• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają prace przy wysepce we Wrzeszczu. Światła będą do końca marca

Maciej Korolczuk
26 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Jeszcze w marcu piesi korzystający z przejścia na wysokości ul. Jesionowej będą mogli bezpiecznie przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej. Jeszcze w marcu piesi korzystający z przejścia na wysokości ul. Jesionowej będą mogli bezpiecznie przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej.

W przyszłym tygodniu ruszy długo wyczekiwana instalacja sygnalizacji świetlnej przy jednym z najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych w Trójmieście. Mowa o pasach na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska przy wysepce we Wrzeszczu. Prace drogowców mają zakończyć się najpóźniej z końcem miesiąca, ale jest szansa, że na skrzyżowaniu zrobi się bezpieczniej nieco wcześniej.



Czy sygnalizacja świetlna w tym miejscu to dobry pomysł?

Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych przy al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Jesionowej miała pojawić się jeszcze przed końcem 2015 r. Pod koniec roku rzeczywiście wydawało się, że wyczekiwana przez mieszkańców, pieszych i kierowców inwestycja ma szansę powodzenia, bo Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku przygotował projekt, dokumentację oraz materiały.

Co się stało, że z końcem lutego świateł wciąż tam nie ma i nadal dochodzi do groźnych zdarzeń? Kilka miesięcy temu wszystkie drogowe inwestycje przejęła od ZDiZ Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. To wiązało się z "transferem" części pracowników z ZDiZ do DRMG i wypracowaniem nowych procedur, co znacząco wpłynęło na czas realizowanych inwestycji.

Nie ma tygodnia bez incydentu

W czasie gdy tryby w urzędniczej machinie pracowały w żółwim tempie, na feralnym przejściu dla pieszych dochodziło do kolejnych groźnych zdarzeń. Do ostatniego - w środę, o czym informowaliśmy w naszym Raporcie.

O włos od tragedii w tym samym miejscu było dzień później. Jak pisze w liście do redakcji nasza czytelniczka, pani Patrycja, kierowcy nic sobie nie robią z pieszych będących na pasach i widoku innych aut, które zatrzymują się, by ich przepuścić.

- W czwartek jechałam wraz z moim narzeczonym spokojnie prawym pasem. Przed przejściem na wysokości Jesionowej zatrzymaliśmy się, puszczając młodego chłopaka. Nagle zobaczyliśmy pędzącego golfa i przestraszonego bezradnego chłopaka! Samochód jechał środkowym pasem i gdyby nie to, że lewy był pusty, chłopak zginąłby na miejscu. Kierowca golfa, nie próbując nawet hamować, przeleciał przez przejście, trąbiąc na chłopaka. To było straszne. Trudności oraz ryzyko przejścia przez to miejsce jest przeogromne, na pewno tych sytuacji w ciągu dnia jest dużo więcej - pisze nasza czytelniczka.


Statystyki wypadków znacząco wzrosły

O problemie wiedzą też policjanci, którzy zarówno do zarządcy drogi (a więc ZDiZ), jak i inwestora (DRMG) ślą od kilku miesięcy pisma ponaglające, by poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. W zastraszającym tempie puchną też policyjne statystyki.

W 2014 r. doszło tam do jednego wypadku (1 osoba została ranna) i 6 kolizji.

Rok później wypadków było aż 8 (9 osób rannych) i 7 kolizji (najczęściej dochodzi do najechania na tył pojazdu, który zatrzymuje się, by przepuścić pieszego).

Ponadto, w ubiegłym roku policjanci zatrzymali tam aż 10 kierowcom uprawnienia do kierowania pojazdami, wystawili też 23 mandaty karne za nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu.

Podobny problem na Hallera

Jeszcze do niedawna podobny problem z groźnymi potrąceniami pieszych na pasach występował także na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką. Po wielu wypadkach drogowcy zdecydowali się tam postawić znaki ograniczające prędkość, wykonali zwężenie jezdni, pojawiły się też separatory utrudniające kierowcom wyprzedzanie w pobliżu przejścia dla pieszych, a przez kilka miesięcy niebezpieczne zachowania kierowców śledziła też kamera, którą jednak zdemontowano i przeniesiono na ul. Piwną.

Na Grunwaldzkiej, która jest główną arterią we Wrzeszczu, podobnych rozwiązań wprowadzić nie sposób. Ale jak ustaliliśmy, wkrótce problem z jednym z najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych zniknie.

- Na początku lutego ogłosiliśmy przetarg na realizację sygnalizacji - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Umowa z wykonawcą, którym została firma Eldro, została już podpisana. Prace mają ruszyć w przyszłym tygodniu i potrwają maksymalnie do końca marca. Wykonawca wykonał już fundament pod słup sygnalizacji świetlnej i według zapewnień dołoży wszelkich starań, aby prace zakończyły się wcześniej.

Opinie (306) 9 zablokowanych

  • i bardzo dobrze! (21)

    miasto dla pieszych!

    • 165 135

    • Zastopuje to tylko ruch. (7)

      W tym miejscu to akurat powinien być tunel. Pamiętam że były takie plany kiedy powstawała Galeria Bałtycka. Miasto miało dać połowę, a połowę inwestor. Jednak się nie dogadali.

      • 20 37

      • miał być? Oczywiście, powinien, jeżeli takie były plany

        to jestem gorącym ich zwolennikiem. Tunel, a na górze strefa piesza. I spokój i rozwój.

        • 33 7

      • (4)

        Tunel? W tym miejscu? Droga czerwona miała iść trochę dalej.

        Będą światła co 5 metrów jak nie nauczycie się jeździć.

        • 28 12

        • Zadnej drogi czerwonej (3)

          Najwieksze glupota jaka kiedykolwiek wymyslono.

          Idiotyzmem jest budowanie kolejnej autostrady idealnie rownolegle do SKM.

          Jesli juz to za te pieniadze (a pewnie byloby to okolo 500 mln - 1mld zl) kupic 60 calkowicie nowych skladow, wezly przesiadkowe przy stacjach SKM, puscic SKMki co 3-5 minut w godzinach szczytu, zrobic ogrzewane poczekalnie na peronach (niewielkie pomieszczenia - moze takiego cos znalezc na peronach w Londynie - swietnie sie sprawdza).

          To rzeczywiscie rozwiaze problem komunikacyjny. Zbudowanie kolejnej drogi spowoduje tylko jeszcze wiecej samochodow i koniecznosc budowy kolejnych drog.

          Jak jestes za gruby to idziesz na diete, a nie kupujesz szersze spodnie.

          • 19 14

          • Wszystko pięknie, ale.. (2)

            SKM to firma, za której usługi płacimy w biletach. Więc niby dlaczego mamy im jeszcze fundować nowe składy, węzły przesiadkowe i remonty stacji? To tak, jakbyśmy mieli wybudować za własne pieniądze budynek McD, żeby móc tam czasami kupić burgera...

            • 3 1

            • Jak już fundujecie to ja od razu poproszę mój pomnik. Zawsze marzyłem o własnym pomniku. W jakimś skromnym miejscu - po środku targu węglowego.

              • 2 1

            • Dlaczego placac za paliwo mamy jeszcze placic za budowe drog?

              A moze dlatego, ze majac do wydania jakas kwote nie jestesmy w stanie zapewnic opcji podrozowania w rozsadnym czasie samochodem o kazdej porze.

              Moze podobnie jak kanlizacja, czy wodociagi - komunikacja publiczna jest czescia podstaw funkcjonowania miasta.

              Wyjmij wszystkich ludzi z SKM i tramwaju i wsadz ich do samochodu. Ciekawe, jak szybko bedziesz krzyczal o koniecznosci wyrzucenia ich z drog...

              • 0 0

      • ehh... ja jak jadę samochodem tamtędy, a robię to codziennie. To zawszę staje gdy ktoś czeka przy przejściu. (mimo, że sam nie jestem aniołkiem za kółkiem).

        Ale dlaczego?, chociażby dlatego, że ja jadę przy 2 tych 20 stopniach, w suchym i bezwietrznym pudełku. Natomiast piesi stoją na mrozie, w deszczu i wietrze, dlatego uważam, że powinni móc w miarę możliwości przejść bez przeszkód przez jezdnię.

        Wczoraj jak stanąłem przy tym przejściu to zanim reszta stanęła jeszcze 10 samochodów przeleciało obok... (albo inaczej, potencjalnych morderców)

        • 0 0

    • Miasto jest dla mieszkancow, nie "dla pieszych". (2)

      Jak mieszkancy chca jezdzic samochodami to Miasto Gdansk ma sie postarac, zeby to bylo mozliwe. Ja nie zyje w miescie po to, zeby Twoje wizje realizowac.

      • 38 41

      • "miasto dla pieszych!"

        Gada tak póki nie ma samochodu. A z przedmówcą się zgadzam. W mieście mieszkają i tacy co wolą jeździć samochodami i tacy co wolą telepać się komunikacja zbiorową lub pójść piechotą. No i są jeszcze tacy w rajtuzach, ale to chyba akurat tutaj nie jest na temat.

        • 22 24

      • Akurat w tym miejscu mieszkancy chca przejscia

        Ktorzy mieszkancy sa wazniejsi?

        • 0 0

    • Oczywiście, że dobrze (1)

      To jest skandal, że tak długo było tu takie dzikie przejście, gdzie samochód ma pierwszeństwo. Zintegrowane w systemi Tristar światła nikomu nie zaszkodzą, a podniosą poziom bezpieczeństwa, jednocześnie zachowując możliwość przejścia w mieście swobodnie.

      Prędkość w tym miejscu jest i tak o wiele za duża, bo gdyby ktoś chciał przejść np. poza przejściem dla pieszych w innym miejscu to jest to zdecydowanie niebezpieczne. A przypomnę, lub poinformuję, że w innych europejskich miastach takie przejście na drugą stronę w miejscu gdzie mi wygodniej (na własną odpowiedzialność) jest całkowicie normalne, droga jest dla ludzi i ludziom ma służyć, to nie przepaść tylko bity grunt, jeżeli ktoś chce przejść powinien mieć do tego prawo. Np. w Rzymie, w Paryżu, w Londynie, chcesz przejść -nie ma sprawy niekt się nie burzy.. ale faktycznie jeździ się na tych głównych ulicach też 50km/h a nie jak u nas... 70, 80, 90... 100 ... miliard. Byle szybciej... To jest rosyjski styl. W Moskiwie też jest bardzo cieżko przejść nawet przez przejście. Niestety część naszego społeczeństwa ma takie.... postsowieckie myślenie. Samochód, motoryzacja, nowoczesność, szybko szybko, bo się spóźnie do biedronki na kasę swoją furą, z 96'go. Zauważyliście, że ludzie w ładnych samochodach są o wiele mniej agresywni i bardziej respektują prawa pieszych?

      • 25 14

      • ja nie zauwazylem

        powiem wiecej najbardziej bezmyuslnymi kierowcami sa idiotki w suvach

        na temat brawury to nie widze roznicy miedzy debilem z 20 letniego bmw 3 a debilem z nowiutkiego audi a5

        • 10 0

    • samochód nie służy do jazdy po mieście! (1)

      • 15 22

      • Odezwał się mędrek....

        Dla ciebie służy do szpanu ,albo nie wiem do jezdzenia po lesie...weź się puknij w łeb

        • 14 5

    • Miasto dla mieszczan.

      Dla pieszych to są chodniki i piesze pielgrzymki jak sama nazwa wskazuje.

      • 7 19

    • miasto jest dla ludzi... (1)

      miasto jest i dla pieszych i rowerzystów i kierowców... nie wiem czemu o tym zapominamy i na siłę robimy podziały i kłótnie w tym temacie.

      • 15 5

      • problem w tym ze tych trzecich jest za duzo........

        i dlatego jest z nimi tyle problemu

        • 9 14

    • powiedział gimbus zafajdany (1)

      z niewymienionym pamersem

      • 7 3

      • ty w gimnazjum ciagle nosiles pieluchy?

        czy moze molestujesz gimnazjalistow i stad wiesz, ze nosza pieluchy.

        Nigdy nie zauwazylem zadnego gimnazjalisty noszacego pieluche.

        • 0 0

    • kierowcy sami sobie są winni. Na filmiku widać jaka ignorancja

      • 1 0

  • Kompletnie bez sensu. (66)

    Grunwaldzka to główna droga przelotowa przez Gdańsk. Stawianie co 100 metrów świateł jest kompletnie bez sensu, bo teraz będę się starał jechać jeszcze szybciej, żeby zdążyć.

    Dodatkowo zwracam uwagę, że w jedną i drugą strone są przejścia, przy Galerii i na Wysepkę, oddalone od siebie o jakieś 150 metrów. Chyba nic się pieszym nie stanie, jak się przejdą?

    Odpowiadam od razu na argument, że miasto jest dla ludzi - w samochodach też są ludzie. Wszystko powinno działać w dwie strony, bo przez korki piesi, korzystający z komunikacji też "cierpią".

    • 291 245

    • ..u mnie na osiedlu pod oknem ludzie nie moga przejsc 5ciu (PIECIU) metrow dalej po chodniku tylko robia skrot przez trawnik..
      co do argumentu "w samochodach tez sa ludzie" - niech pojada tramwajem.. znajac statystyki i z obserwacji to w ok 80ciu procentach samochodow siedzi jedna osoba.. - pojemnosc najdluzszego polskiego tramwaju to ok 200 osob.. = zamiast kazdych 100 samochodow tloczacych sie na kawalku jezdni moglby jechac jeden, w polowie zapelniony tramwaj..

      • 36 32

    • w samochodach coraz mniej ludzi a coraz więcej bydła (4)

      • 40 22

      • Bez przesady. (2)

        Bez przesady, tak samo można powiedzieć o pieszych.

        • 33 14

        • (1)

          W pieszych coraz mniej ludzi a coraz wiecej bydla

          • 32 5

          • .. muuuuuuu!!!

            • 11 1

      • kuuukuuuurykuuuu

        • 3 1

    • Tobie nie chce sie chwile postać w ciepłym samochodzie (7)

      a piesi mają nadkładać 300m

      Jakby kierowcy jeździli zgodnie z przepisami tych świateł nikt by nie stawiał.
      Tam jest ograniczenie do 50km/h, wjazd z lewego pasa w podwórko
      a większość grzeje ponad 70km/h

      • 60 22

      • (6)

        Jakie 300 metrów? Dokąd oni chodzą na tę wysepkę, do rowerowego? Wysepka służy im tylko do przejścia na drugą stronę Grunwaldzkiej, więc równie dobrze mogą przejść przy GB lub Klonowej.

        • 30 25

        • Skoro nikomu niepotrzebne przejscie, to jakim cudem ludzie tam chodza? (4)

          • 25 14

          • Na złość

            • 22 3

          • Od razu chodzą (1)

            Raz na 5 min ktoś przejdzie

            • 3 0

            • te swiatla zakladam beda na przycisk

              jesli tak malo ludzi chodzi, to chyba nie ma problemu?

              • 0 0

          • Chodzą, bo ich algorytm przejścia z punktu A do punktu B jest taki, że jak tylko trafią na przejście dla pieszych to przechodzą na drugą stronę, pomimo że droga jest taka sama.

            • 2 0

        • To jest wysypka

          Ale nie można przejść na drugą stronę Grunwaldzkiej, bo są tory , no chyba że dopiero przy galerii.

          • 1 0

    • Pryzjedz do usa (29)

      Tutaj pieszy ma pierwszenstwo..Samochod sie zatrzymuje aby zawsze puscic pieszego..Wy nie umiecie jezdzic..!!!..Gdzie jest kultura jazdy???..Nie ma..!!!!...Bedac na wakacjach w gdansku, nie moglam zrozumiec jazdy zwariowanych ludzi za kierownica..Pieszy..Trzeba go przejechac...Wiecej kultury...Zwolnij...!!!!!!..I przepusc...

      • 43 24

      • (1)

        Po co zaraz do USA, wystarczy do Norwegii. Ale gdańszczanin nigdzie nigdy nie pojedzie, bo po co, jak tu ma fszistko.

        • 7 17

        • z USA

          zobaczyc jak sie tu jezdzi..jaka jest kultura jazdy...I czesto sa tez przejscia na pieszych I nikomu to nie przeszkadza...ludzie zacznijcie bardziej uprzejmie zyc...!!!!...pochodze z Gdanska, strasznie za nim tesknie, ale jest mi niedobrze jak patrze na zlych bez usmiechu twarze...wiecej kultury..!!!!..tego sie uczcie...

          • 12 10

      • (13)

        ..racja.. podobnie mam sama po paru latach w wielkiej brytanii - w polsce na drodze to jakby jakims znerwicowanym niewyzytym dzikusom dal ktos nagle samochody czesto bez szkolenia z zasad jazdy a najczesciej tez bez wyniesionych z domu i spolecznej kultury zasad dobrego wychowania.. byle szybciej, byleby wyprzedzic jeden chociaz samochod przede mna, byle ja moglbym przejechac przez przejscie a pieszy to sobie moze stac w deszczu..moze jeszcze uda sie go ochlapac woda z kaluzy.. - WIES. i nie, ze jakos mi sie brytyjska kultura podobala, co to to nie, ale na drogach nie sa dla siebie nawzajem skonczonymi chamami jak tu. sloma spod drzwi wystaje czy to najnowszy audik czy zdezelowana astra..

        • 22 6

        • Tylko że piesi też zachowują się jak bydło (7)

          Więc nie tutaj leży problem
          Dawno uważam że na drodze pierwszeństwo zawsze powinien mieć samochód a na chodniku pieszy. To jest tak logiczne że aż w oczy kłuje swoją oczywistością...niestety nie dla wiekszości ludzi...no i mamy problemy.
          Kładki, tunele, ogólnie rzecz ujmując bezkolizyjne skrzyżowania,a już na pewno NA GŁÓWNYM TRAKCIE GDAŃSKA!!!
          Czy wy wiecie ile CO2 jest emitowane do atmosfery przez te cholerne światła i pasy...Żeby przeszedł jeden przechodzień musi się zatrzymać x samochodów...zuzyte klocki hamulcowe, ruszanie spod świateł...a CO2 leci w powietrze.
          Zacznijcie coś w końcu robić z rozmysłem a nie jak barany małpować innych którzy przecież zyją w innych warunkach (Norwegia...mało ludzi,mały ruch,ogólnie rzecz biorąc nigdzie nikt się nie spieszy, GB...metro, rozbudowana komunikacja miejska itd...)

          • 15 21

          • Nie masz racji. (5)

            Oczywiście na jezdni pierwszeństwo ma samochód. Ale jak pieszy na oznaczonym przejściu stawia nogę na asfalcie to samochód musi mu ustąpić. I tak jest w całej UE. Kodeks drogowy czytałes?

            • 15 8

            • Dlatego trzeba zlikwidować takie przejścia (4)

              Kodeks czytałem i uważam że jest idiotyczny i przez niego ginie tylu pieszych.
              Wchodzi taki na przejście licząc że mu nic nie grozi (bo przeca ma pierwszeństwo) i ginie. On ginie ,a kierowca do kica...to sa efekty bezmyslnosci takich przepisów.
              Drogi dla aut
              Chodniki dla pieszych
              Zrobić kładki, tunele, przejścia bezkolizyjne ot co

              • 10 24

              • za czyją kasę, inteligencie... (3)

                • 2 5

              • Za kasę z ZUSu...

                • 0 0

              • Jest kasa na ECS,Muzeum IIWW,stadion,hale itd...

                To i kasa na drożny główny trakt Gdańska znaleźć sie powinna

                • 6 6

              • Zamiast 500zl na dziecko i zasilkow dla nierobow.

                • 9 1

          • na drodze pierwszeństwo zawsze powinien mieć samochód a na chodniku pieszy

            :DDDD

            ale niestety chodniki też już pozajmowane przez tych, którzy muszą zaparkować akurat tam :p

            • 5 0

        • Ooo wielka pani angielka. (4)

          • 6 8

          • z USA (3)

            I to jest wasza kultura, przykro sluchac I patrzec na zle twarze..Polacy sa znami na calym swiecie z tego I to jest smutne. Mieszkam tutaj od tylu lat I kazdy jest mily I usmiechniety...popatrz wokol siebie, to moje wykrzynkiki nie beda ci w drodze.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • 5 8

            • Jak ci przykro to nie patrz,nie czytaj i brykaj stąd (2)

              Nie ma to jak wejśś na portal...nawrzucać właściwie każdemu ("wasza kultura" "Polacy sa znami na calym swiecie") i się dziwić że cie po stopach nie całują.
              Fora ze dwora...wracaj do rednecków

              • 5 6

              • dlaczego walczysz z faktami? (1)

                to jest prawda o Polakach,
                bądź mężczyzną i przyjmij ten fakt do wiadomości,
                jesteście największymi chamami i prostakami na całej ziemii,
                czas się obudzić i wywalić religię ze szkół na dobry początek
                a potem zacząć się przyznawać do zbrodni wojennych
                i wyprostować waszą wiedzę historyczną z bolszewicko katolickiej
                na faktyczną

                • 2 4

              • Zajmij sie soba

                I nie zasmiecaj internetu swoim bełkotem

                • 0 1

      • Przejdź się lepiej do lekarza prowadzącego, bo zdecydowanie nadużywasz wykrzykników.

        • 4 8

      • to nie zwariowani ludzie za kierownicą (3)

        to po prostu chamy. Nie wiem jak do dosadniej nazwać. Wieśniaki, buraki, polskie cebulaki. Tu nie USA, ani Norwegia. Pani, tutaj od 30 lat dopiero samochodami masowo jeżdżą. Skąd bydło ma wiedzieć jak się zachować. Nawet za granicą nigdy nie byli. Wybacz, ale muszą minąć 2-3 pokolenia zanim jako tako się nauczą

        • 24 7

        • Przykład idzie z góry.... (1)

          takie średniowieczne przepisy dotyczące przejść dla pieszych jak w Polsce możemy spotkać jeszcze tylko w dwóch krajach w europejskich....poszukajcie sobie w jakich ;) Ostatnio prawie udałoby się to zmienić, ale lobby "przepustowość" ponownie wygrało

          • 10 5

          • storpedowano nowelizację dzięki platformie

            a teara się dziwią, że dostali kopa w du pę

            • 0 0

        • Za to piesi to hoch kultur

          • 4 3

      • zalezy gdzie w usa...

        • 5 1

      • Pewnie bylas na starym miescie, (5)

        a tam piesi -swiete krowy, jak nie zmusisz to nie pomysla i nie puszcza auta, tylko chodza i chodza, nawet ulica zamiast chodnikiem!!!

        • 5 8

        • z USA (4)

          urodzilam sie w Gdansku ...filozofujcie miedzy soba, ja tego nie umie robic.
          nie ma kultury jazdy w mojej ojczyznie..!!!!!!...ludzie nieuprzejmi, zli..to smutne

          • 9 6

          • Przynajmniej nie strzelamy do siebie na ulicach,szkołach itd... (3)

            • 5 4

            • bo nie macie dostępu do broni pustaku (1)

              za to plujecie na siebie jak żmije codziennie
              tak jak ty to właśnie robisz
              bo prawdy o własnych prostactwie i chamstwie nie umiesz godnie przełknąć,
              taki jak ty jest każdy, przeciętny obywatel,
              ciemniak jak ziemniak
              a nadęty jak jak balon

              • 1 3

              • Ulżyło ci intelektualisto?

                • 2 1

            • z USA

              Ale strzelacie do siebie brzydkimi slowami i bez kultury zachowaniem...!!..Jak byc mial dostep do broni, to byc co chwile strzelal z tym twoim podejsciem do zycia..!!!.

              • 0 0

      • Nie trzeba do USA. Wystarczy Wilno

        Tam samochód zwalnia i zatrzymuje się, gdy tylko widać, że pieszy zmierza w kierunku krawężnika!

        • 3 0

    • Do zlikwidowania

      Trzeba po prostu zlikwidować to przejście. Do czego ono prowadzi? Do kilku sklepów na wysepce: rowerowy, komputery, skutery.... Przechodzą tamtędy ludzie, którzy i tak aby przedostać się na drugą stronę Grunwaldzkiej muszę dygać pod Galerię Bałtycką.
      A w rzeczywistości, to lezą potem za te budynki, dalej przełażą przez tory tramwajowe i biegną po drugiej stronie Grunwaldzkiej w niedozwolonym miejscu. Często tam bywam, uwierzcie mi, Ci ludzie nie idą do sklepów na Wysepce....

      • 31 36

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Droga przelotowa idaca przez srodek miasta jest urbanistyczna glupota (4)

      Blad. Koszmarny blad, jakim bylo wyburzenie po wojnie bardzo ladnej i wcale nie uszkodzonej tak bardzo pierzei wschodniej, w celu zmieszczenia tej "przelotowki" ciagnie za soba straszne konsekwencje.

      Od kiedy to przez srodek miasta maja isc drogi "przelotowe". Gdzie zatem maja zyc ludzie, jak nie w srodku miasta? W Szadolkach? W Zukowie?

      Rozwijac SKM, poprawiac oferte tramwajow (przez dobudowanie potrzebnych linii poprzecznych dla SKM, a nie jak teraz rownoleglych do SKM), dodac rower publiczny. Cywilizowac Wrzeszcz. Tu mieszka (oficjalnie) 55 tys. mieszkancow, a z pewnoscia jest jeszcze z 10-15 tys ludzi niezameldowanych.

      Samochod indywidualny nie jest niczym zlym. Jednak miasto nie jest z gumy. Nie da sie rozwiazac problemow komunikacyjnych w istniejacym miescie > 500 tys mieszkancow za pomoca kolejnych drog.

      Poza tym, ciagle wszyscy narzekaja na jakosc nawierzchni. Chce przypomniec, ze od budowania nowych drog, jakosc nawierzchni sie nie poprawi, bo koszty utrzymania wzrosna. Skoro nie stac nas dzis na dobre drogi, to moze za 5 lat (jak bedziemy mieli 2x tyle drog) tez nie bedzie nas na nie stac?

      Ludzie, pomyslcie troche szerzej niz tylko o zazdrosci kolegi z pracy, jak zajedziecie swoim golfem do pracy...

      • 37 3

      • Myślę szerzej (1)

        Mam wylane na kolegę z pracy, istotne jest to, że na dojazdy do pracy poświęcam 2 razy mniej czasu niż skm + ZKM.

        • 11 5

        • tylko 2 razy

          to pikuś, wiecej czasu tracisz na oglądanie reklam w TVNie. Wyrzuć telewizor - znajdziesz czas. 3 lata temu jak stary padł nie kupiłem kolejnego, troszkę żona i córki marudziły. Czasu w skm nie marnuję bo robie to na co wcześniej nie miałem czasu, na czytanie książek, i to daje wiecej niż głupie fimy i seriale w TV; a z Wjeherowa do Gdyni w sezonie wakacyjnym samochodem było dłużej; jak już się przesiadłemi przyzwyczaiłem to pomimo że letnie korki zwiazane z migracjami na hel ustąpiły nie wróciłem do samochodu. Bardzo podoba mi sie moje obecne spokojnie płynące życie, chyba pora sprzedać samochód skoro i tak z niego prawie nie korzystam.

          • 4 2

      • wszystko fajnie mądry planisto od błędów (1)

        tylko zaproponuj, którędy mają ludzie jechać z gdańska do oliwy? z wrzeszcza do sopotu i gdyni ? jak popatrzysz na mapę, zrozumiesz, ze trójmiasto ma nietypowy układ- prawie cały ruch idzie wzdłuż morza. a do tego kawałek za morzem masz druga naturalną barierę- park krajobrazowy. i wszystkie mądre teorie wzorowane na zachodnich miastach możesz rozbić o kant...w normalnym mieście przelotówki układają się koncentrycznie i okrężnie w pajęczynę. u nas wszystko jest wzdłuż grunwaldzkiej, na krótkich odcinkach jeszcze jana z kolna, chłopskiej i różowej w gdyni. i koniec, nie ma alternatywy na główny kierunek przemieszczania się ludzi. bo o tym zapomniałeś, geniuszu- nie jest ważne, gdzie Ty chcesz mieć drogę, tylko dokąd ludzie chcą jechać...
        komunikacja leży i kwiczy, urzednicy kłócą sie miedzy sobą, a planiści z bożej łaski chcą zamykać jedyne ulice umożliwiające ruch jedynym w tym mieście sensownym środkiem transportu..

        • 6 2

        • SKM, tramwaj, autobus, rower

          Takie pierwsze rzeczy mi przychodza do glowy.

          Potem: wlasny samochod.

          Sa ludzie, ktorzy z racji wykonywanej pracy lub konkretnej potrzeby musza uzywac samochodu na co dzien - trudno jest wozic chorych tramwajem, czy lodowke rowerem. Nie sprobujesz mi jednak wmowic, ze 100% kierowcow codziennie przewozi meble, chora matke do szpitala i absolutnie _kazdy_ codziennie MUSI odwiezc dziecko do szkoly.

          Jak w latach '80 uczniowie dojezdzali do szkoly pozostaje dla mnie tajemnica...

          • 1 0

    • Pieszy (3)

      Cyt. Dodatkowo zwracam uwagę, że w jedną i drugą strone są przejścia, przy Galerii i na Wysepkę, oddalone od siebie o jakieś 150 metrów. Chyba nic się pieszym nie stanie, jak się przejdą?
      Tobie się nic nie stanie jak poczekasz na zielone BARANIE

      • 21 13

      • Dodatkowo zwracam uwage ze z obu stron są drogi prowadzące na obwodnice

        nic sie kierowcom nie stanie jak się przejadą obwodnicą.

        • 11 7

      • Jemu nie,ale środowisku owszem (1)

        Ciągłe hamowanie i ruszanie to zabójstwo dla klimatu (CO2) dodatkowo klocki hamulcowe do wymiany (wzrost CO2 przy produkcji)
        Ale o tym BARANIE to nie pomyslisz

        • 8 13

        • buehehehe

          Czlowieku, jesli dbasz tak o srodowisko, to kup samochod z niezwykle oszczednym silnikiem albo najlepiej rower.

          Lub przesiadz sie do tramwaju. Bredzisz.

          • 1 0

    • 777

      poniekąd sie zgadzam dlatego jestem za tunelami a nie durnymi pasami co chwila

      • 4 9

    • "Chyba nic się pieszym nie stanie, jak się przejdą?" (6)

      Chyba nic się kierowcom nie stanie, jak się zatrzymają na chwilę.

      • 16 6

      • słyszałeś debilu cokolwiek o ochronie środowiska? (5)

        hamowanie i ruszanie - bardzo ekologiczne!

        • 5 8

        • Nie wyzywaj ludzi jak ci brakuje argumentów. (2)

          A tobie akurat chodzi o ekologię. Bardziej o to, że twój rzęch jak się zatrzyma, to może już nie ruszyć. Jakoś w cywilizowanym świecie ludzie nie podnoszą takich argumentów.

          • 3 5

          • przestań zmyślać i wysysać z palca (1)

            jest przelotówka przez środek tromiasta bo to miasto ciągnie się wzdłuż morza
            i będziesz musiał z tym żyć,
            nie możesz zatrzymywać 'drogi krajowej' bo kilkoro pieszych chce mieć wygodniej, tak jak ty twierdzisz,
            to nie jest zwykła ulica tylko główna arteria trójmiasta,
            dostałeś argument od poprzednio piszącego a wysysasz z palca własną teorię,
            sam nie umiesz mu odpowiedzieć

            • 4 3

            • Jakby sie miasto nie ciagnelo wzdluz morza to by przelotowka byla poza miastem?

              Akrobacji logicznych ciag dalszy.

              Mamy Grunwaldzka, bo w 40 i 50 latach ludzie zachlysneli sie ideami modernistycznymi. Modernizm jako idea urbanistyczna juz calkowicie zbankrutowal (jak komunizm), ale widac piewcow tego systemu jest wielu.

              Pytanie - skoro w miescie ty masz miec mozliwosc korzystania z samochodu, czy to prawo ma dotyczyc kazdego?

              Jesli tak - jak chcesz wszystkich zmiescic. 300 tys samochodow dziennie na drogach (albo i wiecej). Pokaz mi prosze, jak chcesz poprowadzic drogi i gdzie zbudowac parkingi. Skad to sfinansowac i jak utrzymac, skoro juz dzisiaj narzekasz na jakosc nawierzchni.

              • 0 0

        • to se kup hybrydę, maminsynku

          • 1 1

        • jezdzenie samochodem - bardzo ekologiczne

          Jesli chcesz dbac o srodowisko, zrezygnuj z samochodu, gdy nie jest to niezbedne.

          Wiem, ze nie potrafisz. I wiem, ze za wszelka cene doszukujesz sie wszelkich - nawet najglupszych, jak widac powyzej - argumentow.

          Pomysl jeszcze raz. Aha, pamietaj - bez samochodu tez moze jestes jeszcze cokolwiek warto jako czlowiek. Na pewno reprezentujesz sam soba jakas wartosc. Kazdy reprezentuje.

          No, prawie kazdy.

          "Golf prawem - nie towarem!"

          • 0 0

    • sam jestes bez sensu (1)

      Teraz sytuacja wyglada tak: Podchodzi pieszy, ma zamiar przejsc, czeka i w koncu decyduje sie przejsc - wtedy sie zaczynna horror wsrod kierowcow polegajacy na tym ze jesli pieszy nie bedzie sie wyhylal zza kazdego pasa to moze stracic zycie.
      Po zmianach. Przychodzi pieszy, wciska przycisk..zapala sie swiatlo czerwone dla aut i bezpiecznie przechodzi. Co tak negatywnego sie zmieni? To ze mogles przeleciec na 3cim pasie i na zasadzie ruletki albo go trafic albo nie?
      A moze miales na mysli to ze nagle bedzie duzo chetnych do przejscia w tym miejscu co spowolni ruch aut? Czyli wnioskujac dalej - chciales powidziec tak: To przejscie musi byc niebezpieczne, dzieki temu odstrasza kolejnych amatorow przechodzenia przez jezdnie? PRZYZNAJ SIE

      • 12 3

      • yhm, ale trzeba by to zsynchronizować z innymi światłami

        żeby jak już ruszyły auta i jadą to żeby ich nie zatrzymywać,
        ale to jest zadanie dla specjalistów,
        niech zrobią jak potrafią najlepiej

        • 1 0

    • likwidacja tego przejścia

      Co kawałek światła a ludzie tamtędy chodzą tylko do tramwaju lub galerii. Równie dobrze mogą tam przejść istniejącym przejściem przy Słowackiego. Droga ta sama i bezpieczniej. Robienie świateł co 50 czy 100M to kretynski absurd drogowy. To może od razu miasto zrobi też przystanki autobusowe i tramwajowe przy każdym jednym przejściu.

      • 0 1

  • od dawna zastanawiam się (5)

    Po co tam jest to przejście ???!!!

    • 251 76

    • nie gadaj ty potrafisz się zastanawiać

      • 12 22

    • zlikwidować to przejscie !!

      • 30 17

    • (1)

      niech zgadnę - dla pieszych????

      • 13 5

      • to nie jest odpowiedź

        spróbuj napisać coś mądrego
        i zobaczysz, że myślenie to ine jest łatwy proces
        i wielu ludziom się dobrze za myślenie płaci
        i nie każdy potrafi myśleć

        • 4 1

    • Tam jest przejście po to żeby można było wtykać kij w mrowisko i napuszczać ludzi na siebie nawzajem. Widać to po komentarzach i ich ilości.

      • 7 2

  • Nareszcie (6)

    Jeżeli sygnalizacja będzie, oczywiście dzięki Tristarowi, dobrze zsynchronizowana z pozostałymi skrzyżowaniami, to jest to zdecydowanie zmiana na lepsze. Przy tym przejściu nie raz i nie dwa można było zobaczyć sceny mrożące krew w żyłach.

    • 87 35

    • z tego co wiem malo realne aby scena zmroziła krew w żyłach )

      jakie to niby sceny moga zmrozic krew w zylach ? bo czlowiek widzac jakies drastyczne sceny raczej sie poci i wywoluje ciepło w organizmie a nie mrozi . Czy moze dzis cos piłes z alkoholu przed jazda samochodem ? .

      • 0 6

    • (4)

      Drodzy piesi, nie róbcie z siebie idiotów! Taka skromna prośba ode mnie. Przejście przy galerii i na wysokości dawnej klonowej w zupełności wystarcza normalnemu człowiekowi.

      • 2 7

      • Sam robisz z siebie idiotę. (2)

        Miasta to nie autostrady. Chcesz jazdy bez zatrzymywania się, wynocha na obwodnicę lub tor wyścigowy. Wrzeszcz to centrum miasta.

        • 4 4

        • to prawda ale nie zapominaj, że to też główna ulica trójmiasta, przelotowa (1)

          a nie ulica w centrum spacerowym typu stare miasto czy centralne punkty miast o kształcie wielokąta wypukłego

          • 2 1

          • Drogi przelotowe w srodku miasta nie maja racji bytu

            Gdzie maja MIESZKAC ludzie? Na Szadolkach? Przejazdowie, Elblagu czy Rumii?

            W tan sposob zakladajac, to z racji, ze to logistyczne centrum Trojmiasta proponuje w ogole zlikwidowac wszystkie skrzyzowania i przejscia dla pieszych.

            Przepustowosc musi byc wszak. A ludzie niech mieszkaja gdzie indziej. Tu bedzie po prostu Przelotowo.

            • 0 0

      • A mowisz to jako ktos, kto w tej czesci miasta pojawia sie tylko w samochodzie?

        • 0 0

  • tam potrzebny jest fotoradar (13)

    Niby ograniczenie do 50km/h a ludzie jeżdżą po 100 km/h w środku miasta

    • 120 56

    • (1)

      Przez większość dnia tam jest taki ruch że nie da się pojechać szybciej niż 30km / h

      • 12 21

      • tak i matoły zmieniają pasy skacząc pomiędzy nimi jak porąbani

        jeżdżę tam raz na ruski rok i się nie moge nadziwić jak wy jeździcie,
        jak wściekłe szczury,
        nędza intelektualna, ręce opadają

        • 4 2

    • co tam 100. 300 km/h

      • 8 5

    • Naprawdę?????

      Aż strach się bać czytając twój post.

      • 4 4

    • potrzebna jest zielona fala, a nie fotoradar (może jeszcze progi zwalniające co 100m?) (3)

      super tristar jest tak ustawiony, że jadąc zgodnie z przepisami stoimy co drugie światła, i (niestety) jazda 100km/h pozwala skorzystać z tzw. "zielonej fali"...

      • 11 9

      • i dobrze że stoicie na każdych światłach hehehe (2)

        • 6 8

        • a czemu jesteś złośliwy? (1)

          bo jesteś nieszczęśliwy.

          a czemu jesteś nieszczęśliwy?
          bo wszyscy wkoło są złośliwi.

          a czemu wszyscy w koło są złośliwi?
          bo wszyscy w koło są ineszczęśliwi.

          a czemu wszyscy w koło są nieszczęśliwi?
          bo nikt się nie traktuje jak człowieka tylko jak wroga.

          a kto jątrzy i napuszcza ludzi na siebie?
          Jarosław Kaczyński i Watykan.

          • 3 1

          • Mial byc chyba wiersz

            ale puenta fatalna.

            • 0 0

    • Fotoradar nic nie da

      Bo to miejsce jest zle zabezpieczone, nieoswietlone i zwyczajnie niebezpieczne (np. Parkujace wzdluz auta zaslaniaja widoczność, skret tuz za przejsciem powoduje ze ludzie myla hamowanie prawego pasa do skretu w prawo z hamowaniem by puścić pieszego na pasach). Nie jeżdżę tam szybko a i tak bym juz tam 2 razy czlowieka potrącił... uwazam ze swiatla to dobry pomysl bo kest to jedno z najbardziej niebezpiecznych przejść w Gd. i mowie to jako kierowca a nie pieszy.

      • 10 0

    • Ja jeżdzę 200 km/h a jak mam dobry humor to 400 km/h. Podniecasz się?

      • 2 4

    • Widziales to miejsce? Czy tylko z tego tekstu masz wiedze o nim?
      Jakie niby 100 na godzine jezdza samochody? 100metrow w dol jest skrzyzowanie z Galeria Baltycka a 100 metrow w gore sa swiatla z nastapna ulica i za 80metrow nastepne swiatla.
      NO wlasnie jak tam jechac wiecej niz 30km/h, gdy na odcinku 280metrow bedziesz mial 4 sygnalizatory swietlne.
      Poza tym mam wrazenie ze http://www.trojmiasto.pl zaczyna tylko ludzi na siebie napuszczac ciagle.

      • 1 6

    • Chyba 70..

      Ale to szczegół. .

      • 0 3

    • Zgdadzan sie zasuwaja na tym przejsciu mieszkam tam i widze ;// a pozniej ze oni nie winni ;/kierowco zacznij patrzec a pieszych

      • 0 0

  • W tytule napisane jest światła będą do końca marca (2)

    A po tym okresie je zdejmą ?

    • 89 5

    • Tak. Jak tylko telewizja zrobi o tym reportaż.

      • 13 0

    • Miejmy taką nadzieję

      • 3 0

  • Co za głupota. (18)

    To przejście powinno być zlikwidowane, a nie dodawać kolejne światła. Przejścia dla pieszych ze światłami, są oddalone od tego miejsca 100 metrów w jedną i drugą stronę. Później się dziwicie na tym portalu, skąd takie korki.

    • 175 79

    • (16)

      Bredzisz, do przejścia przy GB masz jakieś 160 m, żeby dojść do punktów usługowych, które są przy tym przejściu nieoznakowanym, to w sumie trzeba nadłożyć 300 m drogi. Z drugiego przejścia (które nota bene jest jeszcze dalej) w ogóle nie da się dojść do tej części wysepki, bo wysepkę przecina ogrodzone torowisko tramwajowe matole.
      Sam swojego rzęcha pewnie stawiasz gdzie popadnie, aby tylko nie musieć przejść dodatkowych 50 m piechotą, ale innych ludzi będziesz wysyłać na przymusowe spacery np. w deszczu, bo "królewiczowi" korona z głowy spadnie, jak chwilę postoi w ciepłym samochodzie.

      • 35 25

      • (15)

        W przeciwieństwie do ciebie, to nie potrzebuje mieć postawionych przejść ze światłami, i nie mam problemów, żeby przejść się te 200 metrów. Widać, ze nie chce ci się ruszać swojego grubego tyłka. Później się dziwią, że społeczeństwo otyłe, bo wszędzie wszystko musi mieć blisko. Jeżdżę komunikacją miejską i krew mnie zalewa, jak autobus stoi w korku, bo co 50 metrów muszą być światła, bo ludziom chodzić się nie chce.

        • 19 18

        • (3)

          ..ty nie masz, ale babcia z siata zakupow moze ma wiec staniesz teraz na czerwonym grzecznie i poczekasz az przejdzie..

          • 14 12

          • Babcia z siatami będzie biegać z cały tym taborem po galerii? No nie żartuj. Na wysepce nie znajdują żadne duże sklepy, przychodnia, szkoła, urząd itp, więc ustawienie tam świateł jest jak najbardziej zbędne!

            • 13 11

          • (1)

            A co tam babcia nakupiła, nowych części do komputera?

            • 16 7

            • Nowy łańcuch i pompkę dla wnusia w rajstopkach.

              • 4 0

        • Mowisz o grubych ludziach chcac zmusic pieszych do chodzenia (10)

          jednoczesnie polepszajac warunki dla - mlodych, wysportowanych i umiesnionych - kierowcow...

          Ciekawa akrobacja intelektualna.

          • 17 7

          • (9)

            Mówię o sprawnym ruchu na grunwaldzkiej, z której wszyscy korzystają, a nie o wygodzie promila osób, korzystających z tego przejścia. Jak nie rozumiesz, to się nie wypowiadaj.

            • 9 12

            • ja nie korzystam w godzinach szczytu

              Jazda samochodem po jakimkolwiek duzym miescie w godzinach szczytu to masochizm.

              Szybciej jest SKM czy rowerem. Samochodem w luzniejszych godzinach mozna jechac calkiem przyjemnie w Gdansku.

              Sprawny ruch na drodze powinien obejmowac wszystkich - tak kierowcow, jak pieszych. Moze zapytajmy lokalnych mieszkancow co wola?

              • 9 3

            • Przy okazji (7)

              dla ciebie moze to byc smutne, ale chyba jednak i wiem, i rozumiem troche wiecej na temat fiunkcjonowania MIASTA.

              Taka podpowiedz - miasto to nie tylko drogi przelotowe, wiesz?

              • 7 6

              • (6)

                No i jedyna droga przelotowa przez miasto jest zawalana absurdalną ilością świateł, tylko i wyłącznie dla wygody odsetek osób korzystająca z tego przejścia, a cierpieć bez sensu muszą wszyscy.

                • 6 8

              • Drogi kolego (5)

                W miescie nie powinno byc przez sam srodek drog przelotowych.

                Jesli chcesz jechac do Gdyni - obwodnica. Jesli poruszasz sie dokladnie wzdluz SKM - wybierz kolej.

                Jesli jestes jednym z tak naprawde nie tak wielu ludzi, ktorzy z jakichs powodow musza jechac samochodem to dwie pierwsze grupy wybraly wlasciwa droge i ty nie masz juz takich korkow.

                Racjonalne wykorzystanie zasobow. Samochod nie jest wyznacznikiem statusu. To juz tylko narzedzie.

                • 11 4

              • Nie korzystasz z komunikacji, a tylko tak mówisz.. (2)

                Gdybyś korzystał, to byś wiedział jak wygląda dzisiaj podróż SKM i ZKM w godzinach szczytu. Często nie ma gdzie ręki wsadzić, tylu ludzi wraca z/jedzie do pracy.. a ty chcesz tam upchnąć jeszcze tych wszystkich którzy wybierają własne auto? Powodzenia życzę w czekaniu na kolejny autobus/skład SKM w którym znajdzie się miejsce dla ciebie...
                Myślę, że te wszystkie teksty o zbiorkomach piszą Janusze którzy sami jeżdżą wszędzie samochodami...

                • 5 5

              • Piszą rajstopkowcy mknący na swoich bajkach po sojowe latte.

                • 7 1

              • zamaist wiecznie inwestowac w drogi, aby nie rozwiazac problemu

                zainwestowac w komunikacje publiczna, aby problem rozwiazac.

                SKM moga potencjalnie jezdzic nawet co 3 minuty. Moga miec wiecej drzwi (przy zakupie nowych skladow) i moga byc szybsze oraz ekologiczniejsze (lzejsze, odzyskiwanie energii itp.)

                Mozna, ale trzeba najpierw pomyslec ile mamy pieniedzy i jakie sa potrzeby. A nie uznac, ze chcemy jezdzic samochodem i musimy do tego dostosowac miasto. Ewidentnie nie stac nas na taki krok.

                Dodatkowo - pociagi i autobusy produkujemy polskie w naszym kraju. Polska mysl techniczna, polski kapital. Samochody albo importujemy, albo kupujemy technologie od innych krajow.

                Tak, jakby ktos jednak chcial spojrzec szerzej na sprawe,,,

                • 0 0

              • No właśnie (1)

                Tylko narzędzie. Ale dlaczego pedalarstwo tak go fetyszyzuje i uważa za symbol statusu a nie środek transportu z miejsca a do miejsca b 3x szybciej niż komunikacją miejską?

                • 2 2

              • co?

                • 0 0

    • szedłem przez to przejscie

      dosłownie imbecyl ustawiał tam tristar. stałem i czekałem na światło do przejścia nic nie jechało. Zielone światło się zapaliło jak cale stado samochodów przyjechało ze skrzyżowania przy GB.

      • 0 0

  • Przejście (3)

    Przejście w tym miejscu jest zupełnie zbędne.

    • 134 60

    • Skoro ty z niego nie korzystasz to nie znaczy, że jest zbędne...

      • 20 19

    • (1)

      Jest całkowicie zbędne. Kawałek dalej są inne przejścia. Nie róbcie z pieszych kaleków i na dodatek bezmózgów!

      • 8 2

      • a bezmozgow, bo?

        Poza tym, dlaczego pieszy ma nadkladac tak wiele drogi, aby Janusz jechal szybciej?

        Pieszy moze stracic z 10 minut (w ta i z powrotem pieszo + swiatla to moze zajac tyle wiecej), bo kierowca nie zatrzyma sie na minute.

        To bardzo ciekawe, co mowisz

        • 0 0

  • DRMG i szanowny panie Wlodzimierzu: (22)

    Mieszkancy sa skazani na Grunwaldzka, bo z racji polozenia Gdanska nie da sie zrobic obwodnicy od strony morza a istniejaca obwodnica jest zbyt oddalona zeby oplacalo sie z niej korzystac przy przejazdach w obrebie paru dzielnic.

    A to co sie wyprawia na Grunwaldzkiej to jakis horror. Fatalna nawierzchnia. Co chwile swiatla powodujace korki. Skrzyzowania po 12 pasow z pieszymi i rowerami na jednym poziomie. Smrod. Halas. I Wypadki.

    Samochodow magicznie nie ubedzie, im bardziej sie rozrasta Gdansk tym centrum musi zniesc wieksze natezenie ruchu. Wiec chyba czas zaczac myslec o gruntownej modernizacji tej ulicy. Przede wszystkim pomoze ruch bezkolizyjny i maksymalna redukcja skrzyzowan. Tam gdzie sie da ruch powinien byc puszczony tunelami/estakadami zeby nie kolidowal z pieszymi i nie byl zatrzymywany w calosci przy wpuszczaniu samochodow z ulic prostopadlych.

    Juz teraz Wrzeszcz tonie w smrodzie, tam az zatyka od spalin samochodow stojacych w korkach. Dolozenie kolejnego skrzyzowania tylko pogorszy sytuacje.

    • 88 40

    • Zobaczcie sobie w Sopocie Grunwaldzka pod Placem Zdrojowym.

      Ten tunel to super rozwiazanie. Ruch plynny, samochody nie kopca w korku. Piesi chodza bezpiecznie.

      Czemu Grunwaldzkiej w Gdansku nie da sie tak bezkolizyjnie zrobic tylko saja tymi swiatlami jak popieprzeni?

      • 15 6

    • (20)

      Ubędzie, ubędzie. Trzeba tylko usilniej zniechecać, utrudniać, spowalniać i generalnie obrzydzać. W Londynie korki są? Wyłącznie. Tyle, że one nie stoją tylko powoli jadą. I o to chodzi.

      • 10 8

      • "usilniej zniechecać, utrudniać, spowalniać i generalnie obrzydzać" (17)

        I do czego to doprowadzi wedlug Ciebie?

        Czy w miescie, gdzie 10km dojazd do pracy bedzie zajmowal godzine bedzie sie zylo dobrze? Czy mieszkancy maja spedzac srednio 20 dni w roku w transporcie?

        Czy zastanowiles sie, ze problemy transportowe powoduja drastyczny wzrost kosztow zycia w danym miescie? Kto niby wedlug Ciebie placi za paliwo dostawczakow i czas kierowcow jak nie koncowy konsument?

        Czy miasto bedzie przyciagalo nowych ludzi i nowe inwestycje jezeli ich normalne funkcjonowanie bedzie niemozliwe bo jakis kuc ze splesnialymi jajami, co w zyciu praca sie nie skalal probuje "usilniej zniechecać, utrudniać, spowalniać i generalnie obrzydzać"?

        • 5 9

        • Jesli jedziesz wzdluz Grunwaldzkiej, to masz do wyboru SKM (12)

          Ale to widac nawet nie przyszlo ci do glowy.

          I stad sa korki, nie od skrzyzowan. Ludzie, ktorzy moga spokojnie przejsc sie 20 minut pieszo, podjechac rowerem (przynajmniej przez pol roku) 5 minut albo wsiasc w tramwaj / SKM wybieraja koniecznie swoj samochod i jada nim sami, w korku. Narzekajac na pieszych, ze to niby przez nich.

          Nie stoisz w korku - tworzysz korek. Pamietaj o tym.

          • 13 7

          • Czasami jezdze. (8)

            Ale niestety dla mnie dojazd Siedlce-Oliwa z oddaniem dziecka po drodze do przedszkola to 1h20min komunikacja (zakladajac 100% punktualnosc) lub 25min samochodem.

            Wiec sorry, ale nie bede zyl w komunikacji miejskiej. Jestem mieszkancem tego miasta, place tu podatki, chce co cholery moc normalnie przez nie przejechac!

            • 9 9

            • Zatem razem z tym przejsciem bedzie nie 25 min, a 26 (7)

              Naprawde tak strasznie zmieni sie twoje zycie?

              Natomiast ludzie, ktorzy z niego korzystaja zamiast isc 10 minut pojda 6.

              • 12 6

              • (6)

                Tak, zmieni to moje zycie oraz zycie tysiecy ludzi jezdzacych ta trasa. A konkretniej skroci je o 10h rocznie, ktore kazdy zmarnuje na staniu na swiatlach bo paru pieszych nie moze sie pofatygowac do przejscia kawalek dalej.

                Inna sprawa, ze takie rozwiazanie jak juz wspomniana przelotka pod deptakiem w Sopocie pogodzila by obie strony. Kierowcy jada plynnie dolem, piesi chodza bezpiecznie gora.

                A tak zaczynaja sie bezsensowne wojny pieszych z kierowcami.

                • 6 11

              • rak tez nie myjesz po skorzystaniu z ubikacji - to tez bedzie 10h rocznie! (5)

                Powinienes takze kupic lepszy czajnik, bo tracisz 30h rocznie czekajac na wrzatek!

                • 6 6

              • Mycie rak jest potrzebne a stanie w korku zbedne. (4)

                Wiec nietrafione porownanie.

                I moze sie wydawac, ze 10h to nieduzo. Ale urzedas uszczesliwi swiatlami w kilku innych miejscach i pare dni z zycia wylecialo w roku bez sensu.

                • 3 7

              • mysle, ze mozna w zyciu miec wiecej czasu niekoniecznie szukajac oszczednosci jedno minutowych na pasach dla pieszych

                Mozesz szybciej po schodach chodzic i zyskasz tyle samo.

                Bardzo slaby argument.

                • 1 2

              • moze warto sie przeprowadzic w inne miesjce, jesli interesuja cie takie mikro optymalizacje czasu (2)

                • 2 1

              • Z tych minut zmarnowanych przez urzednicza glupote sklada sie nasze zycie. (1)

                Ja spedzam w roku 20 dni na przeciskanie sie przez idiotycznie zaprojektowane i przeregulowane drogi w Gdansku.

                To jak podatki. Tu od psa, tam od oddychania. I pol pensji poszlo nie wiesz gdzie.

                • 2 2

              • A co z ludzmi, ktorzy straca dziennie z 10 minut przez te swiatla?

                Mam na mysli pieszych. Ich zycie rozumiem ciebie nie interesuje, bo przeciez tylko ty jestes wazny...

                • 0 0

          • mam tramwaj prawie spod domu, praca 10 min od tramwaju (2)

            aktualnie jeżdżę raz w tygodniu tramwajem (w pozostałe dni tylko samochód, bo muszę jechać do drugiej pracy). na odcinku 5 km głównie wzdłuż grunwaldzkiej tracę w porównaniu do samochodu 10 minut. tramwaj zatrzymuje się oprócz przystanków na każdym skrzyżowaniu na czerwonym. do tego 10 minut na dojście do i z przystanku- łącznie trasę tę równie szybko pokonam rowerem. dolicz losowy czas oczekiwania na tramwaj (wyzerujmy z parkowaniem, choć akurat mam parking prawie pod wejściem do pracy). razy dwa i już mamy 40 minut dziennie stracone w komunikacji miejskiej. to prawie 3,5 godziny w tygodniu siedzenia w tramwaju DŁUŻEJ, niż siedzę w samochodzie. komunikacja miejska w trójmieście jest do bani. nawet na najlepszych trasach.
            pracuję dużo, mam mało czasu dla rodziny. nie stać mnie, by tracić go więcej w komunikacji.

            • 7 1

            • strasznie zabiegany z ciebie człowiek

              mi godzina dziennie w tę czy we w tę nie robi różnicy - a poza tym czasu na nic nie brakuje, podróżuję KM, śpię po 5-6g/dobę (+45min rano w skm). Ludzie w samochodach zawsze się śpieszą, wiecznie się spóźniają i tracą kupę życia w swoich szybszych od KM samochodach; ja czas powrotu do domu wykorzystuję na czytanie książki, ale w samochodzie sie nie da. Jeśli ktoś jest tak wyrachowany że jedneo przejście wiecej to dla niego taka ogromna strata, to moze tez powinien zrewidowac swoją dietę, przez którą może mógłby skrócić o 2-3 minuty posiedzenie w WC - i bilans byłby wręcz dodatni. Za czym tak gonicie ludzie? bo chyba nie za pieniędzmi - bo to głupota.

              • 3 5

            • tylko ciekawe, ze pewnie jakby usiadl z toba w samochodzie i wlaczyl stoper

              to wcale bys tak szybko tym samochodem nie jechal.

              Doliczyles ile czasu zajmuje wszystko inne zwiazane z samochodem - tankowanie, mycie, wymiany plynow, naprawy, ubezpieczenia?

              Opcja, ktorej nie chcesz (komunikacja publiczna) jest policzona co do minuty. Ale juz samochod to sie raz kupuje i po prostu jezdzi. Nie trzeba procz czasu od odpalenia do zgaszenia poswiecac nawet minuty na samochod rocznie.

              Podobnie z kosztami - tylko dystans x cena paliwa.

              Oj, jakby swiat byl piekny, gdyby tak bylo.

              • 0 0

        • zamieszkaj tępaku w centrum to ci spadną koszty życia (1)

          • 4 6

          • z trescia sie zgadzam, z forma nie.

            • 3 1

        • (1)

          No jak to do czego doprowadzi? Do tego, że wreszcie gdańszczanie wezmą sprawy miasta w swoje ręce i zbudują sobie metro!

          • 1 2

          • w jakiej relacji mialoby byc to metro?

            Jest SKM i PKM. Zamiast budowac (niepotrzebnie) metro, nalezy zwiekszyc czestotliwosc kursowania lepszego (szybszego i oszczedniejszego) taboru.

            • 3 0

      • To obrzydz wszystkim zycie w tym miescie, niech sie wyniosa. (1)

        Bedziesz miala spokoj w ruinach. A ludzie pojda sie rozwijac daleko od Twoich filozofii spowalniania. Nie kazdemu wystarcza powolna wegetacja.

        • 2 0

        • tyle tylko, ze to bardzo czesto ludzie w tych samochodach raczej powoli wegetuja w domku w Baninie

          czy w mieszkaniu na Szadolkach.

          Ja mam do pracy 5 przystankow tramwajowych. Wracam, pieszo na zakupy do marketu, potem moge skoczyc pieszo na piwo ze znajomymi do baru, albo pospacerowac po miescie - sa jeszcze ladne miejsca, gdzie nie wygraly samochody.

          Nie wiesz, jak zyje sie nie muszac codzinnie dojezdzac kiloemtrow wszedzie i nazywasz to wegetacja. Bardzo nieslusznie.

          • 0 0

  • (25)

    Niech ruszą tyłki, obok mają bezpieczne przejścia. Już dawno to przejście powinno zostać zlikwidowane. Jeszcze lepsi są "kierowcy" opisani w artykule. Na przejściu bez sygnalizacji przy kilku pasach ruchu się nie zatrzymuje. Trochę logiki i rozumu - nie potraficie sobie wyobrazić jakie zagrożenie sprawiacie prowokując pieszego do przejścia? Podobnie w gdyni na pewnym sławnym przejściu. Piesi fruwają bo się :uprzejmi" znajdują. Przejedziecie to pieszy bezpiecznie przejdzie przy pustej drodze, a nie musi wychodzić na drogę i zmuszać pozostałe pasy ruchu do zatrzymania. Co z tego, że zgodnie z prawem pozostali powinni się zatrzymać? Widać jak jest w praktyce, więc nie powodujcie niebezpiecznych sytuacji

    • 86 94

    • (8)

      Jakbyś zgodnie z KRD zwalniał lub zatrzymywał się przed każdym przejściem jak widzisz pieszego to nie byłoby zagrożenia.

      Gdyby kiedyś udało Ci się wyjechać za granicę, to zobaczyłbyś reakcję kierowców - co robią, jak w pobliżu przejścia znajduje się pieszy!
      Pewnie nigdy tego nie zobaczysz, dlatego powiem Ci, że zagraniczni kierowcy na drodze z pasem zieleni oddzielającym, pasy ruchu w momencie, gdy widzą pieszego w pobliżu przejścia po drugiej stronie drogi to już się zatrzymują. Nie zdążysz dojść do pasa zieleni, a pojazdy już dawno stoją.

      • 22 12

      • Byłem na tym mitycznym zachodzie... (4)

        I oprócz tego o czym wspominasz widziałem jeszcze, że piesi nie pchają się pod koła na czerwonym i przechodzą tylko po pasach, nigdy "na skróty".. Rowerzyści bez wykupionego OC, kasku i kamizelki odblaskowej nie jeżdżą ulicami, a piesi nie spacerują drogami dla rowerów... No i na kilometrowym odcinku drogi nie robi się świateł co sto metrów.. I wiele wiele innych....

        • 18 14

        • ..to chyba nie byles w Uk bo tam to norma piesi przechodzacy na czerwonym swietle, na oczach policji..oczywiscie tak, by nie powodowac niebezpieczenstwa.. - w polsce piesi stoja na czerwonym na srodku pola gdy nie widac na horyzoncie zadnej furmanki.. fakt, czasem widze zapatrzone w telefon gimbazy wchodzace na przejscie bez sprawdzenia czy cos jedzie ale tak jak sa chamy kierowcy tak sa chamy piesi.

          • 16 3

        • w holandii krainie rowerowej

          kamizelki nie są obowiązkowe, ani OC; niektórzy zakładają kazmielki dla własnego bezpieczeństwa; a poza tym tam rowerzysta to święta krowa i w sytuacji spornej, kolizji potracenia, kierowca zawsze winny i mandaty z najwyższej półki, wobec niechronionego uczestnika ruchu, tam mandaty i b.wysoka kultura jazdy sprawiaja że jedni dla drugich uprzejmi. Rowerzyści odciążają ulice miast przez co kierowcy nie mają problemów ze zmarnowaniem 20 sekund żeby takaiego przepuścić.

          • 4 4

        • złapałeś każdego rowerzystę i sprawdziłeś OC? (1)

          ja byłem i widziałem setki rowerzystów bez kasków. Widziałem przejścia dla pieszych bez świateł, przy których nikt nie stoi dłużej, niz dwie sekundy. Gdy są światła, można bezkarnie przejść na czerwonym.

          • 2 1

          • chcialbym zauwazyc, ze kask nie chroni ciebie - kierowco - przed rowerzysta

            Kask chroni rowerzyste przed toba...

            • 0 0

      • pojedz ty na ten zachod (2)

        ja zwiedzilem prawie cala europe i praktycznie nigdzie ne bylo 3 pasmowych drogz przejsciem dla pieszych to tylko polska praktyka
        niedlugo k..a na autostradach zaczna przejscia robic bo zenek z januszem chca zaoszczedzic 50 metrow w drodze po jabola

        • 7 1

        • to chyba Francji nie widział albo z samochodu nie wysiadał (1)

          • 0 1

          • w Anglii bywaja takie drogi w prowincjonalnych miastach

            W centrum Londynu, gdy masz 2 pasy w kazda strone, to jeden z pewnoscia jest buspasem.

            Nie do pomyslenia w Polsce jeszcze.

            • 0 0

    • hehe, mowi o lenistwie ten, ktory jest przyspawany do siedzenia kierowcy :) (11)

      Dobre!

      +100

      • 13 6

      • Ale ma trochę racji.. (1)

        Ja ustępuje tylko jadąc lewym pasem, bo kiedyś jadąc prawym tak wepchnąłem pieszego na minę i go ten na lewym zgarnął.. Przepisy przepisami, jak jest widzimy wszyscy.. I nie można obwiniać tylko kierowców, często taki przepuszczony pieszy idzie jak z klapkami na oczach..

        • 6 8

        • Nie wiem skad sie biora tacy piesi

          Jako kierowca mozesz spojrzec w lusterko i zoabczyc, czy jakis morderca nie jedzie.

          jesli jedzie - sygnal dzwiekowy. Pieszy powinien zareagowac.

          O ile wiem, ze pieszy ma bezwzgledne pierwszenstwo nigdy nie wchodze na droge bez upewnienia sie, ze jakis idiota nie "chce" mnie zabic.

          • 3 5

      • Ty naprawdę jesteś tak głupi, czy trollujesz? (8)

        Naprawdę uważasz, że wszyscy kierowcy sa leniwi i dlatego jeżdżą samochodami?
        Wyobraź sobie, że większość tych samochodów, które widujesz w trakcie tygodnia (poza godzinami dojazdu do/z office centers), prowadzą ludzie, którzy pracują, a samochód jest dla nich narzędziem pracy. Leniwce pojawiają się tam w weekendy w ramach nowej świeckiej tradycji pielgrzymek po galeriach handlowych.

        • 11 7

        • wszyscy nie

          Jednak z polowa na pewno nie musi wykorzystywac samochodu zawsze.

          • 7 1

        • sprobujesz mi wmowic, ze 100% ludzi jezdzi codziennie samochodem, bo naprawde sluzy od do pracy? (6)

          Ciekawe. Sami kurierzy.

          A moze kazdy ma zawsze lodowke do przewiezienia?

          Smiech ogarnia. Ilu ja znam ludzi i jakos wiekszosc potrafi do i z pracy dojechac inaczej... No tak, ale ja znam ludzi, ktorzy zarabiaja troche wiecej niz srednia krajowa. Nie musza swojego statusu popierac Golfem...

          • 9 7

          • Synku (1)

            Xuja cię boli jak kto i gdzie jeździ

            • 4 4

            • Golf prawem, nie towarem

              • 1 2

          • jeśli pracuję w 6 różnych miejscach, (3)

            codziennie jestem w przynajmniej 2, żadne z nich nie jest dobrze skomunikowane, a jedno w innym mieście, to tak, samochód jest moim narzędziem pracy. nie korzystajac z niego po prostu nigdy nie byłbym na czas.

            • 4 1

            • Szkoda twoich tłumaczeń (1)

              Studenciaki jeżdżący bajkiem po bułeczki za kieszonkowe od mamy i tak nie zrozumieją.

              • 3 2

              • Studia skonczylem dawno temu

                i na studia sam zapracowalem.

                Mam samochod i troche rozumu. Takze nie mam kompleksow, ktore musze leczyc Golfem czy Passatem.

                Same pudla.

                Ciekaw jestem, skad w tobie tyle niecheci - nienawisci wrecz - do rowerzystow. Ktorys odbil ci dziewczyne, czy moze nigdy zadnej nie miales? Wrzuc na luz i przestan jezdzic na recznym. Powinno pomoc.

                • 0 0

            • i z cala pewnoscia KAZDY na Grunwaldzkiej wlasnie tak ma

              To pewne.

              • 0 0

    • Słusznie prawisz (1)

      Grunwaldzka to nie jest osiedlowa uliczka, gdzie przejścia są co 50 m. Tyle tylko, że łosie - takie jak ten smukły w jasnej kurtce - nie chcą dymać 200 m do jednego z najbliższych przejść. Bezsensowny jest poza tym ten filmik - gostek, o którym piszę wyżej, tak się gotował, że niemal wpadł na przyczepkę. A wystarczyło poczekać kilka sekund i przejść normalnie jak ten młody mężczyzna w czerwonej kurtce.

      • 7 11

      • A czemu do jasnej cholery ma gdziekolwiek "dymać" jeśli tam jest normalne przejście?

        Nauczcie się, młoty za kierownicą, że wasze widzimisię nie ma żadnej mocy prawnej. Jest przejście, są przepisy, macie się zatrzymać jak pieszy stoi przed przejściem, albo samochody na kolejnych pasach stoją. Jak tego nie robisz, to jesteś potencjalnym zabójcą, więc wał ci w rzyć i obyś sczezł.

        • 6 8

    • Glos roządku i normalnego kierowcy

      • 3 0

    • Też tak robię ( ale tylko gdy jadę prawym pasem), nie chcę aby przez moją "uprzejmość" ktoś została poturbowany przez inny samochód który się nie zatrzyma. Gdy jadę środkowym lub prawym mocno zwalniam, niecierpliwi często na mnie trąbią. Dodatkowe zagrożenie stanowi to , że samochody skręcające w w prawo zatrzymują się i stwarzają pozory , że chcą przepuścić pieszego, pieszy wchodzi na jezdnie i momentalnie jest już na środku przejścia

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane