- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (150 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (168 opinii)
- 3 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (39 opinii)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (122 opinie)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (99 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (54 opinie)
Rusza warta 140 mln zł rozbudowa stacji Wrzeszcz
Na torach przed stacją Gdańsk Wrzeszcz stoi skład techniczny. Jego obsługa w najbliższych dniach ma rozpocząć rozbiórkę sieci trakcyjnej nad linią dalekobieżną.
Rozpoczyna się rozbudowa dalekobieżnej części stacji Gdańsk Wrzeszcz. Przybędzie tam nowy peron, przy którym mają zatrzymać się pociągi dalekobieżne i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wartą 140 mln zł inwestycję finansują Polskie Linie Kolejowe, a wykona ją konsorcjum firm Torpol i Ferocco.
Na stacji we Wrzeszczu powstanie nowy - trzeci - peron, przy którym zatrzymają się pociągi dalekobieżne oraz składy poruszające się po przyszłej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstanie między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.
Nowy peron ma mieć 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem i od strony ul. Kilińskiego. Nowe windy na pewno ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Zmodernizowana zostanie też linia kolejowa. Powstanie kilka dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe wraz z niezbędną infrastrukturą do kierowania i bezpieczeństwa ruchu. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej.
Nowy peron wraz z torowiskiem do niego przylegającym będzie gotowy w październiku tego roku. Kolejarze wtedy przełożą ruchu pociągów na wybudowany szlak, co umożliwi prowadzenie prac na starym peronie, który ma zyskać podobne parametry krawędzi i wiat.
Inwestycja wiąże się z pewnymi utrudnieniami. 17 lutego zostanie zlikwidowany parking dla samochodów na terenie PKP przy Galerii Bałtyckiej . Kierowcy będą musieli znaleźć sobie nowe miejsca do postoju. Ponadto zostaną nieco przebudowane pawilony znajdujące się obok budynku dworca.
Inwestycja zakłada także odsunięcie w kierunku ul. Dmowskiego muru oporowego przy ul. ks. Józefa Zator-Przytockiego 1 , tak by zapewnić nieco więcej miejsca dla dodatkowego toru na stacji.
- Inwestycja pochłonie 140 mln zł z budżetu państwa. Ogłosiliśmy zamówienie uzupełniające. Stąd inwestycję wykona konsorcjum firm Torpol i Ferocco, które modernizowało szlak kolejowy na odcinku od Oliwy do Pruszcza Gdańskiego. Inwestycja we Wrzeszczu ma być gotowa w połowie 2015 r., czyli zakończy się równocześnie z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - mówi Ewa Symonowicz Ginter.
Jak zatem będą poruszać się we Wrzeszczu pociągi w ruchu dalekobieżnym i regionalnym po zakończeniu modernizacji? Składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będą wjeżdżać na tory po zewnętrznej stronie obu peronów. Natomiast pociągi poruszające się w relacji Gdańsk - Gdynia będą zajmowały dwa tory między nowymi peronami.
Co ważne, pociągi PKM do centrum Gdańska pojadą dalej linią dalekobieżną. Stąd składy wykorzystają m.in. luki w czasie między pociągami poza Trójmiasto.
Materiał archiwalny
Zobacz okolice dworca we Wrzeszczu widziane z żurawia wieżowego. Zdjęcia wykonano w sierpniu ub. roku.
Miejsca
Opinie (146) 4 zablokowane
-
2014-02-11 16:43
Gratulacje Prezydencie PO Adamowicz (4)
Pan to masz chody, w Gdańsku dworzec przelotowy jest dużo droższy jak Terminal lotniczy w Gdyni i do tego PO lini partii i Brukseli.
Jeszcze raz wielkie gratulacje.- 6 10
-
2014-02-11 16:51
ale w przeciwieństwie (2)
do białej budy szczurka jest potrzebny.
- 8 0
-
2014-02-11 16:55
w Gdańsku wszystko jest potrzebne (1)
ECS, PGE Arena, jeszcze z 10 muzeów, teatry, .....
- 4 5
-
2014-02-11 17:58
no w mieście to tak jest.. że jest coś jeszcze oprócz domku z ogródkiem i parkingu
oraz ulic przelotowych do miasta
- 6 1
-
2014-02-11 19:17
za 90 mln nie da się uruchomić lotniska, nie da nawet za 250 mln...
- 2 0
-
2014-02-11 16:48
Przez " wieki " mieliśmy dyżurny temat w prasie : " Ruchome schody w Gdańsku przy PKS nadal awaria "
Dlatego jesteśmy wyczuleni na schody ruchome... My tu w Gdańsku mamy b.dobrą pamięć...
- 4 1
-
2014-02-11 16:53
Gdańsk sie buduje po prostu!!!:) (2)
my nie mamy chorych ambicji i robimy swoje
- 17 4
-
2014-02-11 19:39
taaaa (1)
bo jakakolwiek większa inwestycja w Gdyni to chora ambicja, a w Gdańsku to się po prostu buduje.... moralność Kalego
- 4 6
-
2014-02-12 11:04
Nikt np. nie pisze, że budowa portu promowego w Gdyni to chora ambicja
Gdyby budować to czego jeszcze nie ma, a nie powielać to co już jest byłoby w tej aglomeracji dużo milej.
- 1 1
-
2014-02-11 17:10
Dolny Wrzeszcz bez przejścia (2)
Na peron PKM nie będzie dojścia z Dolnego Wrzeszcza. Rada Dzielnicy chciała, wnioskowała i pyskowała, ale przejście z kierunku Nowej Lelewela / Nowej Nad Stawem nie powstanie.
- 4 2
-
2014-02-11 17:59
przez centrum handlowe przejdziesz (1)
czego wam jeszcze trzeba? dywanów i lokaja z wachlarzem?
- 8 1
-
2014-02-11 18:35
Normalnego projektu.
- 2 1
-
2014-02-11 17:24
lejna kolejow
C
- 1 1
-
2014-02-11 18:11
Ciekawe, czy...
Ciekawe, czy po rozbudowie pociągi dalekobieżne będą wjeżdżały do Wrzeszcza, w kierunku Gdańska Głównego na tym fajnym przechyle?
- 2 1
-
2014-02-11 18:31
140 milionow (2)
Jeszcze raz - 140 milionow. Padlem. Zlote sedesy beda instalowac? Kolejny WAŁ na kolosalna kase.
- 10 4
-
2014-02-11 21:23
Ta kasa zostaje na miejscu. (1)
Tutaj będzie wydana.
- 2 3
-
2014-02-11 22:19
Nie mam co do tego watpliwosci, ze zostanie w kieszeniach tej grupy kolesi. Ty chyba gosciu nie wiesz co to jest 140 milionow zl.
- 3 2
-
2014-02-11 18:56
dziadostwo
Panie Macieju,
dotychczas był pan staranny a tutaj co ?
Mowa o trzech peronach a plan pokazuje coś zupelnie mrocznego, niejasnego. Rozwinięcie tematu to też tuskowy bełkot w ktory ni jak nie można wierzyć a nie daj Boże ufać. Nie daj sie Pan wpędzać w tematy jakie Pan nie wypieści jak dziewczynę przed..- 1 7
-
2014-02-11 19:18
140 mela? To chyba z pasem awaryjnym dla Kosakowa?
Kawał kasy na przebudowę...
- 6 2
-
2014-02-11 19:30
rękawy już są (2)
jak na razie wybudowano Górskiemu rękawy z peronu SKM do wznoszonej kolejnej mega świątyni dla lemingów, która powstaje w miejsce malowniczego (i ekologicznego) stawu retencyjnego dla potoku Strzyża. Gdzie byli i gdzie są trójmiejscy ekolodzy?
Ciekaw również jestem, czy budowę tych rękawów finansowano z funduszy europejskich, do których jednak my jako społeczeństwo się dorzucamy. To znaczy robią to w naszym imieniu, nasi wybrańcy, których sami sobie wybieramy ;-)- 6 6
-
2014-02-11 21:25
przejscie finansowal Gorski
dla scislosci
- 2 0
-
2014-02-12 18:02
mogę uspokoić, nie finansowano ich ze środków unijnych
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.