- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km
Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.
Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.
- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.
Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.
- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
Opinie (135) 8 zablokowanych
-
2009-01-09 13:13
(4)
Będzie remont , lecz za pare lat nie będzie miało co jeździć po tych torach :] Wtedy to będzie ubaw po pachy :D Już nie ma co jeździć a co dopiero za pare latek :]
- 0 0
-
2009-01-09 13:45
Masz racje
Masz racje
- 0 0
-
2009-01-09 15:17
(1)
Wtedy będzie można kupić nowy tabor. Teraz nie ma bo po tych torach jeździłby tak samo wolno.
Zresztą, wystarczy że nie będą się wlec 40km/h a pojadą tam 80, zaś w pozostałych 120. Wtedy będzie średnio 100 i 3h do Wawy.
Do tego wystarczą stere pociągi.- 0 0
-
2009-01-09 17:56
naiwnosc
3h w cuda wierzysz? Bez aluzji politycznych. od roku jezdze do Wawy pociagiem i ten remont to ma szanse powodzenia ale za jakies 10 lat w takim tempie. My bedziemy dojezdzac w 3h a na swiecie bedzie sie jezdzic 1,5 taka roznica.
- 0 0
-
2009-01-10 12:34
Dlaczego?
Przetarg na nowe lokomotywy rozstrzygnięty, a składy zespolone w toku.
- 0 0
-
2009-01-09 13:24
A gdyby był most kolejowy w Kwidzynie... (2)
Gdyby istniał most kolejowy w Kwidzynie, tak jak było do 1945 można by jechać przez Opalenie, Kwidzyn, Prabuty (linia nawet dwutorowa!), a tak mamy tylko jedną trase do Wawy gdzie jakikolwiek remont czy awaria blokuje całą linię.
- 0 0
-
2009-01-11 14:58
hehe przez Opalenie -możanby pewnie, gdyby torów PKP nie zwinęła na odcinku od Smętowa do Opalenia. Jak jest z Kwidzyna do Prabut , nie wiem bo nie byłem w tamtych stronach pare lat-podejrzewam że jeden tor już też został przez "myslicieli"z PKP zwinięty a zwinięcie drugiego to kwestia czasu.
- 0 0
-
2009-06-10 14:23
Figa
Ale most z opalenia jest w toruniu i tam się naprawdę przydaje
- 0 0
-
2009-01-09 13:24
później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia (5)
jakoś nie widać tej modernizacji na Dworcu Gdynia Główna Osobowa!!
Kiedy w końcu będzie Muzeum Dworca Gdyni - perełka socrealizmu??
A kiedy Centrum Komunikacyjne Gdynia?
Ministrze Skarbu do ROBOTY!!!!- 0 0
-
2009-01-09 15:58
(1)
Boże jaka Ty masz fantazje.
Dzieki za wprawienie w świetny humor na poczatek weekendu :))))))))))
Naprawdę świetne!!!- 0 0
-
2009-01-09 17:09
Dlaczego mój wpis uważasz za fantazje??
Od kiedy gdyńską normalność uważamy za fantazje, a czy nie fantazją jest MIASTO GDYNIA???
Nasi dziadowie wierzyli w miasto z morza i marzeń a widzę Ty już nie>
Dlaczego??- 0 0
-
2009-01-10 11:19
zamiast na Muzeum Dworca Gdyni - perełka socrealizmu (2)
widać dali na kościoły
Takie maja standardy i priorytety w Gdańsku
To chyba po to, aby następnie obwiniac za dworce prezydenta Szczuraka:))
Mamy demokracje a w niej mącicieli i cwaniaków politycznych, którzy żerują na głupocie- 0 0
-
2009-01-10 11:44
GDYNIA... (1)
...moim zdaniem jest jedynym miastem z tej słynnej trójki które rozwijało i rozwija się w szybkim tempie nie sprawiając przy tym większych problemów komunikacyjnych i nie tylko:)Szacunek!
- 0 0
-
2009-01-10 13:15
Masz całkowicie racje
Tylko w LOGISTYCE też są zmiany, więc należy je na bieżąco korygować.
- 0 0
-
2009-01-09 13:33
teraz tą trasę się jedzie 4h. (4)
czyli miliard PLN za 28km nowych torów, jeszcze 3 lata utrudnień na trasie, i pewnie jeszcze nie skończą na czas, a to wszystko tylko po to żeby skrócić czas do 3godzin???
ludzie, kupujcie przelatane golfy z reichu, to się bardziej opłaci! zwłaszcza w kwestii nerwów ;]- 0 0
-
2009-01-09 13:55
(1)
do Warszawy nie jedzie się krócej niż 4 h 40 min
- 0 0
-
2009-01-09 15:58
a teraz 5h 15 min przy dobrych wiatrach...wiec zakladam ze dzieki temu remontowi, przez najblizsze 2 latka bedzie i 6 godzin :/
- 0 0
-
2009-01-09 14:51
popieram (1)
Ostatnio jechałem z warszawki ic zajęło mi to prawie 5 godzin
Zastanawia fakt ze ta samo trasę z Warszawy do Katowic pociąg pokonuje w 2.40- 0 0
-
2009-01-09 15:15
Bo tam jest Centralna Magistrala Kolejowa i tam pociągi mogą jechać 160km/h (na testach jeździli ponad 250). Problem w tym, że nie ma wystarczająco lokomotyw które osiągną taką prędkość (160) - jedyny model to EP09 których jest około 40 sztuk na całą Polskę...
- 0 0
-
2009-01-09 13:39
A mnie zastanawia (1)
czy tak szeroko zakrojony remont za taką kasę podniesie standard tego odcinka do zachodnioeuropejskich(szczególnie Francja Niemcy) czy tylko będzie to coś w rodzaju liftingu jak np., ulica spacerowa w Gdańsku, która jest na pewno lepsza niż przed remontem ale jednak nadal tylko z dwoma pasami ruchu?
- 0 0
-
2009-01-09 14:00
a czy remont mostu z czasów wojny może coś polepszyć :)
- 0 0
-
2009-01-09 14:06
To nie ten most (1)
Chcialbym zauwazyc ze na zdjeciu na pierwszym planie jest most drogowy (starszy), ktory nie bedzie remontowany, a jego stan jest tragiczny. Remontowany most to ten na zdjeciu na drugim planie -jezeli ktos go wogole dostrzega.
- 0 0
-
2009-01-09 14:14
Po Twoim poście nikt go pewnie nie dostrzega, bo za daleko patrzy ;)
- 0 0
-
2009-01-09 14:18
bzdury
gowniane polskie koleje i, wazne - gowniane media, ktore od paru lat bzdury wypisuja o tym, co to niby ma byc cudownego na trasie kolejnowej Gdynia-Warszawa.
Mowie Wam, dalej pociagi beda jezdzic wolno jak zolw, a tylko ceny beda wzrastac.
Debilny kraj.- 0 0
-
2009-01-09 14:42
buaaaaa
zaczną i dojadą do Orłowa. I to będzie na tyle
- 0 0
-
2009-01-09 14:54
Ta modernizacja to jedna wielka bzdura (1)
Wcześniej do Warszawy jeździłem 5 godzin. Zaczęli remont, podczas którego czas wydłużył się do ponad 6 godzin. Po kolejnym remoncie jest dalej 5 godzin (wow!) i to bez względu na to, czym będzie się jechało. Pośpieszny jedzie tyle samo co IC, a w niektórych godzinach nawet szybciej! Za co więc wydaje się tyle pieniędzy? Tylko nie mówcie mi, że na jakość, bo nawet w IC można trafić na wagony z PRL, a w zwykłym TLK bywają te najnowsze.
Zwykłe mydlenie oczu klientom, którym niestety brak jakiejkolwiek przystępnej alternatywy na tej trasie.- 0 0
-
2009-01-09 23:20
chlopcze sa remonty dlatego czas przejazdu sie wydluzyl, wystarczy czasem zobaczyc co sie dzieje za oknem
- 0 0
-
2009-01-09 14:58
patrzę na mapkę i widzę, że na Euro 2012 nie zdążą z całą trasą... (1)
no cóż, można się było tego spodziewać
- 0 0
-
2009-01-09 16:40
a ja myślę, że gdyby
nie Euro to moznaby było się spodziewać zero remontów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.