- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (281 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (222 opinie)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Rząd wyłoży 2,2 mld zł na Obwodnicę Metropolitalną
Około 9 mld złotych przeznaczonych zostanie na budowę prawie 150 kilometrów trasy ekspresowej S6, w tym Obwodnicy Metropolitalnej oraz odcinków Trasy Kaszubskiej z Bożepola Wielkiego przez Lębork i Słupsk do Koszalina - to efekt przyjętej we wtorek, 16 czerwca, przez Radę Ministrów uchwały w sprawie zwiększenia wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych o 21 mld zł.
Przetargi na całość inwestycji mają być ogłoszone jeszcze w tym roku. Najszybciej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej - już w te wakacje.
Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.
Obwodnica Metropolitalna z budżetu, a nie PPP
Warto zaznaczyć, że całość drogi zostanie sfinansowana ze środków budżetu państwa, a nie - jak pierwotnie zakładano - w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego - dzięki temu inwestycja będzie zrealizowana szybciej.
- Rząd przyjął projekt uchwały, która gwarantuje tradycyjną formułę finansowania między innymi drogi ekspresowej S6. Przetargi na kolejne odcinki zostaną ogłoszone już w tym roku, dzięki temu drogi powstaną szybciej - podkreśla rzecznik rządu Piotr Müller.
Cztery nowe etapy inwestycji na S6
Tydzień temu, podczas wizyty na Kaszubach, ubiegający się o reelekcję prezydent Andrzej Duda zapowiedział inwestycję podzieloną na cztery odcinki:
- Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: 31,7 km - 2,2 mld zł
- Lębork-DK6 (Bożepole Wielkie): 22 km - blisko 1,4 mld zł
- Słupsk-Lębork: 49,6 km - blisko 2,9 mld zł
- Koszalin-Sławno-Słupsk: 46,2 km - 2,6 mld zł
Łącznie będzie to blisko dodatkowych 150 kilometrów trasy, która będzie w całości sfinansowana ze środków budżetu państwa. Krajowy Fundusz Drogowy przeznaczy dodatkowe około 9 mld zł.
Budowa drogi ekspresowej S6 już trwa. Nagranie z placu budowy odcinka Luzino-Szemud.
Droga ekspresowa wzdłuż Bałtyku i Obwodnica Trójmiasta
Budowa drogi S6 jest już realizowana między Bożepolem Wielkim i Gdynią. Zakończenie wykonywania robót na aktualnych odcinkach jest planowane zależnie od odcinka od lipca do października 2021.
Droga ta zwiększy spójność sieci dróg krajowych, a przede wszystkim ułatwi komunikację zarówno mieszkańcom, jak i turystom. S6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza.
Budowa ma ogromne znaczenie w połączeniu największych miast Polski Północnej, m.in. Szczecina, Gdańska, Gdyni, Lęborka Słupska czy Koszalina. Dobra komunikacja w regionie to korzyści dla mieszkańców oraz turystów, dlatego jest to jedna z kluczowych inwestycji na Pomorzu.
Opinie (560) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-16 22:23
Opinia wyróżniona
Obwodnica Połnocna Aglomeracji Trójmiejskiej tzw.OPAT (8)
To bylaby wisienka na torcie po wybudowaniu trasy kaszubskiej i obwodnicy metropolitalnej gdyz w znacznym stopniu odkorkowalaby cala Gdynia oraz droge prowadzącą na polnoc kraju w kierunku półwyspu. Obwodnica Opat wraz z droga Czerwona odkorkowalaby cala estakade, obwodnice istniejaca oraz cala ulice Morska jak i miasta Rumie i Rede. Tylko kiedy to nastapi?
- 91 11
-
2020-06-17 19:42
OPAT?
"Miasto nie jest zainteresowane powstaniem..."
Strażnik Dziedzictwa.- 0 2
-
2020-06-17 08:24
Opat się kompletnie nie wpisuje w obecny przebieg dróg (4)
Problem w tym, że zarówno TK jak i OM zostały tak zaprojektowane aby oddalić ruch od miast i pozostawić im swobodę rozwoju. OPAT w obecnym kształcie zaczyna się odcinając część Gdyni od jej centrum i leci bardzo blisko obszaru małego trójmiasta jak i północnej Gdyni, przez co ma tą samą wadę co obecnie OT dla Trójmiasta.
Aby OPAT w obecnymProblem w tym, że zarówno TK jak i OM zostały tak zaprojektowane aby oddalić ruch od miast i pozostawić im swobodę rozwoju. OPAT w obecnym kształcie zaczyna się odcinając część Gdyni od jej centrum i leci bardzo blisko obszaru małego trójmiasta jak i północnej Gdyni, przez co ma tą samą wadę co obecnie OT dla Trójmiasta.
Aby OPAT w obecnym Kształcie miał sens musiałby zaczynać się na TK i omijać Wejherowo. Można zarzucić, że byłoby to nakładania drogi, ale każda obwodnica to nadkładanie drogi, ale umożliwiająca swobodną równą jazdę z prędkością 120-140km/h.- 4 7
-
2020-06-17 19:56
główny problem do rozwiązania to komunikacja portu
, przerzucenie obwodnicy nad torowiskami w Gdyni i rozwiązanie innych kolizji z siecią kolejową (Hutnicza, Pucka).
Ruch w kierunku północy regionu ma znaczenie drugorzędne i jest raczej pretekstem dla uświadomienia problemu "warszawce" (to miasto, w którym się tak stoi, tuż przed plażą na Helu), niż palącym problemem.
W oczywisty, przerzucenie obwodnicy nad torowiskami w Gdyni i rozwiązanie innych kolizji z siecią kolejową (Hutnicza, Pucka).
Ruch w kierunku północy regionu ma znaczenie drugorzędne i jest raczej pretekstem dla uświadomienia problemu "warszawce" (to miasto, w którym się tak stoi, tuż przed plażą na Helu), niż palącym problemem.
W oczywisty sposób może być on skanalizowany od zachodu (i jest to wręcz wskazane) po wykonaniu S6 na odcinku Luzino-Strzebielino prosto na północ (Dębki - warszawski matecznik) z ominięciem puszczy Darżlubskiej. Podobnie jak ruch kolejowy trasy 201 nie musi być prowadzony przedwojennym szlakiem a może od Skorzewa przez Sierakowice docierać do portu od zachodu...
Od 70 lat jest to już Polska.- 0 0
-
2020-06-17 15:03
(2)
Nie ma to nic do rzeczy. Dzięki OPAT samochody z wnętrza kraju mają nie pchać się przez tereny zabudowane Rumię i Redę a wczesniej przez część Gdyni. Jest obwodnica która kończy się w Gdyni na Cisoswej i powinna zostac pociągnięta dalej aby w przyszłości połaczyć się z planowaną Via Maris która będzie prowadzić do Władysławowa. ta droga
Nie ma to nic do rzeczy. Dzięki OPAT samochody z wnętrza kraju mają nie pchać się przez tereny zabudowane Rumię i Redę a wczesniej przez część Gdyni. Jest obwodnica która kończy się w Gdyni na Cisoswej i powinna zostac pociągnięta dalej aby w przyszłości połaczyć się z planowaną Via Maris która będzie prowadzić do Władysławowa. ta droga odblokowała by pół miasta. Tu jest istny armagedon w godz szczytu i w sezonie letnim. Tysiące obcych rejestracji, które jadą na Półwysep pcha sie przez jedyną droge łączącą gdynię i małe inne miejscowości
- 2 0
-
2020-06-18 16:43
Czyli OPAT (1)
to rozwiązanie na czas wakacji?
- 0 1
-
2020-06-18 23:38
Nie, na codzienne godziny szczytu w tygodniu. gdzie mieszkańcy kilometr pokonują w kilkadziesiąt minut
- 1 0
-
2020-06-16 22:29
OPAT? oby jak najszybciej
Nie mam już siły codziennie pokonywać na tej drodze kilu kilometrów w kilkadziesiąt minut. Dramat!
- 17 1
-
2020-06-16 22:34
OPAT to marzenie...piekna wizualizacja jest na you tube
Szkoda tylko ze ciagle wirtualna...
- 12 2
-
2020-06-16 20:30
Opinia wyróżniona
może jestem nudny (15)
ale Obwodnica Metropolitalna nie przyda się ani mieszkańcom Trójmiasta, bo nikt z Gdańska do Gdyni nie pojedzie przez Żukowo ani dla tranzytu na Szczecin, bo bliżej jest starą obwodnicą, więc każda nawigacja tak poprowadzi. To jest jedynie droga z Kaszub do Gdyni albo do Pruszcza Gd. Za to na wczoraj potrzebujemy trzeci pas na starej obwodnicy. Tam gdzie już jest między Auchan a Ikeą od razu widać, że nie ma tłoku i korków.
- 61 136
-
2020-06-18 16:49
1) 3ci pas nie powstanie bez OM.
2) Potrzebna jest trasa alternatywna dla DK S6 i DK 20 odciążająca je.
3) Górny taras wraz z całą metropolią (hint, czyli również Żukowo, Kartuzy, Szemud, Wejherowo) może używać jej jako trasy właśnie preferowanej.
4) Tranzyt z DK S7 idealnie by mógł wybrać OM.
Dlatego to się nazywa Obwodnica Metropolitarna, a nie Obwodnica2) Potrzebna jest trasa alternatywna dla DK S6 i DK 20 odciążająca je.
3) Górny taras wraz z całą metropolią (hint, czyli również Żukowo, Kartuzy, Szemud, Wejherowo) może używać jej jako trasy właśnie preferowanej.
4) Tranzyt z DK S7 idealnie by mógł wybrać OM.
Dlatego to się nazywa Obwodnica Metropolitarna, a nie Obwodnica Gdańska i Gdyni.
5) To tak przy okazji, w przypadku wypadku na OT, OM byłaby dobrą alternatywą, ale tutaj też musiałaby powstać również Nowa Kielnieńska, cała Kartuska oraz dobry dojazd do obwodnicy Żukowa.- 1 0
-
2020-06-17 11:31
To droga dla i**otów co kupili tanie mieszkania przy śmierdziółkach lub na innnych zad.. (bo trza mieć) gdzie nic nie ma (1)
- 2 7
-
2020-06-18 12:38
A ty skąd, z Wersalu? Królewicz z Oruni?
- 3 0
-
2020-06-17 11:28
Metropolitarna
Jesteś człowieku nudny jak flaki w oleju, Jak chcesz wiedzieć to Trasa Metropolitarna da Więcej Dobrego niż Obecna Kaszubska S6 a dokładnie będzie jej dopełnieniem najlepiej wraz z opatem jak pisał mój Przedmówca. Budujcie Te Drogi Tylko zapłaćcie Godnie właścicielom zabieranych Terenów... Bo u mnie pod S6 jeszcze nie było Rzeczoznawcy z gddkia w Gdańsku
- 2 1
-
2020-06-17 09:10
pole działania dla władz gdanska!
ale oni tylko w paradach dumy gejowskiej potrafią chodzić!
- 11 9
-
2020-06-17 08:46
1 minute pomysl zanim napiszesz
Zeby ruszyc nasza stara obwodnice i dodac jej 1 pas, potrzeba odciazyc ja ob.metropolitalna.
- 12 2
-
2020-06-17 08:43
Tam nie ma bo to za krótki odcinek aby móc rzetelne wnioski wyciągnąć
3 pasy to konieczność ale ich budowa nie jest możliwa bez Obwodnicy Metropolitalnej bo nikt nie wyobraża sobie aby można było dzisiaj na 2 lata zwęzić obwodnice do 1 pasa w każdą stronę w celu jej rozbudowy. Chyba że w cudowny sposób zamienimy skm funkcjonalnie w warszawskie metro a połowa ulic będzie buspasami aby każdy jeździł komunikacją a nie własnym autem. Przecież to na dzisiaj jest mrzonka
- 6 0
-
2020-06-17 08:10
Bzdura (1)
Obwodnica Metropolitalna wraz z połączeniem jej z Trasą Kaszubską, będzie idealnym sposobem na dojazd do całej Polski zachodniopomorskiej. To, że jest kilka kilometrów więcej, nikogo nie zrazi, bo nominalnie wyjdzie kilka minut szubciej. Nawigacja zazwyczaj prowadzi pp trasie najszybszej, a nie najkrótszej
- 20 1
-
2020-06-17 12:22
To jest jedynie droga na kaszuby. Do Chojnic wolalbym pojechac przez A1 i Czersk, a do Miastka przez Slupsk. Dla wiekszosci Trojmiasta ta droga jest bez znaczenia. Nie jest to na pewno zadna obwodnica. Oczywiste, ze przyda sie kaszubom ale w Gdansku czy w Gdyni nic nie zmieni.
- 2 6
-
2020-06-17 07:36
Do "może jestem nudny" (1)
Wszystko o czym napisałeś w komentarzu to prawda.....ALE według mnie poszerzanie istniejącej obwodnicy będzie można zacząć dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej- czyli wtedy gdy cały tranzyt zostanie na nią przekierowany i pojawi się możliwość alternatywnego objazdu przyszło- remontowanej obwodnicy. Uważam, że remont i modernizacja
Wszystko o czym napisałeś w komentarzu to prawda.....ALE według mnie poszerzanie istniejącej obwodnicy będzie można zacząć dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej- czyli wtedy gdy cały tranzyt zostanie na nią przekierowany i pojawi się możliwość alternatywnego objazdu przyszło- remontowanej obwodnicy. Uważam, że remont i modernizacja Obwodnicy Zachodniej Trójmiasta w chwili obecnej totalnie może zakorkować nie tylko samą obwodnicę ale i cały dolny taras Trójmiasta. Z drogowym pozdrowieniem :-)
- 15 1
-
2020-06-17 09:14
Alternatywny objazd?
Ktoredy ?
- 1 4
-
2020-06-17 07:29
Nudny jesteś . Lepiej już się nie udzielaj. Konfederatom dziękujemy.
- 6 10
-
2020-06-16 21:49
Jesteś faktycznie nudny
- 19 5
-
2020-06-16 21:23
(1)
nie trzeci pas tylko potrzebujemy aby tak 100 000 ludzi wyprowadziło się z Trójmiasta i okolic. Wtedy będzie luźno nie tylko na obwodnicy
- 8 13
-
2020-06-17 10:23
to zacznij od siebie i sie wyprowadz
- 12 3
-
2020-06-16 13:53
Opinia wyróżniona
Droga S6 powstaje a co z dojazdem do niej ? (20)
Nie wiem jak wygląda sytuacja na innych węzłach ale dla przykładu węzeł w Koleczkowie będzie w zasadzie nieużyteczny ze względu na brak dróg dojazdowych. Już teraz stoi się średnio 15-20 min aby dojechać do skrzyżowania, budowa ronda póki co jest tylko na papierze. Minie kilka lat zanim wbija pierwsza łopatę pod jego budowę
- 72 50
-
2020-06-16 15:03
Zarząd drogowy dla powiatów Wejherowo, Puck ....
ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przygotowanie dokumentacji dla przebudowy drogi w Koleczkowie wraz z budową ronda z "ekspresowym' terminem wykonania 31 maj 2021. Zanim zostaną wydane pozwolenia, ogłoszony przetarg wykonawczy i etap realizacji to będzie rok 2024.
Do tego czasu Koleczkowo zostanie rozjechane ciężkim transportem zjeżdżającym z S-6, a mieszkańcy okolic będą czekać godzinę na włączenie się do ruchu w drogę 218.- 8 4
-
2020-06-16 14:37
(16)
W kwestii dróg przeciętny człowiek zupełnie nie rozumie i nie rozróżnia zakresów odpowiedzialności poszczególny organów. Rolą GDDKiA która jest odpowiedzialna za budowę Trasy Kaszubskiej i innych dróg ekspresowych/autostrad w Polsce NIE jest rozbudowa, budowa czy remontowanie dróg wojewódzkich/powiatowych. Pytanie należy skierować do jednostki
W kwestii dróg przeciętny człowiek zupełnie nie rozumie i nie rozróżnia zakresów odpowiedzialności poszczególny organów. Rolą GDDKiA która jest odpowiedzialna za budowę Trasy Kaszubskiej i innych dróg ekspresowych/autostrad w Polsce NIE jest rozbudowa, budowa czy remontowanie dróg wojewódzkich/powiatowych. Pytanie należy skierować do jednostki samorządu terytorialnego i do nich rościć pretensje w przypadku problemów drogowych. Co do nieużyteczności węzła to jestem ciekaw skąd takie dane. Przy obecnej degrengoladzie na Hutniczej i Morskiej nie będę się dziwił jak mieszkańcy Rumi/Redy będą tamtędy jeździć/wracać do/z trójmiasta nie mówiąc o mieszkańcach pobliskich miejscowości typu Kielno, Bojano.
- 28 4
-
2020-06-16 23:44
Przeciętny człowiek
Przeciętnego człowieka guzik obchodzi zakres odpowiedzialności poszczególnych organów. Te organy powinny tak ze sobą współpracować, by inwestycje były prowadzone we właściwy sposób, szczególnie tam, gdzie kompetencje organów się zazębiają. Nie może być tak, że GDDKiA, czy samorząd mają siebie w głębokim poważaniu i każdy sobie rzepkę skrobie, bo to
Przeciętnego człowieka guzik obchodzi zakres odpowiedzialności poszczególnych organów. Te organy powinny tak ze sobą współpracować, by inwestycje były prowadzone we właściwy sposób, szczególnie tam, gdzie kompetencje organów się zazębiają. Nie może być tak, że GDDKiA, czy samorząd mają siebie w głębokim poważaniu i każdy sobie rzepkę skrobie, bo to jest zwyczajne marnotrawienie pieniędzy. Każda inwestycja drogowa powinna angażować wszystkie organy, które zarządzają terenami lub drogami, na które ta inwestycja ma wpływ - pośredni lub bezpośredni. W przeciwnym wypadku bubli będzie od metra ..... To widać zresztą także na dużo niższym szczeblu - np. w Borkowie gmina zbudowała ulicę Kasztanową bez żadnych konsultacji z radą sołecką. W efekcie czego stworzono jedno z najgorzej zorganizowanych skrzyżowań w historii tego kraju, w fatalny sposób umiejscowiono progi zwalniające, zapomniano o odcinkach chodnika itd. Tak się kończy brak współpracy i wszyscy za to potem płacimy
- 4 2
-
2020-06-16 18:43
nie będzie korka w Koleczkowie
z prostego powodu - w tej chwili korek ten tworzą ci, którzy zasuwają na Kaszuby omijajac Chwaszczynio/Żukowo. Gdy powstanie S6 - ludzie będą jechać S6 do zjadu w Koleczkowie i dalej na Kaszuby. Nie będzie więc korka na ulicy Chylońskiej w Koleczkowie
- 4 3
-
2020-06-16 14:54
PiS powoł spółkę Wody Polskie
po dwóch latach radosnego zarządzania wszystkimi polskimi wodami - raport NiK był miażdżący
- 13 2
-
2020-06-16 14:46
Zamiast pisać mądrości jedź do Koleczkowa od strony Gdyni i postuj w korku. (12)
Oczywiście nie ma w tym winy GDDKiA tylko winny jest samorząd, wójt, wojewoda itp. Co nie zmienia faktu że jest korek a będzie kilkukrotnie większy
- 13 12
-
2020-06-16 15:32
Kielno - stolica Kaszub (1)
Winny jest wójt, który wybudował rondo z lądowiskiem dla helikopterów w Kielnie i asfalt wśród pól, a mieszkańcy Koleczkowa i Bojana muszą się składać na płyty Yomb
- 13 3
-
2020-06-17 07:51
ten asfalt jest pod jego dom
więc nie jest to bez sensu - z punktu widzeni wójta i jego rodziny
Wszystko zalezy od punktu widzenia zagadnienia- 3 1
-
2020-06-16 15:16
(7)
Na tym skrzyżowaniu chyba najtańszym i najszybszym rozwiązaniem były by światła.
- 5 2
-
2020-06-16 15:31
Żadne światła (6)
Tylko rondo. Ja nie rozumiem ludzi co chcą światła, bo to takie proste po rondzie jeździć. Lukasz w lewo i Cię nie ma. Zobacz w Rumi jak się super jeździ.
- 5 1
-
2020-06-16 17:31
Przejedź się na Ujeścisko. (1)
Jeżeli korek jest na którejkolwiek drodze za rondem, nikt nigdzie nie pojedzie, nawet jak ma teoretycznie wolną drogę.
- 2 2
-
2020-06-17 09:06
oba ronda zakokrowane sa przez swiatla na koljenym skrzyzowaniu
na ujescisku to korek jest tylko przez swiatla przy Biedronce. Przez to, ze nie ma bezwarunkowej strzalki w lewo, na jednym zielonym jada 2-4 auta. Stad korek w strone Jabloniowej. Rano korek dlatego, ze wiele aut jedzie w strone Havla i tez stoja na lewoskrecie.
- 2 1
-
2020-06-16 16:57
Zobacz w Chwaszczynie jak się świetnie stoi (2)
Do ronda. Każdego dnia mega korek.
- 15 4
-
2020-06-17 13:19
Wyobraź
Sobie co się stanie jak tam światła będą. To dopiero tam na wieki zostaniesz, bo jeden z drugim zamulony po 10sek wystartuje. Już nie mówię o hodowaniu bezmózgów co nic już nie potrafią jak zeionego nie zobaczą. W Chwaszczynie jest za duży ruch i dlatego ekspresówka powstaje
- 1 0
-
2020-06-17 09:16
korek wynika z nadmiaru samochodów
i braku sensownych alternatywy dla samochodów dla osób dojeżdżających z gmin położonych na zachód od Trójmiasta, takich jak np. zelektryfikowana PKM
- 2 2
-
2020-06-16 16:50
a co z wyburzeniami pod rondo?
- 1 3
-
2020-06-16 14:56
(1)
Korki są na każdej drodze na peryferie Trójmiasta. Tak samo uciążliwe są w Rumi, Pruszczu Gdańskim czy w Kokoszkach. Mniejsze samorządy są zwyczajnie za biedne żeby budować i utrzymywać samodzielnie odpowiednie drogi dojazdowe a miasta na prawach powiatu jak Gdynia, Gdańsk i Sopot nie są zwyczajnie zainteresowane żeby za pieniądze podatników
Korki są na każdej drodze na peryferie Trójmiasta. Tak samo uciążliwe są w Rumi, Pruszczu Gdańskim czy w Kokoszkach. Mniejsze samorządy są zwyczajnie za biedne żeby budować i utrzymywać samodzielnie odpowiednie drogi dojazdowe a miasta na prawach powiatu jak Gdynia, Gdańsk i Sopot nie są zwyczajnie zainteresowane żeby za pieniądze podatników ułatwiać wyjazd/dojazd do miasta mieszkańcom peryferii. Lepiej strzelać jakieś prowizorki w centrach. Jak zwykle wszystko rozbija się o kasę i konflikt interesów. Świadomy obywatel kontroluje na co samorząd wydaje pieniądze i jak planuje budżet a potem w wyborach daje wyraz swojego poparcia lub jego braku. Po wynikach wyborów samorządowych okazuje się, że wszystkim odpowiada jak jest stąd nie rozumiem pretensji.
- 22 1
-
2020-06-17 08:52
swiadomy samorzad inwestuje u siebie a nie u sasiada
jak kupujesz mieszkanie poza miaste, mowiac w prost na wsi. To nie oczekuj, ze placac podatki tam i mieszkajac tam, bedziesz oczekiwal, ze wszyscy z okolic w tym duze miasta beda ze swojej kasy, robic Ci nowe drogi czy remonty.
- 2 3
-
2020-06-16 14:31
Sugerujesz, ze wybudują węzeł bez wjazdów i zjazdów? (1)
- 25 2
-
2020-06-16 17:10
do tego w środku pola
W środę nocą
- 12 1
Wszystkie opinie
-
2020-06-16 13:17
Co to są pieniądze rządu? (33)
My wyłożymy w formie podatków, akcyzy etc. Nie zmienia to faktu, że to duża i potrzebna inwestycja dla naszego regionu.
- 419 49
-
2020-06-16 13:29
A co to jest budżet Gdańska? (7)
- 22 20
-
2020-06-16 13:44
(6)
Naprawdę nie widzisz różnicy, budżet Gdańska a pieniądze od rządu?
- 27 12
-
2020-06-16 14:09
Ale (3)
to są pieniądze kierowców, a nie ,,rządu,,!!! Brzmi to jak,, fajnego mam pracodawcę, bo mi daje pieniądze,,... Ta trasa już powinna być skończona, jak OPAT czy trasy kolejowe 201 i 202, ale kiełbaska widać w modzie!
- 16 13
-
2020-06-16 14:29
Jakich kierowców. Wszystkich obywateli.
- 20 4
-
2020-06-16 14:33
Tylko kierowców? Pasażerów już nie? (1)
- 13 2
-
2020-06-16 14:55
jak wprowadzą mandaty za przekroczenie szybkości - dla każdego w autku
to sie zdziwisz ;)))
- 5 2
-
2020-06-17 07:57
(1)
Rząd nie ma swoich pieniędzy. Przekupuje podatników ich własnymi pieniędzmi.
- 7 3
-
2020-06-17 08:30
a czym ma ich przekupić?
tak działa demokracja i system przedstawicielski.
- 4 2
-
2020-06-16 13:33
Potrzebna (9)
Moment pewnie przypadkowy - 12 dni przed wyborami, w regionie najbardziej "przeciwnym" PiS.
- 47 11
-
2020-06-16 13:43
Pewnie ze nie przypadkowy (6)
Ale rządy PO dwa razy mial możliwość dac taką kiełbasę wyborczą.Ale nie chcialo im się odkopac kasy zakopanej w Zakopanem :)
- 25 26
-
2020-06-16 14:44
(4)
widac ze nie wiesz jak przebiegala sprawa budowy s6 albo trollujesz, rzad po podpisywal kontrakty na kolejne odcinki s6, zdazyl podpisac na odcinki od goleniowa do koszalina, potem stracil wladze a pis zamrozil przetargi na na dalsza budowe z zemsty za za wynik wyborczy na pomorzu, w efekcie odcinki na ktore po zdazyla podpsac kontrakty zostaly wybudowane i oddane do eksploatacji a pozostala czesc s6 czeka na dokonczenie
- 30 9
-
2020-06-17 00:13
Głupszy już nie będziesz. (2)
Sam to wymyśliłeś czy w wyborczej wyczytałeś?
- 6 9
-
2020-06-17 06:12
kontrargument (1)
godny prawdziwego pissowca. Jarek pluje mi w twarz, ale powiem, że pada.
- 7 5
-
2020-06-17 08:32
godny wierutnych bzdur
nieustannie powtarzanych.
- 3 0
-
2020-06-17 07:32
Nudny jesteś i śmieszny . Z zemsty zablokował ???? Nie ośmieszaj się . Bredzisz głupoty.
- 5 4
-
2020-06-16 14:44
Już
by dawno powstała, ale jacyś prymitywi protestować musieli...
- 10 3
-
2020-06-16 13:46
Oczywiście, że nie przypadkowy moment. (1)
Czy zmienia to fakt, że ta droga jest potrzebna?
- 20 0
-
2020-06-16 17:41
Potrzeby nie
Ale szansę faktycznego powstania zmienia całkiem mocno.
- 5 2
-
2020-06-16 13:50
(4)
A gdzie były piniondze za po st ko muny. Były w kieszeni złodziejów.
- 9 22
-
2020-06-16 15:42
Taa, wszystkie austrady i ekspresówki powstały w ciągu ostatnich 5 lat, za Jarosława. (2)
Tę propagandę chciałeś przekazać?
- 17 5
-
2020-06-16 17:02
Ojej , w 2025 mają w planach oddać (1)
Załóżmy, że im się uda, w co wątpię, w końcu pisuar zbuduje cokolwiek - chociaż raz - w ciągu dziesięciu lat swoich nieudolnych rządów. To się nazywa postęp i rozwój, hahahaha. Zbudowali coś przez ostatnie 5 lat?? Hahahaha.
- 13 5
-
2020-06-17 00:14
Ponad 1000 km dróg
Żałosny pajacu
- 3 2
-
2020-06-16 15:43
Rozumiem, że nie chcesz obrażać kobiet, ale teraz pieniądze są w kieszeniach żon ministrów.
To już pewnie nie złodziejstwo w twoim mniemaniu, bo im się po prostu to należało.
- 12 4
-
2020-06-16 13:51
Mogles cieciu sponsorowac budowe drog w radomskim albo gdansku....
- 2 2
-
2020-06-16 14:19
Super... (5)
Brawo PIS!
Co wy na to POKO:) ???- 8 24
-
2020-06-16 14:29
Obiecamy Ci przerobienie USA na naszą kolonię
tak samo realne
- 20 0
-
2020-06-16 14:51
Olo
ale się spinają :))))
- 3 5
-
2020-06-16 17:05
Za co brawo?
Za drogę po 10 latach nierządów?
No to zaszaleli, faktycznie. Inwestycje pisiorków idą pełną parą. Śmiać się? Czy płakać?- 7 3
-
2020-06-16 17:11
Po wyborach kasa znowu pójdzie na południowy wschód polski (1)
- 7 1
-
2020-06-17 08:34
bo tam nie mają
potrzeb?
- 2 0
-
2020-06-16 14:25
Nie sa to twoje pieniądze i nigdy nie będą twoje.
- 2 2
-
2020-06-16 14:48
niech pis przeprosi pomorzan ze opoznil o 5 lat budowe i niech buduje w normalnym trybie a nie czaruje jakims ppp
- 12 6
-
2020-06-16 22:49
I najgorsze, że dla samochodów zapłacą nawet ci, co nie mogą wsiąść za kierownicą... A transport publiczny zostaje na poziomie lat 70
- 1 0
-
2020-06-16 13:17
Brawo rząd! (36)
Super, poprzedni tylko obiecywali
- 273 548
-
2020-06-16 13:21
Obecna ekupa też jeszcze nic nie zrobiła (14)
tylko gada
- 92 24
-
2020-06-16 13:25
(12)
PO rządziła 8lat i nie było kasy na trasę kaszubską
- 37 72
-
2020-06-16 13:32
Przez te 8 lat powstała sieć dróg krajowych, między innymi większość S7 (5)
A ile zbudował nowy rząd przez 5 następnych lat? Nawet nie potrafią starych inwestycji dokończyć...
- 91 27
-
2020-06-16 13:35
a kiedy przetargi były rozpisane, sprawdź :* (4)
- 14 26
-
2020-06-16 14:28
miśku, przetarg na S7 w naszym regionie to 2014 rok (3)
za PO powstał projekt, przetarg i rozpoczęto budowę
o obwodnicy Południowej i A1 nawet nie wspomnę, żebyś się nie załamał
może chociaż napisz mi jakie nowe drogi krajowe powstały od 2015 roku w naszym regionie
(dokończenie S7 sobie daruj, bo to wiemy)- 53 6
-
2020-06-16 16:12
jak na razie to morawiecki lansowal sie na otwieranych tuskowkach przypisujac sobie sukcesy, doszlo do tego ze sady wyrokami musialy poskromic jego klamstwa
- 36 4
-
2020-06-16 17:09
Zaorałeś pisiora.
A przepraszam, sam się zaorał.
Jak wiadomo, pis sam nic nie zbudował. Jeśli już buduje jakieś drogi, to były klepnięte już dużo wcześniej. Oni tylko gdzie niegdzie kontynuują inwestycje. Ale to gdzieś w Polsce, natomiast na Pomorzu... Zero inwestycji, tylko bajki dla ułomnych.- 33 6
-
2020-06-16 19:09
A1? hehe na pewno tam wiecej chyba miało SLD a potem zielne światło dał min.Polak
- 3 5
-
2020-06-16 14:57
po zbudowala polowe ekspresowki s6, od szczecina do koszalina, potem wladze przejal pis i wstrzymal dalsza budowe, po protestach zgodzil sie na budowe trasy kaszubskiej skracajac odcinek od strony leborka, reszta nie ruszona do dzis
- 42 4
-
2020-06-16 15:04
PiS obiecał 5 lat temu OPAT zaraz po wygranych wyborach. Wczoraj Cisowa - Reda 1,5h (1)
Horała to pustak!
- 47 2
-
2020-06-16 15:34
ale lansowal sie wraz ferajna jak wbijal lopaty, na tym budowa drog sie skonczylaze strony pisuaru
- 28 2
-
2020-06-16 17:56
Prze 8 ostatnich lat
Polcy i Polaki.... I tak na okrągło.
- 13 1
-
2020-06-17 07:34
(1)
Na nic nie mieli kasy. PO to cieniasy i tyle w temacie . tylko psl !!!!
- 2 9
-
2020-06-17 09:38
Zadłużają państwo
Ty i Twoje dzieci będą za to płacić.
Gierek też budował i co? lata 80 wszystko pękło, hiperinflacja.
Teraz też to nas czeka.- 8 1
-
2020-06-16 13:32
5 lat i niczego pis nie zrobił
- 58 18
-
2020-06-16 13:33
100 tys mieszkań dla młodych... (4)
- 38 4
-
2020-06-16 13:43
1.000.000 aut elektrycznych (3)
- 49 5
-
2020-06-16 14:08
3.000.000 bonów na wakacje (2)
- 31 2
-
2020-06-16 17:06
dróg nie ma
ale są plusy
- 9 3
-
2020-06-16 17:13
Kanałem pisueskim
Wpływam do strategicznie położonej zatoki pisuarskiej aby podziwiać ogrom pól naftowych oraz rafinerię ,którą wchłonie od Gdańska potężny Elbląg :D
- 12 2
-
2020-06-16 14:02
zapomniałes ze Jaworski z PiS za przegrana z Adamowiczem wstrzymał wszystkie inwestycje drogowe na Wybrzeżu?
S6 i Metropolitalna oraz Droga Zielona juz dawno by były zbudowane ..
- 49 6
-
2020-06-16 14:18
Robi się gorąco to sypią nieswoją kasą (4)
- 32 8
-
2020-06-16 14:32
Gdzie się robi gorąco? (3)
Na dworze?
- 6 21
-
2020-06-16 16:31
Na dworze też, dzięki bohatersko sprowadzanemu węglowi z Donbasu (2)
- 16 2
-
2020-06-16 17:08
podobno z kolumbii też był sprowadzany (1)
może lepszy od rosyjskiego, bo ogólnie tam wyższe są temperatury
- 7 0
-
2020-06-16 17:29
nawet z australii
- 2 0
-
2020-06-16 14:47
No ale napisz jak się jedzie tą trasą, asfalt spoko, ile pasów zrobili?
- 7 1
-
2020-06-16 15:26
Przypomnij mi kto anulował przetarg na S6 ogłoszony za czasów PO-PSL???
Później bij brawo. Gdyby nie banda nieudaczników z Pisu, to już byśmy tą drogą jeździli!!!
- 29 3
-
2020-06-16 15:47
aha, to z obiecanek wybudowali w naszym regionie Obwodnicę Południową i Autostradę A1 (1)
- 4 2
-
2020-08-20 11:28
Te drogi zaonicjował akurat PiS za swojej pierwszej kadencji
Więc jeżeli twierdzimy że dany rząd "zbudował drogę" jeżeli ją zaprojektował to laury za obwodnicę południową należą się Jarosławowi Kaczyńskiemu a jak PiS skończy budowę trasy kaszubskiej to zaprosimy Tuska ns przecinanie wstęgi, bo to za jego rządów powstał projekt
- 0 0
-
2020-06-16 15:51
Obecna ekipa najpierw skreśliła tę trasę bo nie było kasy. (1)
- 14 2
-
2020-06-16 16:23
kasa byla, zostala przeniesiona na wia carpatia zeby polaczyc port w klajpedzie z salonikami, litwini byli zaskoczeni, nie spodziewali sie ze ich interesy ekonomiczne zostana tak hojnie wsparte pieniedzmi polskiego podatnika
- 24 1
-
2020-06-16 17:11
Najważniejsze żeby 500+ zostało
- 6 2
-
2020-06-16 18:28
przestańcie pisać bzdury
oni zeby dalej kraść obiecuja złote góry!!
- 15 3
-
2020-06-16 18:54
a od 2015 zbudowano jakąkolwiek drogę krajowę w naszym regionie
czy tylko dokończono siódemkę
poprzednicy to budowali (Obwodnica Południowa, Autostrada A1) nie obiecywali- 13 2
-
2020-06-17 08:50
Chyba nierząd
Krótką masz pamięć, bo przecież rząd pisu blokował tę inwestycję jeszcze nie tak dawno. A pomysł i realizacja projektu to nie jest zasługa obecnego rządu...
- 5 0
-
2020-06-16 13:18
Zaraz wyjdzie hierarchini Novigradu (5)
I powie, że to jej zasługa. I ona z kieszonkowego to wydała.
- 153 43
-
2020-06-16 16:20
jak to przetargi jeszcze w tym roku??? (1)
przecież wszystko było gotowe by uruchomić przetargi już teraz.
- 3 5
-
2020-06-16 16:31
No przecież trzeba wymagania od nowa napisać :D
- 3 2
-
2020-06-16 19:44
mija prawie 20 lat od pierwszych propozycji którędy miała iść, niesamowita prędkość masakra
- 2 0
-
2020-06-17 12:48
Nie przepadam za Novigradem, ciągle jakieś wsioki cię atakują, expa za nich tyle co nic, tylko ciągle trzeba biegać do sklepu i złom za bezcen sprzedać.
- 0 0
-
2020-06-18 15:13
Dalej pijesz ?
- 0 0
-
2020-06-16 13:20
Zaraz p.Ola powie ,że nam ta droga nie jest potrzebna .... (14)
- 235 98
-
2020-06-16 13:29
(3)
Dobrze, że w dużej mierze ta droga nie jest w Gdańsku, bo tak to by ją wybudowali może za 50 kadencji.
- 37 30
-
2020-06-16 16:22
(2)
Dróg w Gdańsku lub jakimkolwiek innym mieście nie buduje rząd!
- 18 3
-
2020-06-16 18:03
(1)
Zależy czy to miasto na prawach powiatu, czy nie. Jeżeli na prawach to wtedy zarząd nad drogami krajowymi przejmuje prezydent miasta, ale jeżeli nie..
- 3 6
-
2020-06-16 18:40
Zdaje się, że rozmawiamy o Gdańsku, nieprawdaż?
- 8 1
-
2020-06-16 13:47
Czyli foch?
- 15 5
-
2020-06-16 14:11
Bo nie jest?
Za 10 lat będzie nagle paląca potrzeba budować obwodnicę ultrametropolitalną, bo tak się Gdańsk roztyje. A do pracy z tych obrzeży będzie się jechać 2h w jedną stronę. No ale chcieliśmy Ameryki, to mamy. Szkoda tylko, że powielamy problemy zamiast się ich wystrzegać - stawiając na miasto, a nie martwe miejsce do pracy w centrum i pipidówy do spania.
- 21 5
-
2020-06-16 15:04
(2)
pisuary wstrzymali budowe s6 chociaz przetargi byly przygotowane, juz piaty rok opoznien
polska w ruinie- 23 14
-
2020-06-16 18:41
(1)
A ty taplasz się w tych pisuarach?
- 9 6
-
2020-06-17 01:00
nie, a ty to uwielbiasz ze tak promujesz?
- 0 1
-
2020-06-16 15:32
(4)
W tym wypadku mialaby racje. To jest droga dojazdowa do Zukowa, bardziej przydatna kaszubom niz trojmiastu. Jest potrzebna, ale dla wiekszosci trojmieszczan bez wiekszego znaczenia na co dzien.
- 15 10
-
2020-06-16 16:09
huknąłeś jak przysłowiową kulą w płot.
Dziwne jest zaiste twoje rozumowanie. Inwestycje centralne nie będą finansować zadań należących do miasta.
- 7 6
-
2020-06-16 20:02
(2)
Bardzo wielu ludzi przenioslo sie z trojmiasta na kaszuby ,to raz. Dwa, z kaszub przyjezdzaja ludzie do pracy. Pracuja tez dla Ciebie. Trzy-domki letniskowe,jeziora ,stoki gdzie są? A czwarte - A kaszubi to noe zasługują na lepsze,bezpieczniejsze drogi? Twoj komentarz jest z dpy
- 13 2
-
2020-06-17 01:02
a ty przeczytales jego wpis ze zrozumieniem?
- 2 3
-
2020-06-17 12:28
Przeczytaj raz jeszcze to co komentujesz. Napisane jest, ze bardziej przyda sie kaszubom niz 3mieszczanom. Ja z Zabianki nie musze co dzien jezdzic nad jezioro albo do pracy do Zukowa bo prawie wszystko mam pod nosem i to na pieszo, wiec jest mi obojetne czy ta droga powstanie czy nie. Jade w tamte rejony najwyzej kilka razy w roku. Oczywiste jest, ze przyda sie kaszubom, ale nazywanie jej obwodnica trojmiasta to naduzycie. To nie jest zadna obwodnica.
- 1 1
-
2020-06-16 13:20
najśmieszniejsze jest to, że gros wyborcówi nie ma pojęcia skąd rząd ma pieniądze na inwestycje... (24)
- 245 68
-
2020-06-16 13:43
(2)
Jak Ci coś nie pasuje to wywalaj do Afryki na pustynie i nie płac podatków...ale nie licz wtedy na drogi :)
- 15 36
-
2020-06-16 14:09
Zależy, w które miejsce Afryki pojedziesz ; )
- 17 1
-
2020-06-16 14:13
Otrzep beret
i na klęczki do rydza!!!
- 13 11
-
2020-06-16 14:26
Wszyscy wiemy że z podatków, ale znaczenie ma na CO są wydawane - czy inwestycje w infrastrukturę czy na LGBT! (11)
- 16 28
-
2020-06-16 14:34
W tej chwili dużo więcej idzie na walkę z LGBT, niż na infrastrukturę... (10)
- 28 13
-
2020-06-16 15:17
Więcej na walkę z LGBT??? Czy CPK, Przekop Mierzei i dziesiątki km linii kolejowych i dworców itp (9)
Skąd towarzysz leming wytrzasnął (nomen omen!) swoje dane??? stanowczo za długo ogląda towarysz TVN lub czyta GW, POLitykę lub Lisweek.
- 13 26
-
2020-06-16 15:40
towarzyszu leming moze wylumaczycie sie czemu wasze pis przerwalo budowe drugiej czesci s6
- 15 4
-
2020-06-16 15:47
Przepraszam, a gdzie to wszystko jest? (6)
Bo ani przekopu, ani CPK, ani nowych linii nie widziałem
- 17 8
-
2020-06-16 15:53
W budowie. (5)
Tylko w matrixie możesz budować z dnia na dzień. Ba, nawet z minuty na minutę całe miasta i państwa. W realu jest trochę dłużej:)
- 11 9
-
2020-06-16 15:54
to opowiedz nam o tym, co powstało w realu przez ostatnich 5 lat (3)
- 16 6
-
2020-06-16 16:26
(1)
w realu to pisiory sie utuczyly
- 11 8
-
2020-06-16 17:23
To macie coś wspólnego:)
- 3 1
-
2020-06-16 17:23
Czego nie zrozumiałeś w moim wpisie?
- 2 1
-
2020-06-16 16:33
5 lat to całkiem sporo czasu.
Mógłbyś tak mówić, gdyby PiS rządził od roku, a nie po takim czasie, skoro mówili o tym jeszcze w 2015.
- 11 8
-
2020-06-18 09:06
To było za PO
Remonty kolei oraz dworców były robione przed EURO 2012, czyli za rzadow PO.
- 0 2
-
2020-06-16 14:47
do tego u góry (5)
najśmieszniejsze jest to, że gdy rząd daje jakiekolwiek pieniądze, to tacy jak Ty od razu krzyczą, że to przecież nasze pieniądze, natomiast gdy na coś nie da, to płacz, że nie daje :) Logika..
- 9 13
-
2020-06-16 15:42
(4)
nie na temat piszesz
- 9 5
-
2020-06-16 15:54
Ależ jak najbardziej na temat. (3)
A to, że nie czaisz, to inna kwestia.
- 8 8
-
2020-06-16 16:27
(2)
slabo czaisz
- 0 6
-
2020-06-16 17:24
(1)
Tak ci się tylko wydaje, chłopaku.
- 4 2
-
2020-06-16 17:36
zastanow sie chloptasiu
- 0 3
-
2020-06-16 16:52
Z vat (1)
Zabranych mafii :) brawo PiS
- 8 12
-
2020-06-16 17:20
Vatowska mafia to przecież pis
- 12 8
-
2020-06-18 15:11
Wczesniej nie wiedzieli kto i w jaki sposób kradnie
- 1 0
-
2020-06-16 13:21
(13)
I tak trzeci pas miedzy matarnia a karwinami niezbedny + nowa kielnienska i tunel pod pacholkiem na wczoraj
- 134 33
-
2020-06-16 13:28
Ten tunel (1)
Pod pachołkiem to fanaberia, reszta się przydałaby juz5 lat temu
- 23 10
-
2020-06-16 14:30
tunel pod pacholkiem
Moim skromnym zdaniem jest potrzebny. Ale czy powstanie? Kto to wie? Myślę że nie.
- 13 5
-
2020-06-16 13:30
(5)
linia autobusowa na obwodnicy plus ścieżka rowerowa
- 15 9
-
2020-06-16 13:38
Z tą ścieżką, trochę przesada, chociaż prędzej, czy później będzie potrzebna (2)
Miasto połyka obwodnicę.
- 15 1
-
2020-06-16 17:55
(1)
Nie powinno się budować ścieżek rowerowych wzdłuż ulic o dużym nasileniu ruchu samochodowego .
- 2 1
-
2020-06-16 20:55
Nie powinno być ulic o dużym nasileniu ruchu samochodowego w środku miasta.
Po to są obwodnice. A skoro obwodnicę Trójmiasta połyka zabudowa, potrzebna jest nowa, dalej i uspokojenie ruchu na obecnej.
- 4 4
-
2020-06-16 14:21
(1)
I chodnik dla pieszych. Plus przejścia i światła.
- 8 1
-
2020-06-16 17:39
I obwodnica metropolitalna
I tak, tak to się właśnie skończy.
Z obwodnicy będzie druga Zwycięstwa.
Mam tylko nadzieję, że nie druga AK zamiast tego...- 4 0
-
2020-06-16 13:41
(1)
Hola Hola! Najpierw miasto musi zakończyć zwężanie całej Grunwaldzkiej do dwóch pasów, wtedy będzie miało czas na takie pierdoły!
- 14 5
-
2020-06-16 15:45
miasto ma budowac obwodnice? ty z tych co to "nie znam sie ale sie wypowiem"?
- 4 1
-
2020-06-16 13:44
(1)
Obwodnica tak, ale nie dla szatkowania miasta autostradami po kilka pasów. Powinni przy zjazdach postawić szlabany, wielkie park&ride'y i wieź dalej zad tramwajem/pkm/trajtkiem.
- 8 6
-
2020-06-16 14:18
to niech postawia! ile parkingow pr z prawdziwego zdarzenia jest w 3miescie i okolicach?? Krakow nawet jak petle tramwajowa buduje od podstaw to uwzglednia nowe duze parkingi. a tu buduje sie nowa linie kolejowa gdzie az sie prosi o duze, kubaturowe parkingi i nikt na to nie wpadl!
- 10 0
-
2020-06-16 16:31
najlepiej wylać betonem w linii prostej spod domu do pracy
- 3 0
-
2020-06-16 13:22
To rząd ma jakieś swoje pieniądze? (17)
Obywatele się złożą, w tym przypadku uzasadnione jest wydanie pieniędzy, a nie jak ma to miejsce w przypadku socjalistycznych pomysłów bombelek+ i innych poronionych programów.
- 187 64
-
2020-06-16 13:40
Tak ma , zarządza budżetem państwa (13)
- 6 21
-
2020-06-16 13:51
Nie, nie ma ani grosza. (10)
Ma tylko to co zabierze w podatkach.
- 17 4
-
2020-06-16 14:04
jprd. taczeryzm wiecznie żywy (9)
oczywiście ze ma. To skąd je ma nie zmienia faktu ze ma.
Nie rozumiem jak można zaprzeczać oczywistością w imie pokrętnej sofistyki.- 9 16
-
2020-06-16 15:04
A właśnie, że nie ma. (8)
Jeżeli jestem CEO firmy, to firmowe pieniądze nie są moje, tylko nimi zarządzam.
Tak samo rząd zarządza naszymi pieniędzmi.- 12 4
-
2020-06-16 15:13
pisałem coś o sofistykce? (7)
pisałem.
Ja np. zarządzam budżetem domowym.- 3 8
-
2020-06-16 15:49
Zarządzanie != Posiadanie. (6)
Kierownik biedronki nie posiada zawartości sklepu.
Nie kombinuj na siłę.- 10 2
-
2020-06-16 17:00
Czy pieniądze zapłacone w podatku (1)
Wciąż do ciebie należą? Możesz juki dysponować?
Należą do państwa. I oczywiście państwo to nie rząd nie zmienia to faktu iz nie są to twoje pieniądze. Już nie.- 3 6
-
2020-06-16 17:16
Nie moje, a nasze.
Jak z ziomkami zrzucimy się na kratę piwa, to krata jest nasza, nie moja, a już na pewno nie tego z nas, który wziął kasę, i poszedł po piwo do monopolowego.
Prościej się już chyba nie da.- 8 0
-
2020-06-16 17:20
Nie sprowadzaj państwa do roli sklepu. (3)
Nie kombinuj na siłę.
- 1 7
-
2020-06-16 17:36
A czym innym jest rząd, jak nie kierownikiem powierzonego mu państwa? (2)
Skala inna, ale zasada ta sama. Ma dbać o powierzone mu dobro.
- 4 1
-
2020-06-16 21:46
No raczej sklep nie dba o dobro klienta.
Złe założenie.
- 1 3
-
2020-06-17 00:17
no i dba
według swojego uważania (programu) i w ramach prokury.
Na tym polega władza wykonawcza.- 2 0
-
2020-06-16 14:08
sam sobie odpowiadasz (1)
oczywiście, tylko zarządza naszymi pieniążkami
- 10 1
-
2020-06-16 16:42
w przypadku pis zreszta tragicznie, tu slowo zarzadza nie pasuje, bardziej pasuje szasta
- 6 4
-
2020-06-16 20:33
(1)
Ma, bo nie rezygnuje z kar dla gazpromu
- 3 2
-
2020-06-17 01:08
przeciez gazprom swoim daje, kasa potrzebna zeby ratowac adriana
- 1 1
-
2020-06-16 22:32
nie boj, z Korwina się wyrasta
jedni wcześniej, inni później, ale docelowo neolibki przechodzą na socjaldemkrację
- 1 2
-
2020-06-16 13:26
Nie wiem jak wam.. (6)
...ale mnie już się beka od tej przedwyborczej woszty.
Ja sie pytam czyim kosztem ta kiełbacha?- 131 70
-
2020-06-16 13:50
100 m tej drogi budują
zobaczcie dokładnie na filmiku
- 12 1
-
2020-06-16 13:50
Jakiej
worszty? teraz to konserwa turystyczna
- 6 2
-
2020-06-16 13:51
Pan płaci, Pani płaci, wszyscy płacą (3)
bo się Adrianowi gorąco koło d*py zrobiło i nastąpił wysyp obietnic.
- 18 10
-
2020-06-16 14:04
Kwik jak nie dają, kwik jak dają. (1)
Powód do kwiku zawsze się znajdzie?
- 8 8
-
2020-06-16 16:34
Kwik jak dają tylko przed wyborami
A po nagle atakuje zbiorowa skleroza.
A nowe podatki rosną.- 7 2
-
2020-06-16 14:04
Nagle okazało się że to Adrian rządził cały czas
A nie Szydłowa i Morawiecki. :D
- 11 2
-
2020-06-16 13:27
Ale tanio!! (9)
Jak budowali 7 do Elbląga to koszt za 20 km był o ile pamiętam ok 3mld a teraz 150km za 9 mld, ale tanio. Można tanio...
Wróć, tylko 7 była budowana na palach, 120 000 szt pali zostało tam wbitych aby droga stabilnie ,,stała " na podmokłym terenie- 86 33
-
2020-06-16 13:33
40 km S7 (6)
- 5 0
-
2020-06-16 13:52
(5)
Nie bronie nikogo ale juz wielokrotnie udowodniono ze cena za km drogi jest niemiarodajna. Nikt nie liczy po drodze takich obiektow inzynierskich jak; wiadukty, mosty, przepusty, punkty obslugi podroznych. By porownanie mialo sens, trzeba by wyciagnac z kosztorysu cene za km samego asfaltu.
- 33 0
-
2020-06-16 14:04
Wlasnie o to (3)
mi się rozchodzi: 7 to droga trudna, dużo dodatków, choć każda ma swoje różne opcje. Ale wtedy krzyk że za po drogo, tylko ile budowli inżynierskich np. Most na małej rzece Wiśle...
- 18 0
-
2020-06-16 14:36
A podwyżki płacy mie było pewnie przez 6 ostatnie lat. Narzekacze
- 3 1
-
2020-06-16 15:12
(1)
czemu pis buduje drogi cztery razy drozej niz w calej europie?
- 10 2
-
2020-06-16 17:19
Nieprawda
PiS nie buduje dróg wcale...
- 13 4
-
2020-06-16 15:27
siódemka powstała na mikropalach
teren Żuław jest nienośny
- 17 0
-
2020-06-16 14:30
z tego prawie miliard to sam most na Wiśle... ;)
- 16 0
-
2020-06-16 21:58
40km...
- 4 0
-
2020-06-16 13:27
czekamy na bojkot trojmiejskich "elit" ;) (9)
- 142 83
-
2020-06-16 13:54
imposibile (3)
To tu są jakieś elity?
- 22 4
-
2020-06-16 14:07
Nie ma.
Był niejaki Horała, ale pojechał "budować lotnisko".
- 27 11
-
2020-06-16 14:31
dlatego cudzysłów (1)
- 10 0
-
2020-06-16 16:47
bo jak na razie konkretna to jest kasa ktora trafia do jego kieszeni
- 5 3
-
2020-06-16 14:09
a elity czekają na realizację
wyborczych obietnic
- 2 4
-
2020-06-16 15:21
(3)
nikt na pomorzu nie bedzie bojkotowal budowy ekspresowki, twoje urojenia zostaw dla siebie, lepiej odpowiedz czemu pis zbojkotowal budowe tej drogi, juz przeszlo piec lat nasz region czeka na ta odpowiedz, ta czesc budowana przez po jest juz gotowa, gdyby nie doszlo do przejecia wladzy przez pis cala droga bylaby gotowa
- 13 22
-
2020-06-16 15:31
o litości. Ty w to szczerze wierzysz (1)
- 12 8
-
2020-06-16 15:50
w co niby? ze czesc na ktora po podpisala kontrakty jest gotowa?
- 6 6
-
2020-06-16 16:09
Jak to dlaczego, za kare
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.