• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Będą utrudnienia

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku.

W poniedziałek rozpoczną się prace związane z przebudową Podwala Przedmiejskiego. Na początek prace będą prowadzone na skrzyżowaniu z ul. Chmielną. Utrudnienia w ruchu aut zaczną się w poniedziałek, a w czasie majówki na Stogi nie pojadą tramwaje.



Czy jesteś zadowolony ze zwężenia Podwala Przedmiejskiego?

W poniedziałek firma MTM z Gdyni rozpocznie prace na ul. Podwale Przedmiejskie. To inwestycja zlecona przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Ponad 12 mln zł to środki miejskie, w tym ok. 60 procent pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe ok. 4 mln zł pochodzą z GIWK-u.

W związku z inwestycją od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z tym, że obie jezdnie ulicy Podwale Przedmiejskie zostaną zwężone do dwóch pasów. Aby ruch przebiegał w miarę sprawnie, zlikwidowany zostanie buspas na jezdni w kierunku Śródmieścia, na odcinku od ul. Łąkowej aż za ul. Kotwiczników.

Z ul. Chmielnej utworzona zostanie droga jednokierunkowa - do ul. Spichrzowej z wyjazdem przez ulicę Spichrzową i Motławską. Co ważne, w rejonie placu budowy utrzymane zostaną wszystkie drogi dla pieszych.

Przebudowa wiąże się też z zamknięciem przejazdu przez torowisko. Ruch tramwajowy w tym etapie zostanie jednak utrzymany. Taka organizacja potrwa planowo do września 2018 r.

Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej. Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej.

Cztery dni bez tramwaju na Stogi i Przeróbkę



W dniach 27-30 kwietnia, w związku z przebudową skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Chmielnej, nastąpi przerwanie ruchu tramwajowego od Węzła Unii Europejskiej aż do Stogów Plaży. Na trasie z Dworca Głównego przez Przeróbkę do Stogów Plaży będą kursowały autobusy linii zastępczej T8.

Tramwaje linii 3, 8 i 9 zostaną skierowane na trasy zastępcze:
  • 3 - Brzeźno - ... - Dworzec Główny - Armii Krajowej - Chełm Witosa
  • 8 - Jelitkowo - ... - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce
  • 9 - Strzyża PKM - ... - Dworzec PKS - 3 Maja - Śródmieście SKM (powrót przez Bramę Wyżynną - Dworzec Główny)


- Termin wstrzymania ruchu tramwajowego nie jest przypadkowy - jest to rozpoczęcie tzw. "długiego weekendu", w którym znacząco mniej pasażerów podróżuje do i z pracy, a więc utrudnienia będą mniej odczuwalne - mówi Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku

Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie. Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie.

Jakie prace w ramach inwestycji



W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych, zwycięska firma ma uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Przesuń aby
porównać
06:31 23 KWIETNIA 18

Na drogach jeszcze spokojnie (1 opinia)

Nasz raport zaczynamy od informacji z Podwala Przedmiejskiego, gdzie dzisiaj rozpoczyna się zwężenie jezdni w kierunku centrum na wysokości ulicy Chmielnej.

Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.

Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Nasz raport zaczynamy od informacji z Podwala Przedmiejskiego, gdzie dzisiaj rozpoczyna się zwężenie jezdni w kierunku centrum na wysokości ulicy Chmielnej.

Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.

Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Zobacz więcej

Opinie (257)

  • (1)

    O to też potraficie sie pokłócić . Brawo Rodacy!

    • 2 5

    • to nie kłótnia, to prosty spór merytoryczny - przejaw zaangażowania emocjonalnego stron

      bez emocji nie ma życia.

      • 1 0

  • nawet z ankiety widać, że mieszkańcy są przeciw (1)

    więc dla kogo jest to robione ?

    • 3 2

    • ta ankieta nie jest reprezentatywna.

      Wielu mieszkańców jest za.

      Na wielu spotkaniach z mieszkańcami przed przebudową tej ulicy wielu, którzy byli przeciw, dało się przekonać.

      • 1 2

  • prośba o pomoc (1)

    Witam jakdojechac w takim razie samochodem z gdanska głownego na ulicę powroźniczą w tej sytuacji?

    • 1 3

    • trzeba wysiąść z samochodu i przejść się kawałek.

      czy jazda samochodem upośledza funkcję poruszania się pieszo?

      Mam nadzieję, że nie w Twoim przypadku.

      Dobrze, że nie spytałeś, jak samochodem dojechać pod Dwór Artusa.

      • 0 3

  • Ja tylko pytam (1)

    Po co to wszystko? Po co niszczyć coś, co dobrze działa? A co będzie się działo za kilka tygodni, gdy uruchomią Forum Radunia? Korki bez końca.

    • 14 8

    • może dla pieszych działać lepiej

      i o to chodzi.

      • 0 3

  • Absurd (1)

    A mieszkańcy ulic ogarnej oraz Kotwicznikow i okolicznych aby dojechać do domu(z centrum) musza pokonac dodatkowo ponad 2 km odcinek. Ulica Chmielna jednokierunkowa oraz zakaz zawracania na podwalu przedmiejskie. Absurd. Czemu nikt o tym nie poinformował...!?

    • 4 3

    • kumaty kierowca sam się zorientuje

      nie kumaty mieszkaniec uzależniony od samochodu nawet jak zostanie poinformowany, to będzie narzekał.

      • 3 1

  • (1)

    Po co ta droga dla rowerow? Dojade do teatru szekspirowskiego i co dalej?

    • 4 1

    • spróbuj sam, jest tam wiele wariantów dalszej jazdy

      • 0 3

  • Watpie (9)

    Watpie że cała inwestycja będzie zrealizowana,raczej tylko skrzyżowanie z Chmielna bo o nic innego tu nie chodzi tylko zrobić dobrze deweloperom i firmom które będą mieściły się w nowych budynkach na Wyspie Spichrzów

    • 183 32

    • nie deweloperom tylko mieszkańcom (4)

      deweloperzy nie mieszkają na Chmielnej i nie będą korzystać z tego skrzyżowania
      czy skrzyżowania i drogę przelotową obok twojego domu budował deweloper ? - nie bo nigdzie tak nie ma, co najwyżej drogi wewnątrz osiedlowe buduje deweloper, a drogi główne buduje miasto dla mieszkańców

      • 8 29

      • nawet jesli, to podatki od tych mieszkań są płacone w Gdańsku (2)

        • 4 16

        • I co z tego masz? (1)

          Ja ci powiem : giewno

          • 6 3

          • mam wrażenie, że nawet jak byś z tego coś miał, to byś tego nie zauważył.

            Żółć nienawiści do ludzi ogranicza wzrok.

            • 1 0

      • Jakim

        Jakim mieszkańców prosto tam kupuje tylko Warszawka apartamentowce na wynajem

        • 33 6

    • I jak myślę podobnie (1)

      • 21 5

      • to że myślisz podobnie nie musi oznaczać, że nie myślisz fałszywie

        prawda leży tam gdzie leży.

        Poprawianie warunków życia deweloperów może poprawiać warunki życia mieszkańców i przyjezdnych (nie wszyscy z nich preferują korzystanie z samochodów w rejonie centrum miasta).

        O tym nie pomyślałeś?

        • 1 0

    • A czemu to robi dobrze deweloperom?

      -> bo drożej sprzedadzą mieszkanie.

      Dlaczego drożej sprzedadzą mieszkanie?
      -> Bo jest wtedy lepsza lokalizacja

      Czy sprawianie, że centrum miasta staje się lepszą lokalizacją jest czymś złym? Może, aby broń boże nikt nie zarobił należałoby na cyplu Wyspy Spichrzów zrobić śmietnisko, a na Długiej parking wielopoziomowy?

      • 4 0

    • Dokładnie!

      • 36 6

  • Utrudnienia w srodmiesciu to trwaja nieprzerwanie od 8 lat (6)

    JAKBY MIASTO BYLO pograzone w jakiejs wojnie z mieszkancami.

    • 133 43

    • to nie miasto jest pogrążone w jakiejś wojnie z mieszkańcami (2)

      to niektórzy kierowcy (niestety wielu z nich) są pogrążeni w wojnie z innymi kierowcami o miejsce na jezdni lub o miejsce do parkowania.

      Przy okazji obrywają piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji publicznej.

      • 4 6

      • (1)

        Tak, bo piesi w przejściu podziemnym obrywali od kierowców najbardziej, a komunikacja publiczna na tych nowych światłach wcale nie będzie stać. Ręce opadają momentami jak się czyta posty różnych nawiedzeńców.

        • 2 3

        • piesi w przejściach podziemnych byli dyskryminowani i padali ofiarą meneli

          nie tylko kierowcy stwarzają zagrożenie dla ruchu pieszych

          • 0 0

    • ta przebudowa to akurat na wniosek mieszkańców

      • 3 15

    • i autobus nr 100 nadal nie jeździ całą trasą ...

      Miasto obiecywało tylko udogodnienia dla mieszkańców (i nie tylko),. Autobus 100 nadal nie jeździ przez Ogarną i Św Ducha - nikt nie wie dlaczego.

      • 14 1

    • Wojna w Budyniu

      Wszystkie inwestycje drogowe to padaka. Na Chełmie na skrz. Sikorskiego z Dragana rozebrano przed weekendem przejazd przez tory tramwajowe, po czym firma ma wolny weekend. Czy oni tam u Budynia pozamieniali się na głowy z własnymi...?

      • 31 6

  • nieszkodzi, że będa utrudnienia (26)

    potem będą ułatwienia. Nie trzeba będzie wchodzić w tunel, tylko będzie bardziej po ludzku

    • 112 169

    • Ulatwienia (1)

      Bo jak otworzą forum radunia to i tak wszystko stanie w paraliżu komunikacyjnym i wtedy wreszcie rowerzyści będą mogli jeździć jak będą chcieli A piesi w centrum będą zakładać maseczki węglowe żeby nie wdychać spalin aut stojących w korkach. Centrum stanie się miejscem przyjaznym dla rozwoju raka płuc! Brawo miasto Gdańsk

      • 12 3

      • na razie jest już od dawna miejscem przyjaznym dla rozwoju nadwagi, otyłości

        i wielu innych chorób cywilizacyjnych.

        Nie patrz na tę ulicę jako wyizolowany przypadek: chodzi generalnie o redukcję skali ruchu samochodów - zwłaszcza niepotrzebnych przejazdów na krótkie odległości.

        • 1 0

    • W każdym normalnym zachodnim mieście samochody schodzą pod ziemię w tunelach (6)

      Budyń nam proponuje rozwiązanie prowizoryczne i przestarzałe!!!
      Tak samo jak jak Budyń kupuje autobusy na ropę, które trują nas wszystkich zamiast inwestować w elektryczne!!!!!!!1

      Budyń to skansen

      • 12 12

      • w dobrze zarządzanym mieście (np. takim jak Singapur) liczba samochodów dopuszczanych do ruchu

        jest ściśle reglamentowana i kosztuje bardzo dużo pieniędzy.

        Sensownym kierunkiem jest obciążanie kierowców kosztami, które ich decyzje generują - nie tylko podatki za paliwo, ale opłaty za korzystanie z przestrzeni miejskiej i pokrywanie kosztów wypadków, które powodują.

        • 1 0

      • (1)

        "Budyń to skansen" - nie zgodzę się bo w pierwszym rzędzie to katolik chyba ze wg ciebie katolik to skansen

        • 1 5

        • Siostro! Pacjent gorzej się czuje i majaczy coś...

          • 2 0

      • (2)

        jakis przykład

        • 4 5

        • Kalinigrad (1)

          • 9 0

          • Moskwa, Wołgograd, Mińsk

            • 3 1

    • tam jest bezpieczne przejście podziemne (5)

      • 26 19

      • powiedz to swojej 12 letniej wnuczce gdy będziesz ją wysyłał po bułkę z masłem

        w listopadowe popołudnie.

        • 1 0

      • Przejście podziemne jest lepsze (3)

        Nie stoisz na światłach

        • 21 13

        • Im się nie chce zsiadać z roweru i niesc (2)

          go po schodach. To po jaki grzyb się dusisz na tym rowerze jeden z drugim, bo chyba nie dla wygody i sportu tylko z konieczności.

          • 11 12

          • powiedział co wiedział. expert z przed tv z piwem w łapie i fajką w gębie (1)

            • 9 12

            • ten ekspert ma furę (za kilka tysięcy) i komórę, którą trzyma w łapie jak jedzie.

              • 4 7

    • (10)

      I zginac pod kolami

      • 27 31

      • (5)

        gdzie tak jest?

        • 17 10

        • (1)

          Wszędzie/. Zobacz co się dzieje na ulicach. Co chwilę potrącenie. Tu będzie to samo.

          • 17 6

          • co chwilę to kolizje między użytkownikami samochodów

            warto działać na rzecz przesiadania się kierowców na inne środki lokomocji, nie wywołujące takich kosztownych i bolesnych zdarzeń drogowych.

            • 1 0

        • wszędzie gdzie ludzie spieszą się na tramwaj i przebiegają na czerwonym (2)

          • 23 8

          • problemem jest to, że wielu kierowców przejeżdża na późnym żółtym

            lub na czerwonym.

            Kierowcy potrafią kosić ludzi na chodnikach, drogach dla rowerów i przystankach tramwajów i autobusów.

            Stąd warto inwestować w poprawę komfortu chodzenia pieszo i jazdy rowerem; uspokajając ruch w pobliżu tras obsługiwanych komunikacją miejską.

            • 0 1

          • Nazwij przystanek

            • 2 2

      • (3)

        na hucisku tak ludzie masowo gina ?

        • 9 7

        • dlaczego zaraz masowo ? (2)

          wystarczy jedna osoba - to też za dużo
          np. na Zaspie przy szpitalu, zupełnie niepotrzebna śmierć pod kołami, na czerwonym świetle spiesząc się do autobusu

          • 17 2

          • niestety

            kierowcy często pędzą jeszcze na czerwonym

            • 5 3

          • Na czerwonym? Tam nie było świateł.

            • 3 6

  • (12)

    W końcu, obwodnica jest dalej - Południowa, to jest lokalna droga w środku miasta, a nie autostrada.

    • 139 115

    • (1)

      To jest średnicówka debilu a nie droga wewnętrzna w Twojej kuwecie

      • 6 1

      • dobrze prawisz, ale po co obrażasz nadmiernie wrażliwą grupę roszczeniowców?

        oczywiście mam na myśli użytkowników samochodów.

        • 0 0

    • (6)

      Taa jasne i ludzid maja nadkladac 30km obwodnica

      • 27 37

      • ludzie chodzący pieszo będą mieli krócej

        nie utożsamiaj "ludzi" wyłącznie z kierowcami i pasażerami samochodów.

        • 0 0

      • tak (1)

        Śródmieście nie powinno służyć do tranzytu.

        Rozumiem, że w ramach oszczędności wprowadzimy ruch na Długiej. Patrz ile się tam przepustowości marnuje.

        • 5 9

        • Przedmieście

          Od kiedy Dolne Miasto jest w Śródmieściu. Podwale Przedmiejskie jak sama nazwa wskazuje leży na przedmieściu miasta a nie w centum.

          • 6 6

      • Idźmy dalej (2)

        80 km

        • 19 7

        • Ja, bez kozery powiem 500! (1)

          Kto da więcej?

          • 11 6

          • 500+

            • 10 4

    • Wieś (2)

      Chyba jesteś ze wsi, skoro dla ciebie Podwale to autostrada.

      • 23 31

      • Blizej jej do autostrady niz miejskiej drogi

        • 20 12

      • Chyba to fy jesteś ze wsi, skoro dla ciebie samochód to najważniejszy albo i jedyny środek komunikacji.

        • 22 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane