Rusza przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Będą utrudnienia

Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku.
Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl

W poniedziałek rozpoczną się prace związane z przebudową Podwala Przedmiejskiego. Na początek prace będą prowadzone na skrzyżowaniu z ul. Chmielną. Utrudnienia w ruchu aut zaczną się w poniedziałek, a w czasie majówki na Stogi nie pojadą tramwaje.



Czy jesteś zadowolony ze zwężenia Podwala Przedmiejskiego?

Zobacz wyniki (1865)
W poniedziałek firma MTM z Gdyni rozpocznie prace na ul. Podwale Przedmiejskie. To inwestycja zlecona przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Ponad 12 mln zł to środki miejskie, w tym ok. 60 procent pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe ok. 4 mln zł pochodzą z GIWK-u.

W związku z inwestycją od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z tym, że obie jezdnie ulicy Podwale Przedmiejskie zostaną zwężone do dwóch pasów. Aby ruch przebiegał w miarę sprawnie, zlikwidowany zostanie buspas na jezdni w kierunku Śródmieścia, na odcinku od ul. Łąkowej aż za ul. Kotwiczników.

Z ul. Chmielnej utworzona zostanie droga jednokierunkowa - do ul. Spichrzowej z wyjazdem przez ulicę Spichrzową i Motławską. Co ważne, w rejonie placu budowy utrzymane zostaną wszystkie drogi dla pieszych.

Przebudowa wiąże się też z zamknięciem przejazdu przez torowisko. Ruch tramwajowy w tym etapie zostanie jednak utrzymany. Taka organizacja potrwa planowo do września 2018 r.

Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej.
Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej. graf. Trojmiasto.pl

Cztery dni bez tramwaju na Stogi i Przeróbkę



W dniach 27-30 kwietnia, w związku z przebudową skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Chmielnej, nastąpi przerwanie ruchu tramwajowego od Węzła Unii Europejskiej aż do Stogów Plaży. Na trasie z Dworca Głównego przez Przeróbkę do Stogów Plaży będą kursowały autobusy linii zastępczej T8.

Tramwaje linii 3, 8 i 9 zostaną skierowane na trasy zastępcze:
  • 3 - Brzeźno - ... - Dworzec Główny - Armii Krajowej - Chełm Witosa
  • 8 - Jelitkowo - ... - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce
  • 9 - Strzyża PKM - ... - Dworzec PKS - 3 Maja - Śródmieście SKM (powrót przez Bramę Wyżynną - Dworzec Główny)


- Termin wstrzymania ruchu tramwajowego nie jest przypadkowy - jest to rozpoczęcie tzw. "długiego weekendu", w którym znacząco mniej pasażerów podróżuje do i z pracy, a więc utrudnienia będą mniej odczuwalne - mówi Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku

Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie.
Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie. fot. czytelnik/Trojmiasto.pl

Jakie prace w ramach inwestycji



W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych, zwycięska firma ma uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Tak ma wyglądać skrzyżowanie ul. Chmielnej i ul. Podwale Przedmiejskie jesienią tego roku. graf. Trojmiasto.pl

Opinie (257)

  • (36)

    Miasto zapomnialo wytlumaczyc ludziom, ze tramwaje pojada wolniej bo przybedzie im swiatel

    • 244 58

    • (14)

      Ale za to szybciej dojdziesz nie przez straszny tunel.

      • 23 68

      • (2)

        zawsze mozesz zginac na przejsciu dla pieszych

        • 52 24

        • (1)

          moze u was we wsi . w gdansku sa juz przejscia naziemne i jakos ludzie masowo np we wrzeszczu nie gina

          • 25 29

          • Gdańsk ludku piszemy wielką literą!

            • 10 4

      • Dla pieszych lepsze przejście podziemne (4)

        nie trzeba czekać na światłach, często te przejścia są dwuetapowe. Lepiej wyremontować tunel tak by nie straszył i zamontować windy

        • 54 24

        • I BEZPIECZNIEJSZE podziemne

          • 33 16

        • dla ciebie idioto lepsze jest leczenie niz chwalenie sie głupotą! (1)

          • 9 29

          • Skąd tyle niechęci i agresji? Nawet jak się nie zgadzasz z czyjąś opinią to nie obrażaj!

            • 3 0

        • zobaczymy co powiesz w wieku 70, 80 lat

          • 3 5

      • szybciej to zginiesz na (5)

        Takim przejściu. Ludzie jak bydło będzie się spieszyć i będą ginąć. Tak było jest i będzie na przejściach.

        • 20 16

        • "Ludzie jak bydło" (3)

          Punkt widzenia typowego kierowcy z wąsem. Ale już niedługo się za was wezmą, przybędzie opłat i widzimy się w tramwaju :D

          • 22 22

          • Widzę Ciebie w tramwaju (1)

            przez okno mojego samochodu elektrycznego

            • 10 13

            • tak samo stojącego w korku jak 30-letni diesel

              i tak samo wiele przestrzeni parkingowej zajmującego.

              Samochody elektryczne czy autonomiczne to ciekawostka, ale nie rozwiązują głównego problemu - przestrzeniożerności samochodów. Spaliny i hałas to wcale nie najważniejsze problemy wywołane przez samochody w mieście.

              • 5 3

          • Chciałbyś żebraku

            • 5 0

        • Rzeczywiście - codziennie w Gdańsku ludzie na przejściach padają jak muchy. Setki jak nie tysiące pieszych dzień w dzień...

          • 6 3

    • Moze szybciej (3)

      będzie mniej chętnych na tramwaj bo w końcu powstanie pas rowerowy i będzie można przejechać centrum jak człowiek.

      • 11 33

      • Przez kladke duzo szybciej

        • 7 8

      • Kalesony i tak będą jechać po jezdni (1)

        Po chodniku i na czerwonym

        • 8 5

        • No po jezdni. Pasy rowerowe bedą na jezdni mat**ku

          • 4 2

    • i spalin (4)

      pojazdy ruszające ze świateł generują b. duże ilości spalin

      • 29 8

      • Ojej (3)

        To może pojedź rowerem, jak się tak troszczysz o środowisko

        • 8 17

        • Jadąc rowerem (2)

          Wąchasz spaliny

          • 6 2

          • (1)

            Dobrze ze jadac autem ich nie wdycham ;)

            • 3 2

            • jadąc autem oddychasz powietrzem bardziej zanieczyszczonym spalinami

              niż powietrze, którym oddycha rowerzysta jadący poza pasem jezdni oddzielonym od jezdni pasem zieleni.

              • 1 0

    • uspokajamy pasażerów gdańskich tramwajów, (1)

      w rozkładach jazdy nie planujemy zmian wiec tramwaje będą miały dotychczasowy,wyśrubowany czas przejazdu,jednocześnie przepraszamy wszystkich pasażerów za szybszą jazdę motorniczych tramwajami od przystanku do przystanku w celu nadrobienia postoju przed światłami i uspokajamy, że nie muszą dopłacać za rozkładowy dodatkowy czas przejazdu gdyż tego nie ma w planach :)

      • 16 6

      • Co Ty piep****z?

        Na tym skrzyżowaniu i tak są światła, więc po co narzekasz?

        • 2 2

    • Tramwaj,jesli nie wiesz (6)

      zatrzymuje sie na przystankach i czas postoju waha sie pomiedzy 30-60 sek.Odpowiednie zharmonizowanie tego postoju....i po problemie

      • 6 19

      • oczywiscie (4)

        kosztem najwazniejszych w miescie wlascicieli blachosmrodow....

        • 7 16

        • Dlaczego najliczniejsza grupa (3)

          Nie miałaby być najważniejsza?

          • 7 3

          • Bo wcale nie jest najliczniejsza (2)

            Jednym tramwajem jedzie 100-200 osób.

            Jednym samochodem najczęściej 1-2. To, że jest wiele samochodów nie znaczy, że tak wiele osób nimi jeździ.

            Choć tak, to jest spora grupa. Bardzo głośna i roszczeniowa.

            • 5 5

            • No ale jest najliczniejsza (1)

              W Gdyni do pracy własnym samochodem dojeżdża 52% osób. W Gdańsku poniżej 50%, ale wciąż jest to najpopularniejsza odpowiedź.

              • 1 2

              • te statystyki nie uwzględniają osób chodzących do pracy pieszo

                jest takich więcej niż jesteś w stanie sobie wyobrazić.

                • 1 0

      • Takie rzeczy w GAiT? Niemozliwe

        • 10 0

    • To w ogóle jest kupa śmiechu. "Dyrekcja Rozbudowy" - rozbudowa polega na likwidacji dróg. I jeszcze nazywają to inwestycją. Ktoś za to powinien pójść siedzieć.

      • 9 5

    • (1)

      Zastanawia mnie, czy nie było ważniejszych inwestycji w Gdańsku? Co to zmieni? Z podporządkowanych rzadko kto wyjeżdża, a jeżeli już to bus pasem włączy się bezproblemowo. Spowoduje to tylko spowolnienie tramwajów i jeszcze większe korki. Tylko po to by przejście naziemne klientom dewelopera zrobić?? Tak bardzo oblegane jest w tym miejscu przechodzenie przez jezdnię?

      • 12 5

      • Miasto

        Nie jest ale docelowo ma być, cała Wyspa jest w budowie, czego nie zauważasz patrząc jak deb"l w zderzak poprzedzającego Cię auta.

        • 4 4

  • (12)

    W końcu, obwodnica jest dalej - Południowa, to jest lokalna droga w środku miasta, a nie autostrada.

    • 139 115

    • (6)

      Taa jasne i ludzid maja nadkladac 30km obwodnica

      • 27 37

      • Idźmy dalej (2)

        80 km

        • 19 7

        • Ja, bez kozery powiem 500! (1)

          Kto da więcej?

          • 11 6

          • 500+

            • 10 4

      • tak (1)

        Śródmieście nie powinno służyć do tranzytu.

        Rozumiem, że w ramach oszczędności wprowadzimy ruch na Długiej. Patrz ile się tam przepustowości marnuje.

        • 5 9

        • Przedmieście

          Od kiedy Dolne Miasto jest w Śródmieściu. Podwale Przedmiejskie jak sama nazwa wskazuje leży na przedmieściu miasta a nie w centum.

          • 6 6

      • ludzie chodzący pieszo będą mieli krócej

        nie utożsamiaj "ludzi" wyłącznie z kierowcami i pasażerami samochodów.

        • 0 0

    • Wieś (2)

      Chyba jesteś ze wsi, skoro dla ciebie Podwale to autostrada.

      • 23 31

      • Chyba to fy jesteś ze wsi, skoro dla ciebie samochód to najważniejszy albo i jedyny środek komunikacji.

        • 22 20

      • Blizej jej do autostrady niz miejskiej drogi

        • 20 12

    • (1)

      To jest średnicówka debilu a nie droga wewnętrzna w Twojej kuwecie

      • 6 1

      • dobrze prawisz, ale po co obrażasz nadmiernie wrażliwą grupę roszczeniowców?

        oczywiście mam na myśli użytkowników samochodów.

        • 0 0

  • nieszkodzi, że będa utrudnienia (26)

    potem będą ułatwienia. Nie trzeba będzie wchodzić w tunel, tylko będzie bardziej po ludzku

    • 112 169

    • (10)

      I zginac pod kolami

      • 27 31

      • (5)

        gdzie tak jest?

        • 17 10

        • wszędzie gdzie ludzie spieszą się na tramwaj i przebiegają na czerwonym (2)

          • 23 8

          • Nazwij przystanek

            • 2 2

          • problemem jest to, że wielu kierowców przejeżdża na późnym żółtym

            lub na czerwonym.

            Kierowcy potrafią kosić ludzi na chodnikach, drogach dla rowerów i przystankach tramwajów i autobusów.

            Stąd warto inwestować w poprawę komfortu chodzenia pieszo i jazdy rowerem; uspokajając ruch w pobliżu tras obsługiwanych komunikacją miejską.

            • 0 1

        • (1)

          Wszędzie/. Zobacz co się dzieje na ulicach. Co chwilę potrącenie. Tu będzie to samo.

          • 17 6

          • co chwilę to kolizje między użytkownikami samochodów

            warto działać na rzecz przesiadania się kierowców na inne środki lokomocji, nie wywołujące takich kosztownych i bolesnych zdarzeń drogowych.

            • 1 0

      • (3)

        na hucisku tak ludzie masowo gina ?

        • 9 7

        • dlaczego zaraz masowo ? (2)

          wystarczy jedna osoba - to też za dużo
          np. na Zaspie przy szpitalu, zupełnie niepotrzebna śmierć pod kołami, na czerwonym świetle spiesząc się do autobusu

          • 17 2

          • Na czerwonym? Tam nie było świateł.

            • 3 6

          • niestety

            kierowcy często pędzą jeszcze na czerwonym

            • 5 3

    • tam jest bezpieczne przejście podziemne (5)

      • 26 19

      • Przejście podziemne jest lepsze (3)

        Nie stoisz na światłach

        • 21 13

        • Im się nie chce zsiadać z roweru i niesc (2)

          go po schodach. To po jaki grzyb się dusisz na tym rowerze jeden z drugim, bo chyba nie dla wygody i sportu tylko z konieczności.

          • 11 12

          • powiedział co wiedział. expert z przed tv z piwem w łapie i fajką w gębie (1)

            • 9 12

            • ten ekspert ma furę (za kilka tysięcy) i komórę, którą trzyma w łapie jak jedzie.

              • 4 7

      • powiedz to swojej 12 letniej wnuczce gdy będziesz ją wysyłał po bułkę z masłem

        w listopadowe popołudnie.

        • 1 0

    • W każdym normalnym zachodnim mieście samochody schodzą pod ziemię w tunelach (6)

      Budyń nam proponuje rozwiązanie prowizoryczne i przestarzałe!!!
      Tak samo jak jak Budyń kupuje autobusy na ropę, które trują nas wszystkich zamiast inwestować w elektryczne!!!!!!!1

      Budyń to skansen

      • 12 12

      • (2)

        jakis przykład

        • 4 5

        • Kalinigrad (1)

          • 9 0

          • Moskwa, Wołgograd, Mińsk

            • 3 1

      • (1)

        "Budyń to skansen" - nie zgodzę się bo w pierwszym rzędzie to katolik chyba ze wg ciebie katolik to skansen

        • 1 5

        • Siostro! Pacjent gorzej się czuje i majaczy coś...

          • 2 0

      • w dobrze zarządzanym mieście (np. takim jak Singapur) liczba samochodów dopuszczanych do ruchu

        jest ściśle reglamentowana i kosztuje bardzo dużo pieniędzy.

        Sensownym kierunkiem jest obciążanie kierowców kosztami, które ich decyzje generują - nie tylko podatki za paliwo, ale opłaty za korzystanie z przestrzeni miejskiej i pokrywanie kosztów wypadków, które powodują.

        • 1 0

    • Ulatwienia (1)

      Bo jak otworzą forum radunia to i tak wszystko stanie w paraliżu komunikacyjnym i wtedy wreszcie rowerzyści będą mogli jeździć jak będą chcieli A piesi w centrum będą zakładać maseczki węglowe żeby nie wdychać spalin aut stojących w korkach. Centrum stanie się miejscem przyjaznym dla rozwoju raka płuc! Brawo miasto Gdańsk

      • 12 3

      • na razie jest już od dawna miejscem przyjaznym dla rozwoju nadwagi, otyłości

        i wielu innych chorób cywilizacyjnych.

        Nie patrz na tę ulicę jako wyizolowany przypadek: chodzi generalnie o redukcję skali ruchu samochodów - zwłaszcza niepotrzebnych przejazdów na krótkie odległości.

        • 1 0

  • Utrudnienia w srodmiesciu to trwaja nieprzerwanie od 8 lat (6)

    JAKBY MIASTO BYLO pograzone w jakiejs wojnie z mieszkancami.

    • 133 43

    • Wojna w Budyniu

      Wszystkie inwestycje drogowe to padaka. Na Chełmie na skrz. Sikorskiego z Dragana rozebrano przed weekendem przejazd przez tory tramwajowe, po czym firma ma wolny weekend. Czy oni tam u Budynia pozamieniali się na głowy z własnymi...?

      • 31 6

    • i autobus nr 100 nadal nie jeździ całą trasą ...

      Miasto obiecywało tylko udogodnienia dla mieszkańców (i nie tylko),. Autobus 100 nadal nie jeździ przez Ogarną i Św Ducha - nikt nie wie dlaczego.

      • 14 1

    • ta przebudowa to akurat na wniosek mieszkańców

      • 3 15

    • to nie miasto jest pogrążone w jakiejś wojnie z mieszkańcami (2)

      to niektórzy kierowcy (niestety wielu z nich) są pogrążeni w wojnie z innymi kierowcami o miejsce na jezdni lub o miejsce do parkowania.

      Przy okazji obrywają piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji publicznej.

      • 4 6

      • (1)

        Tak, bo piesi w przejściu podziemnym obrywali od kierowców najbardziej, a komunikacja publiczna na tych nowych światłach wcale nie będzie stać. Ręce opadają momentami jak się czyta posty różnych nawiedzeńców.

        • 2 3

        • piesi w przejściach podziemnych byli dyskryminowani i padali ofiarą meneli

          nie tylko kierowcy stwarzają zagrożenie dla ruchu pieszych

          • 0 0

  • Watpie (9)

    Watpie że cała inwestycja będzie zrealizowana,raczej tylko skrzyżowanie z Chmielna bo o nic innego tu nie chodzi tylko zrobić dobrze deweloperom i firmom które będą mieściły się w nowych budynkach na Wyspie Spichrzów

    • 183 32

    • Dokładnie!

      • 36 6

    • I jak myślę podobnie (1)

      • 21 5

      • to że myślisz podobnie nie musi oznaczać, że nie myślisz fałszywie

        prawda leży tam gdzie leży.

        Poprawianie warunków życia deweloperów może poprawiać warunki życia mieszkańców i przyjezdnych (nie wszyscy z nich preferują korzystanie z samochodów w rejonie centrum miasta).

        O tym nie pomyślałeś?

        • 1 0

    • nie deweloperom tylko mieszkańcom (4)

      deweloperzy nie mieszkają na Chmielnej i nie będą korzystać z tego skrzyżowania
      czy skrzyżowania i drogę przelotową obok twojego domu budował deweloper ? - nie bo nigdzie tak nie ma, co najwyżej drogi wewnątrz osiedlowe buduje deweloper, a drogi główne buduje miasto dla mieszkańców

      • 8 29

      • Jakim

        Jakim mieszkańców prosto tam kupuje tylko Warszawka apartamentowce na wynajem

        • 33 6

      • nawet jesli, to podatki od tych mieszkań są płacone w Gdańsku (2)

        • 4 16

        • I co z tego masz? (1)

          Ja ci powiem : giewno

          • 6 3

          • mam wrażenie, że nawet jak byś z tego coś miał, to byś tego nie zauważył.

            Żółć nienawiści do ludzi ogranicza wzrok.

            • 1 0

    • A czemu to robi dobrze deweloperom?

      -> bo drożej sprzedadzą mieszkanie.

      Dlaczego drożej sprzedadzą mieszkanie?
      -> Bo jest wtedy lepsza lokalizacja

      Czy sprawianie, że centrum miasta staje się lepszą lokalizacją jest czymś złym? Może, aby broń boże nikt nie zarobił należałoby na cyplu Wyspy Spichrzów zrobić śmietnisko, a na Długiej parking wielopoziomowy?

      • 4 0

  • Najlepiej to ssobie przy szyjkach zwężćcie , chromolone urzędasy.. (2)

    • 85 41

    • Budyń to skansen (1)

      On proponuje rozwiązanie przestarzałe i fatalne dla obu stron - pieszych i samochodów.
      Wszędzie na zachodzie buduje się w takich miejscach tunele dla samochodów, tylko to jest droższe. Tak nas chytry, sprytny, cwany Budyń oszukuje.

      Nie zna się i np. kupuje niemieckie autobusy na ropę, które trują nas wszystkich zamiast inwestować w elektryczne!!!!!!! Może dla niego ważniejsze jest to że zapłaci z naszych podatków za odchodzące do historii niemieckie diesle zamiast Polskie elektryczne Solarisy

      • 9 8

      • nuda powtarzasz sie

        • 1 2

  • Przebudowa dla deweloperów! (2)

    • 166 35

    • którzy deweloperzy będą mieszkać na tych osiedlach przy Chmielnej ? (1)

      raczej zwykli mieszkańcy miasta tam zamieszkają.
      Przestańcie pieprzyć że drogi są budowane dla deweloperów - wszystkie drogi główne w mieście były budowane na koszt miasta i Długi Targ, Grunwaldzka, czy Rzeczypospolitej i dla mieszkańców a nie dla deweloperów z tą różnicą że część była budowana 50. 100 lub 400 lat temu, ale zawsze na koszt miasta

      • 9 26

      • zwykli mieszkańcy? hahaha

        jasne, bo zarobki w Gdańsku są takie super, że zwykłego mieszkańca stać na deweloperkę za 12 tys. za m2. Remont dla warszawki i dzikiego wynajmu na doby

        • 9 1

  • Cykl, obiecalem zalatwilem (2)

    Mieszkanie mam. obiecalem zalatwilem mieszkanie mam a dojazdy gratis.... Zrobie wam

    Jak to jest ze deweloper kupuje za 10mln dzialke np.od miasta a miasto robi przebudowe za 12.... ? Ale oglasza to po zakupie.... Albo sprzedaje dzialki ,a potem zmienia plan.....na 2x lepszy lub sprzesaje dzialke ...z budynkiem nie do ryszenia a potem zezwala na rozbiorke....

    • 127 18

    • samochody pod ziemię, budować tunele dla samochodów!!! (1)

      Tylko budynia na to nie stać i proponuje przejścia naziemne,bieda

      • 10 6

      • nudzisz

        • 1 0

  • trójmiasto to mała Sycylia, prezydenci robią co chcą. (4)

    Mieszkańcy protestują a oni nie biorą tego pod uwagę. Koniec z tym!

    • 124 40

    • (2)

      Sycylia jest w rekach kosciola jak u nas trafne porownanie!

      • 3 3

      • A kościół w czyich jest rękach? (1)

        • 0 2

        • Mamony

          • 1 2

    • zmień płytę, cienki pisowski trolu z pampersem w kroku ,bo w każdym temacie co w Gdańsku się

      dzieje ,czy dobrego czy złego piszesz to samo

      • 4 1

  • chucpa (3)

    Cala wyspa deweloperska to dlaczego z naszych pieniędzy robi się im drogi i udogodnienia ? My Gdańszczanie mamy doplacać do deweloperskich interesów ,to chore prezydent nas okrad i dje biznesowi nasze podatki !

    • 136 20

    • drogi są budowane dla mieszkańców z podatków mieszkańców (2)

      a kto dopłacał do dróg wokół twojego domu ?
      takie jest zadanie miasta żeby budować drogi dla mieszkańców, tak było jest i będzie, nie tylko w Gdańsku, ale na całym świecie
      Czy SKM-ka była budowana dla deweloperów którzy budowali na Zaspie, Żabiance i Przymorzu ?? Czy Rzeczypospolitej czy Chłopska była budowana dla deweloperów i jeszcze linia tramwajowa ?
      czy Al.Zwycięstwa była budowana dla deweloperów z Wrzeszcza ?
      Nie, nie, nie, miasto buduje drogi dla mieszkańców, a nie dla deweloperów czy inwestorów
      Ludzie ogarnijcie się trochę i spójrzcie normalnie - takie jest prawo i obowiązek miasta
      To że niektóre z tych dróg były zbudowane kilkadziesiąt czy kilkaset lat temu nie znaczy że ktoś zbudował je prywatnie - wszystkie i zawsze były budowane z podatków przez miasto

      • 13 23

      • pissuary tego nie ogarna nigdy . szkoda tlumaczyc

        • 8 12

      • wielu mieszkańców od lat dojeżdża po płytach typu yomb lub po czyms jeszcze gorszym

        trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że niektórzy deweloperzy są pod tym względem faworyzowani i ich inwestycje nie muszą czekać po kilkanaście lat na wsparcie budową dróg dojazdowych z podatków.

        • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane