• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa podziemnego parkingu przy SKM Chylonia

rb
4 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.

W ramach tworzonego na pl. Dworcowym w Chyloni węzła integracyjnego ruszyły prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego. Powstają ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Ten etap prac prowadzi firma Soletanche Polska, która wykonała tzw. suchy wykop dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.



Przypomnijmy:

  1. 23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia
  2. Prace pochłoną 45,8 mln zł i mają potrwać niecałe dwa lata
  3. W ostatnich tygodniach plac został zamknięty dla ruchu kołowego
  • Pod koniec marca rozpoczęły się prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego
  • Prowadzi je firma Soletanche Polska, która w ramach kontraktu wykona ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Będą pełnić w tym projekcie podwójną rolę: obudowy wykopu oraz docelowych ścian parkingu podziemnego. Ściany zostaną zrealizowane po obwodzie działki o długości 256 metrów.

    Prace podobne do tych w Muzeum II Wojny Światowej



    - Jako polski oddział światowego lidera w zakresie budownictwa podziemnego, grupy Soletanche Bachy, staramy się brać udział w projektach, które w sposób znaczący przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2. Inwestycje wspierające publiczny transport zbiorowy oraz kolej są jednym z priorytetów w naszej ekologicznej strategii - mówi Piotr Szturmowski, dyrektor Oddziału Północ, Soletanche Polska.
    Podobne prace były wykonywane przy okazji budowy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Zrealizowano tu największe w Europie oraz jedno z największych na świecie podwodnych betonowań przesłony poziomej, co w efekcie pozwoliło na zrealizowanie suchego wykopu w niezwykle niesprzyjających warunkach hydro-geologicznych.

    Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych odbyło się kilka dni temu. Wkrótce planowane są kolejne. Zakończenie prac zakontraktowanych przez Soletanche nastąpi na początku jesieni.

    Dzięki podziemnemu łącznikowi będzie można przejść bezpośrednio z parkingu na perony.
    Co zaplanowano w ramach całej inwestycji?

    • budowa parkingu podziemnego,
    • przebudowa placu Dworcowego,
    • stworzenie nowej trakcji trolejbusowej,
    • budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej,
    • budowa jednokondygnacyjnego obiektu z przejściem podziemnym,
    • powstanie zespołu toalet publicznych,
    • stworzenie nowego oświetlenia,
    • ustawienie monitoringu.

    Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia-Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
    rb

    Opinie (141) 5 zablokowanych

    • (2)

      A nie lepiej parking po dworcem w Gdyni- ale o tym nik nie myśli chyba ze mister Szczurek.??!

      • 8 9

      • tam jest DUZA koperta do wziecia, czeka na odpowiedniego "zaufanego" dewelopera

        • 5 2

      • w samym centrum parking?

        ktos pociagiem przyjedzie do dworca głównego w gdyni po czym przesiadzie sie do samochodu zeby nim pojezdzic po miescie? ty to masz łeb :D

        • 2 2

    • Na

      Betonie wirus się nie trzyma A przynajmniej nie ma takich danych (:

      • 6 0

    • A co z tymi dziwnymi przybudówkami przy zabytkowym budynku dworca ?

      • 8 2

    • Budowa dużych parkingów wielopoziomowych w pobliżu stacji kolejowych (1)

      to forma wspierania finansowego ludzi, którzy wyprowadzają się poza miasto uciekając przed pogarszającą się jakością życia w wyniku nadmiaru samochodów w mieście. W pobliżu stacji SKM powinny powstawać miejsca pracy - cele podróży i parkingi krótkoterminowe - typu kiss and ride. Parkingi darmowe dla użytkowników samochodów są sprzeczne z ideą zrównoważonego rozwoju - tzw. transit oriented development. Takie parkingi - jeśli powstają - nie powinny być darmowe.

      • 2 3

      • Gdzie jest napisany ze będzie płatne parkowanie ?

        • 0 0

    • komu to potrzebne ?

      • 4 5

    • Czyli raptem 26 mln z kasy miasta tj. kasy mieszkańców (3)

      To pomyślcie sobie ile takich i podobnych inwestycji można było przeprowadzić w Gdyni za kasę utopioną w lotnisku - blisko 100 baniek plus jeszcze prawie 800 baniek za obsługę prawną!

      Człowiek honoru po prostu zrezygnowałby z funkcji włodaża po takiej akcji.

      • 13 8

      • Dodajmy, że za podobną kasę Rumia Janowo buduje cały węzeł integracyjny, a nie jakiś śmieszny, nikomu niepotrzebny parking. Miejsc parkingowych to w centrum brakuje raczej bo wszystko sprzedane i zabetonowane.

        Jak ktoś chciał tam postawić samochód to stawiał za tunelem od strony Meksyku - tam jest full ale to naprawdę full miejsca wzdłuż torów i nie tylko. Mieli tam pętlę zrobić podobno i przebić drogę na Hutniczą z placu. Tej kasy powinno na to wystarczyć a nie sam parking i to jeszcze tak kosztowny.

        • 3 3

      • chociażby w postaci drogi z władysława na śląską obok pogotowia (tam gdzie ten śmieszny tunel w którym można zlecieć ze schodów) - tym bardziej że po drugiej stronie jest parking - powinna być pochylnia dla pieszych i droga pod torami bo przecież śląska i te ulice dalej typu warszawska i całe działki leśne wraz z parkiem urszulanek (gdzie coś tam budują teraz) to duża dzielnica i ścisłe centrum które zostało i**otycznie odcięte tymi torami i archaicznym tunelem

        • 4 1

      • Dokładnie.

        • 0 0

    • Dobre działania testujące przed właściwą rozbudową Dworca Gdynia Główna

      Dlatego należałoby wykorzystać tu najwięcej nowych technologii i nowinek i dokładnie sprawdzać/ analizować? - Dworce zawsze świadczą o randze i kulturze miasta. Wszystko po to, by podróżni mieli maksimum udogodnień od momentu przyjazdu i byli pod wrażeniem spójności estetyki, architektonicznego bogactwa bez przepychu.
      Przestrzenie mają być bardziej przyjazne pieszym. Należałoby zaplanować i doprowadzić do uporządkowania także (wydaje się przypadkowe budynki dworca a i sąsiednich budynków Gdy,Chylonia)nowe odpowiednie zadaszenia nad wejściami itd.. Z drugiej strony tj. od Mexyku przewidzieć odpowiednią inwestycje powiązaną z miejscem publicznym.

      • 2 2

    • Taka prawda (2)

      Zróbcie ten parking od razu z przejazdem na drugą stronę torów, bo tego przejazdu na Puckiej się nie doczekamy. Wszyscy śmieją się z Wejherowa , a oni w Janowie robią już trzeci tunel.

      • 11 1

      • Wejherowo robi tunel w Janowie? (1)

        zmierz temperaturę, to może być koronawirus

        • 1 2

        • Wejherowo daje radę znacznie lepiej niż Gdynia

          Czy to nie jest powód do mega wstydu?

          • 4 0

    • Gdynia Chylonia -> Gdynia Główna

      Uważam, że Dworzec Gdynia Chylonia powinien ewoluować do Dworzec Gdynia Główna.
      Bliskość A1, portu, torów kolejowych i lotnisk oraz terenów miejskich (dzierżawy) sprawia, że to miejsce powinno być "oczkiem w głowie" włodarzy naszego miasta.
      (.... itd., obecny Dworzec Główny -> Dworzec Gdynia Centrum)
      ... warto wybiec w przyszłość.

      • 7 0

    • Moim zdaniem to dobra inwestycja ponieważ zrobią porządny parking podziemny ponieważ można sobie zaparkować pojazd i zrobić spokojnie zakupy w marketach Lidl czy Biedronka między godzinach tygodniowych między 14 a 16 był problem żeby zaparkować samochód

      • 2 3

    alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najczęściej czytane