- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (307 opinii)
Ruszyła walka o pieniądze na rozbudowę Węzła Szadółki. Potrzeba 160 mln zł
Zobacz warianty rozbudowy Węzła Szadółki.
Gdański oddział GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla rozbudowy Węzła Szadółki. Natomiast władze Gdańska zabiegają o włączenie inwestycji do ministerialnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023, ale bez wsparcia projekt nie ma szans na realizację przed 2020 r.
W kolejnych latach postępowała rozbudowa obwodnicy, zmieniały się przepisy dotyczące kształtu dróg, a Węzeł Szadółki pozostawał nadal niezmieniony. Groziło to nawet jego zamknięciem ze względów bezpieczeństwa. Na szczęście w 2005 r. udało się uzyskać zgodę na odstępstwo od warunków technicznych i zachowanie tego węzła ze względu na jego strategiczne znaczenie. Ówczesny minister ds. transportu nakazał jednak władzom Gdańska i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podjąć wspólne działania zmierzające do przystosowania obiektu do obecnych standardów - chodzi o pozyskanie gruntu, opracowanie dokumentacji (co należało do miasta) i realizację przedsięwzięcia (zadanie gdańskiego o. GDDKiA).
- Współpraca z miastem przebiega w sposób zadowalający. Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla realizacji tej inwestycji na podstawie właśnie dokumentacji przygotowanej przez biuro projektowe na zlecenie urzędników z Gdańska - wyjaśnia Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA
Drogowcy z GDDKiA chcą wykonać inwestycję według wariantu pierwszego - droższego. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy). Mają one prowadzić do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej. Zapewnią one im ciszę.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Cała inwestycja ma pochłonąć wstępnie ok. 160 mln zł. Drugi wariant - tańszy o ok. 30 mln zł - zakłada poprawę przebiegu dotychczasowych zjazdów i dodatkowo przełożeniu pod obwodnicą drugiej jezdni ul. Jabłoniowej.
Skąd wziąć tak duże pieniądze na budowę Węzła Szadółki? Władze miasta złożyły wniosek do ministra ds. transportu o wpisanie wspomnianej inwestycji do projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 podczas jego konsultacji. - Jeśli projekt rozbudowy Węzła Szadółki trafi na listę rezerwową przedsięwzięć to jest szansa, że zostanie zrealizowany z oszczędności jakie mogą powstać w czasie realizacji inwestycji z listy podstawowej - uważa Marszałek.
Na tej ostatniej liście znajduje się m.in. Trasa Kaszubska, czy droga ekspresowa S7 między Gdańskiem a Elblągiem. Sęk w tym, że razem z Gdańskiem złożono 37 podobnych wniosków. Z naszych informacji wynika, że nie ma wsparcia wśród lokalnych polityków dla tej inwestycji. Co za tym idzie? Nie ma szans na realizację ważnego dla kilkunastu tysięcy mieszkańców projektu przed 2020 r.
Nadmieńmy, że Gdańsk w najbliższych pięciu latach planuje budowę o przekroju dwóch jezdni ul. Nowej Jabłoniowej, która zastąpi ul. Jabłoniową. Po ukończeniu nowej drogi Węzeł Szadółki stanie się wąskim gardłem.
Opinie (165) 1 zablokowana
-
2015-03-29 22:23
KOLESIE Z PO (1)
kolesieostwo w PO nie ma granic. to jest przerazajace. na kolejny wezel pod developera znajda sie pieniadze, ale po wezel karwiny dla bezpieczenstwa nie, dla OPAT dla setek tysiecy kierowcow i redy, rumii i wejherowa nie. Tylko dlatego ze Adamowicz jest z PO, tylko dlatego, ze prezydent gdanska jest z po. Wiekszego partyjniactwa w Polsce nie bylo. zaptajcie kto jest walscicielem gruntow w granicach planowanego wezla. POZDRAWIAM.
- 7 7
-
2015-03-29 22:26
No kto jest właścicielem? Podaj wpisy z KW, a nie plotki!
- 5 1
-
2015-03-29 22:33
ronda, ronda, ronda!
a może zamiast skomplikowanych rozjazdów i układu drogowego warto poporstu zbudować przepustowe ronda, za mniejsze pieniądze. Ostatnio byłem na podróży służbowej poraz pierwszy w zachodniej Anglii i ich rozwiązaniami z rondami na prawie wszystkich skrzyżowaniach dróg krajowych i lokalnych, a nawet nad autostradami jestem zachywycowny.
Ronda, ronda, ronda! Zwiększają bezpieczeństwo, bo płynnie spowalniają ruch o ile są wystarczająco duże i przepustowe!- 4 3
-
2015-03-29 23:24
O... Nie , nie , nie..!!!
Ma 5tam śmierdzieć i tyle. mam w tym interes i zapłaciłem żeb t am śmierdziało godnie.!
- 2 2
-
2015-03-29 23:27
Totalne marnowanie pieniędzy
wystarczy zrobić dwa ronda po dwóch stronach obwodnicy. Koszt minimalny - rozwiązanie na lata
- 5 3
-
2015-03-29 23:45
Wszystkie MAŁE wiadukty nad obwodnica powinny mieć zjazdy i wiajzy na nią.
Nie wymuszałoby to kontynuowania podróży do głównych węzłów. Ruch by się rozproszył. Np mały wiadukt w Borkowie w który uderzyła koparka, wiadukt nad obwodnicą południową Starogardzkiej itd itd.
Bez ślimaków. Cztery drogi dojazdowe.- 2 2
-
2015-03-29 23:57
10-15 lat poleży w szufladzie.
- 0 1
-
2015-03-30 01:12
Lepiej za tą kasę przenieść dalej wysypisko ....
- 2 4
-
2015-03-30 07:55
Na kościół KAT daje się rocznie, z kasy państwa, 10 mld złotych a nie ma 160 mln na drogi? Polska biedna i głupia bo katolicka.
- 5 1
-
2015-03-30 08:19
węzeł Kowale by się bardziej przydał
do Szadółek i tak nie ma dróg dojazdowych - lepiej jeździć przez Karczemki to tylko 1,5 km dalej
- 0 4
-
2015-03-30 09:18
160 mln dla blachosmrodow. Zeby mogli sobie plynnie pojezdzic. A potem jeszcze ta infrastrukture trzeba utrzymac. Glupota.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.