• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają prace projektowe ul. Nowej Bulońskiej. Połączy Morenę z Ujeściskiem

Krzysztof Koprowski
20 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Nowa Bulońska Północna będzie stanowić przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej w stronę Jasienia i dzielnic południowych. Nowa Bulońska Północna będzie stanowić przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej w stronę Jasienia i dzielnic południowych.

Być może już w 2018 r. pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną. Niewykluczone, że wraz z nią powstanie nowa linia tramwajowa.



Największa zaleta ul. Nowej Bulońskiej Północnej to...

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która zleciła opracowanie dokumentacji projektowej firmie Europrojekt, rozpoczęła właśnie zbieranie uwag mieszkańców na temat planowanej drogi.

- Wiemy co i gdzie chcemy zbudować, ale chcemy też poznać zdanie mieszkańców na ten temat - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Na co konkretnie mieszkańcy mają wpływ? Nie na zmianę lub zaniechanie budowy tej drogi, gdyż już przed laty została ona wpisana aż do jedenastu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Projektanci zbierają natomiast opinie na temat szczegółów tej trasy.

Wiadomo m.in., że wzdłuż całej drogi powstanie osiem skrzyżowań: z ulicą Myśliwską (obecnie zakończenie ul. Bulońskiej), projektowanymi ul. Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską, projektowaną Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Armii Krajowej (istniejący węzeł), Jabłoniową i Warszawską oraz przedłużoną ul. Piotrkowską.

Jedynym skrzyżowaniem w formie wyspy centralnej będzie przypuszczalnie to z ul. Nową Wołkowyską oraz Nową Politechniczną, ponieważ planuje się tu również połączenie tras tramwajowych z ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Politechnicznej. Pozostałe skrzyżowania będą tradycyjne.

Jednym z najtrudniejszych pod względem projektowym jest istniejące skrzyżowanie ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska. Z powodu dalszego wzrostu ruchu z nowych osiedli oraz wymuszonej tą sytuacją instalacji w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, istnieje problem z bezpiecznym postojem aut na wschodniej, bardzo stromej, ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska.

- W przypadku realizacji ul. Nowej Politechnicznej lub Nowej Wołkowyskiej to skrzyżowanie straci na znaczeniu. Innym rozwiązaniem może być połączenie wschodniej ul. Myśliwskiej tylko na prawoskręty - przekonuje Marcin Nietupski, projektant branży drogowej z Europrojektu Gdańsk.

Z racji trudnych warunków terenowych, niezbędne będzie wykonanie wiaduktu o długości ok. 200 m nad doliną z Potokiem Siedleckim zobacz na mapie Gdańska.

Różnice wysokości na całej długości trasy są spore. Ulica licząca ok. 2,8 km, w rejonie obecnego zakończenia ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska położona jest 114 m n.p.m., zaś jej zakończenie w rejonie przedłużenia na zachód ul. Piotrowskiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości 77 m. Liczne prace ziemne, które będą wymagane w ramach budowy (w tym ponad 10-metrowy wykop) wynikają z parametrów torowiska tramwajowego, tj. przede wszystkim maksymalnej dopuszczalnej stromizny.

Zarząd Transportu Miejskiego postuluje, by na trasie tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Bulońskiej powstało pięć przystanków o roboczych nazwach: Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i pętla tramwajowa Jabłoniowa.

Przystanki "Zabornia" i "Jabłoniowa" będą dodatkowo pełnić funkcję przesiadkową. Na Zaborni planuje się dogodne przesiadki z linii autobusowych na tramwaj, zaś Jabłoniowa będzie pełnić funkcję węzła integracyjnego z parkingami dla aut, podobnego do tego na pętli na końcu al. Havla.

Zakłada się, że z obu stron ul. Nowej Bulońskiej poprowadzony będzie chodnik oraz droga rowerowa. Między drogą rowerową a jezdnią znajdować się będzie 3-metrowy pas zieleni, który zdaniem projektantów ma być potencjalną rezerwą w razie potrzeby budowy zatok autobusowych lub prawoskrętów.

Po środku ul. Nowej Bulońskiej znajdować się będzie torowisko tramwajowe, a po obu jego stronach jezdnie z dwoma pasami ruchu.

Prędkość projektowa nowej drogi wynosi 60 km/h. Będzie ona posiadać klasę zbiorczą, czyli taką samą, jak powstająca ul. Nowa Wałowa. Projektanci nie są jeszcze w stanie stwierdzić czy wzdłuż jej przebiegu pojawią się ekrany akustyczne.

- Obecnie nie znamy kosztów budowy. Poznamy je dopiero po opracowaniu dokumentacji. Możliwości finansowe miasta, w tym ilość środków z funduszy europejskich, pozwoli na wybranie wariantu, który zostanie wdrożony do realizacji. Może się okazać, że powstanie np. obecnie tylko jedna nitka drogi - dodaje Bartosiewicz.

Uwagi i opinie w zakresie ul. Nowej Bulońskiej Północnej składać można wyłącznie pisemnie w sekretariacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (ul. Piekarnicza 16 zobacz na mapie Gdańska) do 6 maja br.



Harmonogram prac projektowych
Koncepcja projektowo-przestrzenna - lipiec 2013 r.,
Projekt budowlany - maj 2014 r.,
Projekt wykonawczy - czerwiec 2014 r.,

Teoretyczny możliwy termin zakończenia prac budowlanych - 2018 r.

Miejsca

Opinie (169) 3 zablokowane

  • Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze... (2)

    ...bez przekrętów, większych poprawek, zmiany wykonawców itp, itd. Do dzieła!!!

    • 95 6

    • Kwestia obiektywnej oceny (1)

      Mieszkając w Gdyni chwaliłem Szczurka i doceniałem rozwój Gdyni, jednocześnie obserwując stagnację w Gdańsku.

      Dziś mieszkając w Gdańsku widzę to zupełnie inaczej, to Gdańsk lepiej inwestuje środki a realizacji są naprawdę I klasa!

      • 17 3

      • 7 lat mieszkałem w Gdansku i narzekałem na rozwoj

        Od 1,5 roku mieszkam w Gdyni i ... Tu nic sie nie dzieje! Nic! Niby cos z Parkiem Technologicznym, niby Centrum Wzgórze ale to wszystko pikuś. Nawet estakady nie potrafia porządnie zorganizować. Ech, kaszubi...

        • 15 2

  • 7/2 = 3,5 (4)

    Po środku ul. Nowej Bulońskiej znajdować się będzie torowisko tramwajowe, a po obu jego stronach jezdnie z dwoma pasami ruchu o szerokości 3 metrów (dotychczas w Gdańsku normą było stosowanie 3,5-metrowych pasów ruchu).

    ja tam widzę przygotowane 7m na dwa pasy...

    • 33 3

    • Sama prawda ale jest gdzie poszerzyć

      • 0 0

    • spadek terenu - hipokryci (2)

      Ktoś zrobił zdjęcie, kto inny napisał artykuł i nawet nie jechał autem na dół po tej drodze a teraz głupoty wypisuje.
      Jeśli piszecie tutaj: "spadek terenu utrudnia bezpieczny postój aut w oczekiwaniu na zielone światło", to co napiszecie o lewoskręcie 20m niżej i szykanie na której auta podskakują 50m niżej ? Światła przy nich to błachostka.

      • 3 7

      • ten podjazd w zimie, jak spadnie śnieg (1)

        jest "ścianą płaczu" dla tylnionapędowych ciężkich dużych aut typu mercedes, audi czy bmw, w których właściciele przyoszczędzili i nie kupili dobrych zimówek. I w ub roku i w tym spędziłem trochę czasu, bo jakiś pa|ant piłował stojąc w miejscu, raz taksiarz, innym razem jakiś inny łoś. Ludzie. Nie stać was na opony to kupcie inne auta. A nie potem powodujecie korek do Piekarniczej

        • 5 5

        • merc i bmw okey ale

          widziales kiedys tylnonapedowe audi??

          a quattro rusza tam jakby bylo z gorki ;];]

          • 7 1

  • Największe dziury w jezdni - Rakoczego i Piecewska (6)

    To dla dobra mieszkańców i transportu miejskiego oczywiście

    • 84 3

    • Kiedy tramwaj na Morenę ???
      jak nie będzie kasy z UE to chyba nigdy

      • 10 2

    • Już w 2018, być może .... HAHAHAHA
      to jakieś kpiny

      • 19 7

    • Dokładnie (1)

      W ramach Nowej Bulońskiej powinni zrobić też starą, bo to co jest teraz to masakra (i Rakoczego też).

      • 20 3

      • Rondo powinno powstać u zbiegu ul ul Bulońskiej i Rakoczego tam co dnia są stłuczki

        • 7 3

    • (1)

      Na Piecewskiej autobusy się rozpierdzielają taka dobra nawierzchnia sama dziura

      • 14 1

      • dlatego na Piecewskiej tak trzęsie bo to ulica wręcz zabytkowa,pod asfaltem leżą płyty które były prowizorycznie położone w czasie budowy osiedla...35 lat temu:) chodnik też z nich powstał,zwróćcie uwagę że tam nie ma i nigdy nie było typowych chodnikowych płyt:)

        • 14 0

  • a nie prosciej wykonać tunel pozdiemny? (2)

    nie byłoby korkuf

    • 22 31

    • Jeszcze lepiej tunel naziemny (1)

      • 16 0

      • Muszę Cię zmartwić ale jest coś takiego jak tunel naziemny. Nawet jeden kolejowy jest w Polsce.

        • 1 0

  • Bez sensu (4)

    Po co wywalac tyle siana na tramwaj w polu? Kiedy w koncu przestaniecie myslec o tramach, szynobusach i busach jako dodatku do ulic i aut? Tram powinien jezdzic tam gdze mieszkaja ludzie i jest zabudowa, rowniez uslugowa, a nie w polu przy ulicy. Po co? Kto tym bedzie jezdzil? Sto lat za murzynami ciagle:(

    • 21 133

    • (1)

      Po pierwsze, tam mieszkają ludzie.
      Po drugie, linia tramwajowa podiesie atrakcyjność okolicy, więc moze sie tam pojawic kilka ciekawych obiektow.

      • 41 1

      • Stadion?

        Ciekawy obiekt to też Franek z Dolnego Wrzeszcza, na gościnnych występach na Ujeścisku.

        • 0 0

    • moment i bedą nowe osiedla, ostatnie wolne tereny po tej stronie obwodnicy.zobacz co sie na smierdzacych szadołkach dzieje,gdzie jeszcze 10lat temu same pola były

      • 33 3

    • 1) Kiedyś ma być tramwaj prosto z Ujeściska do Oliwy. 2) Wokół Nowej Bulońskiej zaraz wyrosną osiedla.

      • 6 0

  • Nowa Bulionska połączy Jaśka z Marleną....

    jakie to romantyczne.....

    • 38 4

  • OSOWA!!!! (10)

    Kto blokuje rozbudowę Kielnieńskiej?
    Tam wygląda jak na wsi!
    Brak chodnika na głównej arterii!
    Asfalt pamięta czasy gdy moi rodzice zabierali nas na wieś Maluchem...

    ZDiZ- zróbcie coś z tym!
    Pokażcie, że Osowa nie powinna żałować przyłączenia do Gdańska!

    • 41 27

    • To prawda (2)

      Osowa wygląda bardzo obskurnie, odcinek do Chwaszczyna to śmiech na sali.

      • 10 2

      • Nie jestem urzędnikiem,ale odcinek poza granicami Gdańska jest jeszcze gorszy

        • 2 0

      • Cała Osowa to Wieś

        • 5 0

    • Trasa Kaszubska a protesty mieszkańców (1)

      Mieszkańcy Osowy sami protestowali przeciwko budowie "Trasy Kaszubskiej", która jest i była od lat w planach jako przedłużenie Spacerowej w kierunku Szemud. Pobudowali domki, wiedząc że taka droga była tam przewidziana a teraz płaczą że mają wąskie ulice. Budowa tej trasy dała by również sfinansowanie rozbudowy samej Spacerowej łącznie z tunelem pod Pachołkiem.
      Podobna sytuacja jest na Żabiance, gdzie od samego początku ul. Gospody miała być dwupasmowa. Mieszkańcy powiedzieli nie i teraz stoją w korkach jak w Ergo Arenie jest impreza.

      • 39 1

      • Stoją klienci Areny, mieszkańcy siedzą w domu sącząc piwko.

        • 0 0

    • Kto blokuje? (1)

      Jak masz taką dobrą pamieć, że wspominasz wyjazdy maluchem na wieś, to powinieneś pamiętać, że wszystkie inwestycje w Osowwej były zablokowane przez tych wieśniaków, co uważają się za pępek Trójmiasta.
      Nic im nie budować, dać specjalną rejestrację z żółtymi tablicami i kazać wykupic drogie winietki wjazdowe do miasta, może w końcu te oszołomy zaczną myśleć normalnie, a nie antenką od beretu.

      • 35 2

      • a na dodatek zaorać i posadzić ziemniaki.

        • 7 0

    • Osowa - mistrzowie protestów

      Przykłady?
      - kładka dla pieszych z dawnego Geanta (Reala) nie, bo ludzie będą pod oknami chodzili na skróty do sklepu,
      - Spacerowa dwujezdniowa? NIE!! bo nam Osowę rozjeżdżą miastowi z Gdańska co na majówkę jadą
      - ...

      • 13 0

    • panie, Osowa to od pra czasów gdyńska wieś. Nasi zawsze tak będą ją traktować, Może apel do Gdyni czy Wejerowa pomoże :)

      • 5 1

    • Mieszkańcy Osowej zablokowali

      budowę Wodnika też blokowali

      • 4 0

  • Już 2018 ??? Szkoda że nie 2035 (3)

    • 77 11

    • hahahahah hahahaha metro w warszawce budowali 40 lat!! (1)

      Pendolino miało byc juz dawno ma byc w 2015 :)Ale niewiadomo czy bedzie jak zawsze POlitycy potrafia bajeczki z rekawa wyciagac.łatwo cos obiecac bo zawsze moga powiedziec niewybraliscie mnie to niebedzie a jak wybiora to znajdą tysiace powodów dlaczego słowa niedotrzymali.Przykładem jest Tusk i jego rząd!!

      • 12 3

      • 30 a nie 40 i nadal buduja

        • 2 0

    • nic dziwnego

      wszystko u nas tak działa. kolejki do lekarza - 3 lata. budowa drogi - 5 lat. budowa metra - 40 lat. przestaję się temu dziwić...

      • 2 2

  • (9)

    W końcu Gdańsk zaczyna budować drogi rowerowe po OBU stronach jezdni zamiast tworzyć meandrujace buble w rodzaju tego co jest na Nowej Słowackiego. Szkoda, że te standardy obowiązują dopiero od zeszłego roku...

    • 41 10

    • siano wywalone w błoto zeby przez 5 miesięcy w roku trzy rowery na krzyż przejechały (8)

      Rozumiem jeszcze jak można by było skuterem jechać ścieżką.....

      • 5 16

      • ...tutaj kolego musisz głebiej się zastanowić (5)

        I tutaj jesteś w błedzie bo im wiecej dróg rowerowych tym mniej rowerów pod kołami samochodow ( na jezdni) .
        Po drugie im lepsza sieć dróg rowerowych (tzn połączenie ich w jeden spójny system) tym osób z nich korzystających z nich będzie wiecej. Obecnie jak sa kawałki to czesc osób sie boi bo póżniej musiało by korzystać z jezdni...a z nami kierowcami to jak sam pewnie wiesz róznie bywa.
        Po 3 takie sa trendy na świecie rower jest metoda na odciażenie centrum miast od samochodow ...czyli jak bedziesz musial pojechać gdzieś autem to dzięki tym kilku rowerzystom masz szanse znaleźć jakieś wolne miejsce parkingowe ..... ITD ...

        • 9 3

        • Bzdury. (4)

          Ścieżki rowerowe rozpraszają się na potęgę. Tłumów na nich jak nie było tak nie ma. Idąc tropem twojego rozumowania, zbudowanie równoległe do nich kanałów spowodowałoby dywizję ludzi jadących do pracy i szkoły na kajakach. Co powiesz na taki eksperyment.

          Rower nie przyjmie się w Polsce, ponieważ lud który przez pokolenia miał niedobór dóbr doczesnych, nie umartwia się z byle powodu. Takie ludy są głodne wygód. Ludom zachodmim poprzewracało się od nadmiaru luksusów.

          "takie są trendy na świecie" - to nie jest argument. To jest lizodupstwo. W bardzo rowerowej Holandii jest legalna partia pedofilów, więc kto tu jest zacofany? Będę uważał obie te sprawy za nienormalne, choćby 365% miast poza Polską tak funkcjonowała. Bo nie jestem lizodupem.

          Ścieżka rowerowa może nie jest marnowaniem przestrzeni w tej Holandii, z racji spaczonego gustu tambylców. Tutaj jest karygodnym marnotrawstwem. Odciążaj drogi czymś normalnym. Koleją, tramwajami... Żadnych autobusów, bo gibią.

          • 7 15

          • w drugim akapicie prawdopodobnie piszesz o sobie (3)

            nie mierz ludzi swoją miarą.

            ps. zanim weźmiesz głos w takiej dyskusji, wsiądź choć raz na rower.

            • 3 4

            • Ode mnie nie ma nikogo bardziej szarego, bardziej pospolitego, bardziej przeciętnego etc. (2)

              Wystarczy wyjść gdzieś gdzie ścieżka sąsiaduje z jezdnią, wziąć składane krzesło, notes, ołówek i policzyć: Członków którego plemienia częściej spotkasz wciągu godziny. Statystycznie rzecz biorąc, rowerzyści nie istnieją.

              Wspomnienie o pokoleniach z niedoborem dóbr doczesnych, wyjaśnia zaślepionych Zachodem lizusom, dlaczego tak im źle w Polsce. Irytują się, że robimy to co zachodnie kraje dawno temu i już przestały. Mówią, że "błędem" jest najpierw ułatwiać życie kierowcom, by potem to zburzyć na rzecz rowerów, zamiast od razu przejść do etapu aktualnego na Zachodzie: Zasypywanie tuneli, zamiast budowanie nowych etc.

              Nie, nie jest błędem, bo wcześniej zachodnie ludy miały przez wiele pokoleń tak dużo wygód, że im się zaczęły nudzić. Jak ktoś ma w domu sam jedwab, zaczyna tęsknić za poliestrem... U ludów z niedoborem dóbr doczesnych trwającym pokolenia trwa niewypowiedziany głód przyjemności. Arogancko żądacie od takiego ludu, by cierpiał dalej. Czy ludziom udręczonym nie należy się choć odrobina ulgi? Nie! Bo garstka lizodupów chce inaczej i cześć.

              Może kiedyś rower zapanuje w Polsce. Ale nie zamordystycznimi metodami. Tylko wtedy, gdy lud tak sobie zażyczy. Wolność.

              A co do Twojego wezwania: Jechałem rowerem w życiu tak długo jak czułem potrzebę. Co sobotę, około dwóch godzin do dziesiątych urodzin. Nasyciłem się na pokolenia. Wróć. Przesyciłem. W liście do Świętego Mikołaja zawsze podkreślałem, że nie chcę roweru górskiego... Poważnie.

              • 2 5

              • A jako kontrargumenty, kciuki w dół. Jakie to prostackie. (1)

                Typowo zachodnie.

                • 1 1

              • jakie kontrargumenty? kto przy zdrowych zmysłach będzie merytorycznie próbował dyskutować z trollem, który ma zestaw gotowych formułek do wklejania i który udziela się na forum przy każdym temacie tylko w celu propagowania swoich antyrowerowych fobii i paranoi.
                Jest wiosna, wyjdź na rower, to by Ci Matematyku dobrze zrobiło. :]

                " - odmawiam umartwiania się." - Na pewno to chciałeś odpisać, zrobiłem to za ciebie, wiec już nie musisz...

                • 1 0

      • zgadzam sie

        drogi dla rowerow i ludzi nie buduje sie tak jak to jest w polsce po OBU stronach tylko jedna sciezke ale odsunieta od jezdni, zeby rowerzysta mial czym oddychac i przede wszystkim bezkolizyjnie, zeby bez przerwy nie stac na swiatlach. Nawet przy projektowaniu polaczen drogowych trzeba MYSLEC

        • 0 0

      • skutery na drogi rowerowe

        POPIERAM!! Tak jest w Kopenhadze. l czywiscie rolki

        • 0 2

  • (8)

    Korek na skrzyżowaniu z rakoczego będzie po prostu ogromny. I nie widzę możliwości uniknięcia tego.

    • 27 7

    • rozważ opcję rower + tramwaj lub rower + SKM (4)

      korki mi nie straszne od wielu lat

      • 16 15

      • Dobry pomysł, ale nie sądzę żeby nagle 50% gdańszczan przesiadlo się na rower. Jeśli tak się stania, to ta droga jest tym bardziej nie potrzebna

        • 9 0

      • Jechałem tramwajem kilka razy do pracy z Wrzeszcza na Chełm - z dojściem do (2)

        domu od przystanku 40-45 minut. Tyle to ja jade autem w korku. Tramwaj ma bardzo gęsto przystanki i jedzie długo, tłok, smród i nudno ....

        • 13 4

        • Ha! A ja mam z Moreny do Oliwy 45 min autobusem plus 10 piechotą. (1)

          Samochodem: 15-18 min bez korków rano, 25 min z korkami. Rower 35-40 min. Innej opcji niż bus nie ma (krótszej). Czasem jadę rowerem czasem autem. Nigdy niestety komunikacją, bo ... czas, kasa, komfort...

          • 5 0

          • hmm, a w sumie poruszasz się cały czas po centrum

            kiedyś morena to była bardziej odległa dzielnica, a teraz to już praktycznie jak wrzeszcz :). Wg mnie transport rowerowy jest dobry na krótkich odcinkach np. dolny wrzeszcz - górny wrzesz, z łąkowej na szeroką, itd. wtedy nie ma szybszego i bardziej opłacalnego transportu.

            • 4 0

    • Korek już jest ogromny (2)

      Zapraszam np. o 7.30 rano

      • 8 1

      • A dodaj do tego jeszcze samochody jadące z okolic szadolek do np wrzeszcza.

        • 4 0

      • a będzie większy

        jeśli wziąć pod uwagę, że zabudowę poligonu do Kiełpinka ocenia się na około 30 tys. mieszkańców. I to wszystko ma zbierać jedna ul. Mysliwska i jakieś wąskie dróżki.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane