- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (158 opinii)
- 2 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (166 opinii)
- 3 Nagły zwrot ws. wypadku w stoczni. To było zabójstwo (73 opinie)
- 4 Nocna akcja SAR na Bałtyku (27 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (156 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (144 opinie)
Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS
Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.
Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.
- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.
BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.
Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.
Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.
Opinie (209) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-16 12:30
Klinkier!
Buahahahahahahahahaha!
Ci państwo na oczy Żabianki nie widzieli. A jeśli widzieli, to proponuję natychmiast odebrać uprawnienia architektoniczne! Klinkier na Żabiance, tego jeszcze nie było. Cud, miód, dworek :)- 21 3
-
2010-12-16 12:34
ciekawe jak będzie z myciem tych szyb .... (1)
- 22 1
-
2010-12-16 13:49
z myciem ma byc problem?mieszkam od 20lat na Zabiance i jedynym problemem bedziec szybki brak tych szyb...
- 7 0
-
2010-12-16 12:35
brud na pkp
nikt nigdy tego przeszklenia na wiacie nie umyje więc po co ono jest ?
- 25 1
-
2010-12-16 12:36
konkursowa ustawka (2)
podobno przedłużono termin oddania prac konkursowych, bo Biuro Projektów AiB nie zdążyło oddać swojej pracy na czas. Czyżby konkurs nie mógł się odbyć bez ustalonego z góry zwycięzcy? Nawet jeśli jego projekt to dzieło jednego wieczoru. Szkoda projektu BPK na takie konkursy...
- 17 1
-
2010-12-16 12:42
(1)
@Megi - podobno pier...lisz głupoty. Składałaś dokumentację czy jak?
- 2 4
-
2010-12-17 11:52
A i B Rzuć pierwszy kamień
jak w temacie. Chyba nie sądzisz, że społeczeństwo jest tak durne.
- 0 0
-
2010-12-16 12:37
Przystaneczek raczej
Brzydki, typowy i bezpolotu
- 25 2
-
2010-12-16 12:41
Ogłaszam wielką społecfznościową kampanię na przystosowanie przystanków skm na potrzeby niepełnosprawnych i wózków (7)
dziecięcych!!! czy ktoś pomyślał o wózkach dziecięcych? Mam ogromną prośbę w imieniu wszystkich opiekunów maleńkich dzieci, by pomyśleć o podjazdach z boku schodów, by można było wprowadzić wózek dziecięcy. Jeśliby Państwo pomyśleli o odpowiednich platformach przy których zatrzymywałby się pociąg - to w końcu będzie można bez przeszkód jeździec z dzieciaczkami :) I niepełnosprawni też by się na pewno ucieszyli.
- 24 3
-
2010-12-16 12:45
Jeżdżę kolejką całe życie i góra raz w roku widzę kogoś kto ma problem z pokonaniem (3)
kilkunastu centymetrów. Wniosek? SKM nie cierpi na nadmiar gotówki. Wprost przeciwnie. Zatem, pocałunek.
- 1 2
-
2010-12-16 12:48
(2)
Satyrze, satyrze wprowadzasz zamęt. Jeszcze ktoś pomyśli, że serio mówisz :)
- 0 2
-
2010-12-16 16:43
Nawet jako pięciolatek, wchodziłem do SKM bez pomocy dorosłych. A miałem mikre nóżki. (1)
A pojazdów kołowych daj Bóg, w pociągach tyle co zomowiec napłakał.
- 0 1
-
2010-12-17 07:20
Czyżby kangurek Hip-Hop?
- 2 0
-
2010-12-16 12:55
projekt BPK Gdańsk zakłada windy - widać na wizualizacjach.
Na wizkach AiB natomiast windy nie uświadczysz. Czyli albo wybudują coś zupełnie innego (a to już zaczyna być podejrzane w świetle konkursu) albo projekt nie zakłada "takiej fanaberii" (uwaga sarkazm!) jak podjazdy dla niepełnosprawnych
- 4 0
-
2010-12-16 13:25
Jeżeli będziemy równać do najsłabszych,
będziemy stawać się coraz słabsi.
Większość niepełnosprawnych nie korzysta z tego typu udogodnień. I to nie dlatego, że tych ludzi jest mało. Pomyślcie dlaczego.- 3 2
-
2010-12-16 18:34
Podjazdy z boku schdów to wymysł minionej epoki, a jazdę po takich podjazdach wózkiem można zaliczyć do sportów ekstremalnych. Do transportu wózków pomiędzy peronem a przejściem pod torami najbardziej nadają się dźwigi osobowe.
Platformy, po których można bez przeszkód przejeżdżać wózkiem pomiędzy peronem i wagonem są montowane od pięciu lat w pociągach produkowanych w Birmingham (model "Juniper"). Jeżdźą takie w Szkocji na linii Glasgow - Preswick Airport. Platformy znajdują się we wszystkich drzwiach pociągu i wysuwają się w kierunku peronu po zatrzymaniu pociągu a przed otwarciem drzwi. Szczelina pomiędzy wagonem a peronem zmniejsza się w ten sposób do 5 cm. Drzwi wykładają się podobnie jak w autobusach - na zewnętrz zasłąniając szczelinę po bokach. Służę dodatkowi informacjami na temat tych rozwiązań pod adresem: architektura@bpk.gda.pl- 1 1
-
2010-12-16 12:43
No nareszcie!!! Jest i wypowiedź mego idola i guru pana Głuszka.
A już się bałem, że to będzie tydzień bez jego mądrości na 3mieście, uff.
Tego bym nie zniósł.- 10 0
-
2010-12-16 12:45
:) (2)
Najważniejsze, że w końcu wyremontują ten przystanek :)
brawo...
a maruderzy na drzewo... ;)- 7 5
-
2010-12-16 15:28
przystanek pomoże na zerwaną trakcję? Nie wierzę! (1)
- 0 0
-
2010-12-16 18:03
ale przynajmniej w lepsztch warunkach będziesz czekał na spóźniająca się kolejkę :))
- 0 2
-
2010-12-16 12:45
(1)
Szkoda ze bez ruchomych schodów i udogodnien, które są standardem wszędzie indziej. Trójmiasto jak chodzi o infrastrukture jest do tyłu nie tylko w porównaniu z miastami europejskimi ale i polskimi. Najlepszy dowód - sensacja jaką wzbudził w/w projekt - zaproponowany przez firmę, która w innych miastach realizuje podobne od dawna. Oczywiście w okrojonej, dostosowanej do trójmiejskich zacofanych standardów, wersji :(
- 13 0
-
2010-12-16 19:00
Co szanowny M ma na myśli pisząc udogodnienia? I dlaczego okrojona wersja miałaby być lepsza od nieokrojonej np umożliwiającej korzystanie z przejścia osobom poruszającym się na wózkach?
- 0 1
-
2010-12-16 12:46
Lepszy projekt nr 2 ponieważ: (2)
W wygranym projekcie zastosowano szkło, sprawdza się ono w biurowcach ale nie na przystankach. Powodów jest kilka a jednym z nich jest to że może ulec ono szybkiej dewastacji np . jakiś wandal pseudograficiarz kwasem poleje szkło żeby zaznaczyć swoje terytorium. Druga sprawa to że ktoś musi myć to szkło, chyba że chcemy mieć zgniło zielone przeszklenie.
- 24 3
-
2010-12-16 12:56
a trzecia sprawa,
że wszystko w okolicy przystanków jest brązowe od pyłu z klocków hamulcowych. klocki są żeliwne, pył osiada i rdzewieje. Do tego "wdziera się" w szkło i jest nieusuwalny...
- 12 0
-
2010-12-16 13:15
jeżeli jest tak, jak piszesz, to szkoda
bo to przeszklenie to jedyne światełko w tunelu - w przenośni i dosłownie.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.