• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na projekt Nowej Węglowej w Gdyni

Maciej Naskręt
27 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt. Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt.

Gdyński magistrat ogłosił przetarg na projekt ul. Nowej Węglowej na północ od Śródmieścia wraz z tunelem drogowym pod magistralą kolejową do ul. Morskiej. Droga ma odkorkować centrum miasta. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. i umożliwiać budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe.



Wstępna koncepcja skrzyżowania ul. Morskiej z tunelem pod magistralą kolejową w centrum Gdyni. Wstępna koncepcja skrzyżowania ul. Morskiej z tunelem pod magistralą kolejową w centrum Gdyni.
Ruszył przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do budowy ul. Nowej Węglowej. Droga ma połączyć dwiema jezdniami - każda po dwa pasy - ul. Jerzego Waszyngtona zobacz na mapie Gdyniul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Koszt przedsięwzięcia oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza.

W ramach budowy ul. Nowej Węglowej powstanie wiele dróg dojazdowych. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.

Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdów zostaną wybudowane ścieżki rowerowe.

Czy budowa ul. Nowej Węglowej jest niezbędna?

W ramach wspomnianego przedsięwzięcia powstanie także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami. Będzie można nim swobodnie przejechać autem właśnie z ul. Nowej Węglowej do ul. Morskiej, nieopodal splotu z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni.

- Zamówiony projekt budowlany zostanie opracowany tak, by można było go wykonać w części. Chodzi tutaj o wybudowanie choćby tylko jednej nitki ul. Nowej Węglowej, po której ruch może być w obu kierunkach - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Zobacz wstępną koncepcję przebiegu ul. Nowej Węglowej: Pobierz (PDF)

Budowa ul. Nowej Węglowej ma ruszyć w latach 2015-2020. Zakres inwestycji uzależniony jest od dofinansowania przedsięwzięcia z Unii Europejskiej. - Minimalne dofinansowanie, jakie powinniśmy otrzymać na to, by zrealizować ul. Nową Węglową to 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Oczywiście będziemy zabiegać o wyższe dofinansowanie - tłumaczy Marek Stępa.

Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni trzeba będzie wydać ok. 100 mln zł. Droga ma umożliwić rozwój północnej części gdyńskiego Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do, i z portu oraz stoczni.

Urzędnicy z gdyńskiego magistratu zakładają, że dokumentacja techniczna powinna być gotowa nie później niż pod koniec 2014 r. O wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu zdecyduje w 90 proc. najniższa cena i w 10 proc. czas, w jakim zostanie opracowana dokumentacja. Firmy zainteresowane zmówieniem mogą składać oferty do 3 kwietnia (a nie jak wcześniej informowaliśmy - marca).

Opinie (50) 3 zablokowane

  • kłamstwo i tyle.

    Kolokwialnie mówiąc bajer nam wciskają..nie wierze im za grosz!
    niech najpierw zmodernizują Chwarznienska i Wielkopolską.
    te inwestycje pozwolą odetchnąć kierowcom...w centrum ZAWSZE BĘDĄ KORKI.i tyle.

    i tyle!

    kłamcy.

    • 3 1

  • by żyło się lepiej wszystkim

    Bujdy na resorach. Torowiska sa za blisko Morskiej więc droga w tunelu musiałaby chyba mieć 30 stopni nachylenia. Papier wszystko przyjmie. A budowa drogi do tzw strefy prestiżu to niepotrzebny wydatek, w sytuacji gdy brak tunelu w Chyloni ( bardziej przydatny wg mnie na Północnej niż Puckiej ), dziurawa Morska, dziurawa jak ser Jaskółcza, Unruga nie spełniająca żadnych norm XXI wieku itd itp. Ale cóż, nie od dziś wiadomo, że im droższa i bardziej bezsensowna inwestycja z dofinansowaniem z ZSUE to tym większe "możliwości" dla "zarządzających" kasą.

    • 7 1

  • Zrobią tunel... w czasoprzestrzeni ;)

    Co się dziwicie... trzeba wydać kasę, to wymyślili tunel... projekty... studium wykonalności... makiety... a przede wszystkim będzie wystawa w info kontenerze... To naprawdę dobrze pomyślany projekt ;)

    • 8 0

  • A co sie szykuje na ul.WIELKOPOLSKIEJ??

    Dzis ustawiali znaki wzdłuz ulicy Wielkopolskiej w kierunku Gdyni ale narazie sa zasłoniete...jeden stoi przed Łowicka drugi przed Różową???

    • 2 0

  • qba

    kibicuje dziadkom z BPBK to odwalaja swoja robote jak w latach 70 zeby stalo, nie zawalilo sie zeby wygladalo jako tako, ale projekt jest. Nie styropianowi, elewacja w odcieniach kawy z mlekiem, winda hydraulicznym, bo te czasy juz byly.

    • 1 0

  • Tunel to jest potrzebny w Chylonii a nie do strefy wątpliwego prestiżu

    sama nazwa świadczy już o problemach Gryzonia. Prestiż nie pojawi się tylko dlatego, że ktoś coś tak nazwie! Gryzoniu, oszczędź temu miastu! Odpuść sobie! Zapędziłeś się w ostatnich latach w ślepą uliczkę, póki co jeszcze miasto zipie, ale katastrofa jest kwestią czasu. Nie potrafisz sobie poradzić z kompleksami, nie potrafisz z nikim się dogadać - pora na emeryturę! Trójmiasto potrzebuje ludzie którzy będą współdziałać, którzy będą mieli szersze horyzonty niż własna ulica czy własne miasto. A propos własnej ulicy, to ciekawe czemu tylko na niektórych ulicach Wiczlina jest piękny asfalt...

    • 3 4

  • Budimex Bubel zakleja już kopertę!

    • 1 0

  • ale się tego lotniska uczepiliście.... (1)

    Czy Wy naprawdę uważacie że będzie to lotnisko dla awionetek? że ruch liniowy wprowadza za 15 lat? i czy naprawdę sądzicie że ryzykują zarzut niegospodarności i swoje ciepłe posadki? NIE! Skoro instalują bramki, systemy bagażowe itp, to ruch zostanie wprowadzony szybko w przeciągu roku lub dwóch, a w czasie mgieł lądować będą tu maszyny z / do Rębiechowa... Dobrze wiecie że Budynioburg blokował te budowę, były kłótnie i szarpanie się za kasę, od tego zaczęły się spory między GD a GA, więc jest oficjalnie taka wersja i wszyscy są zadowolenie, a ruch na lotnisku wprowadzi się w ostatniej chwili - TO PO PIERWSZE.
    PO DRUGIE : jaka dzielnica prestiżu, a gdzie to niby jest? mieszkałem w Gdyni i jakoś okolice nowo budowanej ulicy nie nazwałbym PRESTIŻEM :D
    PO TRZECIE: nie ma funduszy na budowę OPAT i tuneli na Chyloni i w najbliższym czasie nie będzie, więc po co marudzicie? Dobrze że cokolwiek budują bo prawdą jest, że stan dróg w Gdyni to jedna wielka dziura - nie tylko budżetowa....

    • 1 7

    • Samo miasto deklaruje takie terminy!

      I to jest właśnie głupota - po co już dziś budować budynek i instalować w nim wyposażenie jeśli nie wiemy jakie standardy będą za 10 lat? Po co już dziś montować urządzenia którym skończy się gwarancja zanim zaczną pracować? W dodatku płyty postojowe i kołowania są przystosowane właśnie do awionetek! Ich dostosowanie do kodu C wymaga dalszej rozbudowy na którą nie ma nawet projektu - ostatnio przetarg na projekt wygrał Transprojekt Gdański. To teraz zobacz jaka jest droga od początku procesu projektowania po uzyskanie wszystkich uzgodnień i pozwolenia na budowę, dalej przetarg na wykonawstwo, wykonania, odbiory, certyfikacje ULC... jakby się sprężyli to minimum 3 lata. Zapraszam na stronę lotnictwo net pl do działu Gdańsk i wątku o lotnisku w Gdyni - wystarczy przeczytać 30 ostatnich stron aby wyrobić sobie swoje zdanie...

      • 4 2

  • Jeszcze w latach 60-tych ul Waszyngtona

    była połączona z ul Węglową. Później fragment od ul Św. Piotra zawłaszczyła Nauta.

    • 1 0

  • kiedy jakiś tunel na chyloni lączący morską z hutniczą?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane