• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy ze znalezieniem wykonawców remontów peronów SKM w Gdyni

Michał Brancewicz
9 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kasa biletowa nie wróci na peron SKM Redłowo
Peron SKM Redłowo wciąż czeka na chętnych, którzy będą chcieli go zmodernizować. Peron SKM Redłowo wciąż czeka na chętnych, którzy będą chcieli go zmodernizować.

Szybka Kolej Miejska szuka firm, które wyremontują perony w Redłowie i Orłowie. Problem w tym, że w przypadku tego pierwszego nikt nie zgłosił się do przetargu, a w drugim oferta okazała się ponad trzykrotnie wyższa, niż zakładał budżet SKM.



AKTUALIZACJA, 11 kwietnia 2018 roku.
SKM unieważniła przetarg na remont przystanku w Orłowie.


Co jest największą bolączką SKM?

Pod koniec lutego Szybka Kolej Miejska ogłosiła dwa przetargi na zaprojektowanie i remont przystanków w Orłowie i Redłowie. W przypadku Redłowa nie zgłosił się żaden wykonawca, dlatego postępowanie musiało zostać powtórzone. Chętni mogą składać swoje oferty do 10 maja. Inwestycja szacowana jest na 11,5 mln zł netto.

Z kolei gotowość modernizacji przystanku w Orłowie zadeklarowało jedno konsorcjum - Poleko Budownictwo i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Problem w tym, że jego oferta - 46,12 mln zł, okazała się ponad trzy razy wyższa, niż zamierzała przeznaczyć SKM - 14,36 mln zł.

Czy to oznacza, że w przypadku Orłowa również trzeba będzie powtórzyć postępowanie?

- Komisja przetargowa analizuje ofertę, decyzja jeszcze nie zapadła - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
Wiele wskazuje jednak na to, że propozycja konsorcjum okaże się zaporowa.

Zgodnie z zapisami przetargowymi obie modernizacje miały zakończyć się najpóźniej w ostatni dzień października 2019 roku.

Jedyna oferta na remont SKM Orłowo okazała się bardzo wysoka. Jedyna oferta na remont SKM Orłowo okazała się bardzo wysoka.
Przypomnijmy. Większy zakres robót przewidziany jest w Orłowie, gdzie według planu jeszcze w tym roku wybudowane zostaną cztery rozjazdy od strony Kamiennego Potoku. W przyszłym roku rozebrana i odbudowana będzie bryła peronu, która zmieni nieco swój profil. Pojawi się nowa wiata na długości ok. 2/3 przystanku. Remont przejdzie także przejście w kierunku Klifu, które zyska windę. Na peronie pojawi się monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Również w Redłowie peron zostanie gruntownie przebudowany. Powstanie nowa, dłuższa wiata oraz winda łącząca peron z wiaduktem. Planowane jest też stworzenie drugiego zejścia z ul. Stryjskiej, tak żeby nie było potrzeby przechodzenia na drugą stronę jezdni. Tutaj również na peronie pojawi się monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Szybka Kolej Miejska realizuje etapami projekt modernizacji ośmiu przystanków, głównie w Gdyni. Obecnie wciąż w remoncie są perony w Chyloni i Rumi Janowie. Remont wszystkich ośmiu peronów wraz z modernizacją dworca podmiejskiego Gdynia Główna pochłonie ok. 130 mln zł. Połowę tej kwoty SKM otrzymała z Unii Europejskiej, reszta pochodzi ze środków własnych, Funduszu Kolejowego oraz dokapitalizowania spółki przez Gdynię.

Modernizacja przystanków potrwa do 2023 roku. W kolejce czeka jeszcze Gdynia Stocznia, Grabówek i Leszczynki oraz Gdańsk Stocznia.

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Najwyzszy czas przestac wyplacac kuroniowke !

    mamy ok 1 mln bezrobotnych, ktorym nie chce sie pracowac !

    • 0 1

  • A kiedy pociągną tory SKM w stronę Oruni i Pruszcza?

    bo już budują szerszy wiadukt przy Biskupiej - no to już projektujcie przedłużenie torów SKM

    • 0 0

  • Co jest największą bolączką?

    DWORZEC PODMIEJSKI SKM W GDYNI GŁÓWNEJ!! Smród i nic więcej, byle jak najszybciej stamtąd wyjść..

    • 1 0

  • Nikt nie chce dopłacić do interesu.

    Remont kosztuje, a jak chce się mieć go za darmo, to prezesi pędzle w dłoń i do roboty.
    Ludziom też trzeba godnie zapłacić a nie głodowe pensje w stylu 9-10 zł netto za godzinę

    • 4 0

  • Stocznia

    Taa jak juz zaczną to znów beda "nieoczekiwane " trudnosci i będzie się wleklo jak remont tunelu w Gdańsku

    • 0 0

  • Najpierw organy adm podnoszą wszelkie opłaty i podatki

    a potem się dziwią że coś kosztuje na rynku więcej niz założyli.
    Tak wiem, ktoś powie że Skm to nie państwowa ale blisko i ta reguła jest widoczna w wielu miejscach.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane