- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (120 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (114 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (64 opinie)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (361 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (318 opinii)
Ruszyła budowa kładki na Ołowiankę
Budowa kładki na Oławiankę powinna ruszyć w poniedziałek 11 lipca, choć do południa na budowie niewiele się działo. Monitorujemy działania wykonawcy - uspokaja inwestor, czyli Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dopiero po ponad 13 latach tamte słowa zaczynają się spełniać. Nawet jeśli wbrew zapewnieniom sprzed kilku dni, 11 lipca plac budowy kładki nie tętnił jeszcze życiem, to i tak można powiedzieć: "doczekaliśmy się" (choć zapewne nie wszyscy tak powiedzą, bo przeciwników kładki także jest niemało).
Bo dla kogoś, kto od lat kibicuje budowie kładki na Ołowiankę, opóźnienie o kilka dni to nie problem. Tym bardziej, że przetrwał już trwające lata odkładanie ogłoszenia konkursu architektonicznego na jej projekt, przeciągające się negocjacje ze zwycięzcą konkursu, wielomiesięczne prace nad projektem technicznym kładki, a następnie przetarg na jej budowę. Teraz, gdy budowa kładki ma się zakończyć w ciągu roku, wielu już pewnie widzi tę przeprawę w wyobraźni.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na budowę kładki wiosną. Umowa z firmą Intercor z Zawiercia, która postawi przeprawę, została podpisana 13 maja. Teren budowy został jej przekazany 24 maja, co zazwyczaj uznaje się za rozpoczęcie budowy. W poniedziałek, 11 lipca, miało się rozpocząć palowanie nabrzeży.
Ale podczas wizyty na placu budowy zobaczyliśmy tylko kilka kontenerów, dojazd ułożony z płyt betonowych i ogrodzenie. Niewiele jak na 1,5 miesiąca prac.
Urzędnicy odpowiedzialni za inwestycję uspokajają.
- Inwestycja nie będzie przebiegała tak spektakularnie, jak mogłoby się wydawać. Większość prac montażowych zostanie wykonanych poza placem budowy. Główny fragment kładki, czyli jej przęsło, przypłynie na barce - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Władze DRMG zapewniają, że inwestycja idzie zgodnie z planem, nie ma żadnych opóźnień i powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r.
- Monitorujemy poczynania wykonawcy. Kończą się tam formalne ustalenia co do zajęcia terenów. Przypomnę, że ich część należy do Filharmonii Bałtyckiej i Urzędu Morskiego w Gdyni - mówi Bartosiewicz.
Prace na nabrzeżu przy ul. Wartkiej rozpoczną się dopiero we wrześniu. Po wykonaniu czterech podpór, montowane będą elementy konstrukcji kładki, które na plac budowy trafią na pontonach.
W pierwszej fazie budowy nie przewiduje się utrudnień w ruchu dla korzystających z toru wodnego na Motławie.
Kładka uruchomi tereny wschodniego Śródmieścia
Budowa kładki łączącej okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Wizualizacja kładki na Ołowiankę
Co zmieni otwarcie kładki na Ołowiankę?
W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką o wysokości przekraczającej wielkość światła pionowego w celu umożliwienia jej przeprawy.
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1 proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m
Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas awaryjnego zamykania przęsła zwodzonego: 20 minut.
Miejsca
Opinie (118)
-
2016-09-27 14:03
Tylko po co w tym miejscu???
Kładka miała by uzasadnienie .... ale nie w tym miejscu, kto będzie tam chodził???? w okolicy Żurawia to i owszem chętnie ludzie by przechodzili na druga stronę. Ale jak będą mieli iść taki kawał drogi i później wyjdą na jakieś odludzie, to jaka to atrakcja????
- 0 0
-
2016-07-13 14:39
Biały słoń
rzecz mało przydatna, kosztowna w realizacji i droga w eksploatacji. Ot. Taki kwiatek do kożucha na który nas nie stać.. Jak mawiał tow. Wiesław "ni pies, ni wydra, coś na kształt świdra.
Zamiast zbudować solidny most drogowy na przedłużeniu ul. Wałowej, wciska nam się tego cudaka.Most na przedłużeniu Wałowej mógłby mieć konstrukcję zbilżoną do mostu jaki można oglądać w czasie transmisji wyścigu Formuły I z Barcelony. Przynajmniej nie spaskudził by panoramy miasta tak jak to monstrum.
Co to ma być? Danziger Erectus? Marzenie Impotenta?
Przy silnym wietrze a takie się zdarzają w Gdańsku ten cudak będzie tańcował jak żywy podobnie jak Tacoma Narows Bridge czy kładka przez Tamize w Londynie.
Czy ktoś zbadał jak ten "Pagaj" będzie się zachowywał w trakcie eksploatacji, czy wszystko się odbywa na urra. a póżniej się zobaczy.
Mamy już w Gdańsku takie wynalazki. Stadion na którym prawie nic się nie dzieje, Linię kolejową pok tórej z rzadka jeżdżą pociągi czy teatr który na ogłł świeci pustkami Brakuje tylko kładki nad Motławą znikąd do nikąd- 0 0
-
2016-07-12 07:11
Obstawiam opóźnienie 15 miesięcy. (2)
Miasto będzie również musiało dorzucić z 10 baniek żeby wykonawca nie zszedł z budowy.
- 38 26
-
2016-07-12 14:21
(1)
a kary jak zwykle nie będą brane pod uwagę, tak jak kara za dziurawą fontannę przy ECS
- 0 2
-
2016-07-13 09:59
widzę , że obce jest pojęcie kary wśród urzędników
- 0 1
-
2016-07-12 06:26
Pytam jeszcze raz. (16)
Budyń skąd ty masz na wszystko kasę? Ten nasz kosmonauta z Gdyni twierdzi że na nic nie ma pieniędzy i nic się nie da a u was wszystko idzie do przodu.
- 93 26
-
2016-07-12 07:12
(10)
Pociesz sie tym, ze Gdansk jest tak przez lata zaniedbany, ze te wszystki inwestycje gina w balaganie. Potrzeba lat by Gdansk zaczal wygladac jak europejskie miasto.
- 12 27
-
2016-07-12 09:33
rusz d*psko (9)
poza Gdańsk to zobaczysz jak wyglądają inne miasta. Nie jest to wcale taki świat przez różowe okulary
- 13 9
-
2016-07-12 09:58
(3)
Gdansk to Radom polnocy.
- 3 20
-
2016-07-12 12:45
To określenie jest zarezerwowane dla Gdyni! (2)
Gdynia Radomiem północy!
A tak przy okazji: kiedy kładka z Muzeum Emigracji na Oksywie?- 11 1
-
2016-07-12 16:21
a Sopot Sosnowcem (1)
nieprzypadkowo jedno i drugie na "S"
- 0 3
-
2016-07-13 09:58
przecież Sopot to dzielnica Warszawy
- 0 0
-
2016-07-12 09:38
(4)
Bylem w weekend w Toruniu, wiem co pisze.
- 4 13
-
2016-07-12 10:00
Ciekawe bo ja również (3)
Chyba że piszesz o ul. Szerokiej i okolicach Rynku Staromiejskiego. Wystarczy że przejdziesz 50 m i wejdziesz w Mostową, Mikołaja Kopernika czy Franciszkańską a zobaczysz coś czego w Gdańsku nie ma - walące się kamienice
- 11 5
-
2016-07-12 10:53
(2)
Zobacze prawde historyczna i stara oryginalna zabudowe cos o co trudno w gda:)
- 2 10
-
2016-07-12 12:47
Tylko że Toruń miał szczęście.
Zarówno niemiecki jak i rosyjski generał nie podjęli decyzji o zniszczeniu miasta. Gdańsk nie miał tego szczęścia a i tak co by nie mówić komuna postarała się odbudować w miarę rzetelnie
- 7 0
-
2016-07-12 11:33
idz na Dolne Miasto, do Oliwy czy Wrzeszcza
tez znajdziesz oryginalne kamienice ponad 100-letnie.
W Srodmiesciu znalezc mozna tez kilka oryginalnych kamienic. Bylo wiecej - prawda. Warto jednak pamietac, ze wiele sposrod zburzonych w trakcie wojny kamienic stalo w miejscu wcale nie tak starych budynkow. W XIXw. wyburzano dosyc chetnie kolejne kamienice ze sredniowiecza.- 6 1
-
2016-07-12 07:14
Ze strzyżenia mieszkańców. (2)
Nie chciałbyś takich podwyżek w Gdyni jakie serwuje się w Gdańsku.
- 22 15
-
2016-07-12 10:20
(1)
Nawet parkingi przy drogach publicznych mamy płatne 24/7 5zl za godz.
Ludzie się cieszą z kładki a awanturują o opłaty za parking przy płazy. Tak, to są koszmarnych inwestycji. To nie Budyń za to płaci tylko my - Gdanszczanie!- 6 10
-
2016-07-12 10:46
i ktos na nich parkuje?
Jesli tak, to jest to cena rynkowa.
Uwaga socjalisci - chcieliscie wolnego rynku to macie. Co z tego, ze ten parking bylby darmowy? Przeciez miejsc jest dokladnie tyle, co bylo.
Teraz chociaz jak pojade to moge liczyc, ze bedzie jakies miejsce do zaparkowania, bo Janusz z Grazyna pojechali na jakas lokalna ulice zajmowac komus miejsce.- 10 2
-
2016-07-12 08:43
W Gdyni kasa idzie na głupoty typu nieczynne lotnisko, muzeum emigracji itp (1)
a później trzeba tylko dopłacać do tych "inwestycji" więc co roku pula się zmniejsza.
Na samo PPNT potrafiło iść ponad 20 mln rocznie. Dla Gdyni to gigantyczna kwota- 17 2
-
2016-07-12 10:03
W Gdansku kasa idzie na glupoty typu Ecs, deficytowy stadion, imprezy informujace o sortowaniu szkla, a odremontowanie kawalka ul. Lakowej nazywa sie wielka rewitalizacja, odmalowanie kilku elewacji na ul. Szerokiej-wielka zmiana estetyczno-przestrzenna; jaka marylin monroe, takie hollywood...
- 3 13
-
2016-07-12 07:21
(10)
samą "kładkę" uważam za zbędną ale jak już budujecie to jakim cudem w środku sezonu?
i czy dorzucają się okoliczni beneficjenci tej budowy? (np hotele?)- 35 42
-
2016-07-12 07:51
Prywatyzacja zysków, uspołecznianie kosztów. (4)
Gdański model współpracy urzędników z biznesmenami.
- 16 11
-
2016-07-12 11:50
rozumiem, ze hotele czy restauracje dzis bedace na Dlugiej (3)
placa specjalny fundusz na utrzymanie tam chodnikow?
Nie. Placa po prostu podatki. Podobnie jak firmy z drugiej strony brzegu. Jesli sie ich pojawi tam wiecej, inwestycja sie zwroci.- 5 3
-
2016-07-12 14:22
(2)
Kwestia w którym kraju płacą te podatki
- 0 2
-
2016-07-12 15:07
na pewno podatki lokalne placa w Bankoku... (1)
- 2 0
-
2016-07-13 09:55
a mało to firm zarejestrowanych ot choćby w Monako w celu uniknięcia płacenia podatków ?
- 0 1
-
2016-07-12 10:13
(1)
tam powinien być prom, nie kładka,
właśnie obchodził by 15 lecie funkcjonowania- 6 10
-
2016-07-12 11:27
Można dyskutować o 'nienachalnej' urodzie kładki,
ale będzie praktyczniejszym rozwiązaniem niż ponad 30-letni prom spalinowy. Nie zawsze warto kopiować rozwiązania z przeszłości.
- 8 5
-
2016-07-12 10:05
Cudem nad Motlawa
- 4 0
-
2016-07-12 07:57
(1)
Też jesteś zwolennikiem budowania w zimie i tylko w nocy ?
- 13 6
-
2016-07-12 08:39
Udało się z warszawskim Pałacem Błękitnym swego czasu, dałoby się i z kładką;)
- 7 2
-
2016-07-12 17:50
Antyżeglarskie posunięcie, obawiam się... (2)
Kładka w zaproponowanej formie to zły pomysł:
1. Otwarcie-zamknięcie będzie trwać dużo dłużej niż zakłada projekt (kilka minut - raczej nieosiągalne), przepędzanie pieszych z mostu będzie utrudnione,
2. Przez dłuższy czas otwarcia - zamknięcia ograniczony zostanie dostęp do mariny gdańskiej oraz do nabrzeży obok,
3. Ze względu na b. długie ramię mostu i skomplikowaną konstrukcję będzie on często zepsuty, przez co albo będzie szpecić panoramę nabrzeża albo blokować całkowicie ruch wodny,
4. Estetycznie b. wątpliwe rozwiązanie - inwazyjna, pseudo nowoczesna forma, w całkowitej opozycji do historycznej zabudowy nabrzeża...
5. Bardzo droga inwestycja w mieście, w którym zwykłe nabrzeża, po których poruszają się tysiące pieszych dziennie są w opłakanym stanie...- 10 9
-
2016-07-13 08:11
A gdzież to żeglarze się tak śpieszą? Do pracy na 7.00? Do kina na 19.00? Na randkę przy Locie? Przecież wiadomo,że to obiboki i obojętne im czy tę herbatę z rumem wypiją po tej czy po drugiej stronie kładki.
- 0 0
-
2016-07-12 23:10
a kim ty gimbusie jestesc jasnowidzem ze wiesz wszystko lepiej kiedy bedzie zepsute!
Mocher lepiej do dziury sie schowaj i przestań bzdury wypisywac!
- 0 1
-
2016-07-12 22:29
jezdnie dziurawe, chodniki dziurawe, parkingów brak, fontanna przy ECS działała 3 miesiace chyba (1)
no i do tego kładka. Pasujaca jak świni siodło do sylwety miasta
- 3 3
-
2016-07-13 08:07
Do sylwety miasta pasuje za to idealnie ECS i krzywy wieżowiec MWII . Ponad wszelkie sylwety i kontemplowanie widoczków, które zawsze można sobie przypomnieć z pocztówki i których w Gdańsku i tak nie brakuje, jest wygoda i użyteczność. Co mi po pięknym widoczku jeśli codziennie " z kapcia" zasuwam do tramwaju prawie kilometr a potem z tramwaju drugi. A tak mają mieszkańcy po drugiej stronie Motławy. Targ Rybny widzą bliżej jak swoje podwórko, ale dostać się tam można robiąc dwa kilometry.
- 0 2
-
2016-07-12 23:45
Awaryjne zamykanie (1)
Po co awaryjnie zamykać kładkę? Jesli nie można jej zamknąć normalnie tzn że napęd podnoszenia/ opuszczania nie działa . A jak ja awaryjnie podnieść ? Bedzie przecież blokować tor wodny.
- 1 2
-
2016-07-13 01:28
a jak się zepsuje gdy jakiś pływający jachtem amerykański prawnik będzie chciał wyjść w morze to...
puści z torbami Owicza i jego wszystkie siedemdziesiąt mieszkań- 1 2
-
2016-07-12 09:21
końsiultancye spoueczne (1)
po grzyba pytano ludność o zdanie
skoro i tak zrobiono tę cholerną zawalidrogę
wbrew licznym protestom?
Adamowicz musi odejść.- 15 19
-
2016-07-12 22:03
czemu nasi wybrańcymają gdzieś nasze zdanie????
Tak, dość tych rządów, dość. Oni zapomnieli, powinni być naszym głosem w Radzie Miasta, robią to co chcą i mają nas gdzieś.
- 3 1
-
2016-07-12 21:59
Dość
Mam dość tej budyniowej władzy! Tego brudnego, zaniedbanego miasta, bez ławek i śmietników, pełnego marketów i płatnych parkingów. Czekam na koonniieec!!!!!
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.