Remont ważnej ulicy na Witominie. Zmiany w ruchu


Ruszył warty 24,5 mln zł remont ul. Hodowlanej na Witominie. Do 30 kwietnia 2020 roku ulica na odcinku od Wielkokackiej do Niskiej będzie zamknięta, co oznacza spore utrudnienia dla mieszkańców dzielnicy.



Przypomnijmy, że w lipcu władze Gdyni ogłosiły zamiar budowy obwodnicy Witomina, porzucając zarazem koncepcję poważnych zmian na ul. Chwarznieńskiej.

Przy okazji zapowiedziano modernizację ul. Hodowlanej i połączonej z tą inwestycją budowy zbiornika retencyjnego przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców. Przetarg został ogłoszony w sierpniu.

graf. Trojmiasto.pl
Na realizację prac miasto przeznaczyło kwotę 26,8 mln zł brutto. Po otwarciu kopert okazało się, że wpłynęło sześć ofert - najlepszą przedstawił Strabag - oczekując za prace 24,5 mln zł. Umowę podpisano przy okazji listopadowego podsumowania roku rządów Marka Łucyka na stanowisku wiceprezydenta Gdyni.

Czytaj też: Wywiad z Markiem Łucykiem

Od początku grudnia trwały przygotowania do robót. W czwartek prace rozpoczęły się od zamknięcia ul. Hodowlanej na odcinku od Wielkokackiej do ul. Niskiej. Informacja na ten temat pojawiła się w komunikacie na stronie ZDiZ dopiero w czwartek rano, więc nieświadomi zmian kierowcy utknęli po południu i wieczorem w korkach na ul. Wielkokackiej.

Czwartkowy paraliż drogowy na Witominie


Ul. Hodowlana będzie zamknięta dla ruchu do 30 kwietnia. Objazd będzie poprowadzony ulicami: Pańska - Bohaterów Getta Warszawskiego - Niska (odcinek Chwarznieńska - Bohaterów Getta Warszawskiego) - Chwarznieńska.

Wzdłuż ul. Wielkokackiej robotnicy wprowadzą ruch wahadłowy.

Oprócz ul. Hodowlanej robotnicy weszli też na teren dawnych działek przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców, gdzie jest zaplanowany zbiornik retencyjny.

Prace zaplanowane na 52 tygodnie:

  • rozbudowa ul. Hodowlanej od skrzyżowania z ul. Chwarznieńską do skrzyżowania z ul. Wielkokacką,
  • przebudowa skrzyżowania ulic Hodowlana, Wielkokacka, Stawna,
  • przebudowa odcinka ul. II Morskiego Pułku Strzelców,
  • budowa zbiornika retencyjnego wraz z drogą dojazdową do zbiornika.

- Inwestycja jest wyczekiwana, a co bardzo ważne - jej ostateczna forma powstała w wyniku konsultacji z mieszkańcami. Jestem przekonany, że nowy charakter miejsca zostanie bardzo pozytywnie przyjęty i będzie to przestrzeń przyjazna wszystkim uczestnikom ruchu, w tym osobom starszym i niepełnosprawnym - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Przypomnijmy, że budowa zbiornika retencyjnego, wraz prowadzącą do niego drogą, oraz przebudowa i budowa kanalizacji deszczowej uzyskały 85 proc. dofinansowania z Unii Europejskiej.

Opinie (69) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (6)

    Mam nadzieję, że będą pasy rowerowe na tej jezdni.

    • 24 56

    • Nie będzie ani pasów ani DDR

      tu chłopaki z SWS ściemnili...

      • 1 6

    • pasy rowerowe (3)

      Oczywiście, same pasy rowerowe, zbudowane za pieniądze z podatku drogowego płaconego przez właścicieli samochodów.

      • 9 13

      • A możesz bzduroklepie podać jakie jest źródło finansowania tej drogi, jak każdej innej leżącej w obszarze gminy, a nie podlegającej GDDKiA?
        Nikt ci na ekspresówce pasów rowerowych nie wyznacza.

        • 12 3

      • (1)

        Ha ha, kolejny który myśli, że jego opłaty pokrywają koszty infrastruktury samochodowej. Poza tym, chyba lepiej dla Ciebie jeżeli ludzie się na rowery przerzucą.

        • 9 3

        • lub, że posiadanie OC zmniejszy wypadkowość

          lub powinno być kryterium uczestniczenia w ruchu na jezdni.

          • 3 2

    • Cała ma być tylko dla rowerów teraz z wydzielonym pasem dla aut

      • 3 0

  • Gdynia cała do remontu moi drodzy i kochani (3)

    • 46 25

    • Daj już spokój i przestań pisać (1)

      W Gdyni bardzo dużo remontują w tym roku a w przyszłym maja jeszcze więcej więc naczelny trollu Gdyni możesz zamknąć kramik i przyjmować zlecenia na inne miasto

      • 10 4

      • Nie zwracaj na niego uwagi

        To błazen i klaun

        • 8 5

    • tak tak, Polska w ruinie, biale jest czarne

      Leżysz przywiązany w psychiatryku w mokrym pampersie i stąd kwik

      • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Hodowlana (6)

    Hodowlana wyglądała jak żywcem wyjęta z lat 80. - ale uwaga - w dobrym tego słowa znaczeniu. Te chodniki po obu stronach ulicy z dużych płyt, kawałek z jasnymi płytami a la lastryko, pasy zieleni pomiędzy chodnikiem a jezdnią. No ale rozumiem, że nadszedł czas, aby to wyremontować. Szkoda tylko, że ulice w centrum nadal w większości są dziurawe.

    • 46 10

    • Zieloną od kilkunastu lat tysiące kursów na Open'er i nikt nie widzi, w jakim jest stanie. Za daleko od centrum! (1)

      • 5 4

      • Zielona nie jest tak fatalnym stanie jak np. pełen dziur Plac Konstytucji, samo centrum miasta przy dworcu.

        • 3 3

    • głupoty gadasz, mieszkałem tam (3)

      chodziłem, jeździłem

      • 7 1

      • (2)

        No dobrze, więc poproszę argumenty, gdzie i w czym się mylę.

        • 5 1

        • we wszystkim się mylisz (1)

          piszesz brednie aby pisać

          • 5 1

          • Napisałem swoją opinię, a ty, zamiast zbić wszystkie moje argumenty, piszesz, że to "brednie" i nic więcej nie masz do powiedzenia. W związku z tym twoje zdanie jest w tym momencie nic nie warte, bo każdemu można odpisać, że "brednie". Nie trzeba do tego nawet skończyć podstawówki. Zwykły hejt prostego człowieka. Daj po prostu minus i milcz, przynajmniej nie będziesz się kompromitował.

            • 3 1

  • 1979

    Wkońcu

    • 31 6

  • Pierwszy remont po czterdziestu latach! (1)

    Brawo Gdynia!
    Na pewno będzie pierwszy sekretarz Gdyni, mgr inż. rehabilitowany na otwarciu, nasze Słońce Skweru

    • 43 10

    • a po co dobre drogi remontować?

      wyjaśnij wszystkim nam tutaj

      • 6 1

  • Konsultacje z mieszkańcami (2)

    Bardzo możliwe, ze takie konsultacje były i że wszystko jest w najlepszym porządku.
    Zastanawiam się jednak, czy z tego typu konsultacji robi się notatkę, która informuje o zgłoszonych potrzebach i o odpowiedzi UM na te potrzeby.

    • 26 4

    • Nikt nic nie konsultował, chyba, że mowa o wywłaszczeniu gruntów...

      • 2 3

    • Troska ZDiZ o właściwą informację dla mieszkańców

      Jakoś mnie nie dziwi brak informacji ze strony ZDiZ. Oni raczej nie ogarniają dobrze tej przestrzeni. Informacje powinny zostać wywieszone kilka dni wcześniej na kilku tablicach w rejonie prac. To dałoby kierowcom szansę na nie bycie zaskoczonymi. Informacja na stronie ZDiZ jest ważna ale można ją traktować jako uzupełniającą.
      Przypomnę, ze inwestycje drogowe są dla mieszkańców a UM i podległy mu ZDiZ są instytucjami służebnymi.

      • 6 3

  • Opinia wyróżniona

    Brawo (1)

    W końcu się wzięli za remont ta droga to koszmar i mam nadzieję że będą dalsze remonty dróg bo są dziurawe i nie równe w Gdyni brakuje ścieżek rowerowych które będą porządne oraz nie które chodniki które nadają się do remontu i aż proszą się o nową powierzchnię.

    • 47 11

    • bzdura, dobra droga była

      • 5 12

  • 52 tygodnie? (2)

    hahahahahahahaha - brzmi lepiej niż 1 rok co nie? Wydział propagandy urzędu Szczurka osiągnął szczyt możliwości. Brawo!!!

    • 68 8

    • Zaczyna się zima i zaczyna się budowa drogi. Po zimie dziury itp. I Jeszce w ciągu kadencji robimy od nowa. Tak to wygląda. (1)

      • 6 6

      • o, znawca z dyplomem Wikipedii dał głos

        • 4 3

  • Kiedy remonty na północy Gdyni? (2)

    Co remontami ulic Kwiatkowskiego, Dąbka, Zielona, Pucka itd???

    • 35 13

    • Plastikowym rondem na Puckiej...

      • 7 6

    • A to naprawdę nie są duże koszty bo wystarczy sfrezować i wylać nowy asfalt

      Koszt mniejszy niz organizacja Sylwestra w Gdyni

      • 3 4

  • końcówka Unruga przed super rondem to dramat

    może by się nad tym pochylił pan Łucyk.

    • 32 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.