- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (46 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Rusza budowa gigantycznego skrzyżowania w Letnicy
W poniedziałek rusza budowa jednego z największych miejskich skrzyżowań w Polsce - węzła drogowego, który połączy ul. Marynarki Polskiej z Trasą Słowackiego w Gdańsku. Szykują się spore zmiany w ruchu.
- Na węźle możemy wyróżnić trzy poziomy. Na poziomie terenu znajdzie się rondo i ul. Marynarki Polskiej. Na poziomie -1 znajdą się bezkolizyjne przejścia dla pieszych. Najniżej, bo na poziomie -2, pobiegnie Trasa Słowackiego - opisuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek z miejskiej spółki GIK.
Ponieważ z założeń wynika, że węzeł będzie przyjmować wyjątkowo duży ruch aut, szczególnie z uwzględnieniem jadących i wracających z portu TIR-ów, obie główne drogi, czyli Trasa Słowackiego i ul. Marynarki Polskiej skrzyżują się bezkolizyjnie. Zmierzająca do węzła od zachodu Trasa Słowackiego prowadzona jest w głębokiej wannie żelbetowej. Prostopadła do niej ul. Marynarki Polskiej pobiegnie na nasypie wyniesionym ok. 1 m nad okolicę.
Na tym najwyższym poziomie skrzyżowanie zostało zaprojektowane w formie ronda. Taki typ (i imponujący rozmiar - średnica zewnętrzna wyniesie bowiem 130 m!) został wymuszony koniecznością podłączenia do ronda ulic Wielopole i Uczniowskiej.
Na nowym węźle powstanie siedem obiektów inżynierskich: dwa tunele pieszo-rowerowe w ciągu ul. Marynarki Polskiej nad Trasą Słowackiego, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji, jeden wiadukt tramwajowy.
Tuż przy węźle powstaną nowe, w pełni zadaszone, przystanki tramwajowe o łącznej długości 90 m. Na tle innych gdańskich przystanków będą wyróżniały się wyjątkową konstrukcją i urodą. Ich wygląd nawiązuje do najważniejszego budynku w okolicy, czyli stadionu piłkarskiego PGE Arena Gdańsk. Podpora przystanku wzorowana jest na dźwigarach trzymających dach stadionu, a jego zadaszenie nawiązuje do faktury i koloru fasady stadionu. Przystanki zaprojektowali architekci Katarzyna Schulz i Błażej Bącalski, którzy w 2009 r, jeszcze jako studenci PG, wygrali konkurs organizowany przez miasto.
Budowa węzła potrwa półtora roku i będzie on gotowy dopiero pod koniec 2013 roku.
- ulica Marynarki Polskiej w miejscu prac zostanie zawężona do jednego pasa ruchu;
- zamknięty zostanie wlot z ulicy Marynarki Polskiej w ulicę Uczniowską i Starowiejską. Dojazd do ulicy Uczniowskiej i Starowiejskiej możliwy będzie ulicami Marynarki Polskiej - Wyzwolenia -Letnicką - Starowiejską lub ulicą Szklana Hutą do ul. Marynarki Polskiej;
- wyjazd z ulicy Wielopole w kierunku centrum możliwy będzie objazdem poprzez Marynarki Polskiej.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., ale mogą być opóźnienia. Wykonawca: po wycofaniu się Hydrobudowy Polska, prawdopodobnie OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (152) 1 zablokowana
-
2012-07-22 13:27
e, tam gigantyczne. GALAKTYCZNE
wprost ko(s)miczne. Takie usprawnienia, że polecimy w KOSMOS.
- 4 4
-
2012-07-22 13:33
"Bezkolizyjne przejścia dla pieszych" (2)
a projektuje się kolizyjne przejscia dla pieszych?
- 11 8
-
2012-07-22 13:43
(1)
no i nie blysnales/as a koniecznie trzebabylo "madry" komentarz napisac. Tak, projektuje sie kolizyjne przejscia dla pieszych. Zwykle przejscie pasami z sygnalizacja to jest wlasnie takie przejscie.
- 10 0
-
2012-07-22 14:50
Nie tłumacz jemu/jej. Pewnie jest po politologii.
- 2 4
-
2012-07-22 13:48
w kościerzynie rowerzysta dostał zdjęcie z fotoradaru za przekroczenie predkosci (6)
w kościerzynie dzieciak dostał zdjecie z fotoradaru za przekroczenie predkosci na rowerze!! mandat 50zł
idiotyzm nie zna granic w szcegolnosci jesli chodzi o SM SG- 11 6
-
2012-07-22 14:04
Ta ,a świnie latają (2)
Ciekawe jak ustalili kierowcę roweru? Pewnie po tablicy rejestracyjnej na kierownicy lub naklejce rejestracyjnej na czole?
- 4 5
-
2012-07-22 14:54
(1)
No, na to wygląda że jednak latają. To jest fakt, że dostał mandat, "pisali" gazety o tym i gadali w telewizorni. A ustalili kto zacz bo "somsiadem" jest strażnik parkingowy, sorry miejski, i go wykumał ze zdjęcia. Ale ty i tak wiesz lepiej że nie dostał, bo jesteś najmóndrzejszy na świecie i w to nie wierzysz.
- 6 0
-
2012-07-22 17:07
W oparach absurdu
Skoro jest tak jak piszesz to nie ma podstawy prawnej do wystawienia takiego mandatu. Dlatego zdziwiło mnie ,że dostał i miałem prawo w to nie wierzyć. Ze zdjęcia to sobie mógł wykumać szwagra na weselu. Bo musi być podstawa do wysłania mandatu pod określony adres i nie jest to zapewnienie jakiegoś strażnika "Ja Go znam to Heniek z pod 5" i tyle. Jeśli dostał to może sobie go na ścianie powiesić na pamiątkę i nie przejmować się wcale. "Strasznikom" w takim razie gratuluje profesjonalizmu i znajomości obowiązujących przepisów.
- 2 0
-
2012-07-22 15:48
zgodnie z prawem rower nie musi posiadać na wyposażeniu licznika (2)
ergo - zgodnie z przepisami rowerzysta mandatu za przekroczenie prędkości dostać nie może. Niestety, Straż Wiejska przepisów nie zna
- 5 2
-
2012-07-22 19:01
idąc twoim tokiem myślenia (1)
prawo nie wymaga, żebym przeczytał/miał kodeks karny,zatem nie muszę wiedzieć, że nie wolno kraść ergo - zgodnie z przepisami moge cię okraść. Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
Nie rozumiem co w tym dziwnego, że uczestnik ruchu drogowego dostaje mandat za złamanie przepisów. Przekroczył dozwoloną prędkość - należy mu się mandat.- 4 2
-
2012-07-24 01:35
nic mu się nie należy
fotoradar nie jest homologowany do pomiaru prędkości roweru - to po pierwsze. Po drugie - do ustalenia właściciela pojazdu wykorzystuje się CEPiK - żaden rower siłą rzeczy nie jest tam wpisany. Oświadczenie strażnika jest mało warte. Poza tym nalezy pamiętać, że jest pewien margines (ustawowy!) na błędy percepcji (10km/h). Jednocześnie w intencji ustawodawcy nie było ograniczanie prędkosci rowerzystów - ich prędkość ogranicza kiepska aerodynamika ciała, mozliwości fizyczne (większość ludzi nie przekracza mocy 0,2 KM) oraz sam sprzęt.
- 0 0
-
2012-07-22 13:48
i co z tego
skoro EURO juz sie skonczylo....wstyd dla Polski
- 1 8
-
2012-07-22 13:55
ehh lepiej by Metro w Trójmieście zbudowali (4)
- 2 12
-
2012-07-22 16:09
w Trójmieście metro się nazywa SKM (3)
brakuje tylko strzeżonych, darmowych parkingów dla rowerów przy jego stacjach.
- 3 0
-
2012-07-23 15:18
brakuje tylko trzech jego linii (2)
ale rezerwę terenową na większość z nich sprzedano pod mieszkaniówkę
- 0 1
-
2012-07-23 15:23
trzech tzn jakich (1)
Jedna to pewnie KM - która się właśnie buduje.
Druga to pewnie NP - którą zamknięto, bo za mało ludzi jeździło.
Jaka jeszcze.- 0 0
-
2012-07-24 01:39
południowa SKM (GG-Orunia-lotnisko)
SKM Pruszcz
SKM Wschodnia (po trasie do Rafinerii, nad Martwą Wisłą, do stadionu)
Przymorska SKM- 0 0
-
2012-07-22 13:57
zapomnieli dopisać że po rozpoczęciu budowy tramwaje nie będą jeździć i wprowadzą zastępcze busy
- 5 3
-
2012-07-22 14:01
Przystanki ładne... (1)
...tyle ,że mało funkcjonalne bez bocznych ścianek nie będą dawać odpowiedniej ochrony przed wiatrem lub deszczem.
- 18 4
-
2012-07-22 23:42
Zapraszam
Zapraszam na przystanki, które do dziś mimo wielu ludzi oczekujących na bus nie posiadają wiaty (przykład Myśliwska/Zacna).
- 0 1
-
2012-07-22 14:19
ahaha,to ta pani dowaliła z tym tekstem
Jak będziemy chcieli przejść to zostaniemy wysłani pod ziemię czyli nas zabiją a jak będziemy chcieli wyjść to tak jak Jezus po trzech dniach Zmartwychwstaniemy :D :D:D
- 2 2
-
2012-07-22 14:40
Przecież tam kopletnie nic się nie dzieje. (6)
Od czasu Euro z odcinka biegnącego nad orami i obok stadionu zniknęły całkiem maszyny budowlane, a wykopy porósł perz który ma już chyba ok. 1 m wysokości. Propaganda sukcesu niech i sobie będzie, ale nie o takim miejscu które każdy może sobie łatwo sam obejrzeć. A rewitalizacja Letniewa jak widzę póki co polegała na wyburzeniu połowy budynków. Ot taka rewitalizacja po polsku.
- 7 13
-
2012-07-22 17:57
Niedziela i urzędnicy na
służbie? Dziwne. Ale przecierż tak tam to wygląda. Na Słowackiego zresztą tak samo.
- 2 1
-
2012-07-22 18:18
(4)
Powinienes chyba kupic okulary bo budowa tam wre, ze az milo, na Slowackiego rowniez wznowiono budowe.
- 2 2
-
2012-07-22 18:28
Dziś tam byłem. (3)
Perz rośnie aż miło. A przepraszam. Jedna koparka sobi9e soti na wysokości stadionu. Z końcówką do kruszenia betonu. Będziecie burzyć? Czyli rewitalizować tak jak Letniewo?
- 2 2
-
2012-07-22 18:31
"Jedna koparka sobi9e soti na wysokości stadionu.
Jedna koparka sobie stoi na wysokości stadionu.
- 1 1
-
2012-07-22 19:30
(1)
To moze laskawie bys ruszyl swe 4 litery i zobaczyl co sie dzieje po drugiej stronie czerwonego wiaduktu. Inwestycja ma byc gotowa do konca roku, a jak nie bedzie to wtedy mozna wlaczyc tryb krzykacza i krytyka.
- 2 0
-
2012-07-23 06:10
Po drugiej stronie wiaduktu rośnie
trawa. W czasie euro był czysty piach i paru panów jeszcze udawało, że coś budują. Teraz nawet to zarosło.
- 1 1
-
2012-07-22 14:50
kasa (1)
czy może mi ktoś logicznie wytłumaczyć (albo podać najlepiej linka) w jaki sposób stać Gdańsk na takie inwestycje? Jaki kredyt na to zaciągnięto, kiedy będzie spłacony i ogólnie jak wygląda biznes plan tego typu inwestycji?
- 12 6
-
2012-07-22 18:07
Nie zadawaj trudnych
pytań.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.