• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont na stacji SKM Gdynia Główna

Michał Brancewicz
19 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pierwsza część remontu na stacji Gdynia Główna obejmie wymianę torów wzdłuż peronu. Pierwsza część remontu na stacji Gdynia Główna obejmie wymianę torów wzdłuż peronu.

W najbliższy piątek na peronie SKM Gdynia Główna zamknięty zostanie tor w kierunku Gdańska i rozpocznie się jego przebudowa. W sierpniu to samo stanie się z drugim torem. Z kolei jesienią zamknięty zostanie Dworzec Podmiejski, któremu przywrócony zostanie dawny wygląd. Wszystkie prace potrwają do marca 2023 r.



W ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca:

  1. przywróci dawny blask zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
  2. wybuduje w nim centrum monitoringu
  3. zmodernizuje peron Gdynia Główna i wymieni tory
  4. zamontuje nowy System Informacji Pasażerskiej i monitoring na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo

Pociągi pojadą po jednym torze



Prace zaczną się od zamknięć torowych.

- 22 lipca zostanie zamknięty tor 502 w stronę Gdańska i rozpocznie się na nim wymiana szyn. Równocześnie będą prowadzone prace przy krawędzi peronu: wymiana płyt krawędziowych, nawierzchni peronowej, wykonanie ścieżek prowadzenia - wylicza Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Te prace mają potrwać do 7 sierpnia, a od 8 sierpnia podobne prace będą prowadzone po drugiej stronie peronu. Wówczas zamknięty będzie tor 501 w stronę Wejherowa. Otwarcie tego toru zaplanowane jest na 24 sierpnia.
To znaczy, że niemal do końca wakacji pociągi będą jeździły wahadłowo i zatrzymywały się tylko z jednej strony peronu.

Dworzec w remoncie, ale na razie czynny



Mimo remontu na razie kasy na Dworcu Podmiejskim będą czynne. Całkowite zamknięcie budynku planowane jest jesienią.  Mimo remontu na razie kasy na Dworcu Podmiejskim będą czynne. Całkowite zamknięcie budynku planowane jest jesienią.
W pierwszej fazie prac w budynku Dworca Podmiejskiego teren budowy zostanie wygrodzony w taki sposób, żeby możliwe było przemieszczanie się pasażerów i był zapewniony dostęp do kas.

Jesienią budynek Dworca Podmiejskiego zostanie całkowicie zamknięty. Obsługa pasażerów zostanie przeniesiona do tymczasowego dworca kontenerowego.

Wszystkie race potrwają do końca marca 2023 r.
09:06 22 LIPCA 22

Zamknięte wejście na peron SKM (6 opinii)

Wejście na peron SKM w Gdyni głównej jest tylko od strony podmiejskiego. Oczywiście nikomu z zamykających nie wpadło do głowy żeby dać jakąś informację bo po co. Dodatkowo pociągi jeżdżą tylko po jednym torze...
Wejście na peron SKM w Gdyni głównej jest tylko od strony podmiejskiego. Oczywiście nikomu z zamykających nie wpadło do głowy żeby dać jakąś informację bo po co. Dodatkowo pociągi jeżdżą tylko po jednym torze...

Opinie (131) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Nowe tory i wciąż stary tabor (21)

    Co z tego że będą nowe tory jak wciąż jeżdżą stare pociągi. Nie długo będzie można mówić że SKM to oddział skansenu w Kościerzynie. Przez tyle lat zarząd SKM nie potrafi zakupić nowych pociągów?

    • 33 20

    • do szkoły

      niedługo czas do szkoły, na język polski.

      • 3 1

    • A mają jeździć nowe pociągi na starych torach?

      Trzeba zacząć od torów, logika się kłania

      • 10 4

    • SKM wiele razy tłumaczyło. (15)

      Mają przygotowany zakup od kilku lat, ale blokuje to marszałek.

      • 9 5

      • Nie manipuluj! (12)

        Marszałek chce nowego taboru ale stawia warunki. Dając nowy tabor chce zwiększyć swój udział w SKM (podwyższenie kapitału zakładowego). Władzom SKM się to nie podoba, bo gdyby Marszałek miał decydujący głos, to musieliby poszukać innej pracy.

        • 5 10

        • uwazasz ze to sluszne i chwalebne wymuszanie na samodzielnym podmiocie gospodarczym oddawanie majatku? (4)

          Czy wynajmujac plac na targowisku, oddajesz zarzadcy mieszkanie? Samorzad laski nie robi...
          W takich przypadkach gwarancja kredytu jest umowa na dzialanie, a tej marszalek nie chce podpisac na dluzej niz rok?
          Kto na takich warunkach pojdzie w kredyty, szczegolnie gdy tabor jest do uzycia wylacznie w Trojmiescie?
          Jest to wrogie dzialanie, a jak dzialaja miejskie i samorzadowe spolki, dobrze wiemy.
          Z deszczu pod rynne...
          Jak samorzad chce byc taku samodzielny, niech sobie rozwinie PKM z baza w Chojnicach. Moge tez podpowiedziec, ze gdanskie ZNTK nadal stoi puste, choc planowane jest kompletne zaoranie.
          Albo niech marszalek buduje sobie kolej na poludniu i polnocy i pokaze, co potrafi. Patrzac na wyczyny jego "kolegow" z Gdyni, lekko nie bedzie...

          • 9 5

          • jeżeli wynajmujesz plac to nie, ale jeżeli Twoja działalność wymaga Twojej inwestycji w plac (3)

            to już coś więcej Ci się należy, bo nie płacisz tylko za usługę, a płacisz za to, by właściciel mógł na Tobie zarabiać

            • 1 5

            • marszałek nie inwestuje "w plac" (2)

              i z tytułu opłat za świadczoną usługę nic więcej mu się nie należy.
              Jak mu się wózki nie podobają, może iść do Arriva.

              Jak chce "mieć wożone", to powinien określać cywilizowane warunki świadczenia usługi.

              • 4 3

              • nie, wcale (1)

                Marszałek chciał dokapitalizować SKM w celu zakupu środka świadczenia usługi. Tylko tyle i aż tyle.

                • 2 6

              • czy ktoś go prosi o "dokapitalizowanie"?

                Głupiego szukasz?
                Wystarczy że podpisze umowę w cywilizowany sposób.
                Albo niech kupuje na własny rachunek i wynajmuje.
                Tak jak to robi na linii PKM.

                Prosta, przejrzysta umowa.

                • 4 3

        • moze sobie chciec...

          Wynajmujac kafelkarza zadasz procentow od jego dochodow i oczekujesz, ze bedzie na ciebie pracowal?

          • 6 4

        • I kto tu manipuluje? (5)

          Zapytaj marszałka, co zrobił z kasą ,którą razem z ministrem zegarmistrzem mieli na usamorządowienie SKM. Mieli na to 8 lat(2007-2015) Wtedy jakoś się panom nie spieszyło.

          • 9 5

          • To ja zapytam wprost (4)

            Kto jest głównym udziałowcem pkp skm i dlaczego nie dofinansuje swojej spółki? Dotychczas dofinansowujący ten twór wyszli na tym jak Zabłocki na mydle, bo nie udało się stworzyć samorządowej większości. SKM nie ma problemu w tym, by swoje pojazdy wypożyczać innym podmiotom, obniżając własne zdolności przewozowe - dziwisz się więc, że nikt nie chce dać kasy z góry, nie mając pewności, że ta kasa będzie służyć mieszkańcom regionu?

            • 2 5

            • a co mają do tego udziały? (3)

              Nie sądzisz, że ważniejsze jest, kto jest klientem?
              Klient jest jeden i to on decyduje kiedy i ile płaci oraz za jakich warunkach i za co.

              Skoro SKM ma płacone za usługę i się z niej wywiązuje w umówionym zakresie, nadwyżki służą do generowania dodatkowych przychodów. Proste.

              Dlaczego PKP nie dofinansuje?
              A dlaczego ma iść w kredyt w ciemno, na roczną umowę, gdy samorząd wyraźnie i jawnie tworzy struktury konkurencyjne??!

              Musi samorząd mieć własność i przewagę? To przecież wbrew "liberalizmowi"... Z kontrahentami trzeba umieć się układać, oni też mają swoją wolność i swój liberalizm.
              Jak funkcjonują samorządowe spółki, dobrze wiemy...
              Studnia bez dna...

              • 5 2

              • (1)

                ani grama prawdy w tym co piszesz

                • 1 0

              • twoja wolność?

                twoja prawda?
                twoja demokracja?

                Nie mam związków z żadną ze stron, dlatego mogę sobie pozwolić na ocenę.
                Gra nie jest ani ładna, ani czysta. Po żadnej ze stron.

                • 0 0

              • Popatrz, jak to działa w innych województwach!

                Wspaniały PiS w ramach wpływu na właściciela większościowego PolRegio modernizuje tabor tam, gdzie samorządy są przejęte przez pisie dziadostwo! U nas nowe są tylko pojazdy umwp. skm mając gwarancje dofinansowania zakupu taboru nie jest w stanie wymusić na PKP środków na wkład własny! A intercity chętnie tnie sprawny tabor?

                • 0 0

      • blokuje kaczynski z wiadomych powodow

        • 1 5

      • Marszałek polny Jarozbaw Mściwąs

        • 0 0

    • (2)

      To z tego, że będzie nowy dworzec zamiast starego, a pociągi zostaną takie same.

      Poza tym to jest pociąg miejski. Ma być często, ma być dość miejsca w środku. Co za różnica z którego roku jest pudło wagonu?

      • 9 0

      • ma byś też bezpieczny, a jak wygląda sytuacja wie ten, kto widział efekty kolizji EN57 KM z ,,elfem,, SKM-W.

        • 0 0

      • A teraz nie jest ani czesto (czesciej bylo w latach '70 - '80), ani miejsca duz w srodku (Modraki i pomaranczowe mialy wiecej).

        A na torach nadal epoka Gomulki i wczesnego Gierka.

        • 0 0

  • Skm PKP. (1)

    Zaorać, zapomnieć, że coś takiego istniało .brud , smród,zacofanie fizyczne i mentalne.

    • 30 25

    • Ty już jesteś zaorany...

      • 6 2

  • Gdynia - Bangladesz północy (4)

    • 35 20

    • Szczególnie ten Bangladesz widać jadąc dziurawą ulicą Hutniczą.

      • 5 2

    • (1)

      Bangladesz moze nie ale Radom na prwno

      • 2 0

      • w Radomiu więcej się inwestuje. Poważnie

        • 3 1

    • Ta

      Ale Kartuzy jadą pracować dla państwa w Gdyni bo dobrze płacą :)

      • 0 1

  • 15

    Lat nic tylko remonty i podwyżki w zamian nic ..

    • 20 3

  • Rozkład się zmieni czy nie? (2)

    Ten artykuł pisał ktoś z przeciwstawnym kciukiem?

    • 17 3

    • a jak myślisz? logiczne, że pociągów będzie mniej

      • 2 2

    • Akurat Gdynia Główna ma rozjazdy z obu stron więc nie powinno to niczego zmienić, na stronie SKM jest aktualny rozkład obowiązujący od 27.06.2022 do 26.08.2022

      • 0 0

  • SKM znowu robi sobie kpiny z pasażerów! (6)

    Środek sezonu i paraliż jednej z dwóch najważniejszych stacji na trasie! SKM to wieczny remont, utrudnienia, opóźnienia i nieudolność!

    • 33 17

    • (4)

      Lepiej by było poza sezonem urlopowym jak wszyscy jeżdżą do pracy?

      • 18 3

      • (2)

        Codziennie ktoś jedzie do pracy

        • 15 4

        • Na wozku sie nie liczy

          • 1 4

        • ale wyraźnie mniej...

          największe obciążenie, to szkoły i uczelnie...

          • 3 0

      • A w sezonie

        to nikt nie pracuje? Co za bzdury...

        • 2 2

    • Można to było inaczej rozwiązać ale teraz nie da sie. Takie rzeczy tylko w Polsce

      • 0 0

  • stare (4)

    psujące sie pociągi będą jeździły dalej po nowej trakcji-brawo, zamiast najpierw zając się taborem

    • 12 8

    • (2)

      wówczas pisałbyś, że nowy tabor niszczy się na starych torach ;-)).
      Czyli stary problem - co było pierwsze: jako czy kura.
      Tu nie ma dobrego rozwiązania. Ale rzeczywiście nowe składy by się przydały. Ciekawe na co poszły środki z którejś z poprzednich podwyżek cen biletów. Pamiętam, że wówczas argumentowano, że środki są potrzebne jako tzw. wkład własny do zakupu nowego taboru. Ha ha.....
      PS - tak przy okazji - trakcja oznacza "napęd". Może być więc trakcja parowa, trakcja spalinowa, trakcja elektryczna, może być sieć trakcyjna, ale nie można "jeździć po nowej trakcji" !

      • 6 2

      • wklad wlasny jest potrzebny do kredytu (1)

        A ten jest udzielany na przedsiewziecia rokujace splate. Takim przedsiewzieciem nie jest roczna umowa...
        Tak jak nie jest dealem zakup dwoch skladow z opcja (moze... kiedys...) 30. A to specjalnosc ofert samorzadu... Aby ktos na swoje plecy wzial ryzyko... I w porzadku, ale to ma swoja cene, ktorej samorzad nie mysli placic...

        Proste?

        • 4 1

        • A to lepiej jeden plus kolejnych dziewięć?

          A taki przetarg miała SKM. Na dodatek tabor wysokoperonowy! Jak się udało tak szybko nabyć dwa impulsy nie wiem!

          • 0 0

    • skoro nowej trakcji, to trochę poczekamy!

      • 0 0

  • SKM jest super, ma nowoczesny tabor (5)

    To prawda, mam tez starsze pociągi, ale trzonem naszego taboru są dwie nowoczesne kilkuletnie jednostki. Nie są przystosowane dobruchu aglomeracyjnego, ale umowmy się, pasażerowie tego Nie wiedza. Proszę oceniać Spółkę przez pryzmat tych dwóch pociągów.

    • 72 15

    • panie m...20 lat temu jeżdziłem szybciej do Gdańska (3)

      niż w obecnych czasach ( nawet kiedy nie było remontów ). jesteście słabą firmą jak zkm gdynia

      • 11 11

      • (2)

        wyczuwasz sarkazm?

        • 17 4

        • nie sil się na takie subtelności...

          Zostaną przyjęte "za dobra monetę" i poświadczenie zadowolenia społeczeństwa z funkcjonowania SKM.

          • 5 0

        • chyba S...zm

          • 0 0

    • Tak - to są pociagi SKM w klasie premium

      Można się nimi przejechać jak ma się szczęście.
      Proszę docenić, że SKM stara się, od kilkudziesięciu lat się stara, na prawdę się stara.
      Podobnie jak Patologia Regionalna pod dowództwem Tureckiego Kuriera.

      • 2 0

  • Jedyne inwestycję w Gdyni (6)

    To te z Warszawy pkp lub port

    • 22 7

    • Czy Gdynię wchłonie Sopot od strony kolibek? (3)

      Gdy Gdańsk od strony osowej?

      • 5 4

      • Tak! (2)

        Kosakowo od strony Pogórza i Oksywia, Rumia od strony Cisowej, Żukowo od strony Dąbrowy i Dąbrówki...

        • 2 1

        • A Szwecja od strony morza

          • 3 0

        • i o to magistratowi chodzi

          Pozbeda sie balastu, postawia rogatki i zajma sie potiomkinowska wioska pod tytulem "centrum"... Wczesniej wyplosza cenami resztki autochtonow.
          I bedzie mozna golic naiwniakow na apartamentach i konkurowac z Sopotem i Wladyslawowem w przerobie alkoholu i taniego zarcia...
          Tak wyglada przemyslowa turystyka w wykonaniu "podsiebiorcow".

          • 6 0

    • SKM ma siedzibę w Gdyni.

      • 5 0

    • Nie reklamuj tak tej rozwleczonej inwestycji typu ''port''

      Szybciej to już przed wojną budowano!

      • 0 0

  • Orlowo (4)

    Grabówek leszczynki gd główna. Dużo tego jak na raz

    • 20 0

    • Jest kasa. (1)

      To się robi. Mają czekać , aż budowlanka jeszcze zdrożeje, ale nie będzie komu robić?

      • 2 2

      • Kasy niet

        ale za 2 lata wybory,trzeba zacząć coś robić.

        • 0 0

    • (1)

      Jeszcze orłowo robią, a racze grzebią się

      • 2 0

      • Robili generalny remont jakieś 20 lat temu i ponownie robią? To widać jaki mamy rozmach!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane