Fakty i opinie

Rysy i spękania piętrowego ronda w Letnicy. Konieczna naprawa

Rondo w Letnicy wymaga naprawy. Na jego betonowej konstrukcji w kilku miejscach pojawiły się rysy i spękania.
Rondo w Letnicy wymaga naprawy. Na jego betonowej konstrukcji w kilku miejscach pojawiły się rysy i spękania. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Na betonowej konstrukcji trzypoziomowego ronda w Letnicy pojawiły się spękania i rysy. Konieczna będzie naprawa obiektu powstałego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą. Prace rozpoczną się w ciągu kilku tygodni i zostaną przeprowadzone w ramach upływającej pod koniec kwietnia 5-letniej gwarancji. Koszty naprawy obiektu poniesie wykonawca - hiszpańska firma OHL.



Z ronda w Letnicy najczęściej korzystam jako:

pieszy 2%
rowerzysta 7%
pasażer komunikacji miejskiej 4%
kierowca 69%
w ogóle nie korzystam 18%
zakończona Łącznie głosów: 1978
Rondo w Letnicy jest największym tego typu obiektem w Trójmieście. Ze skrzyżowania o ruchu okrężnym korzystają kierowcy (na poziomie 0 i -2), piesi i rowerzyści (na poziomie -1), a przez jego środek w obu kierunkach kursują tramwaje łączące centrum miasta z Nowym Portem.

Trzypoziomowe rondo zostało otwarte dla ruchu w 2016 r. i powstało w ramach budowy tunelu pod Martwą Wisłą jako zadanie inwestycyjne "Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego. Zadanie IV. Odcinek węzeł Marynarki Polskiej - węzeł Ku Ujściu".

Podobnie jak tunel rondo budowała firma OHL z Hiszpanii. Wykonawca udzielił na użytkowanie obiektu 5-letniej gwarancji, która upłynie w przyszłym miesiącu.

Z trzypoziomowego ronda korzystają kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej.
Z trzypoziomowego ronda korzystają kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl
Zanim to nastąpi, Hiszpanie będą musieli przeprowadzić na rondzie prace gwarancyjne, bo na betonowej konstrukcji pojawiły się spękania i rysy.

Usterki stwierdzono na dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, wiadukcie tramwajowym i dwóch wiaduktach technologicznych.

- Zakres prac będzie obejmował naprawę zarysowań na elementach betonowych konstrukcji obiektów. Usterki związane z pojawieniem się rys na powierzchniach betonowych obiektów zlokalizowanych w obrębie ronda Marynarki Polskiej nie są usterkami o charakterze awaryjnym. Związane są z pracą elementów konstrukcji żelbetowych, jednakże, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć. Koszty prac naprawczych leżą w gestii gwaranta - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Termin prac i projekt tymczasowej organizacji ruchu nie jest jeszcze znany i uzgodniony z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, ale wiadomo, że ma ruszyć w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Prawdopodobnie naprawa ronda wiązać się będzie z tymczasowym zwężeniem wjazdów i wyjazdów, a nawet zamknięciem tunelu pod Martwą Wisłą.

To kolejny remont wiaduktu drogowego w Gdańsku. Przypomnijmy, że miasto w 2022 r. planuje kompleksowy remont mostu Siennickiego.

To największy tego typu obiekt w Trójmieście.
To największy tego typu obiekt w Trójmieście. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Opinie wybrane


wszystkie opinie (196)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »