• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa wiaduktu kolejowego nad al. Grunwaldzką. Będą utrudnienia

Maciej Naskręt
12 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na placu budowy wiaduktu kolejowego nad al. Gruwnaldzką od kilku dni pracuje palownica. Na placu budowy wiaduktu kolejowego nad al. Gruwnaldzką od kilku dni pracuje palownica.

Rusza budowa wiaduktu dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nad al. Grunwaldzką w Gdańsku. Główna arteria miasta zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów z każdej strony. Utrudnienia potrwają pół roku.



Już o godzinie 20 wykonawca budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która połączy Wrzeszcz z Osową, wprowadzi zmiany w ruchu na al. Grunwaldzkiej, między Wrzeszczem i Oliwązobacz na mapie Gdańska. Będą one polegały na zwężeniu obu jezdni z trzech do dwóch pasów ruchu. Wyłączone zostaną wewnętrzne pasy obu jezdni, graniczące z rozdzielającym je pasem zieleni, na którym docelowo ma stanąć podpora nowego wiaduktu kolejowego. W miejscu zwężenia zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Przewidywany przez wykonawcę czas trwania utrudnień komunikacyjnych w tym miejscu to około pół roku. Dzięki wprowadzonemu ograniczeniu w weekend, kiedy ruch drogowy w tym miejscu jest znacznie mniejszy, wielu kierowców zdąży się zapoznać z wprowadzonymi zmianami.

- W tym samym okresie utrudnienia dotyczyć będą także pieszych i rowerzystów, ponieważ po obu stronach al. Grunwaldzkiej w Gdańsku budowane będą przyczółki wiaduktu. Zmiany w ruchu pieszych i rowerzystów wprowadzane będą jednak tylko czasowo, a o ich terminach będziemy informować na bieżąco - obiecuje Tomasz Konopacki, rzecznik samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem budowy 18-kilometrowej linii z Wrzeszcza do Osowy.

Wizualizacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Ponadto na cały okres prowadzonych w tym miejscu prac przesunięty zostanie - ok. 100 m dalej w kierunku Oliwy - przystanek autobusowy zlokalizowany do tej pory przy starym nasypie kolejowym.

Prace przy wiadukcie to kolejny etap robót przy trwającej już od 1,5 miesiąca budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Do tej pory Budimex, który jest generalnym wykonawcą robót, rozebrał większość starego nasypu klejowego, ale w jego miejsce usypał już nowy wał. Wyburzono już także większości ruin przedwojennych obiektów dawnej kolei kokoszkowskiej.

Symboliczne rozpoczęcie budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Dotychczas udawało się uniknąć utrudnień w ruchu kołowym, np. poprzez prowadzenie robót wyburzeniowych wiaduktu przy ul. Słowackiego nocą, kiedy zamknięcie dwóch pasów jezdni w stronę Wrzeszcza nie powodowało paraliżu komunikacyjnego tej części miasta.

- Jednak budowa nowych wiaduktów jest bardziej skomplikowana i czasochłonna, w związku z czym związanych z tym zmian w organizacji ruchu nie da się niestety uniknąć - tłumaczy Konopacki.

Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.

Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto.

Miejsca

Opinie (141) 5 zablokowanych

  • trudno (6)

    szczytny cel, więc przeżyjemy...

    • 374 24

    • chyba ty

      • 6 58

    • (3)

      tylko kto będzie tym jeżdził?

      • 9 55

      • chyba ty (1)

        • 16 6

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Msa ludzi z zewnętrznych dzielnic.

        • 1 0

    • Czemu tego nie zrobili jak nową słowackiego budowali ????
      Teraz pozamykają jezdnie i znów 2 lata w korkach??
      delikatnie mówiąc brak logicznego myślenia, nie delikatnie głupota urzędników

      • 0 2

  • korki korki korki (1)

    ale niech robia, miasto musi sie komunikacyjnie rozwijac

    • 238 11

    • Szanowna redakcjo

      Może tak zaktualizujecie mapę?
      Toć tam nie ma jeszcze budynku ECS.
      Jak tak można?

      • 2 3

  • Dlaczego stacja przy Wróbla Staw nazywać się będzie Jasień? (17)

    Jaki to Jasień? Jak już to Migowo.

    • 45 52

    • A co to jest Wróbla Staw? (13)

      To po polsku jest?

      • 29 11

      • Gimbusie doczytałeś do końca? Problem z rozumieniem czytanego tekstu? (3)

        • 4 29

        • Skoncentruj się (1)

          • 4 2

          • W zasadzie mogłeś skopiować i wkleić jego tekst o rozumieniu tekstu.

            • 1 0

        • Gimbusie doczytałeś do końca? Problem z rozumieniem czytanego tekstu?

          • 0 1

      • Staw przy ul. Wróblej.

        • 6 10

      • (4)

        tam gdzie psy d*pami szczekają

        • 18 8

        • i mgła konie dusi ... (3)

          • 29 4

          • gdzie konie ch..i wodę piją (1)

            • 4 1

            • "Chrapami"?

              • 6 0

          • A glizdy wciągają kury pod ziemię

            • 2 0

      • Po polsku, jak najbardziej (2)

        W języku polskim nazwy własne dla jezior piszemy poprzez określenie rodzaju zbiornika wodnego (jezioro) a potem drugi człon nazwy, będący de facto jego nazwa właściwą (np. Jezioro Wdzydzkie, Jezioro Raduńskie). W przyapodku stawów jest odwrotnie (np. Czarny Staw, Wielki Staw, Ciemnosmreczyński Staw i nasz Wróbla Staw)

        • 29 2

        • Nie wiedziałem, że wróble wiją gniazda na wodzie.

          Nie boją się łabędzi?

          • 7 2

        • No właśnie nie po polsku.
          Jaki? Czarny. Dobrze.
          Jaki? Wielki. Dobrze.

          A teraz porównaj:
          Wróbla to raczej kogo?, czego?
          Piotrka rower? Aż zęby bolą.

          • 4 3

    • ale masz problem, zazdroszczę ciii

      • 7 0

    • Wróbla Staw? (1)

      To jest Staw Wróbla!!!!

      • 8 12

      • "Wróbla Staw"

        bardzo ładna nazwa. I lepiej brzmi niż Jasień. Bardziej interesująco niż banalny J.
        Popieram nazwę "Wróbla Staw"

        • 10 2

  • Pół roku ?!?!?? (19)

    Pół roku aby zrobić "mostek" . Tam powinni jechać z pracą na trzy zmiany non-stop i załatwić sprawę w miesiąc lub przygotować wszystko i ruszyć we WRZEŚNIU !!! A nie jak mamy najazd turystów i środek lata.

    • 97 210

    • co do startu we wrzesniu (11)

      Teraz wbrew twojej opini mniej kierowcow niz w roku szkolnym... co do pracy na 3 zmiany nie da sie bo w przetargu liczy sie cena a praca w nocy wiecej kosztuje

      • 51 4

      • (10)

        ..cholera racja ! zapomniałem, że żyjemy w kraju absurdu. Tak więc cieszmy się korasami przez następne pół roku. BOMBA!

        • 20 50

        • (7)

          oj nie dramatyzuj, jakoś to przeżyjesz
          jak będą pracować pełną parą to jeśli ostra zima nie zaskoczy na przełomie października i listopada to może nawet skończą szybciej

          • 29 4

          • (4)

            Daj Boże oby...przed nowym rokiem. Nie nazwał bym mojej wypowiedzi dramatyzowaniem. Drażni mnie tylko to, że to co jest absurdem zaczyna być uważane za normę. Bądźmy realistami ..nawet uczeń technikum budowlanego wie, że termin PÓŁ roku na taką robotę jest delikatnie mówiąc - naciągany. Brawo dla panów od przygotowania specyfikacji techniczno-przetargowej. Ciekawe z kim się konsultowali. Z którymś z wykonawców ?!

            • 10 38

            • (1)

              Słyszałes może coś o wiązaniu betonu? To trwa 28 dni dla konstrukcji mostowych. Zanim zaczna lac beton, musza najpierw wzmocnić grunt palami (także pomiedzy jezdniami), potem próby obciążeniowe pali - to "parę" dni trwa - palownica nie może ot tak wjechac gąsienicami na asfalt, trzeba to zabezpieczyć pod ruchem.
              Następny etap to zbrojenie i szalunki przyczółków i fialrów pomiędzy jezdniami - też "parę dni".
              Jak zaszalują zbrojenie to dopiero wtedy będą lać beton. 28 dni trzeba czekać na związanie i "dojrzałość" betonu.
              Potem przęsła (nie wiem czy stalowe czy żelbetowe gotowe, czy wylewane na mokro na budowie).

              • 35 3

              • Po 28 dniach to on ma 100% swojej wytrzymalosci. Prace kolejne mozna zaczynac nieco wczesniej. A jak bedzie dobra pogoda i odpowiednie domieszki to juz na nastepny dzien mozesz dzialac dalej. Oczywiscie bez rozszalowywania i przeginania paly;)

                • 3 0

            • nawet uczeń technikum budowlanego... (1)

              ...wie że końcówki "by" z osobowymi częściami mowy piszemy razem!

              • 11 2

              • by ć może spieszyłem z odpowiedzią i zakradła się literÓwka. Oby ZUS był też taki dokładny i skrupulatny inżynierku ;)

                • 2 10

          • "jakoś to przeżyjesz..." (1)

            Jakoś to się żyje w tym kraju.

            • 5 2

            • zgadzam się jakoś się żyje w tym kraju..

              • 1 2

        • JAk nei chcesz stać w korku... (1)

          to zapraszam do SKM :)

          • 34 1

          • ale jam jest TAXI driver ?!!?

            • 1 7

    • Jeśli już, to powinni zrobić to od czerwca do września... (4)

      Wówczas ruch jest mniejszy - turyści generują mniejszy ruch niż jest przez pozostałą część roku i warunki pogodowe do prowadzenia takich prac też są lepsze. Poza tym pół roku na taki obiekt to nie jest znów aż tak długo. Oby tylko zima nikogo nie zaskoczyła oraz oby nie trzeba było remontować przegubów co roku jak na estakadzie...

      • 25 1

      • jakich przegubów ? (1)

        w tym obiekcie nie będzie przegubów

        • 0 7

        • Miał na myśli dylatacje

          które są właśnie remontowane na estakadzie Kwiatkowskiego. Zużycie dylatacji wynika ze złego użytkowania drogi - zbyt dużego obciążenia przez przeładowane TIRy - rzecz, która nie powinna mieć miejsca na tym wiadukcie.

          • 14 0

      • jeden turysta robi jeden przejazd na początku turnusu, i drugi na koniec turnusu (1)

        mieszkaniec robi dwa przejazdy codziennie, przy czym w sezonie jest on najcześciej na urlopie za granicą, więc latem jest znacznie mniejszy ruch niż we wrześniu, prosta matematyka

        • 15 1

        • urlop trwa 2 tygodnie

          więc aż tak dużo nie ubędzie tych ludzi.

          • 0 6

    • We wrzesniu? Tuż przed zimą? Kiepski pomysł. Niestety sezon budowlany rzadzi sie innymi prawami niz sezon turystyczny.A w zasadzie calkiem podobnymi:)

      • 0 0

    • Szybko a potem wypadek

      • 1 0

  • Gdyby ?! (10)

    Gdyby ludzie wiedzieli jak wygląda dofinansowanie z UE to by ją o...li

    UE nie daje za darmo, o czym wielu nie wie. Ba nawet piszą na forach że tak unia w nas pakuje kasę że HOHO.

    Na 1 euro które dajemy unii dostajemy z powrotem jako dotację 10 centów, poczytajcie a się dowiecie.

    • 48 142

    • ILE? (3)

      Ile chcesz za podzielenie się tą informacją?
      Serio pytam.

      • 17 3

      • Ja nie chcę nic (2)

        Po prostu zacznijcie myśleć i czytać normalne strony. Nie karmcie się tym co Wam wciskają.

        • 10 34

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Karolku, zacznij łykać leki które Tobie przypisałem.

          • 17 4

    • Bezedura

      • 6 2

    • co Ty pito... (1)

      idź baranie do szkoły najpierw, nic nie ma na świecie za darmo, jeśli chyba o wpłaty chodzi do UE to są bardzo ściśle ustalone z pewnym poziomem w którym jest państwo, my jesteśmy bardzo daleko więc się nie musimy martwić o to ile wpłacamy bo szybko nie dojdziemy do tego poziomu żebyśmy więcej płacili niż dostawali, WŁASNIE TY czytasz jakieś brednie na JAKIŚ stronach niech zgadnę jakiś ruchów narodowościowych i innych gdzie wypisują brednie małolaty bez szkoły i frustraci... to podaj te strony chętnie poczytam

      • 20 9

      • Szybko nie dojdziemy?

        Termin mamy na 2020, więc wcale nie tak daleko w przyszłości.

        Ale na razie jesteśmy na plus.

        • 0 0

    • A ja myślę,że dostajemy 110 centów z każdego euro

      I udowodnij,że nie.

      • 22 1

    • Jasne... tylko skąd ten boom inwestycyjny odkąd jesteśmy w UE. Wcześniej kiedy z nas nie "zdzierali" jakoś niewiele się budowało... Ech, oszołomy...

      • 19 5

    • Największym przekrętem z dotacjami z UE jest to

      że muszą być podparte kredytem. Nawet jak firma/instytucja ma pieniądze to musi brać kredyt. Olbrzymie lobby bankowe to przepchnęło i banki tłuczą na tym olbrzymie pieniądze. Szkoda słów, ale na reklamach dobrze wygląda, że coś jest finansowane ze środków UE czyli nie naszych, ale nikt nie patrzy ile my wkładamy w unie. Ludzie to naiwniacy. Jak się spyta przeciętnego człowieka czym jest bogactwo państwa i skąd się bierze to będzie dukał i mówił o jakiś farmazonach. Brak edukacji w tym zakresie jest.

      • 9 15

  • Będziemy się przyglądać (4)

    Trochę długo.
    Nowe technologie kojarzą mi się z przyspieszaniem...

    Dzięki Maciej za info:)

    • 28 7

    • (2)

      nie z***** się z tymi podziękowaniami

      • 3 14

      • hahahah

        • 1 4

      • Ty się nie z***** z tym swoim buractwem ponury!

        • 4 4

    • Nie zawsze

      Np. w firmach jak jest wprowadza się nowe technologie to ma to zazwyczaj na celu przyspieszenie jakiegoś procesu i zmniejszenie zatrudnienia. Tak to działa od wielu lat w firmach. Niestety ale urzędnicy też chcieli zautomatyzować pracę. Skutek jest taki, że mamy olbrzymi wzrost zatrudnienia bo np. jak pokazuje informatyzacja ZUSu niby jest ale i tak wszystko muszą sprawdzić urzędnicy. Do tego są nowi od obsługi systemu i jeszcze płacimy 700 milionów rocznie na utrzymanie aktualizacji i serwisu systemu dla firmy asseco. Taka jest różnica między automatyzacją w urzędach a w prywatnych firmach.

      • 6 0

  • Szkoda, że będzie jechać tylko do Osowej, (3)

    a nie dalej do Gdyni. Inwestycje developerskie przy kolei nabrały by wtedy rozmachu na całej długości

    • 30 19

    • Podziękuj swojemu prezydentowi

      który wolał budować swoje lotnisko a niedługo trafi pod sąd

      • 27 8

    • Będzie jechała do Gdyni....

      Hmm.
      Jedno szczęście.

      • 16 0

    • Będzie jechał do Gdyni.

      Tylko trasa z Osowej do Gdyni nie jest elementem PKM (nie planuje się tam na razie żadnych nowych inwestycji, w ramach etapu II dopiero mają być nowe stacje), już istnieje i należy do PKP.

      • 0 0

  • (1)

    W końcu nastąpi rozwój komunikacyjny stosunkowo nowych dzielnic Gdańska, do których do tej pory można było dojechać tylko autobusem. Sama chętnie pojadę SKMką z Jasienia do Wrzeszcza. Jeszcze tylko czekam na Nową Bulońską.

    • 49 5

    • Zgadza sie ale najpierw wladze Moreny powinny zostac usuniete... Nic tam sie nie dzieje... !!!

      • 2 1

  • Dosięgnie was klątwa! (6)

    Los was pokara!

    Zniszczyliście najlepsze co było!

    • 19 76

    • rozumiem ze kupe zrobimy zielona za kare :) (2)

      lub od szczawiu !

      • 12 5

      • (1)

        Inwestycja nigdy nie zostanie ukończona, tak samo jak kościół w Brętowie.
        Biada tym, którzy świętokradczą dłonią godzą w substancję zabytkową!

        • 10 25

        • To prawda.

          To kara za to ,że kościół ten pobudował się na starym cmentarzu.

          • 8 1

    • Gość (1)

      Jakis nawiedzony jestes

      • 16 4

      • Nie nawiedzony a po....ny

        • 6 3

    • bozony Higgsa nas zerżną w odbyt?

      • 6 4

  • rozmarzony (7)

    Gdyby tak jeszcz metro?

    • 30 31

    • Gdzie to metro?? (6)

      I po Co Ci Metro jeśli to to samo co kolejka tylko że podziemna?? Czyli droższa?

      Nie rozumiem tych narzekań zeby w trjmieście było metro.. Naszym Metrem jest SKM:) no i przyszła PKM (prawie już 2 linie mamy xD)

      • 39 1

      • (5)

        Skm to trzeci świat i wstyd dla trojmiasta. Chuchnący złom, nadający się tylko do przewozu świń (wiele zresztą kazdego dnia wozi). Każde metro, gdziekolwiek na świecie, wygląda lepiej.

        • 8 36

        • (2)

          byłe(a)ś w Budapeszcie ?

          • 19 2

          • byłem tam (1)

            z 10 lat temu i i porównaniu do skm, to było niebo a ziemia. jak bardzo mogli je zepsuć przez 10 lat? :)))

            • 1 10

            • Byłeś w Nowym Jorku?

              Pociągi określa się tam: "mobilne mieszkania bez czynszu". Same tunele są miastem dla wyklętego ludu Ziemi. Czyli takich poczciwych, uczciwych, grzecznie pytających się, którym w życiu się nie poszczęściło.

              Paryskie metro jest niewiele lepsze.

              • 8 1

        • dla takich jak ty wystarczy taka SKMka jaka jest

          • 16 0

        • Po pierwsze, uwież mi nie każde.

          W Nowym Yorku w zasadzie nie zauważyłbyś różnicy. No może jest bardziej punktualne, ale syf taki, że SKM wymięka.

          Inna sprawa, taniej chyba byłoby wymienić składy niż metro budować.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane