- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (176 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (526 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (96 opinii)
- 4 Były senator skazany na więzienie (345 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (144 opinie)
Rysy i spękania piętrowego ronda w Letnicy. Konieczna naprawa
Na betonowej konstrukcji trzypoziomowego ronda w Letnicy pojawiły się spękania i rysy. Konieczna będzie naprawa obiektu powstałego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą. Prace rozpoczną się w ciągu kilku tygodni i zostaną przeprowadzone w ramach upływającej pod koniec kwietnia 5-letniej gwarancji. Koszty naprawy obiektu poniesie wykonawca - hiszpańska firma OHL.
Trzypoziomowe rondo zostało otwarte dla ruchu w 2016 r. i powstało w ramach budowy tunelu pod Martwą Wisłą jako zadanie inwestycyjne "Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego. Zadanie IV. Odcinek węzeł Marynarki Polskiej - węzeł Ku Ujściu".
Podobnie jak tunel rondo budowała firma OHL z Hiszpanii. Wykonawca udzielił na użytkowanie obiektu 5-letniej gwarancji, która upłynie w przyszłym miesiącu.
Zanim to nastąpi, Hiszpanie będą musieli przeprowadzić na rondzie prace gwarancyjne, bo na betonowej konstrukcji pojawiły się spękania i rysy.
Usterki stwierdzono na dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, wiadukcie tramwajowym i dwóch wiaduktach technologicznych.
- Zakres prac będzie obejmował naprawę zarysowań na elementach betonowych konstrukcji obiektów. Usterki związane z pojawieniem się rys na powierzchniach betonowych obiektów zlokalizowanych w obrębie ronda Marynarki Polskiej nie są usterkami o charakterze awaryjnym. Związane są z pracą elementów konstrukcji żelbetowych, jednakże, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć. Koszty prac naprawczych leżą w gestii gwaranta - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Termin prac i projekt tymczasowej organizacji ruchu nie jest jeszcze znany i uzgodniony z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, ale wiadomo, że ma ruszyć w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Prawdopodobnie naprawa ronda wiązać się będzie z tymczasowym zwężeniem wjazdów i wyjazdów, a nawet zamknięciem tunelu pod Martwą Wisłą.
To kolejny remont wiaduktu drogowego w Gdańsku. Przypomnijmy, że miasto w 2022 r. planuje kompleksowy remont mostu Siennickiego.
Opinie wybrane
-
2021-03-02 07:08
Tunel to jeden z niewielu udanych projektów w Gdańsku. (11)
Szkoda tylko że nikt nie pomyślał żeby została za wczasu wydzielona ścieżka rowerowa i chodnik.
- 55 43
-
2021-03-02 17:30
Potrzebny, owszem. Czy udany ?
Powinni się wypowiedzieć eksperci a nie laicy w ,, trójmiasto,, Spękania i nieszczelności budzą niepokój.
- 0 0
-
2021-03-02 08:05
W tunelu tej długości nie można wydzielić ścieżki rowerowej i chodnika (spaliny) (1)
Musiałaby powstać 3 nitka
- 15 1
-
2021-03-02 08:10
I tak to planowano od początku.
- 2 6
-
2021-03-02 08:01
Początkowo w planie była i DDR i chodnik
Jednak miasto "zoptymalizowało" projekt.
- 3 9
-
2021-03-02 07:57
Nr 1 nie pomyślano o Zielonej Drodze
- 1 5
-
2021-03-02 07:52
(1)
Tak, tak koniecznie ściezka, chodnik, i co jeszcze?, walnij się w pusty łeb...
- 20 0
-
2021-03-02 09:00
I jeszcze odcinkowy pomiar prędkości.
- 2 2
-
2021-03-02 07:25
Most byłby tańszy i łatwiejszy w utrzymaniu. (2)
- 4 25
-
2021-03-02 07:40
(1)
to prawda, ale musiałby być odpowiednio wysoki żeby Schleswig-Holstein mógł swobodnie wpłynąć do miasta
- 17 2
-
2021-03-02 08:31
co ty bredzisz
U-boty nie potrzebują
- 4 2
-
2021-03-02 07:25
I
startowisko dla balonów..
- 22 0
-
2021-03-02 18:57
Czytam sporo komentarzy takich wiejskich specjalistów coś w stylu instrybutor. Znają się na wszystkim i sami nigdy nic nie spartolili. To normalne kiedy eksploatuje się coś to się zużywa. Co w tym dziwnego? Dobrze ze naprawiają w ramach gwarancji. A drobne pęknięcia to norma przy budowie takich rozmiarów sprawa. Zwrócił bym uwagę na te przeladowane ciężarówki.
- 6 2
-
2021-03-02 10:47
Eeee, żadna nowość. W tym kraju zawsze tak budowali, budują i będą budować Przy każdej inwestycji trzeba zarobić więcej niż zakłada projekt. Polacy tak mają.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.