• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

ms
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem. Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem.

Ogłoszono przetarg na budowę ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Ma kosztować ok. 2,2 mld zł i być gotowa w 2025 r.



Czy będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta?

W środę po południu generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski poinformował:

- Rozpoczynamy przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. W środę do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę dwóch zadań realizacyjnych tej trasy o łącznej długości 39 km.
  • Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  • Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej



32-kilometrowy objazd Trójmiasta



Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała nieco ponad 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Droga powstanie z publicznych pieniędzy



Kilka miesięcy temu rząd zmienił plan finansowania tej inwestycji. Początkowo zakładano, że powstanie ona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli strona prywatna wyłoży pieniądze na budowę, które strona publiczna spłaci w ciągu kilkudziesięciu lat. Jednak wiosną zapowiedziano, że ta trasa powstanie z pieniędzy publicznych. Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł.

Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.

Dwa duże programy budowy dróg



- Za sprawą zwiększenia przez Rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na 10 obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic - podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej, niż planowaliśmy na początku roku.
Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
ms

Opinie (276) ponad 10 zablokowanych

  • Czyżby Gdynię już wykreślono z Trójmiasta ?

    Obwodnica kończy się na Chwaszczynie i na dodatek bez węzła. Rozumiem, że PiS-owcy nie znają geografii.

    • 11 14

  • Inwestycje u Rydzyka trwają, nie dłużej niż, dwa lata.

    • 5 6

  • a wy narzekacie tutaj... (2)

    pojedzcie na poludnie.. tam gdzie rzadza rzadzacy/zobaczycie ile tam jest drog... i jakie :lol: a przetargow nie ma :).nie tak dawno jechalem na poludniu przez ich "sielanke" ma-sa kra. tutaj przynajmniej na pomorzu sa pomysly i sie cos buduje. tam?? do srodka polski dojedziesz. no. do 3\4. pozniej jedziesz tyle samo co od pomorza do tych 3\4 :D te... 1\4 :D

    • 3 11

    • Dlaczego rządy PO- PSL nie wybudowaly najbardziej potrzebnego odcinka autostrady A1 Katowice - Łódź? Dlatego, że ten odcinek jest najdroższy w budowie i bardziej trudny w realizacji. Budować przez pola i lasy województwa pomorskiego i kujawsko- pomorskiego, wielka sztuka.

      • 2 1

    • Człowieku, gdzie twoja logika? W artykule jest mowa o pieniądzach publicznych z kasy podatników, czyli naszej, z której to kasy ten rząd te pieniądze przeznacza na budowę i remonty infrastruktury drogowej itp., itd. w całej Polsce. Jakby w Trójmieście nie było teraz inwestycji to byś zarzucił temu rządowi, że robi na złość lokalnym władzom, bo tu rządzi lewactwo i nie inwestuje w Pomorze i Wybrzeże Polski. Nie piszemy tu o inwestycjach czysto lokalnych tylko ogólnonarodowych. Myśl i pisz do rzeczy, a nie pajacuj tu na forum

      • 2 1

  • Uwazam ja bez sensu

    i tak prawie wszyscy beda jechali stara obwodnica bo kierunek północny dominuje, nikt nie bedzie nadrabiłał tyle. Duzo szybcjiej i taniej trzeci pas i obwodnice Zukowa itp. To inwestycja dla garstki ludzi mieszkajacych obok niej .......

    • 8 10

  • i znowu sukces.. (2)

    W latach 2012 do 2015 - cztery wskazane lat Peló w ruinie zbudowało 1266 km dróg ekspresowych i autostrad. w okresie kryzysu..światowej
    W latach 2016 do 2019 - cztery wskazane lat PIS zbudował 1170 km .w okresie prosperity.
    PO oddawało kiedy gospodarka przyrastała 4 % rocznie za rok 2015.
    za 2019 jest też 4 %. poczekamy zobaczymy.
    A1 kiedy wreszce będzie skończona..życie przeciętnego polaka nie trwa tak długo.

    • 4 11

    • znowu placa

      po 5 zlotych za wpis rzadzacy?? moze dam corke to na studia sobie zarobi :D alez z Ciebie tepa dzida :)

      • 1 1

    • Hej, dzięki za te dane

      Wynika z nich że obie ekipy (PO PIS) budują w takim samym tempie tyle samo

      • 1 0

  • Ale najpierw ... (1)

    Najpierw może warto by zrobić węzeł 221 z obwodnicą w Kowalach. przecież tam dramat jest z czasów późnego Gierka wciaż.

    • 10 1

    • odszkodowania za grunty przejęte pod drogę ekspresową

      Zgadza się

      • 0 0

  • aha

    Właśnie podali że deficyt bedzie 109 mld, więc zobaczymy..... I nadal uważam, że bez sensu było robic osobno metropolitalną i nową S6 - to powinna byc jedna droga, z łącznikami od węzłów aktualnej obwodnicy

    • 5 2

  • Obwodnica Trójmiejska (2)

    Lepiej pomyślcie o trzecim pasie na Obwodnicy Trójmiejskiej...

    • 12 6

    • Aby zrobić 3 pas najpierw należy zrobić drogi alternatywne. Nie da się "remontować" obwodnicy bez s6 i metropolitalnej.

      • 1 0

    • a potem o piątym, szóstym... A może by tak w ogóle pomyśleć?

      • 0 0

  • Jedyną zaletą tej drogi jest możliwość ominięcia istniejącej obwodnicy jadąc z Elbląga do Szczecina

    • 7 1

  • lepiej wydali by kasę na transport publiczny (2)

    lepiej wydali by kasę na transport publiczny

    • 5 7

    • Publiczny?
      Znaczy jaki? PKSy w większości prywatne?
      Po pomorskich trasach jeżdzą PKSy głównie prywatne (PKS Elbląg, PKS Gdańsk/Gryf)

      • 0 0

    • a miejski to jest z miejskich pieniędzy, nie państwowych (znaczy tak naprawdę naszych)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane