• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa linii tramwajowej na Morenę

Maciej Naskręt
26 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Prace przygotowawcze pod budowę linii tramwajowej na Morenę.


Ruszyły prace przy budowie 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Niebawem ruszy przebudowa instalacji podziemnych. Całość ma być gotowa pod koniec września 2015 r.



Od kilku dni osoby poruszające się wzdłuż ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku mogą dostrzec pracujące w świetle wspomnianych ulic maszyny budowlane. To początek prac związanych z budową linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Natomiast wykonawcą została niedawno firma Budowlano-Drogowa MTM, która o zamówienie ubiegała się wspólnie z firmą Rajbud. Inwestycja pochłonie 116 mln zł.

- Aktualne prace przy budowie linii prowadzone są w zależności od warunków atmosferycznych. Została już wycięta część drzew przy Pętli Siedlce, trwają też prace ziemne praktycznie na całym odcinku planowanej linii - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Do tej pory wykonawcy udało się odsłonić pas przyszłego torowiska między jezdniami, począwszy od budowanej stacji PKM Brętowo do wysokości ul. Bulońskiej i niewielki kawałek nieopodal stacji paliw Neste. Co ciekawe, grunty organiczne pochodzące z pasów zieleni, na którym zaprojektowano linię tramwajową, nie są wywożone na składowisko poza miasto. Wykonawca gromadzi je w odległości kilkuset metrów - na pasie zieleni przy ul. Bulońskiej.

Przed wykonawcą teraz mozolne prace związane z przebudową sieci podziemnych. Jeśli tej zimy nie będzie trzaskających mrozów, z pewnością uda się wykonać założenia.

Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).

Czy mieszkańcy m.in. Moreny skorzystają z nowej linii tramwajowej?

Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie - Rakoczego. Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo.

Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.

Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.

Niewątpliwie jednak najważniejszym obiektem, który należy zbudować, by mówić o połączeniu tramwaju z koleją, będzie estakada, którą pobiegnie właśnie budowana linia tramwajowa. Przeniesie ona ruch tramwajów nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i równolegle wepnie się w przystanek PKM Brętowo.

Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.

Miejsca

Opinie (204) 4 zablokowane

  • Po co te tramwaje? (35)

    Jeden z torow wypadnie i wszystko w danym kierunku musi stac. Niepraktyczny srodek transportu

    • 52 475

    • jak jeden z torów wypadnie na tramwaj

      to wszystko się dobrze skończy

      • 38 2

    • ulala! pan mądrzejszy, od całej cywilizacji!! (20)

      jak się zepsuje, to blokuje ruch! zlikwidować tramwaje! zlikwidować metra! zlikwidować kolej! niech żyje głupota!

      • 74 11

      • W najbardziej rozwiniętych miastach świata tramwaju nie zobaczysz (19)

        Nawet jeśli kiedyś były linie tramwajowe to w kolejnych latach zmniejsza się ich udział w transporcie zbiorowym

        • 13 74

        • np w San Francisco? (7)

          • 34 2

          • lub w Roterdamie (6)

            • 28 0

            • lub Londynie (5)

              • 22 0

              • Nie ma takiego miasta Londyn... (4)

                • 27 3

              • W Antwerpii jeżdżą tramwaje (1)

                W Amsterdamie też.
                Ale to pewnie malutkie miasteczka.

                • 16 0

              • w Grudziądzu!

                • 13 0

              • jest Londek

                Londek Zdroj ;)

                • 8 0

              • A jakie jest?

                • 1 1

        • yhm, jasne (3)

          Na przykład w Paryżu? Dziwne, że wciąż rozbudowują. Pewnie tobie na złość. https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_%C3%8Ele-de-France

          • 27 2

          • Przecież Paryż to zapyziała wioska. (2)

            Rozwinięte miasta to Brasilia, Detroit i Houston!

            • 26 2

            • Akurat w Houston jeżdżą tramwaje w centrum miasta (1)

              • 9 0

              • No proszę.

                Zawsze można się czegoś nauczyć. Czyli wychodzi na to, że Houston, mimo iż bardzo nowoczesne, jeszcze pełnej nowoczesności nie osiągnęło.

                • 11 3

        • Za dużo Korwina (2)

          Kiedyś Korwin gadał takie brednie, więc zgaduje, że go powtarzasz. Korwin jest zapatrzony w USA, tam istotnie tramwajów nie ma, z wyjątkiem może San Francisco gdzie sa raczej atrakcją turystyczną.

          Jednak w europie zachodniej mocno rozwija się transport publiczny kosztem samochodowego i tam linie tramwajowe mają swój renesans.

          • 17 4

          • Są są. Tramwaje zostały m.in. przywrócone i wciąż są rozbudowywane np. w Portland czy Seattle (a właściwie Tacoma).

            • 8 0

          • transport zbiorowy jest lewacki

            A transport indywidualny to esencja wolnosci jednostki. Dlatego rzadamy prawa do stania w korkach!

            • 5 8

        • (1)

          co za głupota. Miasta zachodnie pozbywały się linii tramwajowych i tym samym stanęły zakorkowane w miejscu. Obecnie jest bum na tramwaje. Poczytaj o pojazdach autonomicznych we Francji i Hiszpanii. Ile linii nowych powstaje i rozwiązań tramwajowych. W miastach rozwiniętych to robi się wszystko, zeby ograniczyć ruch samochodowy. Obecnie takie miasta jak Brasilia czy Dubaj inwestują w tramwaje.

          • 12 0

          • bum bum ;)

            • 0 1

        • Ale ty durny jesteś :(

          • 0 3

        • No tak, bo m.in. Barcelona, Londyn, Lyon, Madryt, Nicea czy Paryż to faktycznie nie są rozwinięte miasta. A w tych miastach od 15 lat buduje się dziesiątki kilometrów linii tramwajowych.

          • 7 1

    • Jak samolot spadnie to wszyscy giną a jak samochód uderzy w drzewo to jest skasowany. Bez sensu...

      • 26 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • mało miast ma tak beznadziejnie zbudowane torowiska jak Gdańsk. (3)

      Na wielu sieciach tramwajowych co jakiś czas są przejazdy międzytorowe i takie awarie są do obejścia.

      • 7 18

      • W Gdańsku też są takie przejazdy. (1)

        • 3 5

        • Były, panie Andrzeju. Były. Wszystkie zlikwidowano, podniecając się rozjazdami nakładkowymi.

          • 3 1

      • ty jesteś beznadzieny

        wyprowadz się z Gdanska, zrobisz wszystkim przyjemność :)

        • 1 0

    • (3)

      I w Gdyni też tramwaju nie zobaczysz tylko autobus na szelkach,pewnie jakiś kaszub z pipidówy pisze po co te tramwaje bo on zaprzęga kunie i WIOOOOoooo.

      • 18 6

      • Stawiam raczej na mieszkańca Gdynie. (2)

        Przez którego przemawia zazdrość, że nasz transport na prąd nie stoi w korkach a ich tak.

        • 15 4

        • Tramwaju tramwajem nie ominiesz, trajtek trajtkiem i owszem. (1)

          Co z tego, że o dwóch godzinach dziennie jedzie się nieco dłużej? Tramwaje są do tego droższe i szarpią. Poza tym wszędzie indziej używacie starych i śmierdzących autobusów, więc raczej wolę rozwiązania które proponuje ZKM Gdynia (tam, gdzie nie ma szelek, Solarisy i Merce na CNG). Chociaż... Mimo wszystko Tramwaje w Gdyni przydałyby się w niektórych rejonach... między jezdniami Wielkopolskiej jest wielki pas zieleni, porównywalny z tym na "Morenie". posiadamy nieużywane torowiska w północnych dzielnicach.. Można byłoby to zaadaptować. Ale nic się nie dzieje w tym kierunku, a trajtki się rozwijają, więc raczej się to nie opłaca.
          Mimo wszystko bardzo się cieszę, że się buduje kolejna linia, bo to jest przyczynek do rozwoju całego Trójmiasta. Sam też z niej będę korzystał. :)

          • 1 0

          • Gdańsk ma nowocześniejsze (i nowsze rocznikowo) autobusy, więc argument z czapy. Poza tym sądzę, że ważniejszy jest czas jazdy przez te 2 godziny (kiedy akurat wszyscy jadą) niż raz na jakiś czas w sytuacji awaryjnej.

            • 0 0

    • Pod każdym artykułem o tramwajach będziesz te brednie poiwtarzać?

      • 0 1

    • King of trolls!

      j.w.

      • 0 0

    • po co ty jesteś

      idź być trolem gdzie indziej :D

      • 0 0

  • bardzo dobrze (4)

    szybko, konkretnie, bez zbędnych wizualizacji i bajek rodem z infoboxu

    • 182 14

    • a co niby zwizualizować? (2)

      tory? szyny? tramwaj już masz ;p

      • 5 7

      • sie nie zdziwie jak zaraz cos takiego powstanie :) (1)

        GIK uwielbia wydawać kasę na filmiki, ale w jakiejś mierze to jest konieczność, bo ciemny lud jak zobaczy tramwaj na filmiku, to poczuje się jakby on już był naprawdę, dzięki czemu miłość do naszej władzy trochę jednak wzrośnie :) a przed wyborami 2014 to nie jest bez znaczenia :)

        • 4 10

        • Mimo wszystko produkcja wizualizacji udostępnianych w sieci jest znacznie tańsza niż postawić kontener za 8 baniek w centrum miasta, żeby można było sobie autobus zbudować z klocków Lego.

          • 6 1

    • Jak sie zalozylo ze zima nie bedzie mrozow to pojdzie w ekspresowym tempie. Trzymam kciuki!

      • 4 0

  • A Stogi i Przeróbka czekają! (26)

    Kiedy będzie remont trasy na Stogi ?

    Też chcemy nowoczesne tramwaje a nie stare poniemieckie rupiecie!

    • 140 56

    • ABY NIE BYŁO TAKIEJ FUSZERKI... (4)

      ... jak na odcinku Chełm Witosa - Łostowice Świętokrzyska.

      Niektóre błędy w dalszym ciągu nie były poprawione!
      Brakuje biletomatów na pętli Łostowice Świętokrzyska!

      • 29 7

      • (2)

        Brak mozliwosci nabycia biletow na tak ruchliwym wezle to faktycznie jakis absurd. No ale projektanci ani decydenci komunikacja zbiorowa sie zapewne nie poruszaja.

        • 25 0

        • Jakto brak (1)

          Masz chłopie punkt kasowy w którym możesz nabyć ten bilet.

          • 3 2

          • zwłaszcza wieczorem..

            ..ups

            • 0 0

      • a tam nie ma przypadkiem punktu ZTM?

        w Jelitkowie nie ma ani biletomatu, ani punktu ale zawsze można wysiąść w innym miejscu i kupić w automacie, albo miesięczny doładować przez internet (eureka!), ewentualnie pobrać aplikację na smartfona (wiem, nie wszyscy mają smartfony, ale na starym telefonie też miałem zainstalowaną apkę służącą do zakupu biletów komunikacji miejskiej - bardzo przydatne ustrojstwo)

        • 5 7

    • (2)

      wy się lepiej cieszcie, że w ogóle macie tramwaj. a stare poniemieckie rupiecie przynajmniej mają dużo miejsc siedzących

      • 27 2

      • hola hola (1)

        najstarsze tramwaje w Gdańsku do Konstal 105 N. Były on eprodukowane w latach siedemdziesiątych do dziewięćdziesiątych i to w Polsce. Odnośnei Dortmundów , to sa tramwaje przebudowane i jeżdżą po całym Gdańsku i na wszystkich liniach. Nie tylko na Stogi i Przeróbkę.

        • 13 1

        • Gdańsk ma tylko jeden Konstal 105N, który służy jako zabytek na specjalne okazje. Te tramwaje, o których mówisz to Konstale 105Na, które zostały wyprodukowane w latach 1975-1990 (egzemplarze, które są w Gdańsku). Natomiast Dormundy (czyli Moderus Beta MF 01) były produkowane w latach 80. Aczkolwiek zostały dogłębnie zmodernizowane.

          • 0 0

    • A Stogi i Przeróbka czekają! (2)

      ale już jakiś tramwaj macie, a piecki-migowo nie ma wcale!

      • 18 2

      • (1)

        Tylko po co? Codziennie jeżdżę na trasie Targ Rakowy - Piekarnicza i z funkcjonowania komunikacji miejskiej na tej trasie jestem zadowolony. Tramwaj potrzebny tam jest jak świni siodło. Rację mają mieszkańcy Stogów, aktualnie kardziej potrzebny jest kompleksowy remont tamtejszej linii tramwajowej i wymiana taboru, który ją obsługuje.

        • 7 8

        • nie dla psa!

          na stogi powinny pojechać tramwaje konne! ale zamiast koni niech te bydło z wyspy samo ciągnie swoje D U P Y! najlepiej wysadzić most siennicki i wantowy i zaminować nabrzeże! dziadek tygrys was wyżywi

          • 2 0

    • (1)

      chodzi ci o zburzenie mostu siennickiego i odciecie tego trzeciego swiata od cywilizacji?? Tez na to czekam

      • 28 6

      • widać....

        ...... że ty już jesteś odcięty od cywilizacji

        • 7 2

    • miejsce zamieszkania nędza zmień (1)

      Musisz zmienić miejsce zamieszkania wiadomo co sie dzieje na Stogach melina

      • 5 10

      • Żal mi Cię, Iwan, nie wiesz, co piszesz. Stogi to piękna dzielnica. Las, jezioro, plaża. Często ją odwiedzam.
        Tylko wstyd przed wczasowiczami, kiedy tramwaj ich po rozlatującym się torowisku wytrzęsie i plomby z zebów pogubią. Ale to nie wina Stożan.

        • 5 1

    • Przecież przetarg na przygotowanie projektu na remont jest w trakcie (o ile się juz nie zakończył). (1)

      W przyszłym roku pewnie pojawi się plan, na lato/jesień ogłoszą przetarg na remont i na wiosnę 2015 rozpoczną roboty.

      • 3 1

      • Jaki tam remont? Taki "remont" to jak szminkowanie nieboszczyka przed kremacją. Zastrzyki betonowe pomoga tyle, co umarłemu kadzidło. Tam trzeba tak jak na Siedlcach, rozebrać torowisko do samego dołu i od nowa podtorze robić.

        • 0 0

    • (2)

      a caly gdansk czeka az patologia ze stogow i przerobki zapije sie na smierc

      aby potem na zgliszczach odbudowac to co zniszczylisci

      • 4 6

      • Trochę szacunku

        Stogi dały ojczyźnie prezydenta wszech czasów.

        • 4 0

      • Kim jesteś frajerze...

        ..... że się za cały Gdańsk wypowiadasz

        • 2 2

    • stogi

      haha tam jest grubo i niedlugo dojdzie do tragedii . Na moście siennickim są porozczepiane tory że można telefon spokojnie w te szpary wlozyc ;d Nikt nie dba o bezpieczeństwo

      • 12 0

    • jak pan janek przestanie kraść sieci trakcyjne

      • 2 0

    • Tramwaje Przeróbka (1)

      Przestańcie dewastować będą nówki.

      • 2 2

      • Patologia z Chełmu i Wrzeszcza Citadisy poniszczyła, ale jakoś z tamtejszych linii nie znikły

        • 3 1

    • To czekajcie dalej.. (1)

      Dać na Stogi nowe tramwaje, akurat, żeby bydło mogło je znów obrzucić kamieniami i wytłuc szyby jak to wiele razy bywało.
      Najpierw społeczeństwo na Stogach musi ewoluować i zejść z drzew.

      • 1 0

      • Akurat ostatnio autobusy i tramwaje okropnie są niszczone w rejonach Chełmu. Praktycznie każdy autobus jeżdżący na Chełm (a to są mniej więcej stałe wozy, w tym SU III z pierwszej dostawy) ma szyby porysowane jakimś żrącym stolcem. I co, nie szkoda tam najlepszych tramwajów?

        • 0 0

  • Zróbcie proszę jakieś duże wiaty na przystankach a nie wersje slim dla 4 osób (1)

    • 200 6

    • Dokładnie!

      Połączcie te wiaty z wizualizacji w jedna i będzie ok.
      Bo tak to one będą chroniły jedynie przed ochlapaniem przez samochód...

      • 11 0

  • co się podniecacie (3)

    będzie jak zwykle. tanio, czyli do bani.

    • 31 101

    • Dokładnie to mówiłem twojemu ojcu (2)

      jak kupował gumki, i widzę że jednak nie posłuchał...

      • 22 2

      • jakieś kompleksy słoika, potomka czerwonoarmisty? (1)

        • 2 18

        • riposta na żenująco niskim poziomie

          widać, że jednak kolega miał racje co do tych tanich gumek

          • 17 2

  • (5)

    dlaczego nie pomyslano wczesniej o lini tramwajowej przez Łostowickią? Chyba najsensowniejsze rozwiaznie łaczace południe z dolnymi dzielnicami

    • 98 16

    • (4)

      nie wiem czy tramwaj podjechałby z Kartuskiej na górę?

      • 20 5

      • taki zabytkowy z San Francisco podjechałby (3)

        Pesa pewnie nie :)

        • 21 7

        • (2)

          (ale te z Frisco są napędzane liną w jezdni, pssst ;)

          • 22 0

          • to moze warto pomyslec o takim rozwiazaniu i w Gdansku? (1)

            Poza tym, miedzy Lostowicka i Nowolipiem mozna by zbudowac estakade, dzieki czemu tramawaje nie musialby zjezdzac i podjezdzac az tak bardzo.

            Jednak poki nie bedzie tramwaju zamykajacego te linie, czy to wzdluz Nowej Politechnicznej, czy to wzdluz PKM-ki do Oliwy, to cala linia jest dosyc watpliwie uzyteczna.

            • 14 3

            • Pesa jest za nowoczesna. Jeszcze by lokalny klimat popsula.

              • 2 0

  • Wszystko super (2)

    Tylko żeby nie było jak na chełmie że tory się wygną każdy w inną stronę. Totalna fuszerka. Mam nadzieję że tu tak nie będzie

    • 54 13

    • pisałem to samo, to mnie zwyzywali

      będzie tanio. jest albo tanio albo szybko albo dobrze. do tego biednego nie stac na tanie rzeczy. kto tanio płaci ten dwa razy płaci. ale polaki nic się nie uczą ns błędach.

      • 6 8

    • wygięte tory

      Drogi internauto,
      Masz jakiekolwiek pojęcie o temperaturach układania nawierzchni torowej?
      O odprężaniu toru?
      Jeśli nie - a jestem tego pewny - to poczytaj.
      A jak nie umiesz czytać - to siedź cicho i nie pisz bzdur dla publiczności.

      • 2 0

  • Pięknie, ale obok na ul. Piecewskiej wyrwy w jezdni nikogo nie obchodzą (7)

    tam można rozwlić samochód bardzo szybko, dziwi mnie że autobusy jeżdżą tam jak wariaty i pewnie co chwila się psują

    • 82 23

    • niech się mieszkańcy tych dwóch rojów tym martwią

      • 5 14

    • (1)

      Piecewska jest drogą osiedlową i to LWSM Morena jest odpowiedzialna za stan nawierzchni

      • 10 18

      • KŁAMSTWO !

        Piecewska nie jest drogą osiedlową, nie odpowiada za nią LWSM Morena tylko ZDiZ - po co rozpowszechniach brednie głupcze?

        • 23 3

    • piecewska nie (1)

      piecewska nie jest najważniejszą do remontu

      bo można pojechać rakoczego - nie jest to wielki objazd

      • 4 13

      • no i pieszo można chodzić, wtedy się auta nie rozwali

        • 8 3

    • czytelniczka (1)

      spokojnie maja ja remontować przy okazji tej budowy.

      • 2 5

      • niestety

        ale ta droga nie jest uwzględniona podczas tej budowy - nie wiem skąd takie informacje...

        • 4 0

  • Wszystko cacy, tylko co z Łostowicką? (6)

    W Gdańsku brakuje dwóch (przynajmniej) odcinków łączących istniejące już torowiska: na Łostowickiej (linia PKM - Chełm - Łostowice) i na Kościuszki (szybkie połączenie Wrzeszcz-Zaspa). Szczególnie to pierwsze byłoby potrzebne. Trochę też dziwi to, że nie przewidziano torów wzdłuż nowej Słowackiego (choć to pewnie z powodu PKM).

    • 70 10

    • Jak najbardziej

      Linia na Łostowickiej powinna być. Byłoby to połączenie Chełmu i Łostowic z Siedlcami i PKM na Brętowie. Ożyła by też pętla Chełm Witosa. A tak z Chełmu na Morenę tramwajem trzeba będzie jeździć przez Gdańsk Główny.
      Natomiast tramwaj z Wrzeszcza na Zaspę mógłby poruszać się po nowej Kościuszki . Teraz by się tam dostać trzeba jechać przez Oliwę lub przez Wreszcz Dolny

      • 12 0

    • Aż się prosi o kilkaset metrów linii tramwajowej (1)

      na ulicy łostowickiej, łączącej Chełm i Siedlce.

      • 4 1

      • Prosi to się świnia ;)

        Nie ma tam miejsca, a nachylenie bardziej odpowiednie pod kolejkę górską niż tramwaj. Hawla ma mniejsze nachylenie, a tramwaje już tam dają ekstremalne wrażenia z jazdy i każdy czeka kiedy pierwszy tramwaj podskoczy niczym skoczek ze skoczni ;).

        • 0 0

    • Otóż to...

      Szkoda, że nie ma debaty na ten temat i rzetelnej informacji. Chyba jedyne "ale" to taki, czy faktycznie nachylenie Łostowickiej jest zbyt duże dla tramwajów, które są w nowej flocie.
      Do twojej listy bym dodał tramwaj wzdłuż Kołobrzeskiej do Hallera. Ten pomysł niestety już zaprzepaszczono likwidując przeznaczoną ku temu rezerwę...
      Apeluję do redaktorów portalu, aby podjęli ten temat, sądzę że dla wielu ciekawy a całkowicie i niezrozumiale przemilczany.

      • 3 1

    • Chyba raczej kolejkę górską, a nie tramwaj (1)

      Przestańcie wymyślać linię na Łostowickiej, bo jest ona nie realna. Po pierwsze nie ma gdzie jej ulokować, a po drugie kąt nachylenie Łostowickiej powodowałby to, że tramwaj przez skrzyżowanie leciałby niczym pocisk.

      Zaplanowane natomiast są trasy przez :
      - Nową Warszawską - Północną Bulońską
      - Nową świętokrzyską, Południową Bulońską i Pn Bulońską

      A także duży węzeł tramwajowy przy skrzyżowaniu Nowej Warszawskiej i Jabłoniowej.

      • 0 0

      • Też mi podróż tramwajem z Chełmu na Morenę przez Jasień. To znacznie dłużej niż przez Gdańsk Główny. Dodam jeszcze że w kierunku Moreny jest większe nachylenie niż na Łostowickiej

        • 0 0

  • Dlaczego ten tramwaj nie zjezdza Jaśkową Doliną? (7)

    • 37 54

    • będzie jeździł Nową Politechniczną (1)

      • 17 1

      • tylko kiedy?

        • 8 0

    • (2)

      bo zbyt stromo :) Proza praw fizyki...

      • 18 3

      • może jeździć tylko w dół :D (1)

        • 8 1

        • Właśnie łatwiej jest w górę. W dół zbyt mocno rozgrzewały by się hamulce. A mimo wszystko lepiej jakby tramwaj stanął zamiast jechać niż pojechał zamiast stać.

          • 2 0

    • chyba konno.... (1)

      • 9 1

      • dobry pomysl...pojezdzil bym patatajem

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane