- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (394 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Po zakupach znów będzie można wejść na peron. Od 20 lipca otwarte wejście na SKM Orłowo
20 lipca zostanie otwarte wejście na peron SKM Orłowo od strony ul. Przebendowskich i Galerii Klif, które do tej pory było zamknięte. Prace będą jednak dalej trwały. Ich efektem będzie nowa nawierzchnia i pełnowymiarowa wiata. Ich koniec zaplanowano na I kwartał przyszłego roku.
SKM rozkład jazdy
Od kwietnia trwa gruntowna modernizacja stacji. W jej ramach powstają tu m.in.:
- nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
- pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
- system informacji pasażerskiej,
- mała architektura - ławki, kosze itd.
- zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.
Remont SKM Orłowo: więcej informacji
Wykonawca, czyli firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł, najszybciej ma się uporać z wejściem na peron od strony Klifu. Dzięki temu, już 20 lipca zostanie ono otwarte dla pasażerów.
- Prace w tym przejściu będą prowadzone także po tym dniu, ale będzie ono już dostępne dla pasażerów - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik SKM Trójmiasto.
Zmiana z pewnością ułatwi pasażerom poruszanie się w obrębie stacji. Będą oni mogli korzystać - tak jak było to przed modernizacją - z dwóch wejść na peron. Od strony Galerii Klif oraz z kładki nad torami, która łączy ul. Orłowską i ul. Klonową z ul. Oficerską.
Zakończenie modernizacji stacji w Orłowie przewidziano na I kwartał przyszłego roku.
Firma udzieli na prace siedmiu lat gwarancji.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-07 08:46
Bardzo ladnie (5)
Nareszcie normalna cywilizacja ktora konczyla sie po sopot kamienny potok
- 23 7
-
2022-07-07 14:38
Łorłowa przeżytek
- 0 2
-
2022-07-07 10:53
peron dłuższy o całe 2m ...
Woow - słuszną linie obrała nasza partia+
- 2 0
-
2022-07-07 09:58
No...czuć że Europa..
- 1 0
-
2022-07-07 09:41
Ładnie ..ale gdzie to jest?
" wejście na peron SKM Orłowo od strony ul. Przebednowskich"
- 0 1
-
2022-07-07 09:08
Uuuu koledze Sopot już nie pasuje.
- 1 1
-
2022-07-07 07:30
Lacznik (29)
Niech ktoś mi wyjaśni dlaczego przy okazji remontu nie zrobili łącznika do Regio? Wg mnie ta stacja jest mało wykorzystywana przez takie zaniedbania. Dlaczego nie ma przystanku po drugiej stronie co by ludzie do Dąbrowej/Karwiny podjechali? Gdynia śpi.
- 89 4
-
2022-07-07 17:45
Łącznik powinien pójść dalej - do Inżynierskiej. I skoro obecne wejście do tunelu przy Przebendowskich jest szerokie, to
przy południowej ścianie (północna ma wejście na peron SKM) powinna być ddr - aby rowerem można było dojechać z Przebendowskich na Inżynierską i odwrotnie.
- 1 0
-
2022-07-07 09:10
Może gdyby to zależało od miasta nie PKP to byłoby inaczej geniuszu. (2)
- 3 2
-
2022-07-07 10:14
Polecam, geniuszu.
- 0 1
-
2022-07-07 09:30
Sprawy gdyńskich stacji
muszą zależeć także od UM Gdynia. Nie ma innego wyjścia. Takie komentarze/poglądy jak twoje, pozwalają naszym "zapracowanym radnym" na umywanie rąk od wszystkiego. W ten sposób można przebimbać kolejne kadencje, które polegać będą na uzasadnianiu, dlaczego czegoś nie mogliśmy zrobić.
- 3 1
-
2022-07-07 08:57
Nie da sie
- 3 0
-
2022-07-07 08:19
bo to konkurencyjne firmy (4)
Nie ma rozkladow jazdy Regio na peronach SKM, nie ma systemie zapowiedzi i informacji a co dopiero aby przejscie bylo.
Jak w soczewce, gospodarka "rynkowa" w liberalnym wykonaniu...- 4 1
-
2022-07-07 10:29
Dobra, dobra (3)
Po pierwsze primo to za perony i tunele odpowiada PKP. Z jednej strony pkp plk, a z drugiej pkp skm. jak chcesz nam powiedzieć, że PKP działa na zasadach rynkowych to najpierw niech oddadzą te wszystkie dotacje i skasują trochę stanowisk w centralach. Obie firmy nieodrodne córki, które pasażerów mają .. głęboko. PLK robiła przebudowę linii
Po pierwsze primo to za perony i tunele odpowiada PKP. Z jednej strony pkp plk, a z drugiej pkp skm. jak chcesz nam powiedzieć, że PKP działa na zasadach rynkowych to najpierw niech oddadzą te wszystkie dotacje i skasują trochę stanowisk w centralach. Obie firmy nieodrodne córki, które pasażerów mają .. głęboko. PLK robiła przebudowę linii Warszawa-Gdynia i wtedy był czas na zrobienie drugiego dojścia po stronie południowej. Czy ktoś próbował? Ale najpiękniej to jest w Chyloni. pkp plk odpowiada tam za dwa perony (pkp skm za kolejny) i oczywiście zrobiono tylko jeden z tych peronów a drugi pozostał taki jak był - czyli chodnik sprzed 50 lat. Wyświetlacze na stacji, na której kończą/startują regionalne oczywiście niepotrzebne wg pkpplk, a zmiany peronów odjazdu są tu na porządku dziennym.
- 2 1
-
2022-07-07 17:40
Przebudowa miała być do stacji Gdynia Chylonia i były zapowiedzi pkp plk o budowie tunelu pod Pucką.
- 1 0
-
2022-07-07 15:26
"Czy ktoś próbował?"
Obecnie odbywa się "głęboka orka" na torowiskach portowych w okolicach Wiśniewskiego.
To strategiczna dla portu i miasta droga.
Czy ktoś próbował zmodyfikować postać kolejowej infrastruktury aby umożliwić jej rozwój?
Czy ktoś próbował zmodyfikować postać kolejowej infrastruktury aby umożliwić powstanie połączenia kolejowego na Północ?- 0 0
-
2022-07-07 12:52
"Czy ktoś próbował?"
Jak widać, "miasto", czyli nasi "wybrańcy", nawet nie próbowali...
A jeśli nawet, to nieskutecznie...
Podobnie też w Gdańsku spaprali sprawę przejazdów na Oruni.
Każda najmniejsza mieścina na trasie ma przebudowane lub nowe przejazdy, tylko w Trójmieście się nie dało.- 1 0
-
2022-07-07 07:55
Takie rozwiązania (18)
przerastają możliwości tego miasta z morza i marzeń. Remonty i przebudowy w Gdyni to w większości kosmetyka: oczyszczenie, uporządkowanie, umycie, położenie nowych/innych płyt chodnikowych, postawienie donic z kwiatami, posianie trawniczka, przedłużenie zadaszenia. Przebicie tunelu w Orłowie byłoby inwestycją dekady: pięć lat projektów, wizualizacji, dwa lata prac, przez trzy kolejne lata opisywanie pozytywnych skutków inwestycji oraz jej doniosłości.
- 22 3
-
2022-07-07 17:30
A tylko pretensje do miasta masz ? To teren PKP koleś. Zatem mogę uznać tylko następującą krytykę pod adresem
władz Gdyni - brak nacisku na PKP w tej sprawie.
A w ogóle przebitka powinna pójść do Inżynierskiej. W tunelu wzdłuż ściany (nie po stronie schodów na peron) powinna być ddr łącząca Przebendowskich z Inżynierską.- 1 0
-
2022-07-07 08:26
A co ma do tego miasto? (2)
Przecież to teren PLK...
- 3 4
-
2022-07-07 09:25
No pewnie. (1)
Co ma Miasto Gdynia do stacji kolejowej Gdynia Orłowo? Niech się tym martwi burmistrz Wąchocka.
- 5 2
-
2022-07-07 13:23
akurat z PKP'PiS prez.Gdyni może tyle samo co burmistrz Otwocka
no może jakby był wójtową z Pcimia+ albo z samego Włoszczowa+
- 2 0
-
2022-07-07 08:11
Jak się przyjmie pewną tezę to całą winę można przypisać też "nadprezesowi". Pozostaje jedna kwestia : kto jest inwestorem w tym projekcie? PKP czy miasto Gdynia? Ogarnij trochę temat a nie wyjdziesz na g....a.
- 4 3
-
2022-07-07 08:07
Przecież to teren PKP, nie miejski. (10)
Pewnie o tym wiesz? Ile wiadoma partia płaci za takie wPiSy jak twój?
- 9 10
-
2022-07-07 09:13
Nie da się już czytać (5)
tych gdyńskich kocopołów o tym, kto za co odpowiada. (Nawiasem mówiąc/pisząc, UM Gdynia nigdy za nic nie odpowiada.) Polityka miasta, jego wizerunek, to nie ciągłe spychanie odpowiedzialności na innych. Obowiązkiem władz miasta jest współdziałanie z różnymi podmiotami tak, aby przynosiło to pozytywne skutki dla mieszkańców. Zerwany mostek - to nie
tych gdyńskich kocopołów o tym, kto za co odpowiada. (Nawiasem mówiąc/pisząc, UM Gdynia nigdy za nic nie odpowiada.) Polityka miasta, jego wizerunek, to nie ciągłe spychanie odpowiedzialności na innych. Obowiązkiem władz miasta jest współdziałanie z różnymi podmiotami tak, aby przynosiło to pozytywne skutki dla mieszkańców. Zerwany mostek - to nie my, kasa biletowa na Wzgórzu - to nie my, kolej na Oksywie - to nie my, wiadukt koło PKM Karwiny - to nie my, tunel na Dworcu Głównym od strony Morskiej - to nie my, Droga Czerwona - to nie my. Natomiast przecinanie wstęg, wyprzedaż kolejnych gruntów i pobieranie podatków - to jak najbardziej my.
- 7 3
-
2023-07-06 19:21
Faktycznie to co naPiSałeś nie da się czytać
Proponuję najsampierw poczytać - Ustawę o gospodarowaniu nieruchomościami, a następnie komentować . Ja wiem, że wierzysz w to "głupi czytelnik to kupi i przyswoi". Jestem daleki nad wybielaniem Samorządu Gdyńskiego!
- 0 0
-
2022-07-07 17:38
Koleś, owszem tak powinno być czyli współpraca z różnymi podmiotami, ale pod warunkiem że te podmioty też poniosą
współ ciężar finansowy. Gdzie w PL wielu się do tego nie pali. Co ty sobie wyobrażasz ? Że w PL tylko Szczurek nawala a reszta to cacy ?
pkp plk - niech się wreszcie biorą do roboty na linii nr 201. PKM rozwiesiło już trakcję na swoich torach a tamci grzebią się w pracach projektowych.- 1 0
-
2022-07-07 10:45
i w efekcie
toniemy...
- 2 0
-
2022-07-07 10:05
Brzmi dokładnie jak TVP.
Tylko zamień UM na rząd.
- 3 1
-
2022-07-07 09:19
W Gdańsku to samo
- 4 0
-
2022-07-07 08:23
jakos "male trojmiasto" potrafi sie dogadac (3)
Buduja tunele i inna infrastrukture wokol stacji...
Moze czas na korepetycje?
Bo do tanga trzeba dwojga, a szczegolnie w Gdyni widac, gdynski "macho" z PKP nie ma ochoty "tanczyc". Za duzo zawiedzionych nadziei na "miedzytorzu"? Albo najzwyczajniej, nie stac go (nas) na taki taniec...- 15 4
-
2022-07-07 13:19
PiS zabral trójmiastu 10mld (2)
i obiecuje że zbuduje (ad2015)
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 2 1
-
2022-07-07 15:20
pomijając fakt, że piszesz nie na temat, to do kompletu należy dodać nie tylko obietnice ale i !!! decyzje !!! (1)
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich.
"- 0 2
-
2022-07-07 17:34
Ty koleś piszesz bzdety. Jeśli nawet Tusk podjął kiedyś taką decyzję, to nie wieki. Życie jest dynamiczne i zmienne, czego
efektem jest zmiana decyzji - na skutek tego, że przez lata narasta ruch na danym kierunku to budowa jakiejś drogi staje się opłacalna.
- 0 0
-
2022-07-07 08:05
Oczyszczanie, uporządkowanie i umycie? Niby gdzie tak dobrze? (1)
U nas jak się coś oddaje do użytku, to później są lata narastania brudu. Nie dba się o to co mamy, bo to mało spektakularne, a kosztuje.
- 10 0
-
2022-07-07 08:08
Po prostu państwowe PKP.
- 6 4
-
2022-07-07 09:02
(3)
Gdynia jako jedyne miasto z Trójmiasta nie potrafi zadbać o spójność peronów dalekobieżnych i skm. Jeden z jednego projektu, drugi z drugiego i tak jest w każdym miejscu gdzie mammy perony dalekobieżne. Czy naprawdę niebyło w UM kompetentnych ludzi którzy mogliby się tym zająć? (już po ptakach)
- 38 4
-
2022-07-07 16:42
Odp. W urzędzie miasta Gdynia brak jakiejkolwiek kompetentnej osoby. Pozdrawiam.
- 0 2
-
2022-07-07 16:28
Ale to są inwestycje skm/PKP a nie miejskie, wiec o co ci chodzi?
- 1 0
-
2022-07-07 10:33
Nie tylko.
SKM skopała peron SKM w Oliwie. Kiedyś filary wiaty były podobne na obu peronach, teraz są "podobne" bo SKM ma za daleko na peron dalekobieżny.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.