• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km

Michał Brancewicz
9 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Most przez Wisłę zostanie odnowiony w ramach przebudowy trasy E 65 Gdynia - Warszawa. Most przez Wisłę zostanie odnowiony w ramach przebudowy trasy E 65 Gdynia - Warszawa.

Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.


Mapa z terminami modernizacji całej trasy Gdynia - Warszawa. Mapa z terminami modernizacji całej trasy Gdynia - Warszawa.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.

Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.

- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.

- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.

Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.

- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.

Opinie (135) 8 zablokowanych

  • (4)

    Będzie remont , lecz za pare lat nie będzie miało co jeździć po tych torach :] Wtedy to będzie ubaw po pachy :D Już nie ma co jeździć a co dopiero za pare latek :]

    • 0 0

    • Masz racje

      Masz racje

      • 0 0

    • (1)

      Wtedy będzie można kupić nowy tabor. Teraz nie ma bo po tych torach jeździłby tak samo wolno.

      Zresztą, wystarczy że nie będą się wlec 40km/h a pojadą tam 80, zaś w pozostałych 120. Wtedy będzie średnio 100 i 3h do Wawy.

      Do tego wystarczą stere pociągi.

      • 0 0

      • naiwnosc

        3h w cuda wierzysz? Bez aluzji politycznych. od roku jezdze do Wawy pociagiem i ten remont to ma szanse powodzenia ale za jakies 10 lat w takim tempie. My bedziemy dojezdzac w 3h a na swiecie bedzie sie jezdzic 1,5 taka roznica.

        • 0 0

    • Dlaczego?

      Przetarg na nowe lokomotywy rozstrzygnięty, a składy zespolone w toku.

      • 0 0

  • A gdyby był most kolejowy w Kwidzynie... (2)

    Gdyby istniał most kolejowy w Kwidzynie, tak jak było do 1945 można by jechać przez Opalenie, Kwidzyn, Prabuty (linia nawet dwutorowa!), a tak mamy tylko jedną trase do Wawy gdzie jakikolwiek remont czy awaria blokuje całą linię.

    • 0 0

    • hehe przez Opalenie -możanby pewnie, gdyby torów PKP nie zwinęła na odcinku od Smętowa do Opalenia. Jak jest z Kwidzyna do Prabut , nie wiem bo nie byłem w tamtych stronach pare lat-podejrzewam że jeden tor już też został przez "myslicieli"z PKP zwinięty a zwinięcie drugiego to kwestia czasu.

      • 0 0

    • Figa

      Ale most z opalenia jest w toruniu i tam się naprawdę przydaje

      • 0 0

  • później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia (5)

    jakoś nie widać tej modernizacji na Dworcu Gdynia Główna Osobowa!!

    Kiedy w końcu będzie Muzeum Dworca Gdyni - perełka socrealizmu??

    A kiedy Centrum Komunikacyjne Gdynia?

    Ministrze Skarbu do ROBOTY!!!!

    • 0 0

    • (1)

      Boże jaka Ty masz fantazje.
      Dzieki za wprawienie w świetny humor na poczatek weekendu :))))))))))
      Naprawdę świetne!!!

      • 0 0

      • Dlaczego mój wpis uważasz za fantazje??

        Od kiedy gdyńską normalność uważamy za fantazje, a czy nie fantazją jest MIASTO GDYNIA???

        Nasi dziadowie wierzyli w miasto z morza i marzeń a widzę Ty już nie>

        Dlaczego??

        • 0 0

    • zamiast na Muzeum Dworca Gdyni - perełka socrealizmu (2)

      widać dali na kościoły

      Takie maja standardy i priorytety w Gdańsku

      To chyba po to, aby następnie obwiniac za dworce prezydenta Szczuraka:))

      Mamy demokracje a w niej mącicieli i cwaniaków politycznych, którzy żerują na głupocie

      • 0 0

      • GDYNIA... (1)

        ...moim zdaniem jest jedynym miastem z tej słynnej trójki które rozwijało i rozwija się w szybkim tempie nie sprawiając przy tym większych problemów komunikacyjnych i nie tylko:)Szacunek!

        • 0 0

        • Masz całkowicie racje

          Tylko w LOGISTYCE też są zmiany, więc należy je na bieżąco korygować.

          • 0 0

  • teraz tą trasę się jedzie 4h. (4)

    czyli miliard PLN za 28km nowych torów, jeszcze 3 lata utrudnień na trasie, i pewnie jeszcze nie skończą na czas, a to wszystko tylko po to żeby skrócić czas do 3godzin???

    ludzie, kupujcie przelatane golfy z reichu, to się bardziej opłaci! zwłaszcza w kwestii nerwów ;]

    • 0 0

    • (1)

      do Warszawy nie jedzie się krócej niż 4 h 40 min

      • 0 0

      • a teraz 5h 15 min przy dobrych wiatrach...wiec zakladam ze dzieki temu remontowi, przez najblizsze 2 latka bedzie i 6 godzin :/

        • 0 0

    • popieram (1)

      Ostatnio jechałem z warszawki ic zajęło mi to prawie 5 godzin
      Zastanawia fakt ze ta samo trasę z Warszawy do Katowic pociąg pokonuje w 2.40

      • 0 0

      • Bo tam jest Centralna Magistrala Kolejowa i tam pociągi mogą jechać 160km/h (na testach jeździli ponad 250). Problem w tym, że nie ma wystarczająco lokomotyw które osiągną taką prędkość (160) - jedyny model to EP09 których jest około 40 sztuk na całą Polskę...

        • 0 0

  • A mnie zastanawia (1)

    czy tak szeroko zakrojony remont za taką kasę podniesie standard tego odcinka do zachodnioeuropejskich(szczególnie Francja Niemcy) czy tylko będzie to coś w rodzaju liftingu jak np., ulica spacerowa w Gdańsku, która jest na pewno lepsza niż przed remontem ale jednak nadal tylko z dwoma pasami ruchu?

    • 0 0

    • a czy remont mostu z czasów wojny może coś polepszyć :)

      • 0 0

  • To nie ten most (1)

    Chcialbym zauwazyc ze na zdjeciu na pierwszym planie jest most drogowy (starszy), ktory nie bedzie remontowany, a jego stan jest tragiczny. Remontowany most to ten na zdjeciu na drugim planie -jezeli ktos go wogole dostrzega.

    • 0 0

    • Po Twoim poście nikt go pewnie nie dostrzega, bo za daleko patrzy ;)

      • 0 0

  • bzdury

    gowniane polskie koleje i, wazne - gowniane media, ktore od paru lat bzdury wypisuja o tym, co to niby ma byc cudownego na trasie kolejnowej Gdynia-Warszawa.

    Mowie Wam, dalej pociagi beda jezdzic wolno jak zolw, a tylko ceny beda wzrastac.

    Debilny kraj.

    • 0 0

  • buaaaaa

    zaczną i dojadą do Orłowa. I to będzie na tyle

    • 0 0

  • Ta modernizacja to jedna wielka bzdura (1)

    Wcześniej do Warszawy jeździłem 5 godzin. Zaczęli remont, podczas którego czas wydłużył się do ponad 6 godzin. Po kolejnym remoncie jest dalej 5 godzin (wow!) i to bez względu na to, czym będzie się jechało. Pośpieszny jedzie tyle samo co IC, a w niektórych godzinach nawet szybciej! Za co więc wydaje się tyle pieniędzy? Tylko nie mówcie mi, że na jakość, bo nawet w IC można trafić na wagony z PRL, a w zwykłym TLK bywają te najnowsze.

    Zwykłe mydlenie oczu klientom, którym niestety brak jakiejkolwiek przystępnej alternatywy na tej trasie.

    • 0 0

    • chlopcze sa remonty dlatego czas przejazdu sie wydluzyl, wystarczy czasem zobaczyc co sie dzieje za oknem

      • 0 0

  • patrzę na mapkę i widzę, że na Euro 2012 nie zdążą z całą trasą... (1)

    no cóż, można się było tego spodziewać

    • 0 0

    • a ja myślę, że gdyby

      nie Euro to moznaby było się spodziewać zero remontów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane