• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SAS zawiesza połączenia z Gdańskiem

ms, pap
29 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wakacyjne loty z Gdańska: nowości i powroty
Samoloty Dash 8 należące do linii SAS spędzą najbliższe dni w punktach serwisowych, pod czujnym okiem inżynierów i mechaników. Samoloty Dash 8 należące do linii SAS spędzą najbliższe dni w punktach serwisowych, pod czujnym okiem inżynierów i mechaników.
W niedzielę zawieszono wszystkie loty linii SAS z Kopenhagi do Gdańska. Powód? Kolejna usterka samolotu typu Dash 8, który obsługuje tę trasę.

Wczoraj rzecznik skandynawskich linii lotniczych Mikkel Löndahl potwierdził, że odwołany będzie lot poranny o godz. 7.30, oraz wieczorny o 21.50 w poniedziałek. Los innych połączeń nie jest jeszcze jasny.

Skandynawowie, ale także inne linie lotnicze korzystające z kanadyjskich samolotów mają nie lada kłopot. W sobotę doszło do dziesiątej w ciągu dwóch miesięcy (pięć w październiku i pięć we wrześniu) awarii samolotu Dash 8, który musiał awaryjnie lądować na lotnisku w Kopenhadze.

Ze względu na awarie, których źródła jak dotąd nie ustalono, SAS postanowił wycofać z normalnej eksploatacji wszystkie posiadane maszyny tego typu. SAS ma 26 takich maszyn, które obsługują 57 połączeń lotniczych. Wśród nich jest także trasa Gdańsk-Kopenhaga.

Kiedy loty zostaną przywrócone? - Sytuacja jest dynamiczna i może ulegać zmianie. Dlatego najlepiej szukać aktualnych informacji na stronie internetowej linii SAS - oświadczył Mikkel Löndahl.

Dash 8 (de Havilland Canada DHC-8)
zabiera ok. 70 pasażerów
prędkość przelotowa: ok. 685 km/h
zasięg: 2,5 tys. km
ms, pap

Opinie (24) 3 zablokowane

  • i bardzo dobrze

    lepiej wcześniej niż po jakiejś poważnej katastrofie w ktorej ucierpia niewinni ludzie

    • 0 0

  • Może coś nowszego...! (2)

    A może czas już pomyśleć o wymianie zużytego sprzętu na trochę nowszy. Poniekąd są to tanie linie lotnicze, ale bezpieczeństwo pasażerów też powinno sie liczyć.

    • 0 1

    • SAS to nie tanie linie lotnicze... (1)

      tylko akurat dośc drogie, z bardzo dużą siatką połączeń i kilkudziesięcioletnią tradycją

      • 0 0

      • Zazwyczaj w najniższej klasie ekonomicznej SASu ceny nie są porażające

        Może kolega wyżej miał na myśli Centralwings, który korzysta z zabytkowych samolotów z LOTu, ustala księżycowe ceny biletów, regularnie się spóźnia i udaje tanią linię lotniczą ;)

        • 0 0

  • od kiedy SAS to tanie linie lotnicze?

    po prostu maja troche sprzetu do wymiany, i bardzo dobrze że tak reagują

    • 0 0

  • SAS akurat nie za wiele miał do powiedzenia w temacie uziemienia samolotów, oprócz zaakceptowania decyzji Skandynawskiego

    Urzędu Lotniczego, który wycofał licencję operacyjną dla Dasha..

    Poza tym:

    1) trasę Gdańsk-Kopenhaga obsługują także większe maszyny MD80
    2) najprawdopodobniej na zlecenie SAS rejsy operowane będą dodatkowo przez linie Jet Time,

    więc nie rozumiem, po co siać panikę, że loty Gdańsk-Kopenhaga są zawieszone?

    Swoją drogą, to jakieś fatum - kilkanaście przypadków awarii Dasha 8-400 w ciągu dwóch miesięcy! I na zmianę: albo silniki, albo podwozie...

    • 0 0

  • Mikkel Löndahl... (2)

    napewno nie powiedzial ze odwolany bedzie lot p 7:30, bo takiego nie ma. Jest o 6:30, co zreszta mozna znalezc w jego wypowiedzi w jezyku angielskim. A moze autor artykulu nie przestawil zegarka na czas zimowy :)

    • 0 0

    • (1)

      Hmm, a w takim razie skąd taka informacja na stronie SAS:

      Cancelled flights Monday

      SK1758 Gdansk København 0630 - 0735

      żródło: link w artykule do strony SAS

      • 0 0

      • ano stad :)

        It is with regret that we can once again state that one of our Dash 8 Q400 aircraft has been involved in an accident that occurred on Saturday afternoon in Copenhagen.

        We do not yet know specifically what caused the accident, but it led to the grounding of all SAS aircraft of this type. In other words, our Q400 aircraft will not be taken into operation again.

        This is a decision that will have considerable influence on our passengers in the time to come. A large number of cancellations and rebookings cannot be avoided which we, of course, deeply regret.

        Traffic adjustments
        At present, we are doing everything possible to maintain the traffic program and minimize the inconveniences for our customers. SAS' objective is to continue service to routes formerly operated by Q400. Initially, we will replace the production by redistributing existing capacity within the SAS Group and in addition lease available capacity. Within a few weeks we expect to publish a new traffic program that is adjusted to the new circumstances, in order for our passengers to know what products we can offer.

        A necessary and right decision
        In the long term we face the need for a permanent solution for our short routes. This process has now been initiated. It is, of course, a huge task that will take some time. But we in SAS Management are, on the other hand, not in doubt that the decision to stop the operation of the Q400 aircraft is right and necessary.

        As mentioned, we cannot regret enough the consequences that this extensive rescheduling will have to the more than one million passengers that fly on our short routes each year. We know that we will be drawing on the patience of our customers, but we are looking forward to once again deliver the punctuality and high level of service that we wish to be known for. SAS has worked with air safety for more than 60 years and it has helped us build our brand. We do not wish to jeopardize this.

        • 0 0

  • szwedzka jakość ????

    wszędzie coraz gorzej - nawet skandynawia zeszła na psy. Jak byłby rwetes jakby Polacy odwołali lot....

    • 0 0

  • dobrze ze je wycofają

    W środku tych samolotów jest okropnie głośno. Siedzenia są bardzo stare i wogle człowiek się czyje jak by leciał samolotem nie z tej epoki. Miałem przyjemność lecieć do Kopehagii tą osą.

    Ps. SAS tanie linie lotnicze - a to dobre! To nasz LOT jest już tańszy

    • 0 0

  • LOT (3)

    Gdyby w Locie ktoś miał głowę na karku to by szybko uruchomił połaczenie na tej trasie w tych zawieszonych godzinach. Ale ta nasza państwowa firma nie myśli i nie wie że wszystkie somoloty lecące z GD do skandynawi są wypchane po brzegii.

    • 0 0

    • Tylko spokojnie... pewnie z 90% procent pasazerow na trasie Gdansk-Kopenhaga to osoby lecace dalej SASem, (1)

      jako ze Kopenhaga to glowny hub przesiadkowy. Maszyny LOTu moglby co najwyzej byc wynajete do obslugi tej trasy, ale SAS ma inne opcje..

      LOT to moglby zrobic bezposrednie polaczenia miedzy miastami w Polsce za rozsadna cene, bo jak wejdzie konkurencja to nasz dzielny przewoznik narodowy sie nie pozbiera...

      • 0 0

      • LOT jest uczestnikiem Star Alliance i zdarzalo mi sie leciec z Kopenhagi lotowym samolotem zamiast sasowego. Czasami sasowy lot ma nawet podwojny numer, czyli jedni placa sasowi, inni lotowi.
        Przy okazji - w oryginalnym lotowym dostaniesz na tej trasie kawke/herbatke gratis, a w sasowym poczestuja cie.. cennikiem, he he. Dziewczyny z LOTu tez sa milsze dla oka ;)

        • 1 0

    • "Gdyby w Locie ktoś miał głowę na karku to by szybko uruchomił połaczenie na tej trasie w tych zawieszonych godzinach."

      Problem w tym, ze LOT i SAS naleza do jednej grupy - Star Alliance. Mozna sie domyslac, iz w ramach grupy destynacje zostaly rozdzielone tak, aby firmy w niej zrzeszone wzajemnie ze soba nie konkurowaly. Nie sadze, iz LOT moglby sobie bez zgody SAS tak po prostu uruchomic polaczenie do Kopenhagi. Nie sadze tez, iz LOT dysponuje jakas wolna maszyna i zaloga, ktore moglyby "wypelnic" powstala luke, na czas remontu maszyn SAS.

      • 0 0

  • choć ponoć wszystkie linie lotnicze cierpią na niedobór maszyn więc skądby nagle Lot miałby wziąć samolot żeby wypełnić lukę skoro o wiele większy SAS musi zawiesić połaczenie (pewnie z braku maszyn).
    Wydaje mi się w ze kazdy samolot który tylko moze latać jest wykorzystywany na max.

    • 0 0

  • tanie nie znaczy gorsze (2)

    Ja akurat ufam tanim liniom, a wlasciwie jednej, Wizzairowi. Firma powstala 2-3 lata temu i korzysta z wylacznie NOWYCH airbusow tego samego typu. Jezeli wierzyc ze sa regularnie serwisowane przez Lufthanse (a watpie zeby ktos odwazyl sie klamac w tej kwestii)to lot nowiutkim wizzem na pewno jest bezpieczniejszy niz niektorymi emerytami "tradycyjnych" linii lotniczych. SAS tez nie jest "tania" linia.

    • 0 0

    • airfan (1)

      Latalem juz troche Wizzem, ale jeszcze nigdy nie udalo mi sie leciec ich nowym samolotem.
      Juz po wykladzinie podlogowej widac bylo wyraznie "zab czasu".
      Widocznie miales wiecej szczescia.
      Ostatnio zaczeli nawet pobierac dodatkowe oplaty za bagaz!

      • 0 0

      • Rumun

        Na swojej stronie internetowej Wizz podaje, iz posiadaja obecnie 13 samolotow typu Airbus A320, a sredni wiek maszyny wynosi 3 lata.
        Teraz pytanie: co oznacza sredni wiek - jedna maszyna ma 5 lat, a druga rok, co daje srednio 3, czy wszystkie sa w podobnym wieku (np. 2-4 lat)?

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane