• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa Nowej Warszawskiej

Rafał Borowski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Ślepe tory nieopodal pętli tramwajowej Ujeścisko. To tutaj włączona zostanie linia Nowa Warszawska. Ślepe tory nieopodal pętli tramwajowej Ujeścisko. To tutaj włączona zostanie linia Nowa Warszawska.

We wtorek oficjalnie ruszyła budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. ŁódzkąMapka. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna zakończyć się w IV kwartale 2022 r., a pierwsze tramwaje pojadą wiosną 2023 r.



Nowa Warszawska rozładuje korki na południu Gdańska?

Przypomnijmy: linia tramwajowa połączy istniejące linie na al. HavlaMapka oraz al. AdamowiczaMapka. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

We wtorek, 16 lutego, plac budowy został oficjalnie przekazany wykonawcy. Zostało nim konsorcjum złożone z dwóch podmiotów: Firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego RAJBUD (partner). Koszt inwestycji wyniesie bez mała 60 mln zł.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska

- W pierwszym etapie prac zaplanowano uporządkowanie terenu i przygotowanie zaplecza budowy. Obecnie zamawiane są materiały niezbędne do rozpoczęcia robót drogowych. Kontraktowani są także podwykonawcy. Trwa również opracowywanie projektu tymczasowej organizacji ruchu. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka. Planowane są one na drugą połowę marca, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.

Oprócz torowiska tramwajowego wzdłuż Nowej Warszawskiej pojawią się chodniki, droga rowerowa, elementy tzw. małej architektury, czyli ławki czy kosze na śmieci, oraz nasadzenia zieleni. Zostanie także kompleksowo przebudowana infrastruktura podziemna, obejmująca kanalizację deszczową, sieć wodociągową, ciepłowniczą, gazową i teletechniczną.

W trakcie realizacji inwestycji wzdłuż torowiska nie planuje się budowy jezdni samochodowej. Drogowcy przekazali jednak informację, która z pewnością zadowoli wielu kierowców. Mowa o budowie brakującego odcinka ul. PiotrkowskiejMapka, który połączy Ujeścisko i Szadółki. Wzdłuż nowej ulicy powstaną chodniki i zostanie zamontowane oświetlenie.

Czytaj więcej: Kiedy powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku?

- Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w I kwartale 2023 r. - uzupełnia Niezgoda.
W tym miejscu zacznie się budowa brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku w kierunku Szadółek. W tym miejscu zacznie się budowa brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku w kierunku Szadółek.

Miejsca

Opinie (185) 4 zablokowane

  • Południowe dzielnice Gdańska potrzebują nowych rozwiązań komunikacyjnych łączących je z centrum i dzielnicami na tzw. Dolnym Tarasie. Trasa tzw. Nowa Warszawska wpisuje się w realizację tych potrzeb.

    • 5 5

  • Ech, współczuje tym co maja domki przy ul. Warszawskiej.

    Trzeba będzie się przyzwyczaić do dodatkowego hałasu.

    • 4 3

  • Krzak (1)

    Te firmy krzak skacza tte inwestycje za 10 lat...tylko duze Polskie firmy typu Ndi

    • 3 2

    • NDI...

      ...na budowie al. Adamowicza zachowywała się jak firma krzak. MTM nigdy aż takiej popeliny nie robiło.

      • 1 2

  • m

    Gdańsk deweloperzy sycylia to pikuś

    • 4 0

  • Jprd 1 km torowiska za 30mln????????????????

    • 6 0

  • Kazda droga tez sie przyda

    Havla z Starogardzką bardziej by była potrzebna bo aż z niedzwiednika lecą dwa pasy i kończą się pętlą A tam są teraz nowe osiedla i cały czas się buduje !

    • 4 0

  • Nic z tego !

    Miasta ani żadna Dulkiwiecz czy inny adamowicz nie zmusi mnie do podróżowania komunikacją jak im się podoba. Najlepszy przykład morena. nie można dojechać do Wrzeszcza(autobus prawie nie kursuję. Miasto zmusza nas do korzystania z auta.

    • 5 1

  • to czy będą czy nie będzie korków (1)

    będzie zależało od determinacji we wdrażaniu i wyjaśnianiu sensu prowadzenia restrykcyjnej polityki parkingowej w centrum miasta i wzdłuż głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta. Im bardziej szczodra podaż darmowych miejsc do parkowania tym większa skłonność do korzystania z samochodu i mnożenia wymówek o niemożności czy braku sensu przesiadania się z samochodów na komunikację szynową zasilaną przejściem kawałka pieszo lub przejechanie dłuższego kawałka rowerem. Do tego jeszcze mądrale dopiszą dyrdymały o tym, jakie to tramwaje są niepunktualne, awaryjne i śmierdzące, chociaż ostatni raz jechali tramwajem w poprzednim stuleciu.

    • 1 2

    • i co niby sie od poprzedniego stulecia zmieniło?

      jeździłem z Oruni na PG w latach 90. Autobus 154 przesiadka przy dworcu. bieganie po przystanku bo 2 tramwaje staną to trzeba się przepychać. Mamy 21 wiek i takie samo dziadostwo. Tak samo tłok i brak możliwości kupienia biletu w pojeździe. Trasę mam do pracy taką samą. Wtedy to chociaż kiosków było pełno i bilety w nich były.

      • 0 0

  • na mapce aleja Adamowica

    pękam ze śmiechu

    • 1 0

  • Nowa Swietokrzyska.

    W obecnej sytuacji priorytetem powinna byc rozbudowa Nowej Swietokrzyskiej..Cale Lostowice,Kowale stoja w korkach..Region gdzie powstaje najwiecej mieszkan np Niepolomicka i co ?? Jedna ulica dojazdowa..to jest dopiero dramat

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane