- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Ruszyły prace nad projektem przejścia przy Bramie Wyżynnej
250 tys. zł będzie kosztował projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk. Na początku stycznia miasto podpisało umowę z wykonawcą, który na ukończenie prac będzie miał 150 dni. Budowa ruszy więc najwcześniej w drugiej połowie 2019 roku.
Wykonawcą projektu przejścia została spółka Europrojekt z Gdańska, która zainkasuje za niego ćwierć miliona zł. Na wykonanie zadania ma 150 dni od dnia podpisania umowy, więc tego, jak będzie wyglądać naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie dowiemy się w połowie roku.
Wcześniej spółka uczestniczyła w realizacji takich inwestycji jak budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego w Gdańsku, mostu w Sobieszewie czy przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i 3 Maja, a także Podwala Grodzkiego.
Szersze przystanki, węższa jezdnia
Projekt nowego przejścia z oświetleniem i sygnalizacją świetlną musi uwzględnić przejazd rowerowy, poszerzenie dotychczasowych przystanków tramwajowych kosztem zawężenia pasów ruchu, a także doprowadzenie ciągów pieszych od przystanku tramwajowego do nowego przejścia. Przebudowie będzie musiała ulec także zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk, która obecnie koliduje z projektowanym przejściem. Projektanci muszą też uwzględnić projekt sygnalizacji świetlnej z włączeniem go do systemu Tristar.
Przejście będzie dwuetapowe i w znacznym stopniu ułatwi poruszanie się pieszym i osobom niepełnosprawnym, które nie będą już skazane na korzystanie z niewygodnego przejścia pod ziemią.
- Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody, ale za to znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę jezdni pieszym, zwłaszcza tym z ograniczeniami ruchowymi - mówił tuż po zakończeniu analiz ruchu Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
W sumie miasto zamierzało przeznaczyć na budowę "zebry" i przebudowę przystanków 800 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę wyższe koszty dokumentacji, końcowa kwota najprawdopodobniej wzrośnie.
Przypomnijmy, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Opinie (628) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-10 21:45
(1)
Mam nieodparte wrażenie, że ten pomysł urodził się w głowach właścicieli Forum a ktoś z głupich urzędników podłapał ten projekt. Wszystkim ofiarom kolizji i wypadków śmiertelnych na tym przejściu doradzam pozew wobec gminy! Przejście podziemne jest o wiele bezpieczniejsze niż zwykła "zebra".
- 52 16
-
2019-01-10 21:57
CBA w GAiT
To może czas by weszli do urzędu miasta bo coś tu śmierdzi wałkiem
- 4 1
-
2019-01-10 21:45
tunel rozwiązał problem korkówi i spalin w centrum miasta (3)
a teraz do tego wrócimy
- 45 14
-
2019-01-10 22:01
Problem wrócił wraz z budową gigantycznego molocha handlowego. (2)
Nie odwracajmy kota ogonem.
- 6 6
-
2019-01-10 22:37
Problem wrócił bo samochodów jest coraz więcej
a samochodów jest coraz więcej bo.... jest szybciej wygodniej i bezpieczniej samochodem nawet pomimo korków.
rowerem przez centrum przejazd beznadziejny. komunikacją publiczną też... polityka miasta i tak faworyzuje kierowców......- 8 4
-
2019-01-10 22:40
sa jakies analizy na ten temat?
czy tak sobie pier....sz ?
- 1 3
-
2019-01-10 21:47
Żyjemy w takim dziwnym mieście,
gdzie wpływ gigantycznego molocha handlowego na ruch w ogóle nie jest poddawany poważnej dyskusji - natomiast, jak ktoś chce zrobić zebrę dla pieszych, to od razu korki i koniec świata.
- 23 15
-
2019-01-10 21:50
Do Inżyniera Ruchu
Panie Tomaszu, zgadzam się z Panem. Na takiego kierowce jak Pan to przejście nie wpłynie, bo Pan zapewne tamtędy nie jeździ. A ja tak i po Waszych genialnych modernizacjach nigdy nie jest lepiej. Jakoś zazwyczaj odwrotnie niż zakładał plan. Obiecujecie synchronizację świateł, rozładowania korka, a w rzeczywistości wygłąda to tak, że korek rośnie, a synchronizacja jest, ale chyba z Księżycem. Żałuję, że na to idą pieniądze z moich podatków.
- 62 12
-
2019-01-10 21:52
100 metrów dalej na Hucisku jest przejście naziemne (4)
w tym tunelu można ewentualnie dołożyć schody ruchome od strony Lotu i to załatwia temat
- 67 14
-
2019-01-10 21:54
(3)
10 cm dalej jest gej hamulca obok przyspieszenia. Tobie się nie chce ruszyć nogą o kilka centymetrow, ale pieszym proponujesz 300 metrow spacerów.
- 12 15
-
2019-01-10 22:14
Zaproponował schody ruchome, umiesz czytać? (2)
A teraz wyobraź sobie dodatkowe hamowanie i gaz na jedynce 100 aut co 1 minutę przez 16 h dziennie, przelicz to na spalone paliwo, następnie emisję spalin i podpisz sie "smrodziarz w butach".
- 17 7
-
2019-01-10 22:39
Ja proponuje ruchome schody dla samochodow (1)
- 5 9
-
2019-01-10 22:43
A ja żebyś spadał z forum
Jeśli nie masz nic mądrego do napisania.
- 6 1
-
2019-01-10 21:53
(3)
która zainkasuje za niego ćwierć miliona zł.
czy to nie jest za drogo - parę godzin pracy w AutoCad- 31 8
-
2019-01-10 23:10
Tez nie kumam, do tego pol roku na jakies go*niane przejscie co sie robi ma 2 sem transportu w kilka tyg ( na poczatku w ogole myslalem,ze chodzi o nad-ziemne. Generalnie rozchodzi sie o wydojenie kasy
- 10 1
-
2019-01-11 06:00
(1)
Można było samemu wystartować, skoro to tylko parę godzin pracy przy CAD...
- 3 2
-
2019-01-11 13:21
Niestety trzeba mieć uprawnienia
- 0 0
-
2019-01-10 21:55
Kpina i marnotrawstwo...
Ćwierć bańki za projekt kilku białych pasków...i światła co kilkanadziesiat metrów plus przejście podziemne...
- 38 6
-
2019-01-10 21:56
(1)
nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody,
klituś bajduś- 29 8
-
2019-01-10 23:00
5 pieszych minusuje, wpłynie i to bardzo
- 1 0
-
2019-01-10 22:01
(3)
I po kilku miesiącach urzędasy powiedzą, że z nieznanych przyczyn pogorszyła się jakość powietrza w centrum.
- 33 6
-
2019-01-10 22:18
masz racje (2)
Akurat wyeliminowanie samochodów z tej cześci miasta rozwiązałby ten problem. Warto przemyśleć zwężenie jezdni do 1 pasa w każdą stronę.
Chociaż najlepszym wyjściem byłaby budowa tunelu ale nie dla pieszych a dla aut. Szkoda że nas na to nie stać :/- 2 10
-
2019-01-10 22:41
(1)
Nie da sie wyeliminowac aut bo to droga dla tysiecy Gdanszczan
- 4 1
-
2019-01-12 11:30
I kilka
Proc ped**arzy może sobie pomarzyć ze na ich życzenie zamkną/zwęża ulice
- 0 0
-
2019-01-10 22:01
To w końcu jest demokracja czy jej nie ma (4)
Kogo jest więcej pieszych czy kierujących pojazdami :) ?
- 10 21
-
2019-01-10 23:42
(2)
Zdecydowanie pieszych, potem pasażerów komunikacji miejskiej, a dopiero na trzecim miejscu są kierofczyki, z czego 50 proc. to słoje, które codziennie wjeżdżają do miasta, nie płacą za parkowanie i niszczą zieleń oraz chodniki.
- 9 8
-
2019-01-11 00:08
Postaw mur żeby ci nikt nie wjechał (1)
- 8 2
-
2019-01-11 09:17
dodatkowo mógłby wziąć rozbieg i walnąć barana w ten mur:)
- 5 0
-
2019-01-11 17:35
jest demokracja i pieszych jest więcej....
i zobacz co mówią piesi i kierowcy razem wzięci,
a w ankiecie można oddać tylko jeden głos- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.