• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

ms
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem. Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem.

Ogłoszono przetarg na budowę ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Ma kosztować ok. 2,2 mld zł i być gotowa w 2025 r.



Czy będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta?

W środę po południu generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski poinformował:

- Rozpoczynamy przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. W środę do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę dwóch zadań realizacyjnych tej trasy o łącznej długości 39 km.
  • Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  • Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej



32-kilometrowy objazd Trójmiasta



Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała nieco ponad 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Droga powstanie z publicznych pieniędzy



Kilka miesięcy temu rząd zmienił plan finansowania tej inwestycji. Początkowo zakładano, że powstanie ona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli strona prywatna wyłoży pieniądze na budowę, które strona publiczna spłaci w ciągu kilkudziesięciu lat. Jednak wiosną zapowiedziano, że ta trasa powstanie z pieniędzy publicznych. Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł.

Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.

Dwa duże programy budowy dróg



- Za sprawą zwiększenia przez Rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na 10 obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic - podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej, niż planowaliśmy na początku roku.
Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
ms

Opinie (276) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • tiry

    Film poglądowy piękny, ale dlaczego na prawym pasie nie ma samych tirów?

    • 0 0

  • Droga Czerwona, OPAT ( Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej) oraz Via Maris (7)

    Te drogi sa niesamowicie potrzebne do normalnego funkcjonowania w północnej części województwa Pomorskiego. Gdynia ,Rumia i Reda tona w korkach poniewaz ludzie jadący dalej na północ przejeżdżają przez te właśnie tereny, koło naszych domów. Potrzebna jest nowa droga,omijająca te miejscowości. Musi byc jakas alternatywa bo jest coraz gorzej. Potrzebna OPAT z Via Maris

    • 30 4

    • w samej rzeczy potrzebne są drogi omijające nasze miejscowości a nie te które biegną poprzez środek niespełna 5 letnich osiedli i 500 m. od środka miejscowości........... to jest całkowicie nie normalne a stało rzeczywistością

      • 0 0

    • VIA Maria i OPAT to najbardziej i**otyczne inwestycje (2)

      Na północ od Gdyni wszystko stanie w jednym wielkim korku na tym bublu infrastruktury. Nie wolno budować dróg tam, gdzie efektem budowy będzie podwojenie albo i nawet potrojenie ruchu samochodowego.
      Chcesz tych inwestycji, to znaczy, że chcesz stać w korku do samego Władysławowa i to przez cały dzień.

      • 0 6

      • (1)

        to w takim razie, o, guru, powiedz, co zrobić by tego uniknąć.

        • 1 0

        • Zwarte miasto "15 minut". Polecam poczytać, wdrażane m.in. w Paryżu. To jedyny sposób na korki.
          Dawniej w Paryżu w korku stało 50% mieszkańców. Teraz w korku stoi 15% mieszkańców, a reszta wygodnie żyje w swoim mieście.

          • 0 0

    • zobaczymy co będzie, gdy skończą s 6 i ruch tranzytowy na Szczecin pójdzie na Chwaszczyno . Ne pewno ruch przez Rumię Redę Wejherowo znacznie się zmniejszy. Wówczas należałoby rozważyć czy OPAT jest konieczny. Co d Via Maris to jakaś chimera. Ruch na półwysep jest duży tylko w okresie letnim. Nie ma tam dużych miast, które mogłyby generować duży ruch

      • 3 3

    • (1)

      Dopóki TRójmiasto jest antypis to nic z tych dróg nie powstanie.
      Tam gdzie PIS rządzi - tam wrzuca pieniądze (aby wygrac znowu) . Prosta zasada.

      • 3 3

      • Mieszkańcy Polski na wschód od
        Wisły, dziękują rządom PO-PSL za rozbudowę infrastruktury drogowej w tej części kraju.

        • 2 1

  • (4)

    Dla mieszkańców aglomeracji to wielka ulga, przeciążona obwodnica to często arena walki o przetrwanie. Należy jednak pamietać, że wraz z budową nowych dróg pojawia się na nich większy ruch samochodowy. Deweloperka zwietrzy okazję, będą budować więcej "apartamentów"(40m2 "5" min od centrum)za linią nowej obwodnicy, ludzie będą więc musieli dojeżdżać z tych okolic do pracy, dlatego pewne jest to, że na 100% pojawi się więcej aut. Proponuję więc zwrócenie uwagi na rozbudowę w tych kierunkach koleji na kształt pkm. No i najważniejsze. Odcinkowy pomiar prędkości! To co się dzieje na starej obwodnicy woła o pomstę do nieba. A tak, to ułańskie fantazje kierowców-piratów szybko poskromią mandaty, dzięki temu też zapewne szybko zwróci się część kosztów poniesionych na budowę inwestycji ze strony samorządu;)

    Pozdrawiam Makumba z erazmusa!

    • 63 32

    • naj straszniejszym zjawiskiem są rowerzyści na obwodnicy!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • Masz racje. Jednak mimo wszystko nie było do tej pory alternatywy zakorkowaną i stojącą obwodnicę. (1)

      W przpadku blokady, ludzie jechali miastam, jakie były efekty pewnie wiesz. Teraz, to się zmieni

      • 4 2

      • Nie zmieni, bo prawie każdy uczestnik ruchu będzie się musiał cofnąć do węzła Karwiny

        Który weźmie na klatę wszystkie jak leci wlotowe i wylotowe potoki ruchu z kilku relacji i po prostu przy każdej takiej akcji totalnie się zapcha.

        • 1 0

    • Juz tam buduja

      Trochę się spóźniłem.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie jest prawdą że droga ta: (26)

    1. Rozładuje korki na obwodnicy
    2. Rozładuje korki w Żukowie
    3 Uatwi dojazd do portów trójmiasta
    4. Ułatwi turystom dotarcie nad morze.
    5. Obwodzi metropolię trójmiejską

    Uzasadnienie: Wystarczy spojrzeć na mapę jej przebiegu i pomyśleć. Ruch z Polski do portu w Gdyni i na Hel i tak dotrze do obwodnicy na węźle w Wielkim Kacku czyli i tak zakorkuje obecną obwodnicę. Mieszkaniec Gdańska chcący dojechać np z Kowal do Oliwy i tak pojedzie miastem albo obecną obw.bo nie będzie przecież jechał przez Żukowo i Chwaszczyno żeby stać w korkach na Kielneńskiej i Spacetowej. Korki w Żukowie generuje ruch z zachodu Kaszub, z Kartuz a tego kierunku nie obejmuje półobwodnica jaką zaprojektowano.

    Dla uczciwości trzeba powiedzieć, że droga ta ułatwi mieszkańcom Pruszcza dotarcie do Żukowa i Chwaszczyna a mieszkańcom Chwaszczyna dotarcie traktu św Wojciecha w Lipcach. Dlatego uczciwiej byłoby gdyby zgodnie z prawdą nazwano ją południowym odcinkiem Trasy Kaszubskiej

    • 96 116

    • Ta obwodnica to jedna wielka pomyłka na poszczeólnych odcinkach zamiast rozładowywać korki będzie generować jeszcze większe . Kierowców z niej zjeżdżających kierować będzie w lokalne " wąskie gardła" bez możliwości ich ominiecia. Inwestycja nie dopracowana i pełna błedów technicznych. '

      • 0 1

    • Nowa obwodnica... (3)

      wyrzuci w sezonie w 100% cały ruch turystyczny z głębi Polski, który nie zmierza do Trójmiasta, czyli w kierunku Helu, Władysławowa i wszystkich miejscowości nadmorskich nad Zatoką Gdańską poza starą obwodnicę, chyba że po oddaniu nowej trasy będą się po obwodnicy trójmiejskiej poruszać przez jakiś czas zabłąkane owce z nawykami. A to już będzie latem bardzo odczuwalne dla mieszkańców 3City. Przez cały rok usunie wszelaki ruch tranzytowy. Poza tym z obwodnicy trójmiejskiej na odcinkach ściśle miejskich wypadną wszystkie te kaszubskie blachy, które jadą do Pruszcza, Tczewa, Torunia i dalej na południe dla przykładu gwe, gpu i inne, zarówno firmowe, jak i prywatne, bo będą razem z Trasą Kaszubską miały krótszą i szybszą drogę. Dodatkowo nowa obwodnica umożliwi w końcu rozpoczęcie remontów starej obwodnicy do standardu 3x3 + pobocze dla karetek, o czym pisano już wiele lat temu.

      • 4 6

      • "wypadną te kaszuskie blachy" - w swoim se bosy antku wileńskie przymocuj. (1)

        • 0 0

        • no i z czym Ty masz problem człowieku?

          • 0 0

      • Nie dodałem...

        że węzeł z przedłużeniem Obwodnicy Południowej będzie przebudowany do możliwości zjazdu ruchu ze Obwodnicy Trójmiejskiej w kierunku Obwodnicy Metropolitarnej.

        • 2 1

    • (5)

      Cześć TIR - ów jadących "starą" 7 w kierunku Szczecina na pewno ominie Obwodnicę Trójmiasta.

      • 20 5

      • Ile jest ruchu tranzytowego chcącego ominąć 3miasto? (3)

        5%? Gdzie są niby te Tiry nie jadące do aglomeracji albo z portów wgłąb kraju? Naprawdę wymiana handlowa między Elblągiem a Szczecinem jest taka wielkotowarowa?

        Żeby nie było - dostrzegam że lokalnie może być ona ułatwieniem, zwłaszcza w gminie Żukowo i Kolbudy, ale cała wieloletnia propaganda lansująca jej budowę w oparciu o argument z rozładowania korków na obecnej obwodnicy jest fałszywa

        • 26 7

        • Dla ruchu w Żukowie i okolicach (1)

          Wystarczyłaby droga w skali jak Nowa Bulońska, a nie droga w parametrach ekspresówki.

          • 8 7

          • Co za bzdury,

            Chyba rzadko bywasz w tamtych stronach. Ostatnimi czasy korkują się nie tylko ronda w Żukowie, a znacznie wcześniejsze odcinki na wysokości Miszewa, Pępowa i Przodkowa. I to właśnie przez TIRy i inne duże auta. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo na drodze. W tej chwili niektórzy mają problem z jazdą autem przez DK 24, dojechać gdziekolwiek rowerem czy po prostu iść pieszo jest cholernie niebezpiecznie. Dojazd do Chwaszczyna przez Osową czy z Gdyni do ronda też jest tragiczny pod tymi samymi względami.

            • 4 0

        • Według badań samej GDDKiA przed wyborem wariantu

          Strumienie ruchu niezaczynające się lub niekończące się w GD/GA to 3%. Czyli idealnie granica błędu statystycznego. Fascynaci tej drogi sami zapłaczą, bo posłuży ona tylko i wyłącznie do skuteczniejszego ściągania osób z okolicznych gmin do miasta (patrzcie, jaka fajna droga, kupię działkę dalej, bo się łatwo dojedzie, będzie cisza, będzie pięknie). A jak te samochody do Trójmiasta wjadą, to będą grzecznie stały w dużo dłuższych korkach. Przerabiane w krajach rozwiniętych dekady temu. Co więcej, nie ma ona jak pełnić roli alternatywy dla starej obwodnicy przy wypadkach (rozmieszczenie węzłów). Więc przyda się tylko przy remontach. Trochę drogo jak na praktyczną drogę serwisową/obwodnicę Żukowa ;)

          • 15 8

      • Tak, na pewno. Pojada dwa razy dluzsza trasa, zeby wrocic na OT na wysokosci Osowej. Mhm, juz sie rozpedzaja.

        • 9 2

    • Czy to oznacza, ze wszystkie duże aglomeracje na świecie popełniają błąd (4)

      budując nowe opaski obwodnic wokół siebie, zamiast dobudowując kolejne pasy na jednej istniejącej obwodnicy?

      • 21 4

      • Duże aglomerację budują obwodnice, jak obecna zostaje zabudowana (2)

        Trójmiasto buduje obwodnicę, choć obecna jest na końcu miasta. Taka mała różnica.

        • 3 15

        • chyba nie byłeś na końcu miasta (1)

          • 3 1

          • Chyba nie znasz urbanistycznej definicji miasta

            O miejskim charakterze obszaru nie decydują granice administracyjne.

            • 2 1

      • Ciekawa teza, że wszystkie aglomeracje tak robią

        Moskwa z jej trzema wiecznie stojącymi obwodnicami to nie wszystkie aglomeracje

        • 4 4

    • a co mnie obwodnica? obwodnica idzie na północ, a metropolitalna idzie w głąb kaszub (1)

      • 1 2

      • Zgadza się, tak będą szły te drogi.

        Ale o co ci chodzi to nie wiem.

        • 2 0

    • Do Helu (3)

      W Helu

      • 5 1

      • Wszystko zależy czy piszesz/mówisz o miasteczku, czy o półwyspie... (2)

        • 1 0

        • (1)

          Miasto - Hel, półwysep - Helski. Jadę do Helu, a nie na Hel.

          • 0 2

          • Hajłej tu Hel

            • 5 0

    • to nic nie robimy, siedzimy na d*pie i komentujemy

      • 3 1

    • Tak sobie przeliczyłem...

      Powiedzmy, że średnia prędkość aktualnie realizowanymi trasami S6 na 26 km odcinku Chwaszczyno-węzeł z S7 to 70 km/h (przy dużym ruchu z moich obserwacji) i daje 22 minuty jazdy, Google na teraz na godzinę 12 podaje natomiast 33 minuty i brak symbolu korka/wypadku.
      Zakładając, że na odcinku projektowanym uda się utrzymać 120 km/h to przy 32 km daje to 27 minut.
      Z mojej perspektywy, jeżeli ktoś omija Trójmiasto, lub jedzie TIRem na Stogi z zachodu, to ta trasa będzie przydatna jedynie w przypadku wypadku na Obwodnicy, czyli raz dziennie :)

      • 1 4

    • Niestety

      Wiadomo o tym od dawna, odkąd tylko podano przebieg OM. Dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem byłoby dołożenie trzeciego pasa na całym odcinku obecnej obwodnicy i poprawienie przepustowości lokalnych dróg, a nie taki moloch, który nic nie da.

      • 6 8

    • Obwodnica obwodnicy

      A później kolejna, a i tak korki będą coraz większe. Rozbudowa układów drogowych szybkiego ruchu prowadzi jedynie do wzrostu liczby pojazdów na drogach. A to samochody stoją w korku.
      Jedynie ta inwestycja byłaby uzasadniona, jakby obecną obw. Trójmiasta zamknąć, albo zwężyć i przebudować do drogi miejskiej, ale tego nikt nie planuje.
      Natomiast koszt budowy jest absurdalny. Nie ma 0.5 mln zł na pdp pod dworcem głównym, a tu wydadzą 2 200 mln zł na kolejne pasy ruchu dla kierowców.
      Zrównoważony transport w Polsce.

      • 6 14

  • chwalipięty

    Może dość tego chwalenia się ....co zrobię w przyszłości
    Takich deklaracji pod publiczkę mamy aż nadto !
    Może chwalcie się faktami efektami wykonanymi a nie planami czy uzgodnieniami ?

    To kojarzy się z deklaracjami polityków ,, ..głosujcie na mnie a ja .... ,, ? nic albo niewiele !

    • 0 0

  • tylko 2 pasy

    Czemu tylko 2 pasy, powinny byc 3 albo 4 myslac na przyszlosc, ku przyszlym pokoleniom

    • 0 0

  • Paranoja w polskim wydaniu

    Będą budować obwodnicę obwodnicy bo z pierwszej zrobili ulicę osiedlową. Jeszcze bliżej tej starej budujcie osiedla mieszkaniowe. No i ten powalający aromat Szadółek?

    • 1 0

  • (16)

    niepotrzebna droga, pobudowali tanich domeczków na polach i teraz im sie drogi robi, powinien byc zakaz wjazdu dla zukowa i innych kartuz do trojmiasta, maja PKM i tym mama jezdzic a nie passatami 20 letnimi i korkowac gdansk, dosc juz rego, deweloperka za 5 lat napisze o domach w zukowie ze 10 min do centrum

    • 59 178

    • ...

      Proponuję zobaczyć jakie rejestracje oblegają obecnie Kaszuby:)) proszę PKM a nie tarasowac wjazdy na prywatne posesje i robić sobie prywatne dojazdy przez las do jeziora:))

      • 1 0

    • Zgadzam się z Tobą. (5)

      W pełni popieram, sam mieszkam za Gdańskiem w Baninie, i uważam, że na wyjeździe z Gdańska, każdy mieszkaniec tej wspaniałej aglomeracji powinien pozostawiać samochód i przesiadać się na pociąg bądź PKS w celu weekendowego wyjazdu na Kaszuby. Dość rozjeżdżania naszych dróg w weekendy

      • 33 3

      • (1)

        buahaha chyba snisz, cale baninko to pracuje w gdansku a ja jezdze na wasze zapyziale domeczki nad jeziorem kase zostawiac wam kaszuby

        • 6 3

        • ty maly miki nie musisz

          • 0 0

      • (2)

        Różnica taka, że Ci z Gdańska zostawiają na tych Kaszubach pieniądze, a Ty do Gdańska jedzie po pieniądze

        • 10 11

        • (1)

          Aaa czyli rozumiem, że Gdańszczanie tylko w Gdańsku pracują, za pracą za Gdańsk nie jadą. Buahahahaha.

          • 8 7

          • Tak
            Masowo jadą za robotą do Żukowa, Kartuz i Wieżycy.

            • 6 5

    • (2)

      Ależ nie ma problemu! :) Chętnie zaparkuję na parkingu Park&Ride i w cenie parkignu pojadę do pracy w centrum gdańska bo jakiś kretyn tutaj wydał pozwolenie na budowe biurowców ;)

      • 20 2

      • Ch. mnie interesuje w jaki sposob dojedziesz do pracy. Twoja praca, Twoja sprawa, a Twoj samochod, to Twoj problem.

        • 0 6

      • Dokładnie jest PKM przy której nie można zaparkować. Dlatego wszyscy jadą do miasta samochodami.

        • 15 1

    • ;) (2)

      Super. Załatw nam najpierw dłuższe składy PKM, zwiększ ich częstotliwość, a poza tym chyba nam zazdrościsz tych "tanich" domeczków. Pozdrawiam. Mieszkanka Żukowa. ps. tylko nie szukaj przypadkiem pracy w naszych terenach, zarezerwowana wyłącznie dla Kaszubów. ;)

      • 7 7

      • Czemu ja, mieszkaniec centrum Gdańska, mam Wam załatwiać pociąg (1)

        Wybudowaliście sobie domeczki w lesie, to teraz powinniście za to płacić.

        • 9 6

        • To nastąpi samoistnie

          A jeśli ta droga w ogóle powstanie (bo pewnie poleci przy ofertach), to bedzie doskonałym katalizatorem. Już teraz strefy płatnego parkowania się rozbudowuje. W końcu pojedzie wycieczka do Goteborga czy Sztokholmu, podpatrzy tamte rozwiązania, i dopiero będzie lament. Daję dekadę.

          • 3 0

    • (1)

      10/10, wyjąłeś mi to z ust;).

      Już widze te piekne deweloperskie oferty tekturowych "apartamentów" w Żukowie, "10 min" od centrum, tylko 10.000m2;)

      • 12 4

      • duzo widzisz, duzo stolca musisz miec w tym zakutym łbie

        • 1 7

    • Pobudowali Gdańsk u ujścia Wisły i teraz im się drogi robi!

      Skandal! Dość już tego!

      • 4 0

  • Najważniejsze pytanie

    Czy będzie tam ścieżka rowerowa?
    Koleś w ciasnych gaciach

    • 1 1

  • Wojna Gdańska z pisem (3)

    Wygląda tak ze PiS inwestuje w Gdańsk (port, drogi i tory bajpas itd)
    A miasto nie zaczyna żadnych inwestycji (ooza łąkami kwietnymi i wyłączaniem pasów ruchu)

    • 6 1

    • Uwaga

      Proszę nie narzekać. Jak głosowaliśmy tak mamy

      • 0 0

    • Pis przywozi diamenty z księżyca?

      Pis inwestuje. A niby czyje jak nie nasze pieniądze? Jaką więc robi łaskę?

      • 0 1

    • Sluszna uwaga

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane