- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (249 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (153 opinie)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (278 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (147 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (30 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (53 opinie)
Ruszył remont, zaczęły się kraksy. Będą zmiany na Hallera w Gdańsku
Sześć kolizji i jeden wypadek, w którym ucierpiała kobieta w ciąży - to bilans kilku dni remontu na al. Hallera w rejonie skrzyżowania z Kościuszki we Wrzeszczu. Po serii stłuczek na miejscu odbyła się wizja lokalna drogowców i policji. Już pojawiło się dodatkowe oznakowanie, wkrótce w obrębie skrzyżowania zostanie też ograniczona prędkość do 30 km/h.
Niemal natychmiast po rozpoczęciu prac przez drogowców na skrzyżowaniu Hallera z Kościuszki zaczęły się kolizje. Od 21 marca, a więc od dnia rozpoczęcia prac i obowiązywania nowej tymczasowej organizacji ruchu, doszło tam do sześciu stłuczek i jednego wypadku. W tym ostatnim ucierpiała kobieta w ciąży.
Wypadek na krzyżówce Hallera i Kościuszki we Wrzeszczu (95 opinii)
- Jak wstępnie ustalili policjanci, 22-latek z Gdańska, kierujący samochodem marki Fiat Tipo, jadąc ul. Hallera w kierunku ul. Czarny Dwór, na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, wykonując manewr skrętu w lewo, nie zastosował się do znaku pionowego B21, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się jadącym z jego prawej strony, prawym pasem ruchu al. Hallera w kierunku al. Zwycięstwa, samochodem osobowym marki BMW, którym kierowała 28-letnie gdańszczanka - mówi nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku. - Następnie pojazd marki Fiat Tipo zjechał na lewe pobocze, uderzając w dwa znaki drogowe. Na skutek zdarzenia obrażeń ciała w postaci urazu klatki piersiowej oraz brzucha doznała kierująca pojazdem marki BMW, która karetką została przewieziona do szpitala. 22-letni sprawca zdarzenia drogowego był trzeźwy. Za rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego oraz stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym policjanci zatrzymali mu prawo jazdy.
Problematyczny lewoskręt
Jak sygnalizują okoliczni mieszkańcy, co potwierdza gdańska policja, problematyczny jest zlikwidowany lewoskręt z Hallera w Kościuszki. Kierowcy jeżdżą w tym miejscu "na pamięć", czym powodują zagrożenie w ruchu drogowym, a w skrajnych przypadkach - doprowadzają do stłuczek czy wypadku. Dodatkowo widoczność w tym miejscu ogranicza znajdujący się obok przystanek tramwajowy.
O serii kolizji i konieczności ich zaradzenia wiedzą już gdańscy drogowcy. Jak mówi nam Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, już w ubiegłym tygodniu odbyła się tam wizja w terenie, w której udział wzięli zarówno pracownicy GZDiZ, jak i policji.
- Wizja wykazała, że oznakowanie na ul. Hallera zabraniające skrętu w lewo w ul. Kościuszki - dla jezdni w relacji do Brzeźna - jest prawidłowe - podkreśla Magdalena Kiljan. - Tym niemniej w celu dodatkowego wskazania kierującym przed samym skrzyżowaniem ul. Hallera z ul. Kościuszki został dostawiony znak B-21 "zakaz skrętu w lewo" wraz tablicą objazdową F-9, wskazującą objazd na wprost. Jednocześnie zaznaczyć należy na konieczność zapewnienia przejazdu ul. Kościuszki przez skrzyżowanie z ul. Hallera na wprost. W związku z tym nie ma możliwości wygrodzenia skrzyżowania w taki sposób, aby fizycznie uniemożliwić skręt w lewo z ul. Hallera.
Ma pomóc ograniczenie prędkości
To jednak nie koniec zmian, które mają na celu zwiększyć bezpieczeństwo w tym miejscu. Z czasem ma być również wprowadzone ograniczenie prędkości z 40 km/h na 30 km/h.
- Apelujemy do kierowców, aby nie jeździli na pamięć i patrzyli na obowiązujące oznakowanie. W ramach posiadanych możliwości policjanci ruchu drogowego będą doraźnie nadzorować rejon tego skrzyżowania i interweniować w razie potrzeby - dodaje Magdalena Ciska.
Opinie (180) 4 zablokowane
-
2020-04-06 15:35
Wszystko jest dobrze oznakowane.
To że ludzie są poprostu mało ynteligentni to inna sprawa. Prawo jazdy w chipsach.
- 16 0
-
2020-04-06 15:37
(1)
A policja ( no tak Warmińsko Mazurskie) wlepia mandaty za zmianę opon, za mycie samochodów, bo to niepotrzebne. Zgodnie z tą logiką holowanie też nie jest niezbędną czynnością życiową, naprawa samochodów też nie jest . Ja bym tam zostawił samochody powołując się na "brak niezbednej czynności życiowej"
- 10 1
-
2020-04-06 16:42
Nie powielaj bzdur.
- 0 2
-
2020-04-06 15:46
30km/h to i tak więcej niż średnia prędkość publicznego transportu miejskiego w Gdańsku (1)
- 0 5
-
2020-04-06 17:16
A odróżniasz prędkość maksymalną od średniej?
- 0 0
-
2020-04-06 15:53
Tyle osób cierpi w wypadkach samochodowych. (2)
Dlaczego rząd nie zabroni uzywania samochodow ?
84 starsze osoby zmarly na koranowirusa w ciagu 3 tygodni i gospodarka zatrzymana, jaki to ma sens ?
Sebastian z Zaspy- 5 7
-
2020-04-06 16:09
Nowy Porzadek Swiata. Ogromne zmiany.
Karolina
- 0 0
-
2020-04-07 13:49
Taki ma sens, że zmarło by nie 84 tylko 884 albo więcej, a zarażonych by było nie 4500 tylko 40000, jak nie więcej
- 0 0
-
2020-04-06 15:55
kierofczyki
jak to prawko dostało się pytam?
- 3 1
-
2020-04-06 16:09
To skrzyżowanie w ogóle jest jakieś trefne.
Też tam o mało nie miałam wypadku, a to było jeszcze przed tymi robotami.
- 2 3
-
2020-04-06 16:10
Mam na to skrzyżowanie (2)
widok z okna. Jak tylko zapali się zielone rusza kolumna pojazdów. Przeciętnie ok 10. Z tych 10 , 5 skręca w lewo bądź zawraca mimo tego ogromnego znaku, o którym mowa w artykule. Nieoznakowany patrol by się przydał w godzinach szczytu.
- 12 1
-
2020-04-06 17:20
Policja
Przed wirusem gdańska drogówka była gdzieś schowana, to co dopiero teraz! Nie licz na nich.
- 3 1
-
2020-04-07 09:25
Dziś są już 3 znaki
Po prawej , lewej i na górze. TRZY!!. I co tego . Po 30sek. Obserwacji mistrz kierownicy w Skodzie kombi blachy GD a jakże- skręca w lewo mając te 3 znaki w pupie.
- 1 0
-
2020-04-06 16:11
Oznakowanie robót drogowwych i ich zabezpieczenie jest poniżej poziomu. (3)
Zamiast porobić pożądne objazdy stosuje się jakieś półśrodki jak się danym drogowcom popdoba.
- 4 6
-
2020-04-06 18:35
(2)
Każde oznakowanie czy objaz są konsultowane z wydziałem ruchu drogowego. Co teraz?
- 0 0
-
2020-04-06 19:31
Widocznie trzeba to konsultować z kimś innym skoro już nawet
wydział ruchu drogowego nie ma pojęcia o prawidłowym usytuowaniu znaków na drodze.
- 1 0
-
2020-04-06 22:40
I dlatego montują progi zwalniające bezpośrednio przed przejściem, a nie tak jak wymagają tego przepisy, przynajmniej 30 metrów przed. Oczywiście konsultacja policji była. Nawet post factum. I mają to w D.
- 0 0
-
2020-04-06 16:15
Złapał Kaczyński Gowina, a Gowin za łeb trzyma
- 3 0
-
2020-04-06 16:16
Żle zestawione światła (3)
Z Hallera lewoskręt w stronę Kościuszki (Wrzeszcza): pewnie zbyt krótka fala światła zielonego - więc kierowcy się "pukają" - oznakowanie na ul. Hallera zabraniające skrętu w lewo w ul. Kościuszki - dla jezdni w relacji do Brzeźna - jest prawidłowe - OK ale tu także występuje pewnie problem świateł, a kierowcy którzy dotychczas skręcali w lewo od Brzeźna w Kościuszki nie stosowali się do przepisów "o ustąpieniu pojazdu szynowego i nadjeżdżających z przeciwka" -problem ten jest rozwiązany w sygnalizacji świetlnej na ul.Hucisko albo Siennicka skrzyżowanie z Głęboką - warto pojechać.
- 1 2
-
2020-04-06 18:34
Na skrzyżowaniu, o którym artykuł, sygnalizator kierunkowy jest obecnie wyłączony więc teraz oceń sobie zaistniałe sytuacje.
- 0 0
-
2020-04-06 21:19
Hmm
Na tym skrzyzowaniu nigdy nie mozna było skrecac w lewo w Kosciuszki jadąc od strony Brzeźna. Tam jest zajaz skretu w lewo .
- 1 0
-
2020-04-06 21:30
Na Siennickiej najpierw też spierniczyli sprawę, dopiero poi kilku kolizjach zrobili sensownie.
Czasem mam wrażenie że ludzie projektujący takie rzeczy sami nie mają nawet prawa jazdy, o samochodzie nie mówiąc.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.