- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (475 opinii)
- 2 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (102 opinie)
- 3 Mała uliczka, duży problem (190 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (134 opinie)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (129 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (289 opinii)
Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km
Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.
Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.
- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.
Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.
- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
Opinie (135) 8 zablokowanych
-
2009-01-11 17:40
miliard za 28km? Czy potem będa jeździć rakiety kosmiczne?
- 0 0
-
2009-01-11 22:19
Właśnie wróciłem pociągiem "Mieszko" z Poznania
a do Poznania jechałem w piątek. W obie strony brak wody w ubikacjach i umywalkach. Na moją uwagę konduktor odpowiedział, że mogę złożyć skargę... Dodam, że zgodnie z rozkładem pociąg jedzie do Gdyni 6 godzin a 20 lat temu jechał 4,5 godziny. PKP - Polskie Koleje Porażkowe.
- 0 0
-
2010-12-27 21:49
Czekam na lepsze polskie drogi, by przyjechac do Siwego ze Świecia....
Pozdrowienia od Indianki, chyba mnie pamiętasz Siwy...(?) - mój e -mail jantar11@web.de
Prowadzę też portal ale w Berlinie)))
Całusy- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.