• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano. Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano.

Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.




Obawiasz się utrudnień związanych z budową buspasów na Morskiej?

Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy. Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia. Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.

Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.


Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • A co z istniejącymi miejscami do parkowania (4)

    Będą zlikwidowane czy przeniesione

    • 19 2

    • (2)

      Zlikwidowane. Niestety.

      • 5 4

      • a może stety (1)

        z korzyścią dla wielu mieszkańców

        • 4 3

        • Większość mieszkańców Gdyni dojeżdża do pracy samochodem

          Dzieci, dotrzyjcie już może do tego raportu, jest dostępny na stronie ZKM.

          • 0 1

    • Oszukali ludzi powinnościach siedzieć !

      • 0 1

  • Będą parkingi przy pawilonach.

    Bus -pas będzie chyba zaczynał się 50 metrów przed skrzyżowaniem z ul.Mireckiego, a kończył ze 25 metrów dalej za II wiatą przystankową ZKM (Mireckiego 01) w kierunku centrum i razem tworzył ze 100 mb Bus-pasa i to chyba wszystko. Na razie to tylko wykopano dwa dołki na pasach zieleni i ułożono 3 pyty JUMBO w poprzek prawego pasa ul.Morskiej za II wiatą przystankową. Nawieziono betonowych kręgów, rur, wysypano na chodniku hałdę czegoś tam i tyle na dziś widać.

    • 11 0

  • Zagadka.

    Autor podaje ciekawą informację. Wykonawca przebuduje na odcinku ponad 2.5 kilometra CHODNIKI i ścieżkę rowerową na odcinku 1 kilometra. Ok. A ile kilometrów będą łącznie miały nowo wybudowane Bus-pasy? Według mapek wychodzi, że Bus-pasy po dwóch stronach ul.Morskiej też lub tylko będą razem miały około 1 kilometra, może 1.3 kilometra. Czy to warto? Ile tak naprawdę ta inwestycja wniesie w "usprawnienie" czy poprawę dla ZKM ?

    • 15 1

  • A gdzie postawią nowe parkometry?

    W centrum już chyba nie ma gdzie tego stawiać ?

    • 10 1

  • Kampania na trojmiasto.pl trwa

    Kiedy pierwsze zmanipulowane sondaże?

    • 7 3

  • No jasne

    Morska i Estakada remontowane jednocześnie, gratuluję wyobraźni. Czas się wyprowadzić z tego miasta

    • 13 1

  • Masakra co się porobiło (2)

    Potrzebny ktoś z pomysłem na miasto. Młody i dynamiczny z ambicjami. Tej ekipie zdecydowanie dziękujemy.

    • 18 3

    • pomysły są znane, tanie i sprawdzone (1)

      jego elementy:
      - zdecydowane postawienie na poprawę warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów (deptak na Starowiejskiej, bezkolizyjna cyklostrada wzdłuż linii SKM, zwodzona kładka pieszo rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza)
      - modernizacja taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM do 5 minut w godzinach szczytu
      - przedłużenie linii PKM po jej elektryfikacji do północnych dzielnic Gdyni
      - restrykcyjna polityka parkingowa zakładająca, że posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w przestrzeni publicznej w pobliżu domu oraz/lub miejsca pracy

      Na razie tyle

      • 0 3

      • Władze Gdyni są jakie są

        Ale warto czytać takie opinie i wyobrazić sobie, co by było, gdyby miastem rządził nowotwór w postaci tzw. aktywistów miejskich.

        • 2 0

  • A na ulicy Śląskiej obsunięty murek i zwężona jezdnia jak długo będzie czekać na naprawę !!!!????

    Czy metr muru musi paraliżować całą ulicę ? Paranoją w Japonii wielką dziurę w jezdni naprawili w dwa dni ... u nas metr murku nie można naprawić przez parę tygodni!!!

    O zamkniętej ulicy na Kamiennej Górze od kilku miesięcy już nie mówię bo już naprawdę gruba sprawa !!!!
    Paranoja jak nasze miasto jest zarządzane .... Czas na zmiany !!!

    • 12 1

  • %%% (1)

    Gdynia i jej buspasy. Sorry, ale najbardziej jak tam jeżdżę to wkurzają mnie właśnie buspasy. Nagle sie kończy pas i jest buspas, a potem znowu staje sie drogą i potem sie zwęża do jednopasmowki. Słabe.

    • 10 3

    • napisz jeszcze, czym jeździć po tych ulicach: jako kierowca prywatnego samochodu

      czy jako pasażer autobusu (albo może jego kierowca?)

      • 0 1

  • niech władze budują drogi przelotowe jezdzenie po gdyni to tragedia

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane