• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • a te szyby to pancerne?

    czy nie bedzie się ich wymieniać po pierwszym tygodniu jak zostaną stłuczone przez zachlanego barana?

    • 4 0

  • więcej o BPK w Gdańsku

    więcej informacji o koncepcji Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku

    • 3 0

  • a kto te szyby bedzie myl? o ile ich nie powybijaja...

    • 5 0

  • a mi się podoba:-) zarówno jedna jak i druga propozycja i jestem ZA, a nawet jeszcze raz ZA

    specjalnie długo w tym temacie nie zabierałem głosu
    tylko sobie czytałem, czytałem, czytałem...
    i zrobiło mi się jakoś tak smutno na sercu
    obecny stan żabianki przypomina stan wojenny, gorsze dworce są chyba w nanicach i śmiechowie, tylko że tam nie robiono nic chyba jeszcze od wojny
    a żabianka ma raptem góra 40 lat, z tego co pamietam, to pierwsze bloki zaczęto stawiać na początku lat 70-tych
    a ten tunel:-(
    i zamiast się cieszyć, że być może coś sie ruszy w przyszłym roku, to ja czytam tylko, że: a to wiata nie taka, klinkier nie pasi, szkło potłuką...
    rozumiem, że zima może być zjawiskiem frustrującym, ale na Boga żywego, ludzie!!! więcej optymizmu:-) co prawda na wizkach (co za jełopka wprowadziła ten potworek słowny) nie ma ławek, ale dworce są od wsiadania i wysiadania, a nie od znoszenia jaj!!!

    • 4 2

  • szału nie ma

    konkurencja mała, projekty nudne... gdyby to, co już jest, było w stanie "jak nowe", to mi by zdecydowanie bardziej odpowiadało. To jest tylko daszek i parę kwadratów... Stary przystanek ma jakiś styl chociaż. A że jest zapyziały i zastawiony tekstyliami i drożdżówkami, to inna rzecz.

    • 3 0

  • po co szał? peron, to nie dyskoteka, ma być bezpiecznie i czysto

    • 2 2

  • ale czemu z cegły? (1)

    ale czemu z cegły? na zabiance? ni w 5 ni w 9

    • 8 1

    • bo tak

      • 1 0

  • niesamowita budowla..

    • 3 1

  • Podobne jak w Niemczech:)

    Tam perony na liniach regionalnych wygladaja podobnie ale za to jak schludnie i przyzwoicie. Moglibysmy sie od nich wiele nauczyc. A nie np peron na Kamiennym, czy Wyscigach.

    • 2 0

  • A czy pomyślano o niepełnoswprawnych .!!! (3)

    Jakiś czas temu po amputacji nogi z trudno gojącą się raną nie byłem w stanie jeździć do komory hiperbarycznej w ACMMiT w Gdyni .
    Szpital , przychodnia nie chciały finansować dowozów , mnie nie było stać na dojazd taksówkami , bo nie jesteśmy zamożni . Gdyby były zjazdy lub windy na peronach na wóżki to jeżdziłbym z żoną kolejką i trolejbusem . Niestety nie było i dlatego walczę 11 miesiąc z ropieniem w niezagojonej ranie .
    Pomyślcie troszkę o niepełnosprawnych nie narażajcie nas na pozostawanie w domach

    • 9 3

    • rozumiem i współczuje, ale to o czym piszesz wymaga wymiany całego taboru (1)

      na nowych peronach skrajnie są na wysokości podłogi wagonu, problem w odstępie stopni wagonu od peronu
      ale
      zobacz na windy
      w sopocie każdy peron taką już ma, na głównym są nawet dwie, to samo tunel na wysokości marynarzy pod aleją niepodległości

      • 1 0

      • Nie trzeba wymieniać taboru. Wystarczy, ułożyć płyty, które poszerzyłyby

        tworząc obrzeże. Centymetr lub dwa odległości od drzwi pociągu. Winda jest sprawą bardziej skomplikowaną...

        • 1 0

    • Zalecam zgłoszenie się do organizacji charytatywnej.

      Ludzie są z natury dobrzy.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane