- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (139 opinii)
- 2 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (38 opinii)
- 3 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (162 opinie)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (120 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (97 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (54 opinie)
Ruszył remont budynków przy Drodze Czerwonej we Wrzeszczu
Poprawi się estetyka i standard budynków stojących w pasie rezerwy Drogi Czerwonej we Wrzeszczu. Choć przyszłość tej trasy wciąż jest nieznana, to w najbliższych dwóch-trzech latach najemcy lokali komunalnych zyskają nowe okna, ogrzewanie z miejskiej sieci oraz częściowo docieplone elewacje.
Do dziś tylko Gdynia wybudowała fragment tej drogi, zwany Drogą Gdyńską , zaś Sopot "przeniósł" ją w dokumentach planistycznych pod ziemię. W Gdańsku natomiast Droga Czerwona wciąż widnieje w dokumentach planistycznych. Efekt? Brak remontów budynków stojących na terenie, gdzie droga ma pobiec.
Czytaj też: Kontrowersje wokół Drogi Czerwonej w Gdyni
- Wciąż nie zapadły decyzje co do przyszłości tej trasy. Nie wiemy, czy dalej będziemy utrzymywać tę rezerwę terenową - trwają prace nad studium, które odpowie na to pytanie. Mimo to już teraz chcemy naprawić błąd z poprzednich lat i podejmujemy decyzję o remoncie budynków, stojących w rezerwie Drogi Czerwonej we Wrzeszczu - zapowiedział w poniedziałek Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Czytaj też: Droga Czerwona. Zbawienie czy zagłada Wrzeszcza?
Prace budowlane mają przedłużyć żywot stojących tu budynków o kilkanaście lat. Ich koszt ulegnie amortyzacji przed ewentualnym rozpoczęciem budowy Drogi Czerwonej, co może nastąpić nie wcześniej niż w latach 2025-30.
- Na dobrą sprawę powinniśmy te prace wykonać znacznie wcześniej, bo w ten sposób mieszkańcy, którzy niejako losowo zamieszkali w rezerwie, stali się jej ofiarami - przyznaje Adamowicz.
Prace w niektórych budynkach się już rozpoczęły, ale docelowo obejmą wszystkie budynki mieszkalne stojące wzdłuż ul. Białej w rezerwie Drogi Czerwonej w Dolnym Wrzeszczu.
Czytaj też: Strategia dla Gdańska: udogodnienia dla pieszych, nie tylko dla aut
Do roku 2017-18 najemcy lokali komunalnych zyskają nowe okna (o parametrach tłumiących hałas kolejowy) oraz powinni zostać przyłączeni do miejskiej sieci ciepłowniczej. Budynki zyskają nową izolację fundamentów. Ściany będą docieplone i odmalowane, przy czym od strony torów kolejowych utrzymana zostanie, zgodnie z wymogami konserwatorskimi, oryginalna elewacja bez dodatkowej warstwy styropianu. Zwieńczeniem prac będzie odświeżenie klatek schodowych.
W budynku przy ul. Białej 5 prace będą miały nieco szerszy zakres - wzmocniona zostanie konstrukcja budynku i wymienione będą stropy. Budynek 11A , choć znajduje się tuż obok rezerwy Drogi Czerwonej, ze względu na zły stan techniczny i nieustawne pomieszczenia, zostanie zburzony, a mieszkańcy zostaną przeniesieni do innych mieszkań w gminnym zasobie.
Miasto szacuje, że koszty prac pochłoną ok. 2 mln zł. Część pieniędzy na poprawę efektywności cieplnej budynków i modernizację ogrzewania planuje się pozyskać z programu "Kawka" Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Na razie nie będzie natomiast zgody na wykup mieszkań komunalnych przez najemców - mają one nadal pozostać w gminnym zasobie.
Zakres prac nie powinien zwiększyć wysokości czynszu, przy czym w mieszkaniach, gdzie zmienione będzie ogrzewanie z piecowego na centralne, najemcom odebrana zostanie 5-procentowa ulga w opłatach za lokal.
Czytaj też: Wizje centrum Gdańska z 1962 r. Miasto szerokich ulic i samochodów
Opinie (86)
-
2015-11-02 17:20
Nie chcemy kolejnej autostrady w mieście.
- 38 5
-
2015-11-02 17:47
Władze nic a nic się nie nauczyły na doświadczeniach Zachodu (6)
Tam w latach 60-tych i 70-tych gwałcono śródmieścia poprzez przebijanie szerokich ulic przez śródmieścia. Jednak zdano sobie w końcu sprawę, iż jest to droga donikąd. Samonakręcająca się spirala - im więcej ekspresówek zbudujesz, tym więcej ludzi zachęcasz do wybrania samochodu na środek komunikacji, później znowu burzysz i poszerzasz drogi - i znowu ruch wzrasta - i tak bez końca.
Trzeba rozbudowywać transport zbiorowy, czynić jazdę samochodem jak najmniej atrakcyjną dla przeciętnego Kowalskiego. Na Zachodzie drogi się zwęża, albo wręcz zamyka dla ruchu. Jakoś poziom życia i komfortu na zachodzie przez to nie spadł.- 46 13
-
2015-11-02 20:03
Gdzie się zwęża, gdzie zamyka (5)
Nazwiska, adresy, fakty, a nie pedalarskie urojenia...
- 10 17
-
2015-11-02 20:26
Gdzie się zwęża? (1)
Zwęża się ulice na przykład w: Berlinie, Hamburgu, Oslo, Kopenhadze, Sztokholmie, Bremie, Liege, Middelburgu i innych. Czy te miasta to pedalskie urojenia? Może nie pedalska jest tylko Moskwa, Ałma Ata i Taszkient, w których nie zwęża się dróg samochodowych.
- 17 6
-
2015-11-02 21:08
W Hamburgu , kolego widzalem ulice w centrum
gdzie ruch był jednokierunkowy w godzinach 7-15 , a po 15 dwa pasy były w przeciwnym kierunku.
- 3 2
-
2015-11-02 20:32
chyba Ci rowerzysta żonę odbił (2)
- 10 3
-
2015-11-02 21:06
Rowerzysta to ma ucisk na prostatę co w dlugiej perspektywie
prowadzi do zaburzeń erekcji.
- 6 6
-
2015-11-03 01:22
Rowerzysta?
Cykliści są miękką fajką robieni...
- 3 4
-
2015-11-02 18:28
mieszkałem tam (1)
Mieszkałem w tym pierwszym budynku 30 lat temu. Już wtedy tak się trząsł jak jechał pociąg, że bałem się, że się rozleci a stoi nadal. Powinni go raczej zburzyć a nie remontować. Żaden to zabytek i jest fatalnie położony. Jest tam bardzo głośno przy wiadukcie od kolei.
- 24 12
-
2015-11-02 22:17
dokladnie
Ten budynek nadaje sie tylko do wyburzenia. Niezaleznie od "byc albo nie byc" Drogi Czerwonej :)
Budynek marnej barako -czynszowki z XIX/XX wieku, postawiony tuz przy kolei nie spelnia zadnych norm zamieszkania- 2 6
-
2015-11-02 18:38
Budowac droge czerwona (6)
z Grunwaldzkiej uczynic droge miejska ucywilizowaną, odzyja sklepy, handel piesi.
- 8 40
-
2015-11-02 19:10
przecież Grunwaldzkiej nie zwęża bo nic tam nie wybudują (3)
natomiast na rezerwie pod Drogę Czerwoną można wybudować takie biurowce jak Alchemia i jeszcze zostanie miejsca pod bloki mieszkalne
Rezerwa pod Drogę Czerwoną to nie tylko Wrzeszcz, to również Zaspa, Oliwa i Żabianka- 9 3
-
2015-11-02 22:20
przy torach? (1)
to jest obszar halasu wiec droa nicego nie zmieni. Grunwaldzka mozna ucywilizowac.
- 4 3
-
2015-11-03 05:59
szkoda że po drugiej stronie torów kolejowych biurowce powstają
Tam nie ma już hałasu?
I pewnie budowa estakady z ekranami przez środek Wrzeszcza wyciszysz hałas kolejowy przez jego zagłuszenie- 7 0
-
2015-11-02 22:26
mozna a nawet trzeba uspokoic Grunwaldzka
Przebudowac jej przekroj w nowoczesny sposob, spowolnic i dac wiecej przejsc dla pieszych. To spowoduje, ze bedzie bardziej "miejska ulica", zmniejszy halas i da mozliwosc knajpek z ogrodkami na zewnatrz.
W TEN SAM SPOSOB wybudowac ulice miejska w pasie rezerwy na Droge Czerwona. Taka spowolniona miejska ulica bedzie naturalnym uzupelnieniem sieci ulicznej na odcinku Wrzeszcza- 3 7
-
2015-11-02 21:39
Bez sensu (1)
Chcesz zastąpić grunwaldzka na drogę czerwona? Po co?
- 9 1
-
2015-11-02 22:21
tory kolejowe
- 1 3
-
2015-11-02 19:03
a co z Górskim?? (2)
czy to nowo budowane centrum nie stoi na tej rezerwie ???
ile dał Górski, że mu pozwolili budować w miejscu zarezerwowanym dla drogi ???- 22 7
-
2015-11-02 19:12
Parking jest wybudowany jako tunel drogi czerwonej pod centrum
- 6 1
-
2015-11-02 19:12
przecież Górski już wybydował pierwszy etap Drogi Czerwonej
Pod jego galerią jest tunel w którym będzie biegła Droga Czerwona
- 10 4
-
2015-11-02 19:57
a jakie będą okna? Z pełnymi szprosami? Będzie wreszcie porządek?
Proszę redaktora Koprowskiego o dopowiedzenie.
- 11 2
-
2015-11-02 20:01
redaktorze Koprowski (2)
zdjęcia kamienic zrobił Pan tak, jakby już wszystkie rozpadały się w ruinę a mały wiatr jesienny dokończy resztę.
- 9 2
-
2015-11-02 20:23
karkuratorem robił to mu parabole i sinusoidy wyszły !
- 3 1
-
2015-11-03 09:41
proponuję zapoznać się z pojęciem obiektyw szerokokątny, który w tak ciasnych miejscach ma pełne uzasadnienie. Można jeszcze pójść na całość i zrobić rybim okiem.
- 0 0
-
2015-11-02 20:25
Jeżdżę po mieście raczej samochodem
ale dajcie już spokój z tą idiotyczną drogą czerwoną jak również z równie durną drogą i tramwajem wzdłuż pasa nadmorskiego. No i nie niszczcie drzew nad morzem dla kretyńskiego pomysłu usypania w tym miejscu sztucznych wydm.
- 38 1
-
2015-11-02 21:03
czytając co oni chcą w tych budynkach dokonać, to
po pierwsze współczuję tym ludziom warunków w jakich mieszkali dotychczas,
a po drugie zastanawiam się czy jest sens to remontować, czy nie lepiej byłoby zburzyć i postawić na nowo- 6 13
-
2015-11-02 21:25
A po co jakieś rezerwy terenowe itp.
Czemu, oczywiście jeśli zajdzie taka potrzeba nie można by wybudować autostrady nad torami kolejowymi?
Takie rozwiązania widziałem w wielu stanach USA.
Nie potrzebne dodatkowe miejsce wyburzenia, tunele itp.
Nie wierzę E te rozwiązanie byłoby droższe niż dodatkową droga przez całe 3 city.- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.