- 1 Poprosił o BLIK-a i ukradł 2 tys. zł (64 opinie)
- 2 Zdjęcia niedostępnych wnętrz Błyskawicy (29 opinii)
- 3 Skręć w prawo, by zawrócić w lewo (53 opinie)
- 4 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (361 opinii)
- 5 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (42 opinie)
- 6 Kradzioną kartą płaciła za papierosy (60 opinii)
Rusza budowa przejścia pod Okopową. Piesi w potrzasku
W piątek rozpocznie się kolejny etap przebudowy układu drogowego wokół powstającego na Targu Siennym i Rakowym centrum handlowego. Tym razem drogowcy zajmą się rejonem skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską . Dla kierowców przygotowano kilka objazdów, a pieszym proponuje się wspinaczkę po schodach lub ponad 1,5-kilometrowe spacery oraz dłuższe oczekiwanie na światło zielone.
Będą one polegały przede wszystkim na wyłączeniu z ruchu lewoskrętu z ul. Okopowej w Toruńską. Objazdy zostały poprowadzone przez ul. Okopową






W obrębie skrzyżowania ul. Okopowej i Toruńskiej będzie istniało także zwężenie jezdni, ale zachowane zostaną po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Zmiany dotyczyć będą także ruchu autobusowego. Pojazdy linii 106, 111 i nocnych N9 raz N11 będą poruszały się ulicami Podwale Przedmiejskie i Żabi Kruk, a dalej po stałej trasie.
Przystanek Rzeźnicka zostanie przeniesiony na tymczasową lokalizację na ul. Żabi Kruk przy skrzyżowaniu z ul. Toruńską

- Mamy świadomość, że te działania to jak operacja na otwartym sercu. Myślę, że zmiany wprowadzamy w dobrym momencie - przed weekendem i w trakcie ferii zimowych, kiedy ruch na drogach jest mniejszy - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Utrudnienia w ruchu związane są z budową przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów pod ul. Okopową. Ma ono zastąpić zlokalizowany mniej więcej w tym samym miejscu istniejący naziemny odpowiednik

- Przejście podziemne połączy peron SKM Gdańsk Śródmieście ze wschodnią stroną ul. Okopowej oraz będzie stanowiło przekierowane ruchu rowerowego ze wschodniej strony ul. Okopowej na zachodnią [po stronie torów kolejowych - dop. red.] - objaśnia Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu Doraco, firmy odpowiedzialnej za realizację układu drogowego wokół centrum handlowego Forum Gdańsk.
Czy tunelu pod ul. Okopową nie spotka taki sam los, jak przejść podziemnych na Podwalu Przedmiejskim, obok których wkrótce będą wytyczane przejścia w poziomie jezdni?
- Rzeczywiście staramy się otwierać dla pieszych naziemne przejścia tam, gdzie jest to możliwe. I taką zmianę przygotowujemy na Podwalu Przedmiejskim. Staramy się dostosować rozwiązania dla mieszkańców, ale zabezpieczając ruch na głównej osi drogowej - przekonuje Grzelak.
Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Nie będzie miasta podziemnego wokół Forum Gdańsk
Zakończenie budowy przejścia podziemnego pod ul. Okopową planowane jest na maj-czerwiec przyszłego roku. Potem prace na tym skrzyżowaniu skupione będą wokół dostosowania go do włączenia jezdni tzw. Nowego Podwala Grodzkiego.
Bez zmian na razie pozostanie organizacja ruchu na al. Armii Krajowej nad torami kolejowymi


Niestety o ile drogowcy dbają o ruch samochodów, to całkowicie pomijają ruch pieszych w centrum miasta. Jedyną opcją dojścia z Bramy Wyżynnej



Wciąż wyłączony z użytku pozostanie także chodnik po stronie Targu Siennego i Rakowego


W efekcie istniejąca organizacja ruchu pieszego sprawia, że Śródmieście zostaje rozcięte na pół dla osób, które mają trudności z pokonaniem schodów - rodziców z wózkami czy niepełnosprawnych na wózkach.
- Mamy świadomość, że problemem jest pobocze ul. Okopowej od strony torów kolejowych [zamknięty chodnik po tej stronie - dop. red], ale bezpieczeństwo pieszych jest ważniejsze i nie możemy wprowadzić ich na plac budowy. Nie jest to celowe tworzenie utrudnień - zapewnia Łukasz Podsiadłowski, kierownik Działu Ewidencji i Zajęć Pasa Drogowego w Zarządzie Dróg i Zieleni. - Jeżeli jest tego typu sytuacja [brak możliwości pokonania bariery schodów windą lub rampą - dop. red.], jest to do przemyślenia i alternatywna trasa zostanie wyznaczona.
Na razie pieszym, chcącym ominąć schody, pozostaje trasa o długości ok. 1,6 km przez Hucisko, 3 Maja, Węzeł Groddecka, al. Armii Krajowej i Okopową.
Ale na tym nie kończą się utrudnienia w ruchu pieszych. Drogowcy zapowiadają, że w razie potrzeby będą zmuszali ich do dłuższego oczekiwania na światło zielone.
- Jesteśmy w stanie kierować ruchem w sposób dynamiczny i dołożyć nawet kilka sekund światła zielonego dla aut na skrzyżowaniu na Zaroślaku

Tak będzie wyglądało Forum Gdańsk w 2017 r.
Budowa samego gmachu handlowego jest obecnie na etapie pierwszych prac fundamentowych - trwa zbrojenie i wylewanie tzw. płyty dennej oraz kontynuowane są prace związanie z badaniami archeologicznymi, które powinny być zakończone w ciągu 4-5 miesięcy.
- Wiadukt nad torami w ciągu al. Armii Krajowej

Zakończenie budowy całego obiektu wraz z nowym układem transportowym planowane jest na IV kw. 2017 r. W centrum handlowym powstanie ok. 220 sklepów i punktów usługowych, największe w Trójmieście wielosalowe kino oraz parking na ok. 1,1 tys. pojazdów. Inwestycji towarzyszyć będzie też realizacja Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.
Budowa Forum Gdańsk na początku grudnia 2015 r.
Opinie (111) 1 zablokowana
-
2016-02-17 06:03
Dlaczego z rowerem mam chodzić jak kret tunelem? (6)
Oddać miasto pieszym i rowerkom.
- 113 161
-
2016-02-17 07:49
Janusz, przestań.
nie podlizuj się już pod rowerzystów. Przecież ty jesteś "dizel-owner' z GKA. Zabierz kanakpi ze stołu i jedź do świetlicy na ferie w mieście. Twoje posty są rozpoznawalne już od dłuższego czasu. Mama nie zalega z opłat za internet?
- 29 14
-
2016-02-17 07:56
Tak racjonalnie (1)
Na rowerze to się chyba jeździ a nie z nim chodzi. Rower to nie pies ani partner. ;P
- 17 12
-
2016-02-17 08:19
rowerem
po schodach w dół jeszcze da się zjechać, ale w górę ciężko.
- 19 2
-
2016-02-17 15:15
Racja (1)
to jakaś kpina przyjechać rowerem do centrum gdańska rowerem! Czy ktoś w GDAŃSKU myśli o rowerzystach? czy ktos jechał rowerem w tym kierunku? już nie wspomne o wypadkach rowerowych wlasnie w tym miejscu kilka tygonid zginal rowerzysta czy ktos z władz gdanska z tym zrobil?? może szanowna redakcja T.pl sie tym zajac?
- 11 8
-
2016-02-17 18:33
tamten rowerzysta zmarł na zawał
- 6 1
-
2016-02-19 09:57
Możesz bez roweru, jak normalny dorosły człowiek
- 2 1
-
2016-02-17 06:13
(7)
Gratulacje dla tut. Zarządu. Auto bogiem, a pieszy śmieciem.
- 138 70
-
2016-02-17 07:54
jak zawsze. (3)
Tak właśnie działa mamona. Takie są wpływy, takie są interesy, takie tu panują reguły. Licza się bogaci. W Polsce nie ma problemu biedy, tutaj jest problem warcholstwa. Dla kasy wszystko. smutna prawda. Moim zdaniem przed wyborami powinny być przymusowe publiczne egzaminy. Inaczej wszystko przed ludźmi ukryją.
a myślicie że przystanek "śródmieście" z jakich powodów powstal? Zapewnili sobie klientów.- 17 5
-
2016-02-17 12:32
Akurat przystanek Srodmiescie jest bardzo dobra inwestycja (2)
SKM powinna miec wlasne tory co najmniej do Gdansk Lipce, a tam powinien byc wielki P&R, zamiast poszerzenia - bron boze - traktu Sw. Wojciecha.
Ogolnie SKM najlepiej jakby miala wlasne tory az do Pruszcza czy nawet Tczewa.
Codzienny dojazd do pracy w centrum miasta powinien byc realizowany koleja. Njaefektywniejszy, najszybszy i najmniej zawodny sposob. Czy slonce czy snieg jedzie sie niemal w tym samym czasie, czego nie mozna powiedziec o przemieszczaniu sie samochodem indywidualnym.- 12 1
-
2016-02-17 14:46
trochę dziwny zbieg okoliczności (1)
budowa przystanku śródmieście i budowa giga-centrum handlowego. Same przypadki w ogóle.
- 3 4
-
2016-02-17 15:08
nie przypadki, a wreszcie ktos pomyslal, ze przy historycznym centrum miasta nalezy miec dobry dojazd
Mieli zrobic przystanek w szczerym polu, abys nie biadolil, ze ktos moze potencjalnie na nim zarobic?
Przeciez to wlasnie prawidlowe dzialanie - byla dziura w miescie i haszcze, bedzie ucywilizowany fragment z dobrym dojazdem.
Problemem sa inne rozwiazania urbanistyczne i architektoniczne w tej czesci miasta. To jednak rozmowa na inny temat.- 5 4
-
2016-02-17 09:48
Nieodśnieżone chodniki. (1)
Trafna uwaga. Podobnie jest gdy na chodnikach leży śnieg, lub błoto pośniegowe, podczas gdy jezdnie są czarne. Ulicami jeżdżą pługi, piaskarki, a pieszy (rodzic z wózkiem dziecięcym) musi gramolić się w błocie po kolana. Na szczęście śniegu w tym roku było mało i wiosna zbliża się wielkimi krokami.
- 12 3
-
2016-02-17 10:36
Ale wynika to jednak z roszczeniowej postawy kierowców.
Ludzie przede wszystkim narzekali zawsze na "zły stan dróg" i to, że nie mają czarnej jezdni 24h na dobę, 365 w roku. O chodnikach, ścieżkach rowerowych itp. lewackich fanaberiach niewiele osób mówi. Efekt jest taki, że władza stara się wkurzyć mniejszą grupę ludzi. Vox populi.
- 10 4
-
2016-02-17 10:38
zarząd...
po prostu zarząd wie i przyznaje się jawnie do tego, że najlepszym sposobem przemieszczania w gdańsku jest własny samochód. Nie zapowiada się żeby mieli cokolwiek robić w sprawie poprawienia komunikacji miejskiej ani pieszo rowerowej, więc uznali że nie będą samochodom utrudniać.
- 5 3
-
2016-02-17 06:25
Najlepiej omijać tę część miasta. (1)
Problem byłby mniejszy, gdyby miasto wreszcie przestało kierować prawie cały ruch autobusowy przez tę część miasta. Przecież ta okolica jest punktem docelowym dla garstki ludzi. Dla większości ludzi ta część miasta jest tylko węzłem przesiadkowym. Jak ZTM nieco skoryguje trasy autobusów, to problem zniknie. Proponuję tymczasowe przystanki na Nowych Ogrodach.
- 46 24
-
2016-02-17 10:15
Ta garstka ludzi to urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego. Mają na własnych nogach "pedałować" z Nowych Ogrodów? Nie rozśmieszaj mnie.
- 3 9
-
2016-02-17 06:33
a ja latam de balonem (1)
I po klopocie
- 32 7
-
2016-02-17 07:58
A ja dronem
Po Sopocie
- 10 0
-
2016-02-17 06:35
kladke z windą zrobic, bedzie tebiej i szybciej (3)
Niż grzebać się w ziemi jak kret
- 18 36
-
2016-02-17 07:10
windę tak - ale do tunelu (2)
Już widzę stan kładek po opadach śniegu, albo po kilkunastu latach uzytkowania (jak na Zaspie. Oruni, przy Klinicznej itp.)
- 6 5
-
2016-02-17 09:39
winda do tunelu, hahaha, przecież wystarczą zjazdy/podjazdy
A to właśnie w tunelach jest syf i brud i wszędzie szczochy. A kładki są czyste i praktyczne
- 4 3
-
2016-02-17 10:42
Ciężko zadaszyć kładkę?
W dodatku takie kładki mogą być bardzo ciekawym elementem urbanistycznym. "Wygooglaj" sobie footbridge albo "pedestrian bridge" i zobacz jaki jest wachlarz możliwości.
- 3 4
-
2016-02-17 07:03
No tak likwidacja przejść dla pieszych w Gdańsku trwa na dobre. (2)
Wuj z tym że trzeba będzie utrzymywać windy, monitoring i malować ściany. Ważne że szwagier zarobi, a samochody będą zapierdzielały, przecież to nie jest centrum miasta żeby jakieś zebry malować i światła stawiać.
- 50 28
-
2016-02-17 10:46
Też tego nie rozumiem. (1)
Podwale niby ma mieć przywracane przejścia naziemne a tutaj powtarzamy te same błędy. Biskupią G. proponuję jeszcze otoczyć fosą i ostrokołem
- 12 3
-
2016-02-17 12:34
wladze miasta po prostu nie ogarniaja, ze w miescie mozna zyc
a nie tylko przez miasto przejezdzac.
"Golf prawem, nie towarem".- 8 2
-
2016-02-17 07:05
Co to w ogóle za kretyńskie pytanie w sondzie? :D (6)
- 46 6
-
2016-02-17 07:48
jak widać po zmianach
urzędnicy sobie go nie zadali :)
- 5 1
-
2016-02-17 08:38
Bo to jest artykuł po tezę. (4)
O biednych, wiecznie poszkodowanych pieszych i paskudnych samochodach, które wg. Koprowskiego zawsze mają lepiej...
- 17 13
-
2016-02-17 12:37
Bo maja (3)
Patrzac na to, ile osob korzysta z samochodu w miescie codziennie, a ile korzysta z komunikacji to samochodu maja ewidentnie wiecej pieniedzy z budzetu.
I od razu spiesze z uspokojeniem Januszy. Nie, do kasy miejskiej nie wplywa akcyza z paliwa. Co wiecej, nawet gdyby wplywala to nie pokrywalaby kosztow budowy i utrzymania drog. Te marne 2-3zl na litrze paliwa to smiesze grosze w porownaniu z wszystkimi wydatkami na drogi.
Aha, aby nie bylo. Mam samochod. Bardzo fajny i wygodny. Co nie znaczy, ze jezdze nim codziennie. Mozna zyc w miescie z minimalnym wykorzystaniem samochodu. Trzeba jednak zycie troche zaplanowac. Nie mieszkac na koncu swiata. I nie miec w spodniac 5cm, ktore trzeba koniecznie przedluzyc pokazaniem sie sasiadowi w samochodzie...
Gdyby to jeszcze byly jakies ladne samochody, a to zwykle VW czy Ople ... :(- 5 12
-
2016-02-17 17:14
Bujdy piszesz (2)
I masz bardzo małą wiedzę, skoro twierdzisz, że wspieranie infrastruktury dla samochodów "się nie opłaca", bo to "jakieś śmieszne grosze".
Transport (również indywidualny) napędza gospodarkę, tak było, jest i będzie. Czy się podoba, czy nie.
I na Zachodzie od lat o tym dobrze wiedzą i ciągle rozwijają infrastrukturę, w tym również miejską. A ruch samochodowy ogranicza się wyłącznie w ścisłych centrach miast, a nie na trasach o charakterze przelotowym czy międzydzielnicowym.- 11 2
-
2016-02-17 22:30
czyli wiecej asfaltu w srodmiesciu? (1)
Mam wrazenie, ze dla Gdanska wiecej zarabia Skm niz drogi (zestawiajac wplyw na gospodarke I zycie spoleczne z kosztami utrzymania).
Gdyby bylo jak mowisz, to ludzie bez samochodu nie zarabialiby ani grosza, a jakos nice znam ludzi, ktorzy zarabiaja ponizej sredniej krajowej, a malo kto w ogole chce miec samochod. Lepiej jest mieszkac w cywilizowanym miejscu.- 0 7
-
2016-02-18 07:28
tak, tak, brnij dalej w te swoje brednie
SKM zarabia dla Gdańska? Więcej niż jest korzyści gospodarczych z dobrych dróg w aglomeracji? A ludzie zarabiają, bo mają samochód?
Kolego, może skończ na razie jakąś szkołę, bo nie masz BLADEGO pojęcia o czym w ogóle piszesz.- 6 0
-
2016-02-17 07:26
dlaczego nie ma artykułu o tym że budowa Forum Gdańsk opóźni się o ponad rok? (3)
- 41 9
-
2016-02-17 09:27
Bo opóźni sie więcej, a potem zostanie zaniechana.
- 8 6
-
2016-02-17 15:12
Wazniejsze jest to, ile problemow powoduje
kwestia tego ile trwa jest drugorzedna, bo jest to inwestycja prywatna. Miasto co prawda dolozylo tereny, ale byly to tereny wczesniej - delikatnie mowiac - slabo zagospodarowane.
- 5 2
-
2016-02-17 21:53
a skąd masze takie dziwne informacje?
- 2 1
-
2016-02-17 07:29
Ten tunel będzie też chyba na (2)
peron SKM ?
- 23 2
-
2016-02-17 09:24
no chyba tak, inacdzej nie miałoby to sensu
- 8 0
-
2016-02-17 15:14
wydaje mi sie, ze byloby lepiej zrobic tu akurat zadaszona kladke
ktora szlaby az do Biskupiej gorki...
Mieszkancy biskupiej gorki beda musieli isc totalnie dookola. No, ale przeciez dla wladz miasta to plebs. Po co im cos budowac...- 4 2
-
2016-02-17 07:31
"Plyta denna" doskonale okreslenie calej tej inwestycji.
Przy okazji, za pare lat beda sie zastanawiac jak wypuscic pieszych na powierzchnie miasta.
- 69 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.