudy i sołtys glincza

      • 12 1

    • Problemem nie jest odwołanie się (2)

      Problemem nie jest odwołanie się od decyzji, to jest prawo obywatelskie. Problemem jest sąd, który przez 1.5 roku (!!) nie wyznaczył nawet terminu (!) rozprawy. Sądy są do zaorania i tyle w temacie.

      • 67 7

      • Zbyszek 0 kazał zwlekać bo kasy nie ma na budowę

        • 14 3

      • Problemem jest też umiejętność czytania ze zrozumieniem pisma z Sądu

        NSA pisze, że termin rozprawy zostanie wyznaczony w II kw. 2018r., co nie oznacza, że na II kw. 2018.!!!
        Sąd usiądzie sobie na posiedzeniu niejawnym, popatrzy w kalendarz i stwierdzi, że ma wolny termin dopiero w .... no właśnie, jak będzie miał wolny termin.
        A znając osobiście nastawienie jaśnie panów sędziów z NSA do obecnego rządu (chociaż i z poprzednim wojowali), to termin będzie bardzo odległy - wszakże GDDKiA to instytucja rządowa.

        • 1 0

    • Problem to GDDKiA (4)

      Wszystkim tym którzy tutaj się wypowiadają nie mają żadnego pojęcia o procedurze budowy dróg w systemie projektuj i buduj. 1. Brak konsultacji społecznych (przykład węzeł Chwaszczyno) 2. Brak analizy wariantów zgodnie z logiką i sztuką (tutaj ponownie węzeł CHW gdzie budowa drogi przez środek wsi z licznymi wyburzeniami jest wg. GDDKiA tańsze i bardziej ekonomicznie uzasadnione niż budowa przez pola, łąki i nieużytki). 3. Brak reakcji na składane wnioski. 4. Ciągła zmiana elementów infrastruktury (raz są ekrany raz ich niema, raz jest zaplanowany zjazd i dojazd do prywatnej działki w ramach węzła raz odpowiedź typa z GDDKiA dojazdu nie będzie bo to i tak jest kawał łąki miedzy pasami planowanego węzła, a na kolejnym spotkaniu w trakcie pytań o wykup tego nieszczęsnego kawałka odpowiedź jest nie będzie odkupu tej łąki bo to łąka i nie jest elementem budowanego węzła.. itp. kabaret robią sobie z ludzi) 5. Zamykanie lokalnych ważnych dróg przykład DK20 kończy się w polu) 6. Brak zaplanowanego ruchu poza budowaną S6 i S7 to znaczy, że cały czas wciskają ludziom kit bo jak trzeba wytłumaczyć dlaczego węzeł ma iść przez środek wsi to pada hasło, że ta droga jest właśnie dl mieszkańców Chwaszczyna a na kolejne pytania a gdzie mają Ci mieszkańcy Chwaszczyna wjechać na OMT i Dr.Kaszubską to pada hasło w Gdańsku Osowa, w Mieszewie lub popylając polnymi drogami w tym ul Polną na Dąbrowę i wjazd będzie od ul Rdestowej. Na jednym ze spotkań przyjechali ludzie z Poznania co to projektują i nie potrafili na swojej mapie pokazać gdzie będzie zjazd z kierunku Żukowo - Gdynia na tereny na prawo od węzła Rdestowa (takiego kabaretu to dawno nie widziałem) . Na pytania o stan Obwodnicy trójmiasta (tłok i problemy z wjazdami i zjazdami) piękny kawaler z GDDKiA Gdańsk (wysoko w hierarchii tej instytucji odpowiedział, że się nie orientuje w sytuacji bo on tą droga nie jeździ, bo mieszka w centrum Gdańska. 7. Teraz klu dyskusji ''sprawiedliwy" informacje o wykupach były przeciągane od 2011 roku do spotkania w 2016, wycena jest w systemie nie odtworzeniowym a porównawczym, ba wycena nie jest teraz w wykonana teraz tylko jak GDDKiA uderzy w gong, ludzie już stracili na tym bo wyceny domów i działek w szlaku S7 i S6 spadły i to radykalnie a początek wycen miał nastąpić w 03/2018 i się ciągle przesuwa, dochodzi do sytuacji, że już wiadomo, że będą odwołania od decyzji bo wyceny nie poryją zaciągniętych na niektóre nowe inwestycje kredytów a dodatkowo na opuszczenie posesji od gongu masz miesiąc a w gong uderzy GDDKiA wtedy kiedy będzie chciało co mega utrudnia zaplanowanie czegokolwiek a ponieważ budowane szlaki będą szły przez środek wsi i wysiedleń będzie sporo to wyceny będą padać na ryj i będzie to się ciągnęło w czasie nie z winy protestujących tylko przyjętej strategi. Droga ma iść tędy i koniec a koszt będziemy podciągać pod założenie główne, że będzie taniej niż przez pola. Także tego "sprawiedliwy" pie..ol się to od pokrzywdzonych przez GDDKIA mieszkańców

      • 16 4

      • i to co opisałeś jest mniej-więcej zgodne z moim wyobrażeniem o tego typu inwestycjach

        jeżeli prawo u nas chociaż spróbuje poudawać, że działa, to ta inwestycja nigdy nie zostanie zrealizowana.

        • 7 0

      • Tak samo na Żuławach

        Płasko, wieś po środku niczego - Stare Babki. I akurat konieczne musieli zbudować S7 przez środek wsi, mimo że pola wokół.

        • 4 4

      • węzeł Chwaszczyno nie wchodzi w skład tej inwestycji

        jak powyżej

        • 0 0

      • gdzie te pola łąki i nieużytki ?

        • 0 0

    • Wójt Gminy Kolbudy (1)

      Wójt Gminy Kolbudy blokuje budowę. Leśny dziadek - poznasz to się przekonasz.

      • 7 2

      • powód

        Tak bez powodu blokuje? Ale on niedobry. Pewnie pewnego dnia obudził się i pomyślał ... "zrobię im na złość, wydłużę im terminy, stracę czas, ale mój czas nie jest ważny, ważne, że zrobię na złość" :)

        • 5 4

  • (1)

    Wszystko przez jednego barana, który udaje, że ma stawy? Te 9000 osób co się podpisały powinny tam protestować, a nie listy pisać. Nie może być tak, że przez jednego buraka region stoi, bo się na kasę nastawił!

    • 124 15

    • Ten od stawów, to propaganda portalu

      Cała gmina protestuje, bo nikt nie uwzględnił jej uwag co do przebiegu drogi.

      • 7 5

  • Kiedy Nowe drogi rowerowe? ! (7)

    • 29 75

    • (2)

      Jak Janusze zakochani w swoich starych gratach wymrą albo wprowadzą zaporowe opłaty za użytkowanie szrota.

      • 11 15

      • Po co drogi rowerowe skoro i tak jeździcie po chodnikach ? (1)

        Lepiej wprowadzić punktacje i wysokie mandaty dla tzw. eko-rowerowych terrorystów za nie przestrzeganie i nagminne łamanie prawa o ruch drogowym.

        • 14 7

        • rozumiem, ze takze dla kierowcow, ktorzy jada 70 na 50 czy parkuja na chodniku bez pozostawienia odpowiedniego odstepu?

          Albo, ktorzy nie zatrzymuja sie na strzalce.

          Zalosne jest to, jak wiele zawisci w kierowcach. Moze warto sie czasem przejsc, albo pobiegac, co by cisnienie spadlo?

          • 5 3

    • Jak nauczysz się nią jeździć, a nie obok po jezdni. (1)

      • 19 7

      • no widzisz lamusie

        gdyby to była droga rowerowa, to miałby obowiązek nią jechać, a przynajmniej do czasu, gdy zmienia np. kierunek, bo może sobie wjechać na jezdnię, żeby na krzyżówce skręcić.
        Jednak jeżeli budowane są pieszo-rowerowe, to jeździj tam samochodem.

        • 0 0

    • kiedy proste i wygodne chodniki? (1)

      • 1 0

      • Po co. Kierowcy je rozjadą

        • 1 0

  • Niech teraz te pięć podmiotów samo sfinansuje budowę obwodnicy.

    • 55 8

  • No cóż mamy w Polsce tzw praworządność i bezwład sadownictwa (1)

    procesowac może się każdy i o wszystko w wysokich i niewydolnych sadach, a to ze cierpieć będzie większość to już inna bajka

    • 48 5

    • praworządność OK, ale bezwład masakra.

      • 0 1

  • super (14)

    i bardzo dobrzer po co nam obwodnica do obwodnicy... lepiej rozbudoawc istniejaca... gdzie sa ci wszyscy eko terorysci co darli ruje w obronie puszczy a tu beda wycinac setki hektarow lasow okalajacych trojmiasto .... w imie czego ? przeciez od poczatku tej inwestycji to byl jeden wielki przekret chociazby proponowane trasy wyznaczone przez biuro z poza trojmiasta wytyczone na podstawie google maps....te obwodnice naial budoawc firma powiazana z klika trojmiejska....ten projekt nie zaklada nawet zjazdow do mniejszych miesjcowosci przez kotre przechodzi to w jaki sposob maja mieszkancy skorzystac na budowie tej drogi ????

    • 52 138

    • (3)

      Lepiej niech samochody stoją w korkach i dymią spalinami będzie ekologicznej ......

      • 21 10

      • Ogolnie rzecz ujmujac - tak (2)

        Jak budowano aktualna obwodnice to nikomu sie w glowie nie miescilo, ze moze byc zakorkowana.

        Dzis jest.

        Jak bedzie sie prowadzic tak glupia polityke transportowa to nadal beda korki. Korki nie sa z powodu za malej ilosci drog, ale z powodu zbyt duzej kliczby samochodow i braku alternatyw dla sporej czescie ludzi.

        Zmarnujmy kolejne miliardy na budowe, a potem narzekajmy, ze ciagle korki. Niech ktos pojedzie do Niemiec czy Francji, gdzie autostrad jest bardzo duzo i zobaczyc tamtejsze korki na autostradach.

        Niech ktos wpisze w google'u "korki los angeles", gdzie samochody stoja w wielkich korkach na 12 (dwunastu!) pasach w kazda strone.

        • 9 2

        • (1)

          "Korki nie sa z powodu za malej ilosci drog, ale z powodu zbyt duzej kliczby samochodow"

          Głód na świecie nie jest spowodowany zbyt mała ilością pożywienie ale zbyt dużą ilością ludzi.....

          • 5 1

          • przez złą dystrybucje, pożywienia jest dość

            idąc twoją logiką, można zrobić z Polski jedną wielką autostradę, poprzecinaną parkingowcami a la Jana z Kolna. Asfalt na wszystko i do gardła

            • 4 1

    • Obwodnica to nie droga lokalna, zjazdy nie moga byc zbyt czesto. (1)

      Poczytaj wymogi takiej drogi.

      • 15 7

      • To ludzie są dla drogi?

        Czy droga dla ludzi?
        Mówisz jakby ludzie nie pasowali do wymagań drogi.

        • 0 0

    • Podczas rozbudowy istniejącej muszą zająć prawy pas na cele budowlane.

      Zwężenie na parę lat. Gratuluję pomysłu. Paraliż trujmiasta.

      • 2 3

    • Obwodnica odciąży drogi lokalne (2)

      Dzięki obwodnicy metropolitalnej zmniejszony zostanie ruch na drogach lokalnych - zwiększy się komfort życia i bezpieczeństwo mieszkańców. Np przestaną rozjeżdżać nieprzystosowaną do dużego ruchu drogę Otomi, Sulmin, Przyjaźń kierowcy z okolic Kartuz.

      • 1 3

      • Nie wprowadzaj w błąd. Droga Otomin - Sulmin jest zamknięta dla ruchu.

        • 1 1

      • bzdura. Jeszcze więcej spiepszy na wiochy, wszystko się ponownie zakorkuje, tym razem do imetu

        a Kaszub nie będzie, będa autostrad i chaty z katalogu z kolumnami

        • 6 0

    • to co kiedyś było obwodnicą dawno straciło swoją pierwotną funkcję.
      Teraz to już nie obwodnica, a trasa średnicowa.
      Do tego nie ma co się oszukiwać - dawno straciła ekspresowy charakter.

      Obecnie czas wprowadzić ograniczenie do 70km/h i dobudować tam więcej zjazdów żeby była bliżej dzielnic.

      W zasadzie dla ograniczenia kosztów można by też powrócić do skrzyżowań na obwodnicy.

      A prawdziwą obwodnicę, omijającą trójmiasto trzeba dopiero zbudować

      • 0 6

    • ekolodzy z pewnością są przeciw, tak samo jak każdy zdrowy na umyśle mieszkaniec Trójmiasta

      za, są tylko Kaszuby i Banino, żeby jeszcze dalej za miasto s..lić i jeszcze więcej suburbanizacji, tym razem po Chojnice. O ile się nie mylę, Struk to taki wystrugany z pnia Kaszuba

      • 2 3

    • Co za idiota

      • 0 0

    • Obwodnica....

      Jesteś 157 000 km od tematu o którym nie masz pojęcia.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane