- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (148 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (162 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (77 opinii)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (64 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (80 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (425 opinii)
Rusza budowa gigantycznego skrzyżowania w Letnicy
W poniedziałek rusza budowa jednego z największych miejskich skrzyżowań w Polsce - węzła drogowego, który połączy ul. Marynarki Polskiej z Trasą Słowackiego w Gdańsku. Szykują się spore zmiany w ruchu.
- Na węźle możemy wyróżnić trzy poziomy. Na poziomie terenu znajdzie się rondo i ul. Marynarki Polskiej. Na poziomie -1 znajdą się bezkolizyjne przejścia dla pieszych. Najniżej, bo na poziomie -2, pobiegnie Trasa Słowackiego - opisuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek z miejskiej spółki GIK.
Ponieważ z założeń wynika, że węzeł będzie przyjmować wyjątkowo duży ruch aut, szczególnie z uwzględnieniem jadących i wracających z portu TIR-ów, obie główne drogi, czyli Trasa Słowackiego i ul. Marynarki Polskiej skrzyżują się bezkolizyjnie. Zmierzająca do węzła od zachodu Trasa Słowackiego prowadzona jest w głębokiej wannie żelbetowej. Prostopadła do niej ul. Marynarki Polskiej pobiegnie na nasypie wyniesionym ok. 1 m nad okolicę.
Na tym najwyższym poziomie skrzyżowanie zostało zaprojektowane w formie ronda. Taki typ (i imponujący rozmiar - średnica zewnętrzna wyniesie bowiem 130 m!) został wymuszony koniecznością podłączenia do ronda ulic Wielopole i Uczniowskiej.
Na nowym węźle powstanie siedem obiektów inżynierskich: dwa tunele pieszo-rowerowe w ciągu ul. Marynarki Polskiej nad Trasą Słowackiego, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji, jeden wiadukt tramwajowy.
Tuż przy węźle powstaną nowe, w pełni zadaszone, przystanki tramwajowe o łącznej długości 90 m. Na tle innych gdańskich przystanków będą wyróżniały się wyjątkową konstrukcją i urodą. Ich wygląd nawiązuje do najważniejszego budynku w okolicy, czyli stadionu piłkarskiego PGE Arena Gdańsk. Podpora przystanku wzorowana jest na dźwigarach trzymających dach stadionu, a jego zadaszenie nawiązuje do faktury i koloru fasady stadionu. Przystanki zaprojektowali architekci Katarzyna Schulz i Błażej Bącalski, którzy w 2009 r, jeszcze jako studenci PG, wygrali konkurs organizowany przez miasto.
Budowa węzła potrwa półtora roku i będzie on gotowy dopiero pod koniec 2013 roku.
- ulica Marynarki Polskiej w miejscu prac zostanie zawężona do jednego pasa ruchu;
- zamknięty zostanie wlot z ulicy Marynarki Polskiej w ulicę Uczniowską i Starowiejską. Dojazd do ulicy Uczniowskiej i Starowiejskiej możliwy będzie ulicami Marynarki Polskiej - Wyzwolenia -Letnicką - Starowiejską lub ulicą Szklana Hutą do ul. Marynarki Polskiej;
- wyjazd z ulicy Wielopole w kierunku centrum możliwy będzie objazdem poprzez Marynarki Polskiej.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., ale mogą być opóźnienia. Wykonawca: po wycofaniu się Hydrobudowy Polska, prawdopodobnie OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (152) 1 zablokowana
-
2012-07-22 20:59
Wielkie, drogi, anachroniczne i niepotrzebne
Ale kasę uda się wyprowadzic i na nie i na tunel. Uda się zatruć ujęcia wody na Zaspie jak obok przebiegac będzie droga zielona. A gdańszczanie cieszą sie choć nie wiedzą że będą musieli bulić za wodę w butelkach zamiast straszynianki z kranu i spłacać kredyty gminy podatkiem katastralnym i innymi wyjątkowo wysokimi podatkami.
- 3 5
-
2012-07-22 21:01
jeszcze nie doczytałem artykułu do końca a już mi się chce śmiać ;) (1)
1: "a i szpecącej okolicę kładki dla pieszych. Tu przechodnie zostaną wysłani pod ziemię." No joooo. jeszcze nie wybudowali a już chcą się nas pozbyć..
2: "...Na poziomie -1 znajdą się bezkolizyjne przejścia dla pieszych" Dzięki Bogu, bo tyle teraz niewinnych ludzi ginie z powodu brawury na deptakach.. ech..
Dobra czytam dalej co tam ciekawego napisał szanowny Pan redaktor ;)- 7 3
-
2012-07-22 21:03
Poziom -3 powinien być dla zwierząt :)
- 1 3
-
2012-07-22 21:28
Niezły żart!
Jak może być jedynym trójpoziomowym kolizyjnym jak jest drugie w centrum gdańska - chyba to się nazywa węzeł okopowa.
- 2 2
-
2012-07-22 22:37
znowu zamykana jest Uczniowska ?
Ale się nią najeździłem.....
- 9 1
-
2012-07-22 23:06
armi krajowej, łostowicka, nowa łódzka, wilanowska - KIEDY WIADUKT I TUNEL?
to jest dopiero gigant skrzyżowanie
i w dodatku nieprzejezdne- 4 2
-
2012-07-22 23:13
Pani rzecznik GiK-u Magdalena Skorupka - Kaczmarek znowu chwali - oby nie było tak jak z torowiskiem na Łostowice!!!
Pani rzecznik GiK-u znowu chwali "swój" projekt budowlany. Jak będzie on tak inteligentny jak torowisko z Chełmu na Łostowice i sygnalizacja świetlna która też inteligencją nie śmierdzi to ja ludziom proponuję się ubezpieczyć!!! Zgodnie z powiedzeniem że swój swojego poznaje i swoje chwali to osobiście współczuję całemu GiK-owi bo jaki pan, taki kram!!! Masakra!!!
- 6 1
-
2012-07-22 23:25
brawo (1)
w tak słabo zaludnionej dzielnicy robić przejścia podziemne....co za bezmózg na to wpadł?
będzie największa na świecie noclegownia dla meneli i bezdomnych- 13 3
-
2012-07-24 01:42
formalnie to nawet nie podziemne
będą to kładki nad TS... tyle, że w wykopie
- 0 0
-
2012-07-23 00:11
NOWA SŁOWACKIEGO-PARTYZANTÓW
A kto zamiecie ten niedokonczony burdel na nowej ul.Słowackiego?
Kiedy ul.Reymonta zostanie skonczona?
My mieszkancy FRUWAMY miedzy samochodami bo do dzis nie ma przejscia dla pieszych a droge otworzyli dla pędzacych aut!!!!
SKANDAL!!!!- 7 3
-
2012-07-23 07:41
Przystanki fajne
... ale nie widzę przewidzianego miejsca na informacje przystankową dla pasażerów... pod publikę tak i owszem, ale na litość z głową!
- 0 3
-
2012-07-23 07:53
A pętlę tramwajową zrobią?
Albo cokolwiek, co pozwoli tramwajom przy stadionie zawracać?
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.