• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa dwujezdniowej Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Odcinek ul. Chwarznieńskiej z już wykarczowanym terenem pod drugą jezdnię.



Już niebawem ruszy największa w tym momencie nowa inwestycja drogowa w Trójmieście. Właśnie wycięto nieco ponad 2 hektary lasu, by poszerzyć do dwóch jezdni ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Budowa 1,5-kilometrowej drogi między Chwarznem a Witominem ma ruszyć pod koniec tego roku. Prace mają zakończyć się w połowie 2014 r.



1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Pilarze pracowali przez ostatni tydzień. Po "odzyskanym" przez nich terenie pobiegnie dwujezdniowa ul. Chwarznieńska. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma usprawnić komunikację górnego tarasu Gdyni z jej centrum.

Każda z nowych jezdni ma mieć po dwa pasy ruchu. Dodatkowo zostanie wykonana ścieżka dla rowerów i chodnik. Pojawi się też oświetlenie. W stosunku do dzisiejszego przebiegu, droga zostanie też wyprostowana. Projekt przewiduje, że jej łuki będą bardziej łagodne.

Podczas przebudowy ul. Chwarznieńskiej powstaną dwa obiekty inżynierskie. Pierwszy to kładka dla pieszych na wysokości Domu Seniora w Witominie. O tej sprawie pisaliśmy więcej w osobnym artykule. Druga konstrukcja to wiadukt, który pojawi się mniej więcej na środku planowanego do przebudowy odcinka. Pod drogą będą przechodzić zwierzęta i przejeżdżać pojazdy m.in. Straży Leśnej.

Czy lasy muszą ustępować miejskim drogom?

- Wycinka drzew, która była złem koniecznym, na szczęście nie jest duża. Mamy w zarządzie jeszcze 20 tys. ha lasów. Wycinany odcinek stanowi promil spośród wszystkich lasów przez nas zarządzanych - mówi Witold Ciechanowicz, rzecznik prasowy z Nadleśnictwa Gdańsk.

Wśród wyciętych drzew są brzozy, sosny, buki i kilka dębów. W świetle przyszłej drogi nie występowały rośliny i zwierzęta, które mogłyby podlegać prawnej ochronie. Co najważniejsze, w ściętych drzewach nie było też ptasich dziupli.

Wycinka dała w sumie 500 m sześc. drewna. Co się z nim stanie? - Zostanie sprzedane w aukcjach internetowych. Drewno nadaje się na meble. Nie wykluczone też, że jego część trafi do fabryki celulozy - mówi Witold Ciechanowicz.

Drzewa już ścięto, ale przetargu wciąż nie ogłoszono. - W ciągu tygodnia ruszy zamówienie. Wtedy firmy budowlane będą miały 40 dni na złożenie oferty. Jeśli wszystko wokół przetargu pójdzie zgodnie z planem, przewidujemy, że roboty zaczną się jeszcze grudniu. Całość ma być gotowa najszybciej w czerwcu 2014 r. - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Dla mieszkańców i kierowców z Chwarzna termin zakończenia budowy to pewnie wieczność. By jednak przyspieszyć prace budowlane należałoby zamknąć leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej, a to oczywiście nie wchodzi w grę.

- Z tego powodu ruch będzie utrzymany. Projekt budowy zakłada wykonanie dróg dodatkowych, tylko na czas rozbudowy, które zapewnią ciągłość połączenia komunikacyjnego między Witominem, a Chwarznem - zapewnia Marek Stępa.

Warto też wspomnieć, że kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w ogłoszonym przetargu, oprócz ceny, będzie termin realizacji. Istnieje więc cień szansy, że przedsięwzięcie zakończy się nieco wcześniej, niż planuje miasto.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • Brawo! (14)

    W końcu

    • 104 26

    • Po co dwa pasy w dwóch kierunkach? (8)

      Z układu widać że wjazd do Witomina nie zostanie poszerzony, budynki które tam stoją uniemożliwiają budowę dwóch pasów.Korek który się tam tworzy zostanie przesunięty o kilkaset metrów w stronę centrum. Moim zdaniem sens mają dwa pasy tylko w stronę obwodnicy, a oszczędności można by przeznaczyć na inne drogi.

      • 15 18

      • żebyś zazdroscił gdańszczaninie (4)

        • 11 14

        • ahahahaha (2)

          tak. bardzo zazdrościmy - poszerzają kilkaset metrów drogi i święto wioski! Serio, w Gdańsku jest tyle wielkich inwestycji drogowych, że na takie coś nikt nawet uwagi by nie zwrócił. Za wysokie progi śledziki....

          • 7 17

          • tylko, że Gdynia buduje za swoje (1)

            a gdańsk za rządowe, czyli nasze wspólne.

            • 12 7

            • zyj dalej w swiecie ułudy stworzonym przez PR Szczurka

              to źle swiadczy o władzach Gdyni ze nie umieja pozyskac srodków na budowę,a to że w Gdańsku buduje sie mnóstwo dróg (o wiele wazniejszych niz odcinek lesny Chwarzniejskiej) i umie sie uzyskac na to srodki z zewnatrz to należy zapisac na PLUS.

              • 2 5

        • Jestem z Gdyni i nie chcę takiej drogi. Bezsensowne przecięcie lasu oraz utrudnienie dostępu do przystanku Sosnowa dla

          Olać takie "drogi"

          • 5 10

      • dokładnie tak, jak już robić to dwa pasy aż do # z Rolniczą (1)

        a nie takie coś, że nie wspomnę że ten odcinek na terenie zabudowanym od dawien dawna potrzebuje remontu.

        • 7 0

        • zrobią porządne wyprostowane dwa pasy w tym lesie

          to przynajmniej będzie można pozasuwać porządnie i 200 koni wykorzystać

          • 0 0

      • nie wiem skąd ta informacja, jak najbardziej jest tam miejsce dalej na dwa pasy ruchu

        • 4 2

    • No tak, dojazd z Urzędu Miasta do domu P. Prezydenta musi być dość szeroki by nie stało sie w korkach :) (1)

      A co z resztą ulic?

      • 4 7

      • Chwarzno i Wiczlino to...

        tzw. Gdynia Zachód - błyskawicznie rozbudowująca sie dzielnica Gdyni na ok. 30-40 tys. mieszkańców. A nie tylko domy aktualnych prezydentów złośliwcu.Kto zna realia, ten wie doskonale, jak bardzo potrzebna jest modernizacja tej ulicy.

        • 3 0

    • trochę szkoda, fajnie jeździło się po tych zakrętach ;-) (1)

      • 3 0

      • noo, nie raz chapnąłem krawężnik nocą

        • 0 0

    • Sz. P. Naskręt 5 pkt i 200 zł minimum

      Patrząc po czasie filmu i długości odcinka, to 70-80 cały czas było. Deszcz padał i zakręty...

      • 0 0

  • Można, a co ze Spacerową (11)

    Można wyciąć trochę drzew? Jak się chce to tak. Tylko nie w Gdańsku. Pustaki rządzące tym miastem tego nie chcą zrozumieć. Mieszkańców ma głęboko w czterech literach. Budują sobie ECS tylko komu ono jest potrzebne?

    • 181 41

    • Spacerowa, jak sama nazwa wskazuje (1)

      ma być Spacerowa

      • 48 11

      • Spacerową blokują ekoteroryści, którzy twierdzą, że stanie tylu samochodów spalinowych w korkach jest lepsze dla środowiska niż wycięcie drzew i zbudowanie drogi.

        • 52 7

    • winni są mieszkańcy osowy (2)

      którzy zablokowali trasę kaszubską przez osowę- wtedy dwupasmówka miałaby sens dla miasta.
      a tak dla mniej niż 15k ludzi byłoby to zwykłe uleganie lobby cwaniaków, którzy kupili domy za ułamek ceny tych w centrum, a teraz pretensje, że dojazd nie taki jak trzeba...miasto naprawdę ma wiele wazniejszych inwestycji drogowych

      • 30 15

      • do ja (1)

        chciałem zwrócić uwagę że rozmawiamy o odcinku Obwodnica-Oliwa, a ty już wybiegasz w Trasę Kaszubską (może zaraz powiesz, że mieszkańcy Osowy blokują budowę S6).
        Trasa Kaszubska będzie szła od węzła w Chwaszczynie jak będą budować Obwodnicę Metropolitalną, czyli dopiero wtedy będzie mowa o odcinku Obwodnica-węzeł Chwaszczyno, więc trochę pokory... i nie bijmy piany

        • 4 3

        • bedzie szła do chwarzna

          wg obecnego projektu. pierwotnie (w oprotestowanym przez osowiaków projekcie) miała wchodzić na spacerową- nie miało to nic wspólnego z obwodnicą metropolitarną. i wtedy byłby sens budowania dwupasmówki- zwiększony tranzyt w tym miejscu. a tak jest to po prostu kaprys i właśnie bicie piany. sens będzie miało poszerzenie do dwóch pasów jak powstanie tunel pod pachołkiem w ramach drogi zielonej- i to tylko do tego miejsca.
          i nie wiem, o co chodzi z tą pokorą? wyrażam moje zdanie i od razu jest to jej brak? czy może raczej zarzucanie jej braku innym nie znając faktów? :)

          • 0 0

    • na spacerowej sa korki nawet jak ich nie ma np na samym środku trasy..

      .. tak bardzo gdańszczanie polubili korki że nawet jak ich nie ma to sami je tworzą...

      • 13 3

    • ... (1)

      i jak ciasna, zabytkowa Oliwa odebrałaby te 2 pasy? To, że w Gdyni wycinają trochę lasu niczego nie zmieni. Problem jest w Witominie - to jest wąskie gardło i tam należny działać, a nawet nie ma tego w planach...
      Także postoimy sobie w korkach w ładnym, leśnym otoczeniu.

      • 20 8

      • w planach jest poszerzenie w Witominie

        Miejsce jest

        • 1 0

    • Stara Oliwa

      To nie Spacerowa jest problemem a Stara Oliwa/skręt z Grunwaldzkiej,Rybińskiego i Stary Rynek/Dziwię się ,że mieszkańcy Oliwy nie inicjują blokady dla wymuszenia
      realizacji obwodnicy.Stara Oliwa przez to UMIERA.

      • 4 3

    • Spacerowa bedzie miala po dwa pasy okolo 2020 r,narazie poszerzona bo nie bylo kasy na to

      • 0 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Nie było nas był las

    Nie będzie nas będzie las i oby tak było

    • 39 10

  • Brawoo!! (4)

    Pomijając, że dobrze się dzieje jak budujanam nowe drogi to artykuł tragiczny. Ktos kto nie wie gdzie to jest nie ma możliwości się zorientować o lokalizacji. teks nic nie mówi, mapa nieczytelna nawet po powiększeniu a film może pokazywać każda droge z kaszub po wycince. brak punktów orientacyjnych. Panowie troche sie przykładajcie bo sięgacie dna.

    • 25 46

    • no patrz

      ja jestem w Gdańska i nie mam pojęcia gdzie jest Chwarznieńska, bo zawsze mylę ją z Chwaszczyńską. Ale po kliknkięciu na mapę oraz link w tekście wszystko mi pokazało ;)

      • 16 0

    • co za debil

      "Budowa 1,5-kilometrowej drogi między Chwarznem a Witominem ma ruszyć pod koniec tego roku."

      Jak głupim trzeba być, żeby tego nie zrozumieć?

      • 11 3

    • Ja raczej filmik odebrałem jako przymus pokazania się na nim reklamy - bo niczego innego wartościowego to nie pokazuje ;)

      Ot ktoś się przejechał drogą i to w katastrofalnej pogodzie.

      • 3 2

    • pewnie jakiś warchoł

      z pisu to pisał

      • 0 0

  • ;) (3)

    W końcu 147 nie będzie miał problemu z przejechaniem żeby ominąc te samochodowe puszki

    • 14 17

    • W końcu będzie można wyprzedzić ślamazarne przegubowce (2)

      • 5 1

      • i zyskać na tym jakieś 10 sekund

        • 3 3

      • Hehe... ślamazarne

        Nie wiem czy wiesz, ale w mieście obowiązuje prędkość 50 km/h i jeżeli uważasz, że jak ktoś jedzie z taka prędkością to ślamazara to wybacz, ale jest z Tobą cos nie hallo. co innego jak ktoś jedzie z prędkością 20 km/h, ale masz moje zapewnienie, że wśród kierowców autobusów takie osobniki są ewenementem. Bardziej jest to zauważalne wśród kierowców osobówek, którzy szukają jakiegoś sklepu,adresu itp. i co chwila zwalniają, bo nie mogą doczytać szyldu... A druga kwestia to chyba jesteś daleko w czasie z komunikacją miejską, bo nie wiem czy wiesz, ale dorożki już dawno w Gdyni nie powożą :p

        • 1 2

  • super!!! gorzej przejazd przez Witomino.... (2)

    • 60 3

    • Było kupować mieszkanie na wsi (o, pardon, Chwarznie-Wiczlinie) ?

      Mieszkańcy Witomina powinni blokować rozbudowę Chwarznieńskiej do dwóch pasów jak tylko się da bo dla nich oznaczać to będzie większy ruch. Chyba że to będą dwa pasy plus buspas

      • 3 11

    • Jaki problem ? Władze miasta wyburzą domy mieszkalne, ich mieszkańców wywłaszczą i w zamian dostaną marne odszkodowanie. Potem już nie będzie problemu z budową dwupasmówki przez Witomino. A potem z rozpędu zrobią jeszcze dwupasmową Małokacką (o ile kasy starczy). Tam bynajmniej trochę łatwiej będzie o dodatkowy teren (tak jak na obecnie budowanym odcinku stoją praktycznie same drzewa).

      • 1 2

  • Wszystko ladnie pieknie ale... (11)

    Dwa pasy na witomino i co dalej? Przez osiedle dwa pasy? Czy jak? Korek sie przesunie i tyle.

    • 98 9

    • Ale te dwa pasy są do obwodnicy..

      A jak się kupuje mieszkania tanio na Sokółce i w okolicy, to trzeba brać było poprawkę na dojazd. Dwa pasy mają odciążyć wylot z Gdyni do obwodnicy.

      • 21 3

    • nie odrazu rzym zbudowano

      z kinetycznej teorii cieczy wynika że im krótsza zwężka tym opory przepływu mniejsze a przepływ większy.
      Dojadą do kolejnej zwęzki a potem coś wymyślą

      • 17 5

    • (8)

      2 pasy w kazda strone przez Witomino to 3 etap tej inwestycji i bedzie realizowany po przebudowie odcinka lesnegp. Planowo mial byc realizowany jako 2 etap ale widac cos zmienili.

      • 13 4

      • (2)

        to pewnie w 2017 oglosza przetarg

        • 2 0

        • lepiej późno niż

          wcale

          • 3 1

        • Powinni zrobić od razu przetarg na drugiego i trzeciego wykonawcę, żeby nie marnować potem czasu. Wiadomo przecież, że przez tą durną ustawę o zamówieniach publicznych, pierwsi wykonawcy zbankrutują oferując wykonanie robót za 40% kosztorysu inwestorskiego, jak to było w przypadku Słowackiego.

          • 3 2

      • zmiany (4)

        Zmienili tak, że będzie jeden pas i tylko lewo i prawo skręty - i tak caly ruch zatrzyma sie przy Witawie :)

        • 2 0

        • (3)

          to skrzyżowanie przy witawi to jakas kpina, kto to projektował??

          • 3 1

          • jakiś argument dzieciaku? (2)

            • 1 2

            • chcesz w ryja?

              • 0 0

            • przykładem niech będą te idiotycznie duże wysepki, przez które np lewoskręt z Małokackiej do leśniczówki jest tak wąski, że autobus tam nie wjedzie jeśli na pasie do jazdy an wprost stoją auta

              • 0 0

  • (5)

    Fajnie będzie śmigać nową dwupasmową drogą żeby przed Witominem stanąć w korku bo będzie zwężenie do jednego pasa

    • 60 5

    • terefere (4)

      a potem zacznie sie chamówa i Ci z prawego niebędą wpuszczać tych z lewego bo "cwaniakują".
      Drogę trzeba wykorzystywać do samego konca, potem na zameczek, a nie już na chwarznie ustawiać się na prawym, bo przeciez wszyscy wiedza że będzie zwężenie.

      • 13 4

      • co ty opowiadasz. Nie ma żadnej chamówy. Jadę sobie spokojnie lewym pasem

        do samego końca mijając nieudolnych społecznie stojących w koreczku przez cały kilometr i wjeżdżam sobie przed nich. Może lubią sobie stać, bo kręcenie kierownicą ich zmęczyło. Nie wiem. Może tak.

        • 8 12

      • popieram 'zameczek', ale (2)

        nie jest on ujęty w przepisach, wiec wszystko zależy od dobrej woli kierowców, a tej brakuje, głównie przez cwaniaków wjeżdżających po 4-5 na jeden samochód z prawego pasa, wjeżdżających nie na końcu, ale na całej długości, wymuszających ten wjazd zajeżdżając drogę innym i blokującym lewy pas tym, którzy chcą skręcić w lewo(grunwaldzka przy galerii bałtyckiej).
        uważam, że 'zamek' powinien zostać uwarunkowany przepisami (i na początku, aż się cwaniaki nauczą, być nadzorowany przez policję) albo całkowicie zakazany.

        • 7 1

        • Już jest. (1)

          Pojawiły się znaki na razie zalecające a od przyszłego roku nakazujące jazdę na zamek. Można je spotkać np. w Osowej, na wysokości obwodnicy.

          • 0 0

          • no właśnie

            na razie nie znaczą one nic, a wręcz utrudniają, bo wielu kierowców uważa, że nakazują one zjechać na prawy pas w tym właśnie miejscu:) (tak było na słowackiego koło ronda de la salle w kierunku wrzeszcza przed przebudową)

            • 0 1

  • a morska w cisowej kiedy? (4)

    jak sie zapadnie jak w warszawie?

    • 24 13

    • Szczurek tam mieszka to buduje. (3)

      Cisowa i inne dzielnice północne Gdyni chyba nie doczekają sią żadnych większych inwestycji (może poza łataniem dziur) bo tam nie mieszka szanowny prezydent miasta. Wiadomo, Szczurek buduje sobie wygodną drogę do domu.

      • 11 3

      • (2)

        mieszka tam 10 lat, to czemu tak pozno?

        • 3 0

        • (1)

          Jak tak dalej pójdzie, to jeszcze w tym dziesięcioleciu doprowadzą ludziom na Chwarznie kanalizację do domów. Szok.

          • 5 2

          • Radzę się trochę zainteresować tematem zamiast pleść bzdury na forum..... po prostu zazdrość człowieka zżera od środka że coś się dzieje w innej lokalizacji a nie pod własnym nosem.... cóż to takie pospolite w naszym narodzie!

            • 0 0

  • rada dla twórców serwisu - po co wstawiać obrazek, na który po powiększeniu trzeba z lupą patrzeć - powiększcie to dwukrotnie i (2)

    jak w temacie

    • 17 5

    • jak ślepy to do lekarza

      • 0 0

    • ...

      po to samo wrzucają wideo robione w deszczu przez szybę, że się obraz rozmazuje :P czytaj - aby cokolwiek tu wrzucić.

      ps. cieszę, się, że witawa już nie jest na mojej trasie przejazdu jak ta budowa ruszy, ale ja czekam na zmianę organizacji na skrzyżowaniu morska-kartuska w Gdyni - tam jest to zorganizowane bardzo niebezpiecznie - za dużo sytuacji kolizyjnych.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane