- 1 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (56 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (121 opinii)
- 3 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (83 opinie)
- 4 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (145 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (175 opinii)
- 6 Sąd aresztował rosyjskiego szpiega (336 opinii)
SKM Przymorze do remontu. Drugi przetarg na projekt po 4 latach

W ciągu dziewięciu miesięcy ma powstać projekt modernizacji przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet. Peron zyska nową wiatę, choć nie tak długą jak pierwotnie planowano, a także nową nawierzchnię oraz windę. To kolejne podejście do opracowania projektu, bowiem poprzedni wykonawca, wybrany w 2019 roku, nie wywiązał się z umowy.
Ogłoszenie przetargu na projekt modernizacji peronu SKM Przymorze-Uniwersytet może budzić zdziwienie. Dlaczego? Otóż we wrześniu 2019 rok Szybka Kolej Miejska wybrała wykonawcę tych prac. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy ZP-Ekoprojekt z Chłapowa opiewająca na kwotę 310 tys. zł.

Umowa z poprzednim wykonawcą została rozwiązana
- Wybrany wcześniej wykonawca dokumentacji projektowej na modernizację przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet nie wywiązał się z umowy. Liczne ponaglenia i rozmowy nie odniosły skutku, więc rozwiązaliśmy tę umowę i ogłosiliśmy przetarg na nowego wykonawcę - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto. - Odkupiliśmy część dotychczas wytworzonej dokumentacji, mamy też pozyskane wcześniej pozwolenia. Zostaną one wykorzystane przez nowego wykonawcę, co przyspieszy powstanie tego projektu.
Oferty można składać do 24 marca. Wyłoniony wykonawca będzie miał czas do 1 grudnia 2023 roku na uporanie się ze wszystkimi zadaniami.
Cztery etapy modernizacji przystanku SKM Przymorze:
- etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni części peronu, budowę fragmentu nowej wiaty;
- etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty, ale bez fragmentu nad wiaduktem, monitoring i system informacji pasażerskiej;
- etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni;
- etap 4 obejmuje remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia oraz zieleń na skarpie.
Część zadaszenia zniknęła, bo wiadukt mógłby nie wytrzymać
Zadaszenie nad wiaduktem kolejowym, które istniało w pierwotniej koncepcji, zostało usunięte. Powodem jest brak zgody PKP.
Pociągi, autobusy, tramwaje. Rozkład jazdy w Trójmieście
Kolejarze z Warszawy tłumaczą, że wiadukt nad ul. Kołobrzeską jest niesymetrycznie obciążony, a wytężenie jego przęseł wynosi ponad 90 proc., więc dodatkowe dociążenie go metalową wiatą "może mieć negatywne skutki dla pracy całego wiaduktu".
Szansa na pieniądze z funduszu kolejowego
SKM liczy na pozyskanie środków z funduszu kolejowego. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie robót już w przyszłym roku. Z pierwotnych szacunków, jeszcze z 2018 roku, wynikało, że modernizacja pochłonie między 6 a 8 mln zł. Teraz należy spodziewać się, że koszty będą znacznie wyższe.
Opinie wybrane
-
2023-03-10 17:20
(6)
Te wytarte schody przez pokolenia studentów mają w sobie jakąś energię pośpiechu wbitą w te płyty. Czuć te lata
- 176 7
-
2023-03-10 18:54
O już się zaczęło, czego to PO nie obieca przed wyborami (5)
- 3 25
-
2023-03-10 18:59
(3)
Systemu Fala nie zlikwidują więc i tak przegrają.
- 13 6
-
2023-03-10 19:42
Przecież Fala to projekt marszałka i innych samorządów ... (2)
a nie SKM.
- 8 0
-
2023-03-11 15:41
No właśnie dlatego
- 3 2
-
2023-03-12 00:00
Peowskich
Ale na biednych wyborcow tuska nie trafiło, więc niech płacą
- 1 2
-
2023-03-12 00:26
SKM to nie PO, wiesz tylko jedno że musisz nienawidzieć PO
- 3 1
-
2023-03-10 17:19
A po co (2)
A po co go remontować? W porównaniu do innych ten akurat jest niezły, a z drugiej strony llskm ładuje kase w perony, a już niedługo nie będzie miała czym jeździć. Każdy kto jeździ widzi co się dzieje
- 191 36
-
2023-03-10 18:55
Adamowicz też przed wyborami kłamał i obiecywał gruszki na wierzbie (1)
- 10 32
-
2023-03-12 08:54
skm,pkp,plk co maja ,mialy wspolnego z s.p. prezydentem Adamowiczem!?.
- 3 0
-
2023-03-11 05:30
Już ewidentnie widać, że SKM (3)
zarzuci pracę przewozową na rzecz tylko wynajmu torów. Zero inwestycji w tabor, cała kasa idzie w infrastrukturę. Prezes i dyrektorzy się najedzą, ludzie na dole będą szukać innego zajęcia.
- 58 5
-
2023-03-12 00:48
Tak to działa niestety dzięki naszemu województwu (2)
Województwo pomyliło role to i tak masz :) normalnie to województwo powinno dbać o infrastrukturę :) a firma powinna być przewoźnikiem.. a spójrz jak to zrobiono w PKM.. Województwo kupiło tabor a ty masz dać "ludzi" cóż tak to kiedyś było w PKP kończyło się to źle.
- 1 3
-
2023-03-12 07:30
Po części się zgodzę
Z twoja opinią. Lecz zarzad skm naprawdę działa tylko w infrastrukture peronową. Tak jak przedmówca pisał ludzie w skm naprawde to odczuwają że niedługo beda szukać innego zajęcia bo nie będą mieli czym jeździć. To nie wina pracowników ze muszą jeździć takim taborem jaki mają. A robia co tylko w ich siłach by to jakoś działało
- 1 0
-
2023-03-12 12:27
Mieszając w to województwo tylko pokazujesz że nie masz pojęcia o czym mówisz
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.