- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Ruszył przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Ogłoszono przetarg na budowę ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Ma kosztować ok. 2,2 mld zł i być gotowa w 2025 r.
- Rozpoczynamy przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. W środę do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę dwóch zadań realizacyjnych tej trasy o łącznej długości 39 km.
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej
32-kilometrowy objazd Trójmiasta
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała nieco ponad 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.
Droga powstanie z publicznych pieniędzy
Kilka miesięcy temu rząd zmienił plan finansowania tej inwestycji. Początkowo zakładano, że powstanie ona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli strona prywatna wyłoży pieniądze na budowę, które strona publiczna spłaci w ciągu kilkudziesięciu lat. Jednak wiosną zapowiedziano, że ta trasa powstanie z pieniędzy publicznych. Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł.
Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.
Dwa duże programy budowy dróg
- Za sprawą zwiększenia przez Rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na 10 obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic - podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej, niż planowaliśmy na początku roku.
Opinie (276) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-20 10:37
Opinia wyróżniona
(17)
Ta Obwodnica jest potrzebna, bez dwóch zdań. W połączeniu z Południową i Kaszubską będzie ok. Jednak na odciążenie Obwodnicy Trójmiasta bym nie liczył. Oczywiście w jakimś małym stopniu tak, ale to kropla w morzu. Tak naprawdę jest potrzebny trzeci pas na Obwodnicy i przede wszystkim rozbudowa węzłów np. Szadółki
- 193 31
-
2020-08-20 21:57
Trzeci pas do niczego nie jest potrzebny, obwodnica jest drozna.
Za to potrzebne sa bardziej drozne drogi do i od obwodnicy. Choc to i tak tylko przeniesie korek poza obwodnice, nie da sie go zlikwidowac.
- 2 3
-
2020-08-20 16:58
Potrzeba i to pilnie
drogi która odciąży ul.Hutniczą w Gdyni i Kosynierów w Rumii do Redy.Tam to jest armagedon codziennie.
- 4 0
-
2020-08-20 16:37
dobrze ze mamy wreszcie normalny rząd
- 5 13
-
2020-08-20 13:16
Pleciesz jak potłuczony o tym dodatkowym pasie (1)
Nawet jak będzie 5 pasów to nie rozładuje to natężenia ruchu. Jedyna możliwość to ograniczenie prędkości do 80 i pomiar odcinkowy. Na polskiego kierowcę tylko to zadziała. Lepiej jechac wolniej ale płynnie.
- 13 22
-
2020-08-20 14:48
No to chyba logiczne żę natężenia ruchu nie rozładuje. W końcu dobudowuje się kolejny pas z uwagi na rosnące natężenie ruchu. Budowa kolejnego pasa nie spowoduje że samchody z tej drogi znikną.
- 3 3
-
2020-08-20 13:12
Dokładnie tak
Żeby odkorkować obwodnice juz istniejącą nalezżałoby wybudować OPAT z Via Maris
- 5 2
-
2020-08-20 13:00
(1)
i koniecznie miejsca parkingowe w mieście
- 3 2
-
2020-08-21 07:01
po 15 zł za godzinę
- 0 0
-
2020-08-20 12:24
wydaje mi się że nikt nie dotknie remontem istniejącej obwodnicy (1)
póki nie powstanie "obwodnica obwodnicy", dziś jakikolwiek remont spowoduje 2-4 letni paraliż północy województwa pomorskiego.
- 24 1
-
2020-08-20 14:46
Pytanie czy OT dalej będzie drogą krajową, czy nie stanie się to czego boją się włodarze Gdańska i Gdyni(szczególnie Gdyni) i ta droga przejdzie w ich utrzymanie?
- 3 0
-
2020-08-20 12:25
O.k.
Żeby było o.k. to potrzebna jest Nowa Kielnieńska.
- 6 1
-
2020-08-20 11:16
I węzeł Kowale.
- 14 1
-
2020-08-20 11:04
Racja!
- 2 3
-
2020-08-20 11:04
Rozbudowa węzłów (3)
To wlewanie potoków samochodów do miasta
- 13 27
-
2020-08-20 12:09
(2)
co ty pie.... węzły takie jak np. szadółki to wielkie nieporozumienie.
Codziennie ludzie muszą jakoś dojechać do domów w południowych dzielnicach.
Tam już jest armagedon.- 22 7
-
2020-08-20 15:23
Widziały gały co brały (1)
- 5 9
-
2020-08-20 15:25
deweloper mówił ze 15 min od centrum...
(zapomniał dodać że w niedziele o 2 nad ranem)- 17 0
-
2020-08-20 10:28
Opinia wyróżniona
Nie jest prawdą że droga ta: (26)
1. Rozładuje korki na obwodnicy
2. Rozładuje korki w Żukowie
3 Uatwi dojazd do portów trójmiasta
4. Ułatwi turystom dotarcie nad morze.
5. Obwodzi metropolię trójmiejską
Uzasadnienie: Wystarczy spojrzeć na mapę jej przebiegu i pomyśleć. Ruch z Polski do portu w Gdyni i na Hel i tak dotrze do obwodnicy na węźle1. Rozładuje korki na obwodnicy
2. Rozładuje korki w Żukowie
3 Uatwi dojazd do portów trójmiasta
4. Ułatwi turystom dotarcie nad morze.
5. Obwodzi metropolię trójmiejską
Uzasadnienie: Wystarczy spojrzeć na mapę jej przebiegu i pomyśleć. Ruch z Polski do portu w Gdyni i na Hel i tak dotrze do obwodnicy na węźle w Wielkim Kacku czyli i tak zakorkuje obecną obwodnicę. Mieszkaniec Gdańska chcący dojechać np z Kowal do Oliwy i tak pojedzie miastem albo obecną obw.bo nie będzie przecież jechał przez Żukowo i Chwaszczyno żeby stać w korkach na Kielneńskiej i Spacetowej. Korki w Żukowie generuje ruch z zachodu Kaszub, z Kartuz a tego kierunku nie obejmuje półobwodnica jaką zaprojektowano.
Dla uczciwości trzeba powiedzieć, że droga ta ułatwi mieszkańcom Pruszcza dotarcie do Żukowa i Chwaszczyna a mieszkańcom Chwaszczyna dotarcie traktu św Wojciecha w Lipcach. Dlatego uczciwiej byłoby gdyby zgodnie z prawdą nazwano ją południowym odcinkiem Trasy Kaszubskiej- 96 116
-
2020-08-23 23:28
Ta obwodnica to jedna wielka pomyłka na poszczeólnych odcinkach zamiast rozładowywać korki będzie generować jeszcze większe . Kierowców z niej zjeżdżających kierować będzie w lokalne " wąskie gardła" bez możliwości ich ominiecia. Inwestycja nie dopracowana i pełna błedów technicznych. '
- 0 1
-
2020-08-20 14:51
Nowa obwodnica... (3)
wyrzuci w sezonie w 100% cały ruch turystyczny z głębi Polski, który nie zmierza do Trójmiasta, czyli w kierunku Helu, Władysławowa i wszystkich miejscowości nadmorskich nad Zatoką Gdańską poza starą obwodnicę, chyba że po oddaniu nowej trasy będą się po obwodnicy trójmiejskiej poruszać przez jakiś czas zabłąkane owce z nawykami. A to już będzie
wyrzuci w sezonie w 100% cały ruch turystyczny z głębi Polski, który nie zmierza do Trójmiasta, czyli w kierunku Helu, Władysławowa i wszystkich miejscowości nadmorskich nad Zatoką Gdańską poza starą obwodnicę, chyba że po oddaniu nowej trasy będą się po obwodnicy trójmiejskiej poruszać przez jakiś czas zabłąkane owce z nawykami. A to już będzie latem bardzo odczuwalne dla mieszkańców 3City. Przez cały rok usunie wszelaki ruch tranzytowy. Poza tym z obwodnicy trójmiejskiej na odcinkach ściśle miejskich wypadną wszystkie te kaszubskie blachy, które jadą do Pruszcza, Tczewa, Torunia i dalej na południe dla przykładu gwe, gpu i inne, zarówno firmowe, jak i prywatne, bo będą razem z Trasą Kaszubską miały krótszą i szybszą drogę. Dodatkowo nowa obwodnica umożliwi w końcu rozpoczęcie remontów starej obwodnicy do standardu 3x3 + pobocze dla karetek, o czym pisano już wiele lat temu.
- 4 6
-
2020-08-21 08:48
"wypadną te kaszuskie blachy" - w swoim se bosy antku wileńskie przymocuj. (1)
- 0 0
-
2020-08-21 09:11
no i z czym Ty masz problem człowieku?
- 0 0
-
2020-08-20 14:56
Nie dodałem...
że węzeł z przedłużeniem Obwodnicy Południowej będzie przebudowany do możliwości zjazdu ruchu ze Obwodnicy Trójmiejskiej w kierunku Obwodnicy Metropolitarnej.
- 2 1
-
2020-08-20 14:18
to nic nie robimy, siedzimy na d*pie i komentujemy
- 3 1
-
2020-08-20 12:18
a co mnie obwodnica? obwodnica idzie na północ, a metropolitalna idzie w głąb kaszub (1)
- 1 2
-
2020-08-20 15:52
Zgadza się, tak będą szły te drogi.
Ale o co ci chodzi to nie wiem.
- 2 0
-
2020-08-20 12:07
Tak sobie przeliczyłem...
Powiedzmy, że średnia prędkość aktualnie realizowanymi trasami S6 na 26 km odcinku Chwaszczyno-węzeł z S7 to 70 km/h (przy dużym ruchu z moich obserwacji) i daje 22 minuty jazdy, Google na teraz na godzinę 12 podaje natomiast 33 minuty i brak symbolu korka/wypadku.
Zakładając, że na odcinku projektowanym uda się utrzymać 120 km/h to przy 32Powiedzmy, że średnia prędkość aktualnie realizowanymi trasami S6 na 26 km odcinku Chwaszczyno-węzeł z S7 to 70 km/h (przy dużym ruchu z moich obserwacji) i daje 22 minuty jazdy, Google na teraz na godzinę 12 podaje natomiast 33 minuty i brak symbolu korka/wypadku.
Zakładając, że na odcinku projektowanym uda się utrzymać 120 km/h to przy 32 km daje to 27 minut.
Z mojej perspektywy, jeżeli ktoś omija Trójmiasto, lub jedzie TIRem na Stogi z zachodu, to ta trasa będzie przydatna jedynie w przypadku wypadku na Obwodnicy, czyli raz dziennie :)- 1 4
-
2020-08-20 12:02
Niestety
Wiadomo o tym od dawna, odkąd tylko podano przebieg OM. Dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem byłoby dołożenie trzeciego pasa na całym odcinku obecnej obwodnicy i poprawienie przepustowości lokalnych dróg, a nie taki moloch, który nic nie da.
- 6 8
-
2020-08-20 11:49
Obwodnica obwodnicy
A później kolejna, a i tak korki będą coraz większe. Rozbudowa układów drogowych szybkiego ruchu prowadzi jedynie do wzrostu liczby pojazdów na drogach. A to samochody stoją w korku.
Jedynie ta inwestycja byłaby uzasadniona, jakby obecną obw. Trójmiasta zamknąć, albo zwężyć i przebudować do drogi miejskiej, ale tego nikt nie planuje.
A później kolejna, a i tak korki będą coraz większe. Rozbudowa układów drogowych szybkiego ruchu prowadzi jedynie do wzrostu liczby pojazdów na drogach. A to samochody stoją w korku.
Jedynie ta inwestycja byłaby uzasadniona, jakby obecną obw. Trójmiasta zamknąć, albo zwężyć i przebudować do drogi miejskiej, ale tego nikt nie planuje.
Natomiast koszt budowy jest absurdalny. Nie ma 0.5 mln zł na pdp pod dworcem głównym, a tu wydadzą 2 200 mln zł na kolejne pasy ruchu dla kierowców.
Zrównoważony transport w Polsce.- 6 14
-
2020-08-20 11:42
Czy to oznacza, ze wszystkie duże aglomeracje na świecie popełniają błąd (4)
budując nowe opaski obwodnic wokół siebie, zamiast dobudowując kolejne pasy na jednej istniejącej obwodnicy?
- 21 4
-
2020-08-20 13:08
Ciekawa teza, że wszystkie aglomeracje tak robią
Moskwa z jej trzema wiecznie stojącymi obwodnicami to nie wszystkie aglomeracje
- 4 4
-
2020-08-20 11:52
Duże aglomerację budują obwodnice, jak obecna zostaje zabudowana (2)
Trójmiasto buduje obwodnicę, choć obecna jest na końcu miasta. Taka mała różnica.
- 3 15
-
2020-08-20 17:20
chyba nie byłeś na końcu miasta (1)
- 3 1
-
2020-08-20 17:51
Chyba nie znasz urbanistycznej definicji miasta
O miejskim charakterze obszaru nie decydują granice administracyjne.
- 2 1
-
2020-08-20 10:46
Do Helu (3)
W Helu
- 5 1
-
2020-08-20 13:14
Wszystko zależy czy piszesz/mówisz o miasteczku, czy o półwyspie... (2)
- 1 0
-
2020-08-20 15:00
(1)
Miasto - Hel, półwysep - Helski. Jadę do Helu, a nie na Hel.
- 0 2
-
2020-08-20 15:47
Hajłej tu Hel
- 5 0
-
2020-08-20 10:32
(5)
Cześć TIR - ów jadących "starą" 7 w kierunku Szczecina na pewno ominie Obwodnicę Trójmiasta.
- 20 5
-
2020-08-20 14:29
Tak, na pewno. Pojada dwa razy dluzsza trasa, zeby wrocic na OT na wysokosci Osowej. Mhm, juz sie rozpedzaja.
- 9 2
-
2020-08-20 10:44
Ile jest ruchu tranzytowego chcącego ominąć 3miasto? (3)
5%? Gdzie są niby te Tiry nie jadące do aglomeracji albo z portów wgłąb kraju? Naprawdę wymiana handlowa między Elblągiem a Szczecinem jest taka wielkotowarowa?
Żeby nie było - dostrzegam że lokalnie może być ona ułatwieniem, zwłaszcza w gminie Żukowo i Kolbudy, ale cała wieloletnia propaganda lansująca jej budowę w oparciu o argument z rozładowania korków na obecnej obwodnicy jest fałszywa- 26 7
-
2020-08-20 13:04
Według badań samej GDDKiA przed wyborem wariantu
Strumienie ruchu niezaczynające się lub niekończące się w GD/GA to 3%. Czyli idealnie granica błędu statystycznego. Fascynaci tej drogi sami zapłaczą, bo posłuży ona tylko i wyłącznie do skuteczniejszego ściągania osób z okolicznych gmin do miasta (patrzcie, jaka fajna droga, kupię działkę dalej, bo się łatwo dojedzie, będzie cisza, będzie
Strumienie ruchu niezaczynające się lub niekończące się w GD/GA to 3%. Czyli idealnie granica błędu statystycznego. Fascynaci tej drogi sami zapłaczą, bo posłuży ona tylko i wyłącznie do skuteczniejszego ściągania osób z okolicznych gmin do miasta (patrzcie, jaka fajna droga, kupię działkę dalej, bo się łatwo dojedzie, będzie cisza, będzie pięknie). A jak te samochody do Trójmiasta wjadą, to będą grzecznie stały w dużo dłuższych korkach. Przerabiane w krajach rozwiniętych dekady temu. Co więcej, nie ma ona jak pełnić roli alternatywy dla starej obwodnicy przy wypadkach (rozmieszczenie węzłów). Więc przyda się tylko przy remontach. Trochę drogo jak na praktyczną drogę serwisową/obwodnicę Żukowa ;)
- 15 8
-
2020-08-20 11:51
Dla ruchu w Żukowie i okolicach (1)
Wystarczyłaby droga w skali jak Nowa Bulońska, a nie droga w parametrach ekspresówki.
- 8 7
-
2020-08-21 08:12
Co za bzdury,
Chyba rzadko bywasz w tamtych stronach. Ostatnimi czasy korkują się nie tylko ronda w Żukowie, a znacznie wcześniejsze odcinki na wysokości Miszewa, Pępowa i Przodkowa. I to właśnie przez TIRy i inne duże auta. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo na drodze. W tej chwili niektórzy mają problem z jazdą autem przez DK 24, dojechać gdziekolwiek rowerem
Chyba rzadko bywasz w tamtych stronach. Ostatnimi czasy korkują się nie tylko ronda w Żukowie, a znacznie wcześniejsze odcinki na wysokości Miszewa, Pępowa i Przodkowa. I to właśnie przez TIRy i inne duże auta. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo na drodze. W tej chwili niektórzy mają problem z jazdą autem przez DK 24, dojechać gdziekolwiek rowerem czy po prostu iść pieszo jest cholernie niebezpiecznie. Dojazd do Chwaszczyna przez Osową czy z Gdyni do ronda też jest tragiczny pod tymi samymi względami.
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2020-08-20 10:04
(21)
Na Hel i tak przez trójmiejską obwodnicę :-(
- 77 11
-
2020-08-20 10:11
(3)
po to obwodnica została zbudowana, ale będzie luźniej, mimo wszystko
- 8 8
-
2020-08-20 11:54
Nie będzie luźniej (2)
Będzie więcej samochodów i większe korki. Pod Houston masz 26 pasów ruchu i 3 autostrady i w stronę 300 000 miasta jest wieczny korek. Ile byśmy nie wybudowali dróg, to i tak się zakorkują.
- 11 5
-
2020-08-20 13:38
eh (1)
W stanach kierowcy jadą wszystkimi dostępnymi pasami praktycznie ta samą prędkością a nawet "lewe" pasy czasem wolniej o prawych. Jak umieli by jeździć tak jak np: w Niemczech, to wystarczyły by 3-4 pasy. Na węzłach więcej. Odpowiednio zrobione zjazdy i wjazdy i jest ok. Więc nie pisz o stanach bo oni już dawno wpadli na to, że ilość pasów nie poprawia przepustowości ale nie wpadli na to jak u nich się jeździ.
- 2 3
-
2020-08-20 14:34
Ty uczysz wlasnie Jankesow jak jezdzic samochodem, czy cos zle rozumiem?
To chyba jeszcze lepsze, niż uczenie Francuzow jak jesc widelcem.
- 6 1
-
2020-08-20 10:31
Dokładnie...
Ta droga nie rozwiaże klopotu z korkami w wiekszej części Gdyni ,Rumi i Redzie. Dobrze oczywiscie ze sie buduje ale uwazam iz najbardziej potrzebna droga jest OPAT i Via Maris
- 15 2
-
2020-08-20 10:43
Do Gdańska (5)
Do Gdynii
Do HELU!!!- 5 2
-
2020-08-20 10:48
Na Hel (2)
- 2 2
-
2020-08-20 10:55
dokładnie! bo to turystyczna stonka ląduje na Helu!
- 2 1
-
2020-08-20 11:43
Tak jest! Won ze stonka! Niech tu nie przyjeżdzają, niech uda i zostawiaj swoje pieniądze gdzie indziej
- 2 0
-
2020-08-20 10:55
Na Hel
- 2 2
-
2020-08-20 11:24
Mądruś.
Do Helu - do Miasta.
Na Hel - w sensie na Półwysep Helski.- 9 1
-
2020-08-20 10:45
Nie rozumiem (9)
obwodnica obwodnicy trójmiasta?
- 3 7
-
2020-08-20 10:55
a to że jest (3)
prezes, prezydent, premier i to w takiej kolejności rozumiesz
- 4 3
-
2020-08-20 11:34
Rozumiem ale pojąć nie mogę ;-))))) (2)
Jedna uwaga, premier przed prezydentem ;-)
- 2 1
-
2020-08-20 15:09
A przed prezesem jest KOT prezesa. (1)
- 2 0
-
2020-08-20 16:47
prezes, premier, prezydent a za nimi czarna dziura
- 0 0
-
2020-08-20 11:05
(4)
Obwodnicą Trójmiasta ta droga była w latach 80-tych ubiegłego wieku. Obecnie jest to dwupasmowa droga miejska bez pasa awaryjnego
- 12 1
-
2020-08-20 11:55
(2)
Droga miejska, ale jakoś miasta tam nie ma.
- 1 3
-
2020-08-20 14:35
Mimo to lezy na terenie m.in. Miasta Gdansk. (1)
- 0 1
-
2020-08-20 15:10
Teren pod obwodnicą nie należy do miast.
- 0 0
-
2020-08-20 19:58
I bez komunikacji miejskiej i drogi rowerowej....
- 1 1
-
2020-08-20 10:05
i tysiące wyciętych drzew... bez żadnych nasadzeń zastępczych (13)
Trzeba budować drogi? OK, ale w takim razie należy nasadzić wycięty las na innym terenie.
- 97 183
-
2020-08-20 10:11
Zapewne tak jest. Inaczej by nie dostali decyzji. Będą nowe nasadzenia (1)
- 19 6
-
2020-08-20 21:35
Od Widlina do Lublewa całość przebiega w pasie lasu. Nie będzie już lasu w okolicy bez hałasu z drogi ekspresowej.
Co z tego, że liczba drzew będzie się na papierze zgadzać, jak nie odtwarzalne tereny zostaną utracone?
- 3 1
-
2020-08-20 10:22
i usypać tą zabetonowaną ziemię w innym kraju ?
- 4 3
-
2020-08-20 11:08
2,2 mld pln to raptem 200mln więcej niż władza przyznała mediom narodowym (1)
- 14 3
-
2020-08-20 13:40
bo otrzymanie unieważnienia ślubu kościelnego i wyprawienie wesela kosztowało mniej niż taka obwodnica
- 10 0
-
2020-08-20 11:24
Szkoda drzew (1)
niech lepiej samochody ciężarowe jeżdżą drogami miejskimi i osiedlowymi, a ludzie niech wdychają spaliny. Drzewa będą, a ludzie na pewno będą zdrowsi...
- 8 10
-
2020-08-20 18:11
co za glupoty, przeciez pisal tylko o nasadzeniach a nie tranzycie przez miasto
ogarnij sie, glupota sie przejadla i juz sie na niej nie polansujesz
- 4 3
-
2020-08-20 11:30
W d*psko z lasem
- 2 10
-
2020-08-20 11:31
rozwalony bezcenny krajobraz Doliny Raduni w okolicy Widlina
do tego obwodnica nierealizująca celów tranzytowych tylko dojazd z Kaszub do Trójmiasta, który można zrealizować przez rewitalizację linii kolejowej 229 Pruszcz-Straszyn-Kolbudy-Stara Piła.
- 12 8
-
2020-08-20 11:52
Ty poważnie?? Plany chociaż widziałeś?? (1)
Zarówno na mapie jak i na symulacji widać, że trasa w znakomitej większości przebiega przez łąki i pola. Ostatni odcinek między Doliną Raduni a węzłem południe przebiega tylko przez obszar leśny. 3km trasy?? W obrębie Trójmiasta, więcej drzew wycinają deweloperzy, każdego roku. Tu nie protestujesz? Być może nawet mieszkasz na osiedlu, które zbudowano na wykarczowanym lesie. Ale to akurat tobie na rękę ;-/ Spójrz na całość wycinek lasów. Zobacz jak budżet tego że tak powiem rządu jest reperowany wycinką lasów na skalę masową. Tu może zacznij protestować. Gdzie byłeś jak karczowali Mierzeję Wiślaną?
- 15 4
-
2020-08-20 21:37
Między Lublewem a Widlinem droga prowadzi w obrębie lasu. Droga ekspresowa zdegraduje cały ten teren.
- 1 1
-
2020-08-20 12:11
Masło maślane
- 0 2
-
2020-08-20 23:02
Przelicz
Ile te drzewa wytwarzają O2 i czy tą produkcją pokrywają czuć w połowie ilość CO2 produkowanego przez samochody które codziennie stoją w korkach
- 1 1
-
2020-08-20 10:06
Brawo rząd! (7)
Konkretna i bardzo potrzebna inwestycja.
Świetna informacja!- 170 60
-
2020-08-20 10:56
Po co wstrzymywali przetarg 5 lat? (3)
Po co anulowali poprzedni? Przecież już był w 2015 roku ogłoszony
- 40 9
-
2020-08-20 11:06
info
to nie rząd tylko klika osób z Glincza/kolbud skarżyło do upadłego decyzje srodowiskowe
- 26 7
-
2020-08-20 18:27
W bastionie PO to prawica buduje drogi (1)
PO miała 8lat i nawet dokumentacji Nie ogarnęła
- 3 12
-
2020-08-20 19:21
A kto zbudował A1, ktore wczesniej wstrzymał pis?
- 8 0
-
2020-08-20 10:58
5 lat jedną droge robic. Masakra
A i tak pewnie będą opoznienia
- 12 5
-
2020-08-20 11:28
ale to nie rzad
tylko samorzad :D rzad tutaj nie da ani zlotowki :) a wy myslicie ze tutaj przyjdzie :) nie... tutaj zawsze byla ta wladza, jest i bedzie bo ludzie widza ze cokolwiek robi :) a wy glosujecie na tamtych a tamci sie mszcza. ale to na waszych tylkach sie mszcza a nie na innych :) a wy dalej nie rozumiecie?? takie z was tepe dzidy :D ?? to bedziecie mieli jeszcze gorzej :)
a te pieniadze prosze czytac ze zrozumieniem :) sa z publicznych pieniedzy. czyli z naszych i prywaciaza. i nie z budzetu pisowskiego :) tylko z budzetu woj pomorskiego :) do szkoly sie chodzilo?? czy gile wydlubywalo i zjadalo?? :) czytac ze zrozumieniem :)- 13 13
-
2020-08-20 12:02
niech ten rząd się lepiej zawija. złodzieje!
- 12 9
-
2020-08-20 10:07
Super ! (6)
Super brawo, bo korki z Gdańska do Żukowa to masakra.
- 145 17
-
2020-08-20 10:15
dokladmie
Myślę, że to był przeważający argument za realizacją inwestycji. Poszli do "Brukseli" i powiedzieli, że do Żukowa są korki, hahaha :)
- 9 5
-
2020-08-20 11:21
(1)
Popołudniowy i weekendowy korek w kierunku Żukago i tak niestety będzie. Jedyna różnica, że nie będzie to korek od Lnisk do Żukowa a od Leźna do planowanego ronda w Lniskach.
Fajnie byłoby gdyby jeszcze powstał odcinek łączący drogę nr 20 na Kościerzynę z drogą 211 na Kartuzy.- 5 1
-
2020-08-21 06:23
odcinek, o którym mowa
został wcześniej zapowiedziany przez władze wojewódzkie
- 1 0
-
2020-08-20 12:45
Rozbudowa dróg tylko zwiększa korki
Rozbudowa dróg tylko zwiększa korki.
- 4 2
-
2020-08-20 15:46
warto wspomnieć, że cały ten cyrk trwa 20 lat, kosmos istny, gdzie sonda na Marsa leci pół roku - 55mln km
- 1 1
-
2020-08-20 19:22
Ta droga nie biegnie z Gdańska do Żukowa
- 0 1
-
2020-08-20 10:07
Smutny (6)
Na filmie 5,36 min jest mój dom .Wyprowadziłem się z Gdańska mam kredyt do spłacenia za ten dom no i tak skończyłem .Zawsze marzyłem mieszkać poza miastem i tak spełniły się moje marzenia
- 33 42
-
2020-08-20 10:23
Deweloper ci nie powiedział?
- 17 4
-
2020-08-20 10:38
będziesz "dobrze skomunikowany" (1)
- 16 1
-
2020-08-20 10:52
"10" min od centrum;)
- 9 1
-
2020-08-20 12:59
(1)
smiechy smiechami ale te wszystkie domy na poludnie od obwodnicy w chwaszczynie przy Akacjowych, Kasztanowych itp itd to maja przechlapane bo projektanci nie raczyli zaprojektowac ekranow dzwiekochlonnych.
- 9 2
-
2020-08-20 16:06
Ogłosili dopiero przetarg
A ty już o projekcie gadasz? Ten film jest tylko pewną wizją, a nie żadnym projektem
- 3 1
-
2020-08-20 14:44
Dom pewnie zostanie wyburzony
Dostaniesz odszkodowanie za dom, kredyt się spłaci. Na pewno przeprowadzisz się w lepsze, cichsze i przyjemniejsze miejsce i będziesz jeszcze zadowolony. Tego Ci życzę!
- 19 2
-
2020-08-20 10:08
Czekamy na tą drogę! Odciąży obwodnicę Trójmiasta. (3)
Poprawi dojazd na Kaszuby, same plusy. Moze tez wreszcie dzięki niej powstanie trzeci pas na obwodnicy Trójmiasta.
- 85 26
-
2020-08-20 10:46
Obwodnica obwodnicy trójmiasta xD? (1)
- 4 3
-
2020-08-20 11:26
Obwodnica Trójmiasta to nazwa historyczna. Obecnie to droga miejska łącząca przedmieścia Gdańska i Gdyni z centrum tych miast.
- 6 5
-
2020-08-20 13:10
Nie odciaży obwodnicy
bo to droga dłuższa niż przejazd obwodnicą , nikt nie będzie nadrabiał kilometrów żeby potem i tak stać w korkach na starej obwodnicy. Zresztą pewnie nawet nawigacja tej drogi nie wskaże jako najlepszej. Dojazd na Kaszuby może będzie wygodniejszy ale na zjazdach w Chwaszczynie i Żukowie i tak będą korki i zatory wiec swoje i tak się odstoi. Jedyna obwodnica która poprawiła by sytuacje to taka do Kartuz potem przez Szemud dalej do Wejherowa i dalej do Karwi nad morze
- 2 2
-
2020-08-20 10:11
(4)
Dla mieszkańców aglomeracji to wielka ulga, przeciążona obwodnica to często arena walki o przetrwanie. Należy jednak pamietać, że wraz z budową nowych dróg pojawia się na nich większy ruch samochodowy. Deweloperka zwietrzy okazję, będą budować więcej "apartamentów"(40m2 "5" min od centrum)za linią nowej obwodnicy, ludzie będą więc musieli dojeżdżać z tych okolic do pracy, dlatego pewne jest to, że na 100% pojawi się więcej aut. Proponuję więc zwrócenie uwagi na rozbudowę w tych kierunkach koleji na kształt pkm. No i najważniejsze. Odcinkowy pomiar prędkości! To co się dzieje na starej obwodnicy woła o pomstę do nieba. A tak, to ułańskie fantazje kierowców-piratów szybko poskromią mandaty, dzięki temu też zapewne szybko zwróci się część kosztów poniesionych na budowę inwestycji ze strony samorządu;)
Pozdrawiam Makumba z erazmusa!- 63 32
-
2020-08-20 10:15
Masz racje. Jednak mimo wszystko nie było do tej pory alternatywy zakorkowaną i stojącą obwodnicę. (1)
W przpadku blokady, ludzie jechali miastam, jakie były efekty pewnie wiesz. Teraz, to się zmieni
- 4 2
-
2020-08-20 13:12
Nie zmieni, bo prawie każdy uczestnik ruchu będzie się musiał cofnąć do węzła Karwiny
Który weźmie na klatę wszystkie jak leci wlotowe i wylotowe potoki ruchu z kilku relacji i po prostu przy każdej takiej akcji totalnie się zapcha.
- 1 0
-
2020-08-20 10:47
Juz tam buduja
Trochę się spóźniłem.
- 1 0
-
2020-08-23 23:31
naj straszniejszym zjawiskiem są rowerzyści na obwodnicy!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2020-08-20 10:12
Najwyższa pora! (8)
Obecnie S7 jest już drogą wewnątrz Trójmiasta, a nie obwodnicą.
- 113 13
-
2020-08-20 10:18
Tak, dlatego powinny być tam przejścia naziemne i droga rowerowa (żart) (4)
- 12 0
-
2020-08-20 10:23
cicho.... (2)
bo jak to zobaczą władze Gdańska to jeszcze zrobią. Plus 1 pas obwodnicy oddadzą na handel lub deweloperkę, a na drugim zrobią pierwszeństwo dla "rofeszystów zafodofcóf" w obcisłych gatkach
- 18 3
-
2020-08-20 11:59
(1)
To albo jest to droga miejska i robimy chodnik, albo jednak nie jest to droga miejska, tylko ekspresówka.
Jak to jest? Gdzie tam jest miejska zabudowa pierzejowa?- 2 2
-
2020-08-20 17:09
a musi byc pierzejowa?
- 0 0
-
2020-08-20 10:29
i koniecznie ronda
- 6 0
-
2020-08-20 10:20
(2)
s7 Jest obwodnicą, a to, że deweloperka tam buduje jak najtaniej i najwiecej nie zmienia faktu, ze to peryferia, do tego czesto bez drogi i sprawnej komunikacji. Zobacz kto teraz do tego dopłaca- my.
- 7 7
-
2020-08-20 14:57
(1)
25 cm to sporo! U mnie tylko 17.
- 0 0
-
2020-08-21 03:14
A u mnie tylko 13 i to liczone z workiem mikołaja.
- 2 0
-
2020-08-20 10:13
(3)
super! ciesze się, oby poszło im szybko i sprawnie
- 46 9
-
2020-08-20 14:20
im?
chyba żartujesz
- 0 0
-
2020-08-20 15:29
Teraz czekam na S6 do Koszalina, wszystko jest gotowe do przetargu od 5 lat a oni cały czas zwlekają z przetargiem (1)
- 1 0
-
2020-08-20 17:16
caly czas balbina pomorzan karze za wyniki wyborow jako szczery demokrata, mysle ze nie odmowi sobie nadal tego przynoszacego mu gleboka rozkosz aktu msciwosci
- 0 0
-
2020-08-20 10:13
(16)
niepotrzebna droga, pobudowali tanich domeczków na polach i teraz im sie drogi robi, powinien byc zakaz wjazdu dla zukowa i innych kartuz do trojmiasta, maja PKM i tym mama jezdzic a nie passatami 20 letnimi i korkowac gdansk, dosc juz rego, deweloperka za 5 lat napisze o domach w zukowie ze 10 min do centrum
- 59 178
-
2020-08-20 10:18
(2)
Ależ nie ma problemu! :) Chętnie zaparkuję na parkingu Park&Ride i w cenie parkignu pojadę do pracy w centrum gdańska bo jakiś kretyn tutaj wydał pozwolenie na budowe biurowców ;)
- 20 2
-
2020-08-20 10:27
Dokładnie jest PKM przy której nie można zaparkować. Dlatego wszyscy jadą do miasta samochodami.
- 15 1
-
2020-08-20 14:40
Ch. mnie interesuje w jaki sposob dojedziesz do pracy. Twoja praca, Twoja sprawa, a Twoj samochod, to Twoj problem.
- 0 6
-
2020-08-20 10:22
(1)
10/10, wyjąłeś mi to z ust;).
Już widze te piekne deweloperskie oferty tekturowych "apartamentów" w Żukowie, "10 min" od centrum, tylko 10.000m2;)- 12 4
-
2020-08-20 12:25
duzo widzisz, duzo stolca musisz miec w tym zakutym łbie
- 1 7
-
2020-08-20 10:31
Zgadzam się z Tobą. (5)
W pełni popieram, sam mieszkam za Gdańskiem w Baninie, i uważam, że na wyjeździe z Gdańska, każdy mieszkaniec tej wspaniałej aglomeracji powinien pozostawiać samochód i przesiadać się na pociąg bądź PKS w celu weekendowego wyjazdu na Kaszuby. Dość rozjeżdżania naszych dróg w weekendy
- 33 3
-
2020-08-20 10:57
(2)
Różnica taka, że Ci z Gdańska zostawiają na tych Kaszubach pieniądze, a Ty do Gdańska jedzie po pieniądze
- 10 11
-
2020-08-20 11:07
(1)
Aaa czyli rozumiem, że Gdańszczanie tylko w Gdańsku pracują, za pracą za Gdańsk nie jadą. Buahahahaha.
- 8 7
-
2020-08-20 11:37
Tak
Masowo jadą za robotą do Żukowa, Kartuz i Wieżycy.- 6 5
-
2020-08-20 11:06
(1)
buahaha chyba snisz, cale baninko to pracuje w gdansku a ja jezdze na wasze zapyziale domeczki nad jeziorem kase zostawiac wam kaszuby
- 6 3
-
2020-08-20 18:51
ty maly miki nie musisz
- 0 0
-
2020-08-20 10:31
Pobudowali Gdańsk u ujścia Wisły i teraz im się drogi robi!
Skandal! Dość już tego!
- 4 0
-
2020-08-20 11:23
;) (2)
Super. Załatw nam najpierw dłuższe składy PKM, zwiększ ich częstotliwość, a poza tym chyba nam zazdrościsz tych "tanich" domeczków. Pozdrawiam. Mieszkanka Żukowa. ps. tylko nie szukaj przypadkiem pracy w naszych terenach, zarezerwowana wyłącznie dla Kaszubów. ;)
- 7 7
-
2020-08-20 12:02
Czemu ja, mieszkaniec centrum Gdańska, mam Wam załatwiać pociąg (1)
Wybudowaliście sobie domeczki w lesie, to teraz powinniście za to płacić.
- 9 6
-
2020-08-20 13:19
To nastąpi samoistnie
A jeśli ta droga w ogóle powstanie (bo pewnie poleci przy ofertach), to bedzie doskonałym katalizatorem. Już teraz strefy płatnego parkowania się rozbudowuje. W końcu pojedzie wycieczka do Goteborga czy Sztokholmu, podpatrzy tamte rozwiązania, i dopiero będzie lament. Daję dekadę.
- 3 0
-
2020-08-22 13:01
...
Proponuję zobaczyć jakie rejestracje oblegają obecnie Kaszuby:)) proszę PKM a nie tarasowac wjazdy na prywatne posesje i robić sobie prywatne dojazdy przez las do jeziora:))
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.