- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (140 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (48 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (88 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (174 opinie)
Ruszyła walka o pieniądze na rozbudowę Węzła Szadółki. Potrzeba 160 mln zł
Zobacz warianty rozbudowy Węzła Szadółki.
Gdański oddział GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla rozbudowy Węzła Szadółki. Natomiast władze Gdańska zabiegają o włączenie inwestycji do ministerialnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023, ale bez wsparcia projekt nie ma szans na realizację przed 2020 r.
W kolejnych latach postępowała rozbudowa obwodnicy, zmieniały się przepisy dotyczące kształtu dróg, a Węzeł Szadółki pozostawał nadal niezmieniony. Groziło to nawet jego zamknięciem ze względów bezpieczeństwa. Na szczęście w 2005 r. udało się uzyskać zgodę na odstępstwo od warunków technicznych i zachowanie tego węzła ze względu na jego strategiczne znaczenie. Ówczesny minister ds. transportu nakazał jednak władzom Gdańska i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podjąć wspólne działania zmierzające do przystosowania obiektu do obecnych standardów - chodzi o pozyskanie gruntu, opracowanie dokumentacji (co należało do miasta) i realizację przedsięwzięcia (zadanie gdańskiego o. GDDKiA).
- Współpraca z miastem przebiega w sposób zadowalający. Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla realizacji tej inwestycji na podstawie właśnie dokumentacji przygotowanej przez biuro projektowe na zlecenie urzędników z Gdańska - wyjaśnia Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA
Drogowcy z GDDKiA chcą wykonać inwestycję według wariantu pierwszego - droższego. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy). Mają one prowadzić do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej. Zapewnią one im ciszę.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Cała inwestycja ma pochłonąć wstępnie ok. 160 mln zł. Drugi wariant - tańszy o ok. 30 mln zł - zakłada poprawę przebiegu dotychczasowych zjazdów i dodatkowo przełożeniu pod obwodnicą drugiej jezdni ul. Jabłoniowej.
Skąd wziąć tak duże pieniądze na budowę Węzła Szadółki? Władze miasta złożyły wniosek do ministra ds. transportu o wpisanie wspomnianej inwestycji do projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 podczas jego konsultacji. - Jeśli projekt rozbudowy Węzła Szadółki trafi na listę rezerwową przedsięwzięć to jest szansa, że zostanie zrealizowany z oszczędności jakie mogą powstać w czasie realizacji inwestycji z listy podstawowej - uważa Marszałek.
Na tej ostatniej liście znajduje się m.in. Trasa Kaszubska, czy droga ekspresowa S7 między Gdańskiem a Elblągiem. Sęk w tym, że razem z Gdańskiem złożono 37 podobnych wniosków. Z naszych informacji wynika, że nie ma wsparcia wśród lokalnych polityków dla tej inwestycji. Co za tym idzie? Nie ma szans na realizację ważnego dla kilkunastu tysięcy mieszkańców projektu przed 2020 r.
Nadmieńmy, że Gdańsk w najbliższych pięciu latach planuje budowę o przekroju dwóch jezdni ul. Nowej Jabłoniowej, która zastąpi ul. Jabłoniową. Po ukończeniu nowej drogi Węzeł Szadółki stanie się wąskim gardłem.
Opinie (165) 1 zablokowana
-
2015-03-29 16:43
Obie opcje są krótkowzroczne i nie rozwiązują podstawowych problemów na tym węźle.
- 3 2
-
2015-03-29 17:02
Jasne potrzebny jest dojazd do spalarni w szadółkach
Jechać będą tiry ze śmieciami nawet z warszawy radomia ostrołeki
ale za to turystów będzie mniej wiec ruch się summa sumarum nie zwiększy- 12 5
-
2015-03-29 17:02
lewoskręt z ul. Przywidzkiej
- 2 3
-
2015-03-29 17:03
Budować
Za takie pieniądze budować, ale tak aby rozwiązania techniczne (i były dobrze przemyślane) wystarczyły na co najmniej 30 lat. Przy okazji zlikwidować wysypisko i nie dopuścić do powstania spalarni śmieci- skandal, bo okropnie tam wali smrodem a przecież w pobliżu jest dużo osiedli mieszkaniowych.
- 12 5
-
2015-03-29 17:12
Dawniej wiedzieli, że wysypisko musi być po wschodniej części miasta
Bo ze względu na kierunek wiatru, smród leci poza miasto. Przeniesienie wysypiska na część zachodnią miało być tylko tymczasowe. No ale przyszedł Budyń i wszystko jest na odwrót niż u normalnych ludzi
- 20 7
-
2015-03-29 17:25
Węzeł Karwiny (2)
Zajmijcie się najpierw węzłem Gdynia KARWINY !!!
- 6 20
-
2015-03-29 17:37
Nie bo znowu wydacie na bzdury!
Rodowicz, Redbull albo inne Polszmaty.
- 10 1
-
2015-03-29 20:47
Nie ma takiego węzła "Karwiny", jest Węzeł Dąbrowa.
- 3 2
-
2015-03-29 17:27
Fajnie się patrzy jak szybko rozwija się Gdańsk (4)
- 12 2
-
2015-03-30 10:38
na kredyt, słońce ty moje, na kredyt ... (3)
a to już nie jest takie piękne ...
- 1 5
-
2015-03-30 11:53
(2)
Ty rozumiem kupujesz wszystko za gotówkę? Nie zapomnij skląć tow. Gierka przed snem.
- 2 1
-
2015-03-30 14:33
NIE ... kochany demagodu (1)
ale po pierwsze zadłużam siebie, a nie kogoś innego i wszelkie konsekwencje ponoszę ja, a nie nikt lub ktoś inny.
poza tym nigdy nie zadłużę się tak jak gmina (wraz z przyległymi spółkami) bo wiem, że to niebezpieczne i nie znajdę też banku, który ze mną zaryzykuje.
nie mam też możliwości dowalenia podwyżki podatku* by załatać dziurę budżetową.
*) u mnie musiałbym oznajmić zleceniodawcom, że podnoszę stawkę za usługi i ... od razu zostałbym pogoniony.
PS. Tow. Gierek to obecnym rządzącym mógłby buty czyścić ... żyjesz sloganami, które nie do końca odzwierciedlają rzeczywistość.- 0 2
-
2015-03-30 18:21
No to nie inwestujmy, i patrzmy, jak ludność się wynosi za pracą, wygodą i usługami publicznymi do Poznaniów, Wrocławiów, Warszaw i innych Londynów,zabierając też swoje podatki. No,ale przynajmniej nie będziemy zadłużeni. Słowem - będzie, jak w Gdyni! ;)
- 0 0
-
2015-03-29 17:37
Szadółki ? a czemu nie węzeł Kolwale ? (5)
tam jest wiekszy problem, tylko że tam nie ma markietów które dają w łape
- 12 12
-
2015-03-29 17:55
(2)
Jak się wprowadzales, to nie brałeś tego pod uwagę? No i teraz ździwko? Ją robię odwrotnie, najpierw analiza, potem zakup.
- 8 2
-
2015-03-29 20:12
(1)
Jasne. Bo pokolenie rządów PO i Tuska może wybierać sobie mieszkania jak Budyń. A naprawdę 1200 na rękę, kredyt do końca życia i mieszkanie tam gdzie pozwala bank i deweloper. A nie "analizy".
- 4 6
-
2015-03-30 06:46
ekonomiczny analfabeta
Po pierwsze z 1200 na rękę to ani kredytu ani oszczędności na zakup. Po drugie genialny pomysł kupić tańsze mieszkanie i wydawać kupę kasy na dojazd, bo na ratę 300 zł wyższą to nie było stać a na zakup samochodu i lanie do baku co miesiąc za 500 zł już tak.
- 4 0
-
2015-03-29 18:07
Kowale to nie Gdańsk tylko gmina Kolbudy
- 13 1
-
2015-03-29 20:08
problem to jest niżej - wyjazd z osiedli i światła
i węzeł tego nie rozwiąże
- 1 2
-
2015-03-29 18:12
rozbudowa ?
Chyba komuś się w cymbale poprzewracało.
- 1 2
-
2015-03-29 18:25
bez sensu ten pierwszy warint bez lewoskrętu.
. to jak będę chciał na obwodnicę to gdzie jechać ?
Będzei kawałek dalej jakaś nawrotka czy trzeba poginac az do skrzyżowania z AK ?
Bo na Kowale to też bez sensu bo tam nie ma przepustowosci.
Nie wiem co oni kombinują.
Tak się wydaje, że poza marketami tam już jest sporo bloków...- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.